σιγά μη με πειράξει που συζητάτε για διάφορα. Στο κάτω κάτω, ας πάει όπου νά'ναι η συζήτηση!
Τώρα...
Σταύρο (και οι υπόλοιποι): Αν το καλοσκεφτείς, αφού υπάρχει το mp3 (και το ogg *αχεμ* που είναι σαφώς καλύτερο) ένα παιχνίδι μπορεί να έχει ότι μουσική γουστάρει (και Beattles άμα λάχει...). Ο μόνος περιορισμός που υπάρχει είναι στο budget. Σε μία ταινία, για παράδειγμα, το budget για ΟΛΑ τα ηχητικά, αν θυμάμαι καλά είναι ανάμεσα στο 2-5% του γενικού budget. Άρα αν μία ταινία έχει 5,000,000$, τότε κοιτάμε ένα μικρούλη 10,000$-25,000$ για όλο τον ήχο. Ένα sountrack θέλει (πες) 5-7 μέρες στην Πράγα για να ηχογραφηθεί, άρα δε βγαίνει με τέτοιο budget. Θες τουλάχιστον μία μετρίου αναστήματος ταινία με budget τα 20,000,000$+ για να σου βγει καλά.
Στα παιχνίδια, από την άλλη, τα πράγματα είναι πιο ηλεκτρονικά, αλλά και τα budget φτάνουν πολύ παραπάνω, ή η ομάδα είναι πολύ μικρότερη: Για μία ταινία θες ηθοποιούς, οπερατέρ, σκηνοθέτες, μπούμερ, μακιγιάζ, ρούχα, σκηνικά, κλπ... Πολλούς ανθρώπους! Σε ένα παιχνίδι θες μια ομάδα για Modelling, μια για animation, μια γα BGs, μια για audio, για coding και τους voice acting, κλπ (που είναι κλάσματα πιο φθηνό από το κανονικό acting). Κάθε ομάδα μπορεί να είναι και 1 άνθρωπος μόνος του να δουλεύει σαν το σκυλί (ειδικά στο audio). Αλλά τα άτομα και πάλι είναι λιγότερα.
Τα οικονομικά, από την άλλη, βαράνε γερά: Αν βάλεις κάτω το 2008 το WoW είχε πάνω από 10,000,000 συνδρομητές! Αν υπολογίσεις πόσα δίνουν αυτοί οι άνθρωποι ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ, έχεις ένα μεγάλο κρατίδιο στα χέρια σου, οικονομικά. Αν βάλεις τα 10,000,000 κόσμο να πολεμήσουν για σένα, τότε έχεις το μεγαλύτερο στρατό του κόσμου, κοκ. Καμία ταινία, κανένα franchise δε φτάνει αυτά τα νούμερα, ούτε στα όνειρά του!
Τέλος πάντων, τα παιχνίδια υπάρχουν, προχωράνε, είναι τεράστια βιομηχανία και πάνε πολύ πολύ καλά!
Λάκη: Έχω παίξει και ξαναπαίξει το Alone in the Dark πόσες και πόσες φορές. Ακόμη και τώρα καμμιά φορά, ξυπνάει μέσα μου η ανάγκη να το ξαναπαίξω, αλλά ούτε με DosBox δε παίζει στους Η/Υ μου πλεόν!
Σας ευχαριστώ όλους!