Περί compressor effect pedal

Tasospelt

Νέο μέλος
Μηνύματα
160
Πόντοι
16
Στην αναζήτηση μου για compressor πεταλάκι για την κιθάρα ένας πωλητής με απέτρεψε ισχυρίζοντας ότι "το compressor pedal είναι το πιο αχρείαστο εφέ καθώς καταργεί το αυθόρμητο παίξιμο του κιθαρίστα, το κάνει flat, ως εκ τούτου το περιορίζει και χάνει το προσωπικό του χαρακτήρα. Παίξιμο χωρίς δυναμικές εν τέλει. Επίσης δεν προσδίδει όγκο, αντιθέτως κάνει πιο thin τον ήχο ειδικά στις ψιλές."

Το έκρινε καλό εργαλείο για καθαρά ρυθμικά funk μέρη αλλά και πάλι με περιοριστικό ρόλο.

Θα θελα τη γνώμη διαφωνούντων και μη.

 
δε θα έλεγα οτι είναι εφε,δεν νομίζω οτι αν το ρυθμίσεις σωστα θα σου παραμορφώσει τον ήχο(δλδ σου έλεγε ψιλοπαπαριές).τωρα βέβαια μπορεί να μη δεις μεγάλη διαφορα(στα blues πχ ισως δε χρειάζεται) εκτος αν παίζεις metal.εγω πάντως δεν το πολυ χρησιμοποιω, βαζω στη σειρα overdrive,distortion και ο ήχος βγαίνει <<σφιχτος>>.της boss λειτουργει και σαν sustainer(κανει ομως θόρυβο),εξαρταται απο το τι το θέλεις.

 
Θα ψιλοδιαφωνίσω.Ο κομπρέσορ είναι ένα trade-off ουσιαστικά.Χάνεις τις δυναμικές αποκτάς όγκο και sustain και γενικά πιο σφιχτό ήχο.Θέλει προσεκτικές ρυθμίσεις ειδάλλως ο ήχος σου θα παει περίπατο

 
Με τις κατάλληλες ρυθμίσεις μπορεί να γίνει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο...Απλά θέλει ψάξιμο...Εγώ είχα έναν της Boss, τον πούλησα πριν 1-2 χρόνια και μετά τον ξαναπήρα :oops: .....Και τελικά τώρα έχω αρχίσει να πειραματίζομαι ξανά με αποτέλεσμα να τον χρησιμοποιώ ολοένα και περισσότερο.... :wink:

 
Στην κιθάρα ο compressor σε σειρά με distortion βγάζει φοβερα εφέ. πχ κάτι σαν ήχο Freddie Mercury.

Συνήθως όμως αυτό γίνεται στις extreme ρυθμίσεις.

Προσωπικά τον χρησιμοποιώ, με μια μικρή δόση με overdrive για λίγο "σκάσιμο" στις ψηλές.

Το πετάλι που διαθέτω αυτή την εποχή, το Comptortion τα έχει 2 σε 1. ¶κου αυτά για να πάρεις μια ιδέα.

http://www.tech21nyc.com/comptortion.html

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με "ηχοληπτικό" τρόπο, αλλά σε κάποιον που θέλει τον απόλυτο έλεγχο των δυναμικών, είναι όντως περιοριστικό.

 
Compressor.jpg


'nuff said

 
Aπ'τα αγαπημένα μου εφφέ...Σου δίνει άπειρο sustain σε συνδυασμό με διπλούς μαγνήτες και drive... επίσης στα καθαρά σου δίνει σκάσιμο (ιδανικό για funk) και όγκο...

 
οπως και σε αλλες περιπτωσεις δεν φταιει το μεσο αλλα η κακη χρηση του......εχω βρισκω τον compressor ενα απο τα πιο χρησιμα εφε (αν μπορει να τον πει κανεις εφε)....... δεν τον χρησιμοποιω σε high gain ηχους οπου υπαρχει ηδη φυσικο compression απο το υπεραρκετο γκαζι αλλα σε funky ρυθμικες τυπου another brick in the wall part ii η οταν θελω το σημα μου να ειναι πιο "ομαλο" χωρις συχνοτητες να "πεταγονται" ειναι αναντικαταστατος.....

 
Kαι γω ειμαι μεγαλος fan του compressor,εχω το cs2 της boss,και το θεωρω πολυ χρησιμο "εφε",το sustainer ειναι για τα μπαζα βεβαια :D

Σε αντιθεση με τον φιλο fenteriarh το χρησιμοποιω σε high gain σκηνικα.προσωπικα βρισκω πως μαζευει και "σφιγγει" τοω ηχο.

Οπως ομως ανεφεραν και οι προλαλησαντες,καθε εφε ετσι και το compression απαιτει συνεση!

 
ισως αυτο που μαλλον εννουσε ο τυπος ειναι οτι αν εισαι super rock τυπος καρφι ενισχυτη καρφι κιθαρα και λαμπα δεν σου χρειαζεται κατι τετοιο.οκ respect!

εμενα παντως το compressorακι της marshall μου εκανε πιο rich τον τονο μου και στα καθαρα και στα βρωμικα απλα το λατρευω,παιζω alternative με αρκετα ''βρωμικα'' μερη.

 
ισως αυτο που μαλλον εννουσε ο τυπος ειναι οτι αν εισαι super rock τυπος καρφι ενισχυτη καρφι κιθαρα και λαμπα δεν σου χρειαζεται κατι τετοιο.οκ respect!εμενα παντως το compressorακι της marshall μου εκανε πιο rich τον τονο μου και στα καθαρα και στα βρωμικα απλα το λατρευω' date='παιζω alternative με αρκετα ''βρωμικα'' μερη.[/quote']

νομιζω οτι ο ''ΣΩΣΤΑ'' ρυθμισμενος κομπρεσσορας ειναι ο αφανης ηρωας των εφε.εχω δοκιμασει πρωτο στη σειρα μετα το κουρδιστηρι το cs-3 boss και το bb-2 marshall.παντως κατασταλλαξα στο δευτερο .το πρωτο μου εκανε πιο.....πλαστικο τον ηχο.ξαφνικα οι haeussel ζωντανεψαν και τοσο στα καθαρα οσο και στα βρωμικα.

το συνιστω ανεπιφυλακτα. :wink:
 
Δεν ήθελα να ανοίξω καινούριο θέμα, γι' αυτό ποστάρω εδώ:

Έχω τα παρακάτω πεταλάκια σε σειρά (Tech 21 GT2 - Boost D.L.A) κ έναν Peavey Valveking 5w. Προβληματίζομαι κυρίως για τα ρυθμικά κα lead μέρη, όπου για να κερδίσω σε αρμονικές ανεβάζω το gain του ενισχυτή με αποτέλεσμα ο ήχος να βγαίνει "διάχυτος" κ απροσδιόριστος.

Θεωρείτε ότι ένας compressor θα με βοηθήσει να σουλουπώσω κάπως τον ήχο;

Κ αν ναι ποιόν θεωρείτε ιδανικό για το δεδομένο setup?

Επίσης, μου έχουν πει ότι δεν χρειάζομαι compressor μια κ το GT2 ήδη κάνει τη δουλειά από μόνο του. Ισχύει αυτό;

Ευχαριστώ προκαταβολικά.

 
  εμενα παλι οι κομπρεσσορες ειναι ενα εφφε που δεν ταιριαξε ποτε στο παιξιμο μου, αν και για πολλους ηχους ειναι απαραιτητοι. ειναι δυσκολο εφφε, και πολυ ευκολο να το απορριψεις λογω κακων ρυθμισεων. τελικα ομως προτιμω να παιζω με το φυσικο κομπρεσσαρισμα της λαμπας στις εντασεις ενος live (ειτε με καθαρο ειτε με drive ηχο)..

 
Θα ψιλοδιαφωνίσω.Ο κομπρέσορ είναι ένα trade-off ουσιαστικά.Χάνεις τις δυναμικές αποκτάς όγκο και sustain και γενικά πιο σφιχτό ήχο.Θέλει προσεκτικές ρυθμίσεις ειδάλλως ο ήχος σου θα παει περίπατο
+1000  ;)

 
Προσωπικα δεν μπορω να ζησω χωρις compressor (δεν νομιζω να τον εχω κλεισει ποτε μου τα τελευταια 15 χρονια.. :)) βεβαια τον χρησιμοποιω διακριτικα (με ελαχιστο compression & ελαφρυ gain boost)

Αν η κιθαρα σου εχει ΔΙΠΛΟΥΣ μαγνητες ειναι αχρειαστος κατα την ταπεινη μου γνωμη,αν εχει μονους ειναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ (παλι κατα την ταπεινη μου γνωμη)

Η δυο καλυτεροι compressors που εχω ακουσει ποτε μου (εχω δοκιμασει/χρησιμοποιησει πανω απο...30 ::)) ειναι

αυτος

http://www.jampedals.com/Dyna-ssoR.htm

και (αν εχεις ΠΟΛΥ χωρο) αυτος (ο οποιος ειναι η επιτομη των compressors)

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F02_Home_Studio_Performance_Products%2F04_Black_Finger

, όπου για να κερδίσω σε αρμονικές ανεβάζω το gain του ενισχυτή με αποτέλεσμα ο ήχος να βγαίνει "διάχυτος" κ απροσδιόριστος.
δεδομενου οτι ο κομπρεσσορας πρεπει να μπαινει μπροστα-μπροστα δεν νομιζω να σε βοηθησει (εκτος κι αν τον χρησιμοποιησεις ως booster-sustainer) δεν προκειται δηλ.να κανει τη δουλεια που κανεις ενας στουντιακος κομπρεσσορας που "μαζευει" ολο το σημα σου..

 
Είναι αστείο, αλλά θεωρώ ότι όλα τα posts σε αυτό το θέμα έχουν κάποια δόση αλήθειας (ή ορθότητας τεσπα).

Το ζήτημα είναι καταρχάς τί ακριβώς επιθυμεί ο καθένας από το compression. Θέλει τόνους sustain για τα lead μέρη; Θέλει να στρογγυλέψει τα ρυθμικά φανκ παιξίματά του ή τα αρπίσματα; Θέλει να ακούγεται ξεκάθαρα σαν ένα ακόμα εφέ που χρωματίζει τον ήχο του ή θέλει κάτι ποιό διακριτικό που να δίνει όγκο εκεί που χρειάζεται (αφαιρώντας βέβαια από τις δυναμικές);

Ανάλογα με το κυρίως ζητούμενο θα στραφεί προς το ανάλογο πετάλι, καθώς τα πάμπολλα πεταλοκομπρεσοράκια προσφέρουν διαφορετικές προοπτικές το καθένα, κι' ας είναι λίγο πολύ κοινές οι αρχές του compression.

Δύο τελευταίες παρατηρήσεις, οι οποίες έγιναν και συμφωνώ, είναι ότι άνετα μπορεί κάποιος να παρασυρθεί σε λάθος ρυθμίσεις (δλδ. χρειάζεται να ξέρεις τί θέλεις και τί να περιμένεις από τον κομπρεσορα), και δεύτερον ότι ταιριάζει καλύτερα στους μονούς μαγνήτες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν βρίσκει χρήσεις και με διπλούς.

 
Συμφωνω με τους προλαλησαντες οτι ταιριαζει πιο πολυ με μονους, χωρις να αποκλειεται η χρηση με διπλους. (περι ορεξεως, παντα)  ;)

Προσεκτικες ρυθμισεις και γνωση του επιθυμητου αποτελεσματος βοηθανε στο να "τα βρεις" με τον κομπρεσορα.

Παντως, αν θελεις ενα ωραιο και ελαφρυ κομπρεσσορακι που δεν θελει και πολυ ρυθμιση (ενα volume εχει, αντε κι ενα gain ενιοτε) ειναι (ηταν?) το Orange squeezer (φανταστειτε early Knopfler sound)

Δεν ξερω αν παραγεται πλεον, αλλα αν πιανει το χερι , ειναι ψιλοευκολο να γινει DIY.

Ειναι κυριως σε φαση set and forget και ειναι πολυ διακριτικο, σε σημειο που μπορει και να μην το καταλαβαινεις οτι ειναι On.

 
Εγω δεν τον χρησιμοποιω ποτε,το κατα ποσο ενα εφφε ειναι χρησιμο εχει να κανει ΜΟΝΟ κ ΜΟΝΟ με το τι παιζεις κ οχι με συνταγες.

Αλλα μιας κ το θεμα ανασυρθηκε απο τον Zeppelin για διαφορετικο λογο,η ταπεινη μου αποψη για το προβλημα του ειναι οτι ισως χρειαζεται ενα EQ.

 
alderbody είπε:
Παντως, αν θελεις ενα ωραιο και ελαφρυ κομπρεσσορακι που δεν θελει και πολυ ρυθμιση (ενα volume εχει, αντε κι ενα gain ενιοτε) ειναι (ηταν?) το Orange squeezer (φανταστειτε early Knopfler sound)
Δεν ξερω αν παραγεται πλεον, αλλα αν πιανει το χερι , ειναι ψιλοευκολο να γινει DIY.

Ειναι κυριως σε φαση set and forget και ειναι πολυ διακριτικο, σε σημειο που μπορει και να μην το καταλαβαινεις οτι ειναι On.
+1.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top