Δεν είμαι βέβαιος ότι έχει τόση σημασία πόσο καλά εξομοιώνονται συγκεκριμένοι ενισχυτές με ψηφιακό τρόπο. Μάλλον είμαι απόλυτα βέβαιος ότι δεν έχει καμμία σημασία, σε τελική ανάλυση.
Ειδικότερα για vintage ενισχυτές, το παραπάνω είναι πρακτικά αδύνατο, καθώς από κομμάτι σε κομμάτι ήταν δυνατές τεράστιες αποκλίσεις.
Ωστόσο και για νεώτερους, ευρείας παραγωγής ενισχυτές, δεν εξομοιώνονται συνήθως διαφορετικά κανάλια, controls και ιδιαιτερότητες του tonestack, κλπ. Τα μόνα που φτάνουν σε τέτοια λεπτομέρεια, απ'όσο γνωρίζω, είναι το Axe-Fx καθώς και plugins όπως το Revalver.
Επομένως αυτό που (θα έπρεπε να) ζητά κάποιος είναι ο ενισχυτής που εξομοιώνεται να βγάζει τον "χαρακτήρα" του, αν μπορούμε να το πούμε έτσι. Αλλά και εδώ υπάρχει ένα catch.
Οι περισσότεροι έχουν γνώμη για τον ήχο ενός ενισχυτή
όπως τον έχουν ακούσει με τ'αυτιά του καθώς παίζουν μπροστά του. Λυπάμαι που χαλάω το πάρτυ, αλλά αυτός ο ήχος δεν έχει ΚΑΜΜΙΑ σημασία.
Όλες οι εξομοιώσεις έχουν (ή, θα έπρεπε να έχουν), την αναπαραγωγή μέσω συγκεκριμένων "καμπινών" και "μικροφώνων". Αυτός είναι ο ήχος που ηχογραφείται, αυτός είναι ο ήχος που ακούει το κοινό σε live. Ο ήχος μπροστά στον ενισχυτή που κουνάει με την έντασή του τα παντελόνια ;D έχει νόημα για τη δική μας ευχαρίστηση και για να θρέψει το εγώ μας.

Εξάλλου ο μόνος τρόπος να τον πλησιάσει κάποιος με modelers είναι να επενδύσει σε αρκετά ακριβά FRFR.
Με όλα τα παραπάνω στο μυαλό, αν έπρεπε να κρίνω από ηχογραφημένα δείγματα (που είπαμε ότι είναι ο μόνος ασφαλής τρόπος), διάφορα modelers πιάνουν ικανοποιητικά το flavor διάφορων ενισχυτών: το POD HD ας πούμε είναι κατά τη γνώμη μου πολύ καλό σε Fender ήχους καθώς και στον Park (Plexi) που έχει.
Προσωπικά στο modeling με ενδιαφέρουν δύο πράγματα: να δίνει μια καλή βάση ο εξομοιωμένος ενισχυτής, ώστε να μπορείς να φτιάξεις έναν ενδιαφέροντα ήχο (κι'ας μην είναι "ίδιος" με κανέναν πραγματικό ενισχυτή) και φυσικά να έχει μεγάλο εύρος δυναμικών χωρίς ψηφιακό clipping (αυτό έχει να κάνει με την εν γένει ποιότητα του μηχανήματος, σε αναλογικά μέρη, AD/DA, επιμέρους ψηφιακά κυκλώματα, κλπ).