- Μηνύματα
- 1,411
- Πόντοι
- 161
Ότι θα γράψω παρακάτω είναι απόρροια από πολλές μετατροπές σε πετάλια και ύστερα από πολλές συμβουλές σε αρκετά άτομα για να προχωρήσουν οι ίδιοι στη βελτίωση των μουσικών τους οργάνων. Πολλοί έμειναν ευχαριστημένοι, κάποιοι άλλοι σκεπτικοί.
Υπάρχει όμως μια μεγάλη παρεξήγηση. Όλες οι μετατροπές αποτελούν ένα συμβιβασμό. Η εταιρία κατασκευής έβγαλε στην παραγωγή μια "μαμά" συσκευή η οποία οφείλει και πρέπει να δουλεύει ικανοποιητικά με μια πληθώρα μουσικών συσκευών. Με λίγα λόγια έβγαλε στη παραγωγή ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για όλους. Αν εσύ θες να το φτιάξεις για να πηγαίνεις πίστα itΆ s ok ...αλλά μην περιμένεις να σε βολέψει όταν το χρειαστείς για να πας για ψώνια στη γειτονιά. Έτσι, μπορεί ένα πετάλι καλιμπραρισμένο για π.χ περισσότερα μπάσα να δώσει "ρέστα" -και να αφήσει κόσμο να ψάχνεται- μέσα από έναν λαμπάτο ενισχυτή με τουλάχιστον 2X12 μεγάφωνα αλλά το ίδιο πετάλι θα ακουστεί σαν μουντή κλανιά όταν θα πας να το παίξεις σε ένα μικρό ενισχυτή στο σπίτι με ένα 8 ιντζών μεγάφωνο ...και όλα αυτά την ίδια στιγμή που το "μαμά" πετάλι θα γαμάει.
Επιπλέον, υπάρχει τόσο μεγάλη αμπελοφιλοσοφία με τις δυνατότητες των μουσικών οργάνων και τους χαρακτηρισμούς τους, που οι περισσότεροι έχουν -στην καλύτερη περίπτωση- μπερδευτεί και δεν ξέρουν τι θέλουν. Ένα μικρό παράδειγμα είναι π.χ όταν κάποιος λέει ότι "θέλω το τάδε πετάλι να έχει περισσότερα μπάσα ή περισσότερο όγκο" και μπορεί στην πραγματικότητα να εννοεί θέλω περισσότερα μεσαία ή λιγότερα πρίμα αντίστοιχα. Έτσι, αν προβείς σε μετατροπές ενός πεταλιού – ενισχυτή, χωρίς –επιπλέον- να γνωρίζεις τα υπόλοιπα όργανα με τα οποία θα συνεργαστούν, έ τότε, πάς γυρεύοντας.
Και για την αποκατάσταση της παρεξήγησης,
Όχι, δεν υπάρχουν πετάλια και μετατροπές που να παίζουν παντού καλά. Είναι όλα για συγκεκριμένο ρόλο. Επιπλέον, όταν σε κάποιο τροποποιημένο πετάλι- ενισχυτή ακούς π.χ περισσότερα μπάσα, μπορεί στην ουσία να ακούς τα ίδια μπάσα με λιγότερα πρίμα ή περισσότερα μεσαία κλπ κλπ κλπ κλπ
Και λίγο "γενικό και χονδροκομμένο" info.
*Θες περισσότερα μπάσα σε πετάλι; Θα χάσεις ευελιξία με μικρούς ενισχυτές. Στο σπίτι θα ακούς μια μουντάδα που δεν υπήρχε πριν.
*Θες περισσότερα πρίμα; Θα χάσεις μπάσα και θα χρειάζεσαι πολλά watt για γεμάτο ήχο. Στο σπίτι δεν θα το χρησιμοποιείς καν.
*Θες περισσότερο gain; Οι συχνότητες που δούλευε το πετάλι θα πάνε περίπατο.
*Μα όλοι αυτοί οι διάσημοι κιθαρίστες με τα τροποποιημένα μουσικά τους όργανα, πως παίζουν στο σπίτι τους;
Δεν παίζουν στο σπίτι τους. Τουλάχιστον όχι με τις ίδιες απαιτήσεις και τα ίδια όργανα.
*Θέλω ακριβώς τον ίδιο ήχο που έχει το πετάλι μου αλλά με περισσότερα μπάσα. Πιο γεμάτο! Πιο ογκώδες βρε αδερφέ!
Αγόρασε άλλον ενισχυτή. Μια μετατροπή δεν μπορεί να αντικαταστήσει το τελικό και σημαντικότερο τμήμα του ήχου σου. Τι να τις κάνεις τις παραπάνω συχνότητες αν δεν έχεις μέσο να τις αναπαράγεις;
*Θέλω να φτιάξω τα πετάλια μου για να παίζουν καλά με τη Les Paul αλλά και να μπορώ να τα συνδέω σε strato;
Ξέχνα το.
*Θες να κάνεις το ψηφιακό μου delay να μοιάζει με αναλογικό;
Ωραία. Θα χάσεις όμως τις μισές επαναλήψεις.
*Θες ένα πετάλι distortion, overdrive, fuzz 3 se 1;
Δεν υπάρχει. Βέβαια, αν είσαι μινιμαλιστής κάτι θα βρεις.
*Υπάρχουν μετατροπές που να βελτιώνουν ένα πετάλι – ενισχυτή χωρίς περιορισμούς; Όπως, π.χ οι μετατροπές από Analogman, Robert Keeley κλπ;
Ναι, αλλά για subtle αποτελέσματα. Θα βγει κάτι καλύτερο ή ενα συγκεκριμένο αποτέλεσμα αλλά πολύ μακριά από το maximum.
*Τροποποίησες το πετάλι;
Ok. Απλά τώρα πρέπει να ψάξεις τα settings που σου ταιριάζουν από την αρχή!
*True bypass ή buffer;
Πέρα από ότι έχεις διαβάσει και σου έχουν πει, και τα δύο, είναι φίλοι σου. Μάθε τι κάνουν και χρησιμοποίησέ τα ΚΑΙ τα δύο, σύμφωνα με την κρίση σου. Αν θες τη γνώμη μου, είναι η παρακάτω. Αν είσαι σπιτόγατος και ζητάς τον πιο poor ήχο τότε όλα true bypass, αν παίζεις και κανα live 2 buffer maximum είναι αρκετά για να βελτιώσουν τον ήχο σου και να βγάλουν πιο κοντινό αποτέλεσμα με αυτό που έχεις στο σπίτι σου.
*Με χρήση πολλών εξωτερικών μονάδων εφφέ, νοιώθω ότι ο ενισχυτής μου είναι σα να του έχουν πετάξει πάνω του μια κουβέρτα. Χρησιμοποίησα και true bypass και buffers. Στη δεύτερη περίπτωση είχα καλύτερο αποτέλεσμα αλλά και πάλι δεν έμεινα ικανοποιημένος.
Κάνε ένα search για Sonic maximizer, Boss Enhanser και για Aural Exciter.
*Digital ή analog;
Και τα δύο έχουν τα οφέλη τους. Μάθε να τα χρησιμοποιείς και προσοχή. Διαφορετική τεχνολογία χρειάζεται και διαφορετική προσέγγιση!
*Τροποποίησα ένα overdrive πετάλι ακριβώς όπως και κάποιος διάσημος τεχνικός σε μετατροπές αλλά έχω και δεύτερο πετάλι με τη μετατροπή του διάσημου τεχνικού. Αν και οι φίλοι μου αδυνατούν να ακούσουν διαφορά, εγώ έχω την αίσθηση ότι το πετάλι που ήρθε κατευθείαν από τα χέρια του διάσημου τεχνικού είναι κλάσης ανώτερο.
Ας μην το σχολιάσω. Δεν είσαι ο μόνος. Σου προτείνω έναν καλό ψυχολόγο η/ και ακρόαση 3 δίσκων Punk, garage την ημέρα.
Υπάρχει όμως μια μεγάλη παρεξήγηση. Όλες οι μετατροπές αποτελούν ένα συμβιβασμό. Η εταιρία κατασκευής έβγαλε στην παραγωγή μια "μαμά" συσκευή η οποία οφείλει και πρέπει να δουλεύει ικανοποιητικά με μια πληθώρα μουσικών συσκευών. Με λίγα λόγια έβγαλε στη παραγωγή ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για όλους. Αν εσύ θες να το φτιάξεις για να πηγαίνεις πίστα itΆ s ok ...αλλά μην περιμένεις να σε βολέψει όταν το χρειαστείς για να πας για ψώνια στη γειτονιά. Έτσι, μπορεί ένα πετάλι καλιμπραρισμένο για π.χ περισσότερα μπάσα να δώσει "ρέστα" -και να αφήσει κόσμο να ψάχνεται- μέσα από έναν λαμπάτο ενισχυτή με τουλάχιστον 2X12 μεγάφωνα αλλά το ίδιο πετάλι θα ακουστεί σαν μουντή κλανιά όταν θα πας να το παίξεις σε ένα μικρό ενισχυτή στο σπίτι με ένα 8 ιντζών μεγάφωνο ...και όλα αυτά την ίδια στιγμή που το "μαμά" πετάλι θα γαμάει.
Επιπλέον, υπάρχει τόσο μεγάλη αμπελοφιλοσοφία με τις δυνατότητες των μουσικών οργάνων και τους χαρακτηρισμούς τους, που οι περισσότεροι έχουν -στην καλύτερη περίπτωση- μπερδευτεί και δεν ξέρουν τι θέλουν. Ένα μικρό παράδειγμα είναι π.χ όταν κάποιος λέει ότι "θέλω το τάδε πετάλι να έχει περισσότερα μπάσα ή περισσότερο όγκο" και μπορεί στην πραγματικότητα να εννοεί θέλω περισσότερα μεσαία ή λιγότερα πρίμα αντίστοιχα. Έτσι, αν προβείς σε μετατροπές ενός πεταλιού – ενισχυτή, χωρίς –επιπλέον- να γνωρίζεις τα υπόλοιπα όργανα με τα οποία θα συνεργαστούν, έ τότε, πάς γυρεύοντας.
Και για την αποκατάσταση της παρεξήγησης,
Όχι, δεν υπάρχουν πετάλια και μετατροπές που να παίζουν παντού καλά. Είναι όλα για συγκεκριμένο ρόλο. Επιπλέον, όταν σε κάποιο τροποποιημένο πετάλι- ενισχυτή ακούς π.χ περισσότερα μπάσα, μπορεί στην ουσία να ακούς τα ίδια μπάσα με λιγότερα πρίμα ή περισσότερα μεσαία κλπ κλπ κλπ κλπ
Και λίγο "γενικό και χονδροκομμένο" info.
*Θες περισσότερα μπάσα σε πετάλι; Θα χάσεις ευελιξία με μικρούς ενισχυτές. Στο σπίτι θα ακούς μια μουντάδα που δεν υπήρχε πριν.
*Θες περισσότερα πρίμα; Θα χάσεις μπάσα και θα χρειάζεσαι πολλά watt για γεμάτο ήχο. Στο σπίτι δεν θα το χρησιμοποιείς καν.
*Θες περισσότερο gain; Οι συχνότητες που δούλευε το πετάλι θα πάνε περίπατο.
*Μα όλοι αυτοί οι διάσημοι κιθαρίστες με τα τροποποιημένα μουσικά τους όργανα, πως παίζουν στο σπίτι τους;
Δεν παίζουν στο σπίτι τους. Τουλάχιστον όχι με τις ίδιες απαιτήσεις και τα ίδια όργανα.
*Θέλω ακριβώς τον ίδιο ήχο που έχει το πετάλι μου αλλά με περισσότερα μπάσα. Πιο γεμάτο! Πιο ογκώδες βρε αδερφέ!
Αγόρασε άλλον ενισχυτή. Μια μετατροπή δεν μπορεί να αντικαταστήσει το τελικό και σημαντικότερο τμήμα του ήχου σου. Τι να τις κάνεις τις παραπάνω συχνότητες αν δεν έχεις μέσο να τις αναπαράγεις;
*Θέλω να φτιάξω τα πετάλια μου για να παίζουν καλά με τη Les Paul αλλά και να μπορώ να τα συνδέω σε strato;
Ξέχνα το.
*Θες να κάνεις το ψηφιακό μου delay να μοιάζει με αναλογικό;
Ωραία. Θα χάσεις όμως τις μισές επαναλήψεις.
*Θες ένα πετάλι distortion, overdrive, fuzz 3 se 1;
Δεν υπάρχει. Βέβαια, αν είσαι μινιμαλιστής κάτι θα βρεις.
*Υπάρχουν μετατροπές που να βελτιώνουν ένα πετάλι – ενισχυτή χωρίς περιορισμούς; Όπως, π.χ οι μετατροπές από Analogman, Robert Keeley κλπ;
Ναι, αλλά για subtle αποτελέσματα. Θα βγει κάτι καλύτερο ή ενα συγκεκριμένο αποτέλεσμα αλλά πολύ μακριά από το maximum.
*Τροποποίησες το πετάλι;
Ok. Απλά τώρα πρέπει να ψάξεις τα settings που σου ταιριάζουν από την αρχή!
*True bypass ή buffer;
Πέρα από ότι έχεις διαβάσει και σου έχουν πει, και τα δύο, είναι φίλοι σου. Μάθε τι κάνουν και χρησιμοποίησέ τα ΚΑΙ τα δύο, σύμφωνα με την κρίση σου. Αν θες τη γνώμη μου, είναι η παρακάτω. Αν είσαι σπιτόγατος και ζητάς τον πιο poor ήχο τότε όλα true bypass, αν παίζεις και κανα live 2 buffer maximum είναι αρκετά για να βελτιώσουν τον ήχο σου και να βγάλουν πιο κοντινό αποτέλεσμα με αυτό που έχεις στο σπίτι σου.
*Με χρήση πολλών εξωτερικών μονάδων εφφέ, νοιώθω ότι ο ενισχυτής μου είναι σα να του έχουν πετάξει πάνω του μια κουβέρτα. Χρησιμοποίησα και true bypass και buffers. Στη δεύτερη περίπτωση είχα καλύτερο αποτέλεσμα αλλά και πάλι δεν έμεινα ικανοποιημένος.
Κάνε ένα search για Sonic maximizer, Boss Enhanser και για Aural Exciter.
*Digital ή analog;
Και τα δύο έχουν τα οφέλη τους. Μάθε να τα χρησιμοποιείς και προσοχή. Διαφορετική τεχνολογία χρειάζεται και διαφορετική προσέγγιση!
*Τροποποίησα ένα overdrive πετάλι ακριβώς όπως και κάποιος διάσημος τεχνικός σε μετατροπές αλλά έχω και δεύτερο πετάλι με τη μετατροπή του διάσημου τεχνικού. Αν και οι φίλοι μου αδυνατούν να ακούσουν διαφορά, εγώ έχω την αίσθηση ότι το πετάλι που ήρθε κατευθείαν από τα χέρια του διάσημου τεχνικού είναι κλάσης ανώτερο.
Ας μην το σχολιάσω. Δεν είσαι ο μόνος. Σου προτείνω έναν καλό ψυχολόγο η/ και ακρόαση 3 δίσκων Punk, garage την ημέρα.