Πεταλιέρα-πολυεφέ ή πεταλάκια??

ThisIsSparta είπε:
Αν και γενικά σε τέτοια θέματα που έχουν αναλυθεί σε 5.456.987.735.489 άλλα threads δεν γράφω, θα ήθελα να μοιραστώ την (αρκετά πρόσφατη) προσωπική μου εμπειρία επι του θέματος..

Την Παρασκευή που πέρασε παίζαμε live με το συγκρότημα σε ένα μαγαζί μαζί με ένα άλλο group. Μικρό μαγαζί, μικρό stage, 4 κιθαρίστες σύνολο..και φτάνει κάποια στιγμή η κόλαση του Soundcheck (καταλαβαίνεις που πάει το θέμα)..

- Εγώ είχα στηθεί σε 2' ενώ οι άλλοι σε 30.

- Εγώ 2 καλώδια, οι άλλοι 10.

- Σε μένα παίζαν όλα μια χαρά, στους άλλους όλο κάτι μικροφώνιζε. Αποκορύφωμα οτι το ένα πεταλάκι δεν συνεργαζόταν με το συγκεκριμένο κεφάλι ενισχυτή και αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε κεφάλι.

- Εγώ είχα όλους τους ήχους μου σε presets από το σπίτι, οι άλλοι μόνταραν επι τόπου πεταλάκια μήπως κουνήθηκε κανα κουμπάκι.

Μην σε κουράζω, η πεταλιέρα βολεύει και με λίγο ψάξιμο μπορείς να βγάλεις ήχο καλό. Μπορεί όχι απαραίτητα ίδιο με του πεταλιού (το οποίο δεν είναι απαραίτητα καλύτερο), αλλά σίγουρα αξιοπρεπέστατο.

Διευκρίνιση :

Αυτά από κάποιον που προτιμά να ξοδεύει χρόνο παίζοντας κιθάρα και όχι ψάχνοντας ήχο. Δεν κατακρίνω όσους το κάνουν, απλά δεν είναι για μένα..

Επίσης αυτά από κάποιον που πιστεύει οτι ο ήχος βγαίνει 95% από δάχτυλα-ενισχυτή-μαγνήτες.

Ότι και να διαλέξεις πάντως, αν σ'αρέσει εσένα, καλό θα είναι. Μόνο αυτό μετράει.  :)
+10000000000 στο άποιρο και ακόμα παραπέρα ;D ειδικά στο σημείο που λες.. "Επίσης αυτά από κάποιον που πιστεύει οτι ο ήχος βγαίνει 95% από δάχτυλα-ενισχυτή-μαγνήτες."

 
εχω τα πεταλια μου σε pedalboard.

συνδεω μονο δυο καλωδια και το ρευμα. ξερω καλα τα πεταλια μου οποτε σε 2 λεπτα εχω κανει ηχο και ειμαι ετοιμος.

εχω βρεθει σε κατασταση με κιθαριστα με πεταλιερα ο οποιος την ειχε ρυθμισει σπιτι του στον ενισχυτη του και στο Live δεν ταιριαζαν καθολου οι ρυθμισεις οποτε εφαγε πολυ χρονο να την ξαναρυθμισει.

που θελω να καταλιξω! οταν ξερεις τον εξοπλισμο σου και εισαι οργανωμενος τοτε ολα πανε μια χαρα. δεν φταινε το μεσο αλλα ο χρηστης!

 
Sakis_Gallo είπε:
οταν ξερεις τον εξοπλισμο σου και εισαι οργανωμενος τοτε ολα πανε μια χαρα. δεν φταινε το μεσο αλλα ο χρηστης!
Δεν μπορω να παρα να συμφωνησω 100%. Και εγω εχω 12 πεταλια και το στησιμο με παιρνει μονο 2-3 λεπτα. 2 καλωδια κουμπωνω και τελος. Αν μικροφωνισει το dist χαμηλωνω το Level απλα. Με πεταλιερα δυσκολα τα πραγματα  :-X. Γιατι οπως και να εχει αλλες εντασεις του δωματιου , αλλες του studio ,αλλες σε Live. Οτι και να εχεις θελει να το ξερεις παααρα πολυ καλα.

 
Το ότι τα επιμέρους πεταλάκια και οι περίπλοκοι αυτοματισμοί της σύνδεσής τους είναι πιο επιρρεπή σε ατυχίες και μικροατυχήματα, και πιο δύσκολα και χρονοβόρα σε troubleshooting το πιστεύω κι εγώ σύμφωνα με την πείρα μου. Όμως:

ThisIsSparta είπε:
- Εγώ είχα στηθεί σε 2' ενώ οι άλλοι σε 30.

- Εγώ 2 καλώδια, οι άλλοι 10.

- Σε μένα παίζαν όλα μια χαρά, στους άλλους όλο κάτι μικροφώνιζε. Αποκορύφωμα οτι το ένα πεταλάκι δεν συνεργαζόταν με το συγκεκριμένο κεφάλι ενισχυτή και αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε κεφάλι.

- Εγώ είχα όλους τους ήχους μου σε presets από το σπίτι, οι άλλοι μόνταραν επι τόπου πεταλάκια μήπως κουνήθηκε κανα κουμπάκι.
Θα σου πω το εξής: μια φορά που ήμασταν σε μεγάλη σκηνή του εξωτερικού και είχαμε αυστηρά μόνο 15-20 λεπτά να στήσουμε, να σετάρουμε, να συνδέσουμε (μόνοι μας-εννοείται χωρίς κανέναν roadie!) ΚΑΙ να κάνουμε soundcheck τρεις ενισχυτές, τρεις πεταλιέρες, δυο πλήκτρα, κονσολίτσα, ντραμς, φωνητικά, φλάουτο και stylophone με ανεξάρτητο εξωτερικό preamp, όλα πήγαν ρολόι. Επίσης, όλα τα σετάπ ήταν προκαθορισμένα από τις πρόβες μας, και το ότι ένα πεταλάκι δεν... συνεργάζεται με ένα κεφάλι (??!?) θα πρέπει να είναι η πρώτη φορά που το ακούω ever, οπότε τείνω να πιστέψω πως τα παιδιά δεν είχαν πείρα και έκαναν πολλά χονδροειδή λάθη, τουτέστιν το παράδειγμα είναι αρκετά extreme και μη αντιπροσωπευτικό μιας μέσης κατάστασης.

 
Ματωμένε φίλε μου (  :) :) ), χωρίς παρεξήγηση είμαι/είμαστε αρκετά χρόνια στον χώρο και έχουμε κάποια εμπειρία.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτό που γινόταν ήταν οτι το συγκεκριμένο πετάλι στον συγκεκριμένο ενισχυτή έβγαζε και τα 2 κανάλια του ταυτόχρονα, δηλαδή στα καθαρά όλα καλά, στα βρώμικα άκουγες και καθαρό και βρώμικο.  ??? :o  Ούτε εγώ το είχα ξαναδεί, αλλά με τις ίδιες ρυθμίσεις-ίδια καλώδια απλά με άλλο κεφάλι ακουγόταν μια χαρά.

Μην ρωτήσεις γιατί, ακόμα δεν το έχω καταλάβει (και δεν ήταν και δικό μου για να το ψάξω).

Σε καμία περίπτωση δεν κατηγορώ όσους παίζουν με πετάλια, είναι καθαρά θέμα τι αρέσει στον καθένα.

Απλά για να πάω και ένα βήμα παραπέρα τα όσα έλεγα πριν, αν φτάσω κάποια στιγμή να παίζω κάθε βδομάδα σε μεγάλα venues που θα ανταποκρίνονται ακριβώς σε ότι σήμα δίνω και ακριβώς αυτό θα βγαίνει στο κοινό, τότε ναι, να κοιτάξω να πάω τον ήχο μου από το 90 στο 95% αυτού που θέλω να ακούω και να επενδύσω παραπάνω σε χρόνο, κόπο και χρήμα για να το πετύχω.

Όσο όμως παίζω σε μικρά μαγαζάκια που (χωρίς να τα κατηγορώ) έχουν ότι εξοπλισμό επιτρέπει το budget τους και είμαι και έρμαιο του κάθε wannabe ηχολήπτη (οι μισοί απλά δεν ξέρουν ή δεν νοιάζονται), δεν θα κάτσω να ταλαιπωρηθώ. Δεδομένου βέβαια οτι αυτό που ακούω μ'αρέσει κιόλλας.

Αλλά και πάλι, για μένα όλα είναι σε δάχτυλα-ενισχυτή μαγνήτες. τα υπόλοιπα απλά βοηθάνε.

 
ThisIsSparta είπε:
Απλά για να πάω και ένα βήμα παραπέρα τα όσα έλεγα πριν, αν φτάσω κάποια στιγμή να παίζω κάθε βδομάδα σε μεγάλα venues που θα ανταποκρίνονται ακριβώς σε ότι σήμα δίνω και ακριβώς αυτό θα βγαίνει στο κοινό, τότε ναι, να κοιτάξω να πάω τον ήχο μου από το 90 στο 95% αυτού που θέλω να ακούω και να επενδύσω παραπάνω σε χρόνο, κόπο και χρήμα για να το πετύχω.

Όσο όμως παίζω σε μικρά μαγαζάκια που (χωρίς να τα κατηγορώ) έχουν ότι εξοπλισμό επιτρέπει το budget τους και είμαι και έρμαιο του κάθε wannabe ηχολήπτη (οι μισοί απλά δεν ξέρουν ή δεν νοιάζονται), δεν θα κάτσω να ταλαιπωρηθώ. Δεδομένου βέβαια οτι αυτό που ακούω μ'αρέσει κιόλλας.
να εχεις παντου δικο σου ηχολιπτη τοτε!

 
να εχεις παντου δικο σου ηχολήπτη τοτε!
και κονσόλα...και PA...και monitor...και αρχιτέκτονα ήχου για το μαγαζί..

(αν και ναι, η αξία του σταθερού ηχολήπτη στην μπάντα είναι ανεκτίμητη. Last time είχαμε δικό μας και ήταν μια χαρά. Σε άλλα μαγαζιά που έχω παίξει κατά καιρούς ..άστο..είμαι σίγουρος οτι με καταλαβαίνεις )

 
Consigliere089 είπε:
+10000000000 στο άποιρο και ακόμα παραπέρα ;D ειδικά στο σημείο που λες.. "Επίσης αυτά από κάποιον που πιστεύει οτι ο ήχος βγαίνει 95% από δάχτυλα-ενισχυτή-μαγνήτες."


BUHAHAHAHA!!!!!

Και αν είναι έτσι ρε μάγκες, γιατί κουβαλάτε (ψηφιακές) πεταλιέρες και... 2 ολόκληρα καλώδια για ένα ταπεινό... 5% του ήχου σας...; Malakia...

Εξάλλου είναι γνωστό ότι όλοι οι κιθαρισταράδες παίζουν με τρανζιστοράτους και Bullet Squier, με stock μαγνήτες...

 
Έκτορας είπε:
BUHAHAHAHA!!!!!

Και αν είναι έτσι ρε μάγκες, γιατί κουβαλάτε (ψηφιακές) πεταλιέρες και... 2 ολόκληρα καλώδια για ένα ταπεινό... 5% του ήχου σας...; Malakia...

Εξάλλου είναι γνωστό ότι όλοι οι κιθαρισταράδες παίζουν με τρανζιστοράτους και Bullet Squier, με stock μαγνήτες...
Quiz:

Με τι θα έχεις καλύτερο ήχο.......ή μάλλον πιο σωστά, τι θα ακούγεται καλύτερα:

ι) Καλός παίχτης σε καλό ενισχυτή με κιθάρα που πιάνει οτι παίζεις

ιι) Εκπληκτικά state-of-the-art πετάλια/πεταλιέρες/πολυεφφέ/rack/you-name-it με μέτριο παίχτη, σε ενισχυτή που λασπώνει/ξυρίζει και με μαγνήτες που δεν αποδίδουν

Απάντησε σωστά και θα έχεις την διαφορά μεταξύ Richie Blackmore και Schoolwave (και ένα αρκουδάκι-usb vst chorus)

(offtopic, που τα βρίσκουν τα λεφτά τα μικρά για τέτοια μηχανήματα;;!! Έτυχε να βρεθώ σε συναυλία μαθητών λυκείου και το καθένα κουβάλαγε 5 μισθούς εξοπλισμό...)

 
ThisIsSparta είπε:
Στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτό που γινόταν ήταν οτι το συγκεκριμένο πετάλι στον συγκεκριμένο ενισχυτή έβγαζε και τα 2 κανάλια του ταυτόχρονα, δηλαδή στα καθαρά όλα καλά, στα βρώμικα άκουγες και καθαρό και βρώμικο.   ??? :o  Ούτε εγώ το είχα ξαναδεί, αλλά με τις ίδιες ρυθμίσεις-ίδια καλώδια απλά με άλλο κεφάλι ακουγόταν μια χαρά.
Με βάση αυτά που γράφεις, το πρόβλημα βρισκόταν στην κεφαλή και όχι στο πετάλι και κάποιο τυχόν πρόβλημα "συμβατότητάς" του (κάτι τέτοιο δεν υφίσταται), οπότε δεν έχει σχέση με το παρόν θέμα "πετάλια vs. πεταλιέρα"... το οποίο έχω σχολιάσει κι εγώ πολλές φορές στο παρελθόν, και δεν θεωρώ σκόπιμο να ξαναγράψω τα ίδια υπέρ και κατά του καθενός, ειδικά μιας και είναι "εύκολο" θέμα στο οποίο οι περισσότεροι έχουν μια άλφα εμπειρία.

 
bloody_sunday είπε:
Με βάση αυτά που γράφεις, το πρόβλημα βρισκόταν στην κεφαλή και όχι στο πετάλι και κάποιο τυχόν πρόβλημα "συμβατότητας" (κάτι τέτοιο δεν υφίσταται), οπότε δεν έχει σχέση με το παρόν θέμα πετάλια vs. πεταλιέρα...
Πολύ πιθανό, και εγώ δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοια περίπτωση. Απλά ήμασταν 3 άτομα (εγώ, ο άλλος κιθαρίστας και ο ηχολήπτης) που το κοιτάγαμε και δεν ξέραμε γιατί συμβαίνει. Με άλλο εξοπλισμό το κεφάλι έπαιζε κανονικά..επίσης σε άλλο κεφάλι το πετάλι έπαιζε κανονικά...ίσως απλά είχαμε συνδέσει κάτι λάθος που κανένας από τους 3 δεν μπορούσε να το δει εκείνη την στιγμή και δεν είχε και πολυτέλεια χρόνου να το ψάξει

 
πωπω...με προκαλειτε!!

βασικα πιστευω οτι η μπαντα πρεπει να δουλευει και πως να φτιαχνει ηχο στο λαηβ, και τι θελει να ακουει καθενας κλπ

Οποτε οτι ναχει καθε μελος, αν εχουν μαθει τι ψαχνουν τοτε το soundcheck μαζι με το στησιμο μπορει να κρατησει 15 λεπτα. οποτε δεν παιζει ρολο το αν εχεις πεταλια ή πεταλιερα.

περα απο αυτό το να εχεις δικο σου ηχοληπτη δεν ξερω κατα ποσο βοηθαει, πχ παιζεις στο Αν, αντε ναρθει ο ηχοληπτης σου, μεχρι να τσεκαρει την κονσολα (οσο εμπειρος και ναναι θα χρειαστει χρονο), να μαθει τις ιδιαιτεροτητες του χωρου, και να ειναι γρηγορος στις κινησεις του τοτε..δεν ξερω αν αξιζει να πληρωσεις καποιον η να παιξεις με τον ηχοληπτη του μαγαζιου, ειδικα οταν μιλαμε για ενα λαηβ με πολλες μπαντες, λιγο χρονο συμμετοχης και πιεσμενο χρονικα soundcheck..

και στο ερωτημα πεταλακια vs πεταλιερα ψηφιζω πεταλιερα κυριως γιατι παιζω διαφορα ειδη μουσικης και την ψαχνω με παραξενους ηχους.

 
Το πρόβλημα του χρόνου δεν έχει να κάνει πεταλακια η πεταλιερα. Αν ξέρεις τον εξοπλισμό σου τον σεταρεις. Αν δεν κουβαλάς ενισχυτή θες πάντα σεταρισμα. Αν παίζεις με πεταλιερα και τη βάζεις μπροστά από ότι ενισχυτή τύχει πάρε πεταλακια...κάνα δύο. Όχι παραπάνω γιατί θα μπλέξεις....

Λέει ο καθένας την εμπειρία του (Μην πω άλλη λέξη και γίνω κακος :P) αλλά κανένας δεν εστιάζει στην πηγή του προβλήματος. Ενισχυτής κύριοι. Εκεί είναι το μεγαλύτερο ποσοστό του ήχου. Ούτε στα δάχτυλα, ούτε στους μαγνήτες, ούτε στα πεταλακια...

Ότι πετάλι -πεταλιερα και να βάλεις σε σάπια προενισχυση σάπιο ήχο θα πάρεις. Δεν θες να κουβαλας ενισχυτή μαζί? Σεβαστό. Πάρε ένα πετάλι amp και βάλτο στο pa η πάρε ένα πεταλη προενισχυση και βάλτο σε ότι loop βρεις. Όμοιος πάρε μια πεταλιερα και βαλτη στο loop η σε pa. Μπροστά βάζουμε μόνο σε ενισχυτή που τον ξέρουμε αλλιώς μπλέκουμε. Απλά πράγματα.

 
Προσωπικα η καλυτερη λυση που εχω βρει ειναι η εξης.

Σε προβες/live το μονο που χρειαζομαι ειναι ενα καθαρο καναλι.

μετα

Εχω 3 πεταλακια, ολα drives. ενα OCD , ενα Green rhino (tubescreamer) και ενα WH Red Llama ( Tweed od/fuzz). αυτα οσο αφορα τα Drives.

Οτιδηποτε αλλο χρειαστω, Delay, reverb, chorus και τα λοιπα EQ/Comps τα παιρνω απο μια Ζoom G3.

Για ηχογραφηση σπιτι εχω ενα Pod Hd desktop και κανω μια χαρα την δουλεια μου.

 
ThisIsSparta είπε:
Quiz:

Με τι θα έχεις καλύτερο ήχο.......ή μάλλον πιο σωστά, τι θα ακούγεται καλύτερα:

ι) Καλός παίχτης σε καλό ενισχυτή με κιθάρα που πιάνει οτι παίζεις

ιι) Εκπληκτικά state-of-the-art πετάλια/πεταλιέρες/πολυεφφέ/rack/you-name-it με μέτριο παίχτη, σε ενισχυτή που λασπώνει/ξυρίζει και με μαγνήτες που δεν αποδίδουν

Απάντησε σωστά και θα έχεις την διαφορά μεταξύ Richie Blackmore και Schoolwave (και ένα αρκουδάκι-usb vst chorus)

Βάζεις την τεχνική ικανότητα ενός παίχτη σε μια εξίσωση που προσπαθείς να αναλύσεις... τον ήχο που εκείνος βγάζει...; Ξέρω, ξέρω όλοι έτσι κρίνουν τον ήχο στον κιθαριστικό κόσμο, από την τεχνική ικανότητα εκείνου που παίζει. Διαφωνώ κάθετα. 2 εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Τυχαίο παράδειγμα: O Zakk Wylde είναι κιθαρισταράς. Ο ήχος του (ναι, υποκειμενικά μιλώντας - εννοείται...) όταν παίζει με distortion + chorus, δεν αντέχεται. Άλλο ο ήχος του, άλλο η τεχνική του.

Και ναι, αν εγώ έπαιζα με τον εξοπλισμό του και εκείνος με τον δικό μου, τότε εγώ θα είχα καλύτερο ήχο. Τέλος. Το ότι εκείνος παίζει παπάδες και εγω το βασανίζω το ριμάδι, είναι άλλου... παπά ευαγγέλιο.

 
Εγώ έκανα την εξής κίνηση ΛΆΘΟΣ δε ρώτησα και πήρα την boss Gt 10 ΠΟΟΟΟΛΥ δυνατό εργαλείο.. Αλλά όπως λεν και τα παιδιά πιο πάνω αν χρησιμοποιείς λίγα εφέ δεν αξίζει να πάρεις κάτι τέτοιο.. Εγώ χρησιμοποιούσα μόνο reverb , chorus , delay , και το volume pedal και το loop .. Όλες οι άλλες δυνατότητες της πεταλιερας "σκουριαζαν" οπότε την πούλησα και τέλος..την αγορσα στα 480€ και την πούλησα 240...

 
Ίσα ίσα που τα εφέ είναι το δυνατό της σημείο...γιατί την έδωσες?

 
kkmspm είπε:
Ίσα ίσα που τα εφέ είναι το δυνατό της σημείο...γιατί την έδωσες?
Εξηγώ πιο πάνω φιλε γιατί την έδωσα... Ήταν πολλά τα εφέ της για εμένα.. Έπαιζα με ηλεκτροακουστικη κιθάρα πάνω στη Gt10

Εδώ ενα μικρόδείγμα για το πως τη χρησιμοποιουσα


 
οκ. ειναι ξεκαθαρο οτι δεν πηρες το καταλληλοτερο εργαλειο για τη δουλεια  :P

Δεν εχει καλο λουπερ μιας και δεν εχει phrase undo, επισης δεν ειναι "στημενη" για ακουστικη (υπαρχουν πιο εξειδηκευμενα μηχανακια για ακουστικη) αλλα ειναι ξεκαθαρο πως αν μαθει καποιος να δουλευει τον εξοπλισμο του μπορει να κανει πολυ ωραια πραγματα και εσυ με το πολυ καλο βιντεο σου το απεδειξες! ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top