Πανελληνιες!

Status
Not open for further replies.
@SF

Δεν μίλησα για πανεπιστήμια στο θέμα της παιδείας. Για σχολεία μίλησα. Η κόρη μου πηγαίνει σε γαλλικό σχολείο. Και ναι, η παιδεία είναι μπόλικη, σε σημείο βαρεμάρας.

Γεια σου Audiokosta, intelligentsia...

 
Το καλύτερο πανεπιστήμιο είναι το πανεπιστήμιο της ζωής.

(ήχος από κομπολόι ακούγεται στο background)

 
RayDTutto είπε:
Συγχωρήστε με που δεν συγχέω την παιδεία και την εκπαίδευση με την απόκτηση χαρτιών.
Και πολύ καλά κάνεις, δεν έχουν καμία σχέση.

Που δεν θεωρώ ότι αυτός που αποτυγχάνει να επιτύχει (καλό) βαθμό στα ελληνικά σχολεία είναι πραγματικά ανίκανος και αυτός που επιτυγχάνει (καλό) βαθμό και άρα περνάει στο πανεπιστήμιο είναι ο ικανός.
Ο βαθμός στο σχολείο όντως δεν λέει τίποτα, Πρόσεξε όμως, ΤΙΠΟΤΑ. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως κανόνας.

Που πιστεύω ότι τα ελληνικά σχολεία πνίγουν τη δημιουργικότητα και αφήνουν τη μεθοδικότητα της παπαγαλίας να θριαμβεύει - και έτσι δίνεται η δυνατότητα σε μέτρια μυαλά να είναι άριστοι μαθητές και σε άριστα μυαλά, μέτριοι μαθητές.
Τώρα εγώ πως έχω δεί άριστα μυαλά να είναι άριστοι φοιτητές και μετά άριστοι επαγγελματίες, περίεργο βρε παιδί μου. Ανεξήγητο.

Το πανεπιστήμιο μπορεί να μην είναι όπως θα το θέλαμε ή/και θα έπρεπε να είναι, αλλά όποιος νομίζει ότι δεν έχει αξία, δεν προσφέρει εργαλεία στον φοιτητή για το μέλλον του ή δεν έχει επαφή με το άθλημα ή έχει αλλά συνάμα έχει απογοητευτεί και γενικεύει τις προσωπικές του εμπειρίες ή κάνει τις συζητήσεις καφενείου απόψης ζωής.

απο την αλλη τυχερος οποιος χρησιμοποιει εστω και το 50% των δεξιοτητων/γνωσεων αυτων
Εγώ απ' την άλλη πως έχω καταφέρει και χρησιμοποιώ σχεδόν τα πάντα απ' αυτά που έμαθα, περίεργο.

Βαδίζουμε για μία ακόμη φορά στην απαξίωση θεσμών (όπως εκπαίδευση) με έναν μάλλον άνετο (to put it mildly) τρόπο και μάλλον θα αποχωρήσω αφήνοντας την πίστα στο λαϊκό πρόγραμμα.
Your hunch is right

 
Superfunk είπε:
και μην νομιζεις οτι και εξω τα Παν/μια δινουν "παιδεια"....ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ΓΝΩΣΕΙΣ δινουν σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ τομεις ...αυτο φυσικα και δεν ειναι παιδεια (οι μεγαλυτεροι ΤΕΝΕΚΕΔΕΣ που εχω γνωρισει στη ζωη μου ειχαν ενα κιλο...πτυχια ο καθενας..... ;D)  
ελεος.

 
ένα διπλό ελληνικό μέτριο παρακαλώ  8)

Σας έχω ξαναπεί : αφήστε να κράζουν το εκπαιδευτικό σύστημα αυτοί που το περαίωσαν μέσα από τις δυσκολίες του, το κάνουν καλύτερα από εσάς και ακούγονται.

Θίγω το θέμα του hellenic complex : σε πρόσφατο θέμα στο noiz με δημοσίευση poll για λογαριασμό του πανεπιστημίου του Λάνκαστερ εκφράστηκαν απόψεις που προσέβαλαν την εντιμότητα της προέλευσής του. Δηλαδή κάθε τι πρόχειρο αποκλείεται να προέρχεται από το Λανκαστερ, είναι βέβαιο οτι θα προέρχεται από το δικό μας χώρο. Way to go, thumbs up ;)

Τελικά θα πάρω τον καφέ μου για έξω :)

ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
RayDTutto είπε:
Η κόρη μου πηγαίνει σε γαλλικό σχολείο.
θες να πεις πηγαινει σε ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ...γιατι τα υπολοιπα παιδια πανε σε κατι που η λαϊκη αλλα εντιμη και ελληνοχριστιανικη καταγωγη μου (και οι χαντρες του πορφυρου βαρυτιμου κομπολογιου μου) δεν με αφηνουν να πω.... ;D

Εγώ απ' την άλλη πως έχω καταφέρει και χρησιμοποιώ σχεδόν τα πάντα απ' αυτά που έμαθα, περίεργο.
εξαρταται απο το τι δουλεια κανεις,οσο πιο πρακτικη φανταζομαι τοσο καλυτερα....εγω ημουν investment banker (αερας κοπανιστος και πρασινα λουλουδια δηλαδη... ;D) για 13 συναπτα ,και κολασμενα... ;D ,χρονια.....μετα δεν εμεινε και τιποτα στην Ελλαδα για να επενδυσει κανεις και την εκανα με ελαφρα πηδηματακια... ;D ;D

ελεος.
ενταξει ανακαλω ...ολοι οσοι γνωρισα με ενα κιλο πτυχια ηταν τερατα μορφωσης ενω οσοι δεν ειχαν ηταν καραβλαχοι αμορφωτοι και επιναν βαρυ γλυκο  παιζοντας κομπολοϊ.... ::)

 
ndnikola είπε:
ελεος.
Γιατί το λες αυτό;

Έχω την αίσθηση ότι αυτό που έγραψε ο sf έχει μεγάλη δόση αλήθειας.

Φυσικά δεν είμαι σε θέση να δώσω (ούτε ο sf φαντάζομαι) έγκυρα και έγκριτα στατιστικά στοιχεία αλλά η εμπειρία μου τείνει να τον επιβεβαιώσει.

 
(βαριέμαι να κάνω παραθέσεις)

>Ο βαθμός στο σχολείο όντως δεν λέει τίποτα, Πρόσεξε όμως, ΤΙΠΟΤΑ. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως κανόνας.

Ποιος μίλησε για κανόνες. Εγώ την εμπειρία μου παρέθεσα. Όπως εσύ παρακάτω:

>Τώρα εγώ πως έχω δεί άριστα μυαλά να είναι άριστοι φοιτητές και μετά άριστοι επαγγελματίες, περίεργο βρε παιδί μου. Ανεξήγητο.

Κι εγώ έχω δει. Αλλά για κάποιο λόγο βλέπω και πάρα πολλούς δασκάλους σε φροντιστήρια, τραπεζοϋπάλληλους, δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους κ.α. Για σκέψου. Ποιους ξέρεις περισσότερους.

Επίσης, μην παίρνεις μόνο τον τομέα σου υπ'όψιν. Δες και παραέξω. Δες τους τριτοδεσμίτες, τους τεταρτοδεσμίτες (σόρρυ δεν ξέρω την τρέχουσα ορολογία) πρώην καλούς μαθητές / φοιτητές.

>Το πανεπιστήμιο μπορεί να μην είναι όπως θα το θέλαμε ή/και θα έπρεπε να είναι, αλλά όποιος νομίζει ότι δεν έχει αξία, δεν προσφέρει εργαλεία στον φοιτητή για το μέλλον του ή δεν έχει επαφή με το άθλημα ή έχει αλλά συνάμα έχει απογοητευτεί και γενικεύει τις προσωπικές του εμπειρίες ή κάνει τις συζητήσεις καφενείου απόψης ζωής.

Ή έχεις φοιτήσει σε ένα από τα λίγα καλά ελληνικά πανεπιστήμια ή δεν έχεις δει πανεπιστήμιο του (αναπτυγμένου) εξωτερικού.

Επίσης, επειδή πιθανολογώ ότι έχεις φάει τα χρόνια σου στα θρανία (όπως εγώ), φοβάμαι ότι ωραιοποιείς λίγο τα πράγματα (όχι σε εμάς - στον εαυτό σου), γιατί αλλιώς θα ζοριστείς να παραδεχτείς την αλήθεια.

Edit: Αποχωρώ κι εγώ - έστω για λίγο - για να πνίξω κρυφά τον πόνο μου που δε συμμετέχει ο Audiokostas.

 
pkole είπε:
Γιατί το λες αυτό;

Έχω την αίσθηση ότι αυτό που έγραψε ο sf έχει μεγάλη δόση αλήθειας.

Φυσικά δεν είμαι σε θέση να δώσω (ούτε ο sf φαντάζομαι) έγκυρα και έγκριτα στατιστικά στοιχεία αλλά η εμπειρία μου τείνει να τον επιβεβαιώσει.
Το ότι εσύ, ο SF, και ο οποιοσδήποτε έτυχε να γνωρίσει άτομα με "χ κιλά" πτυχία που δεν ήταν άξιοι λόγου, δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση τεκμήριο για να κράζετε το εκπαιδευτικό σύστημα (ελληνικό/ του εξωτερικού) με όρους καφενείου (ok, ισως όχι και τοσο εσυ στο συγκεκριμένο post). Εαν θέλετε να μιλήσουμε σοβαρά για το θέμα, προτείνω να ξεκινήσουμε την κουβέντα απο την αρχή, με σοβαρούς όρους και μιλώντας ανθρώπινα.

*Παρεμπιπτόντως και εγώ με αέρα κοπανιστό τυχαίνει να ασχολούμαι (investment banking), αλλά στην Ελλάδα.

 
Εγώ απ'οτι εχω δεί... ο καλός μαθητής, ο καλός φοιτητής και ο καλός επαγγελματίας δεν είναι το ίδιο άτομο... τι εννοώ... αυτοί με τους μεγαλύτερους βαθμούς εισαγωγής κατά κανόνα(στη δική μου σχολή τουλάχιστον) δεν είναι οι καλύτεροι φοιτητές... και στη συνέχεια... αυτοί με τους ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ βαθμούς δεν προχορούν όσο οι υπόλοιποι...

 
Παρακαλώ μην βάζετε όλους τους "σκράπες" στο ίδιο σακούλι.

Οι χρονολογίες είναι πολύ σημαντικές. Άλλο να βγάζεις 12 το 1981 και άλλο το 2011.

 
blue είπε:
Σας έχω ξαναπεί : αφήστε να κράζουν το εκπαιδευτικό σύστημα αυτοί που το περαίωσαν μέσα από τις δυσκολίες του, το κάνουν καλύτερα από εσάς και ακούγονται.
Έτσι ακριβώς. Μήπως να ανοίξουμε και ένα θέμα για το πόσο υπερβολικές είναι οι γυνάικες για τους πόνους της γέννας; Πιστεύω ότι όλοι μας θα έχουμε μια εμπεριστατωμένη άποψη.

ενταξει ανακαλω ...ολοι οσοι γνωρισα με ενα κιλο πτυχια ηταν τερατα μορφωσης ενω οσοι δεν ειχαν ηταν καραβλαχοι αμορφωτοι και επιναν βαρυ γλυκο  παιζοντας κομπολοϊ.... ::)
Βρε 'σείς Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο. Απ' όλα τα χρώματα υπάρχουν εκεί έξω και μορφωμένοι ζώα και αμόρφωτοι διαμάντια και τούμπα.

Το μυαλό θέλει εκγύμναση και η σπουδές είναι ένας πολύ καλός τρόπος (σίγουρα όχι ο μοναδικός) να το πετύχεις αυτό. Για το αν στην πράξη θα σου χρησιμεύσει, εργαλείο είναι όχι πασπαρτού, από εσένα εξαρτάται πως θα το χρησιμοποιήσεις.

Και κάτι ακόμα, περί ποσοστού χρήσης στην πραγματική ζωή των αποκτηθέντων γνώσεων. Το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να προβλέψει τι θα κάνει κάποιος μετά στην ζωή του, δεν έχει κληρονομικό χάρισμα. Σου δίνει μια μεγάλη παλέτα γνώσεων και απο εκεί θα επιλέξεις στο μέλλον. Κάποια απ' αυτά δεν θα τα χρησιμοποιήσεις, λέει κάτι αυτό; Όχι βέβαια.

Επίσης, επειδή πιθανολογώ ότι έχεις φάει τα χρόνια σου στα θρανία (όπως εγώ), φοβάμαι ότι ωραιοποιείς λίγο τα πράγματα (όχι σε εμάς - στον εαυτό σου), γιατί αλλιώς θα ζοριστείς να παραδεχτείς την αλήθεια.
Η αλήθεια είναι ότι είμαι λίγο biased, όχι γιατί δεν θέλω να παραδεχτώ την αλήθεια (μήπως να την παραδεχτείς εσύ; ), αλλά γιατί το πανεπιστήμιο είναι μεγάλο κομμάτι της ζωής μου, δεν είναι μια στάση πρίν κάτι χρόνια.

Στο τέλος της ημέρας όμως, ανεξάρτητα από τις εμπειρίες μας, τι συμβουλή θα δίναμε σε ένα νέο που τώρα ψάχνει; Μην σπουδάσεις; Εμένα αυτό γιατί μου φαίνεται ανώριμο και παρακινδυνευμένο, για να μην πω και ανεύθυνο;

 
theoctapus είπε:
Στο τέλος της ημέρας όμως, ανεξάρτητα από τις εμπειρίες μας, τι συμβουλή θα δίναμε σε ένα νέο που τώρα ψάχνει; Μην σπουδάσεις;
Tι να σπουδάσει είναι το θέμα, κάτι που θέλει, κάτι που θέλουν οι άλλοι για αυτόν ή κάτι

άλλο επειδή έτυχε να περάσει εκεί?

 
RayDTutto είπε:
Όλοι μου οι καλοί φίλοι και συμμαθητές που ήταν "σκράπες" στο σχολείο έγιναν επιτυχημένοι επιχειρηματίες. Οι "καλοί μαθητές" έγιναν δημόσιοι υπάλληλοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι των €800. Ευλογημένοι αυτοί που κατάλαβαν από νωρίς την αχρηστία του κυνηγιού του "βαθμού", του πτυχίου, του μεταπτυχιακού...
Nα υποθέσω ότι είχαν έτοιμη την επιχείρηση απο τον ''μπαμπά'' ή ότι πήραν το αρχικό κεφαλαίο από τον ''μπαμπά''??  ;D

Έχει προβλήματα η παιδεία,χρειάζονται τρελές αλλαγές, αλλά ΕΛΕΟΣ ρε παιδιά, απαξίωση έτσι για την απαξίωση?

Πηγαίνετε όλοι (ή τα παιδιά σας) να γίνετε ''γιατροί'' στη βουλγαρία και στην ουγγαρία ή ''μηχανικοί'' σε κάνα Ι.Ε.Κ. στην Αγγλία αμα δεν σας αρέσει..

Ήμαρτον...

Βρε 'σείς Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο. Απ' όλα τα χρώματα υπάρχουν εκεί έξω και μορφωμένοι ζώα και αμόρφωτοι διαμάντια και τούμπα.
Το μυαλό θέλει εκγύμναση και η σπουδές είναι ένας πολύ καλός τρόπος (σίγουρα όχι ο μοναδικός) να το πετύχεις αυτό. Για το αν στην πράξη θα σου χρησιμεύσει, εργαλείο είναι όχι πασπαρτού, από εσένα εξαρτάται πως θα το χρησιμοποιήσεις.

Και κάτι ακόμα, περί ποσοστού χρήσης στην πραγματική ζωή των αποκτηθέντων γνώσεων. Το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να προβλέψει τι θα κάνει κάποιος μετά στην ζωή του, δεν έχει κληρονομικό χάρισμα. Σου δίνει μια μεγάλη παλέτα γνώσεων και απο εκεί θα επιλέξεις στο μέλλον. Κάποια απ' αυτά δεν θα τα χρησιμοποιήσεις, λέει κάτι αυτό; Όχι βέβαια.
+1

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
bihlas87 είπε:
Tι να σπουδάσει είναι το θέμα, κάτι που θέλει, κάτι που θέλουν οι άλλοι για αυτόν ή κάτι

άλλο επειδή έτυχε να περάσει εκεί?
Αυτό είναι τελείως άλλο θέμα. Άλλο κεφάλαιο και άλλη τεράστια συζήτηση και νομίζω ότι δεν είναι αυτές οι μοναδικές επιλογές. Άσε που η συμβουλή θα πρέπει να αλλάζει ανά περίπτωση, δεν υπάρχει γενική απάντηση.

 
Επαναλαμβάνω την πάγια άποψή μου ότι η πόλωση και οι απρόσεκτες αναγωγές και γενικεύσεις εκφυλίζουν κάθε συζήτηση. Αν κρίνω από το στενό μου κύκλο, μάλλον ισχύουν αυτά που λένε ο Ray και ο SF. Όμως στον ευρύτερο κύκλο μου, έχω δει και άλλα παραδείγματα (άριστους φοιτητές με πολύ καλές δουλειές, άριστους φοιτητές με εξαιρετική γενική παιδεία, κακούς φοιτητές με μέτριες δουλειές, τα πάντα όλα), οπότε δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα. Και να μπορούσα, από πότε τα 100 άτομα που ξέρω εγώ αποτελούν στατιστικό δείγμα;

Επίσης, διαπιστώνω ότι όπου μας βολεύει αποδίδουμε ευθύνες στο "σύστημα" και όπου μας βολεύει αποδίδουμε ευθύνες στο κάθε άτομο ξεχωριστά. Π.χ. για το μέτριο επίπεδο του μέσου απόφοιτου φταίει το πανεπιστήμιο, οι μέτριοι καθηγητές, το πρόγραμμα σπουδών, οι νεολαίες κλπ. και όχι η αντιμετώπισή του από το φοιτητή. Αλλά η επιτυχία ή η αποτυχία (όσο μπορούν να ποσοτικοποιηθούν αυτές οι έννοιες) κάποιου απόφοιτου στον επαγγελματικό τομέα εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τον ίδιο και όχι από παθογένειες της αγοράς εργασίας. Προσωπικά πιστεύω ότι αν είναι να κάνουμε συγκρίσεις με ΒΕΡΟΛΙΝΟ, καλύτερα να αρχίσουμε από την αγορά εργασίας και στη συνέχεια να πιάσουμε την εκπαίδευση.

 
Και γω καλα εγραψα τελικα παιδια.Παμε για το επομενο!Ευχαριστω και παλι για τις ευχες.Οσο για την εξελιξη της συζητησης, να πω την αληθεια το περιμενα απο ενα θεμα με τετοιο τιτλο.

 
Duke_Kritsongton είπε:
Και γω καλα εγραψα τελικα παιδια.Παμε για το επομενο!Ευχαριστω και παλι για τις ευχες.
Μπράβο μακάρι να γραψες καλά.Πάντως ήταν αρκετά βατό το θέμα,όχι σαν εκεινο που ρωτούσε γιατί καίνε τα βιβλία οι μαθητές(που να απαντήσει ένας 17χρονος εκεί όταν το θέμα επεκτείνεται στην πολιτική-οικονομική και παιδαγωγική αποστολή του σχολείου-ξέρει ένας 17χρονος για παιδαγωγική?-)

Εγώ απ'οτι εχω δεί... ο καλός μαθητής, ο καλός φοιτητής και ο καλός επαγγελματίας δεν είναι το ίδιο άτομο... τι εννοώ... αυτοί με τους μεγαλύτερους βαθμούς εισαγωγής κατά κανόνα(στη δική μου σχολή τουλάχιστον) δεν είναι οι καλύτεροι φοιτητές... και στη συνέχεια... αυτοί με τους ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ βαθμούς δεν προχορούν όσο οι υπόλοιποι...
Η σωστότερη αποψη-παρατήρηση τόση ώρα.Άσε που κατά γενικό κανόνα οι θαμώνες των ''τραπεζακίων'' μαζεύουν τους πιο ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ βαθμούς.

Να προσθέσω ότι πολλοί υψηλόβαθμοι απόφοιτοι λυκείου είναι εντελώς ΣΚΡΑΠΕΣ,χρωστάνε άπειρα μαθήματα και έχουν και το θράσος να σου ζητάνε σημειώσεις ολόκληρου εξαμήνου επειδή αυτοί δεν πάταγαν και καθόλου στη σχολή.Καλά κάνω που τις πουλάω τις σημειώσεις μου σε τέτοια άτομα (κάνω καλή μπάζα ώρες ώρες ;D)

Αφήστε που η επιτυχία στις πανελλήνιες μπορεί να είναι και προϊον πίεσης από οικογενειακό-σχολικό κτλ περιβάλλον και σαν φοιτητες μερικοί βρίσκουν την ευκαιρία να ξεδώσουν από αυτό.

Τέλος να επισημάνω ότι η πλειονότητα των φοιτητών διακατέχεται από το ''λυκειακό-σχολικό'' πνεύμα (βαθμοθηρία,παπαγαλία κτλ).Βέβαια σε αυτό φταίει και η λειτουργία του ίδιου του πανεπιστημίου (όταν έχεις αμφιθέατρα των 200 και βάλε ατόμων άντε να κάνεις μάθημα-πάλι δασκαλοκεντρικά/μετωπικά θα κινηθεί ο καθηγητής όπως και στο σχολείο).Η μόνη διαφορά στα περισσότερα τμήματα είναι το επίπεδο γνώσης (σε σχέση με το σχολείο) και δυστυχώς όχι ο τρόπος παροχής της.

 
Καταρχην καλή επιτυχία στα παιδιά που δίνουν. Ας ηρεμήσουν να πάνε καλά αυτές οι μέρες (εάν ενδιαφέρονται γιατί 5/20 έγραψα πρώτο χρόνο στη χημεία... ;D) και μετά τα λέμε... Πάντως, ότι λέει ο Νeeq είναι καθόλα αλήθεια! Το καλύτερο καλοκαίρι της ζωής σας, οπότε χαρείτε το!

Τώρα... Ξεκινάει ένα θρεντ από κάποιον που έχει κάποιο άγχος για τις πανελλήνιες. Φυσικά είναι λογικό...

Και τότε μπαίνει ο κάποιος που μένει Ελλάδα/εξωτερικό/Αμερική, έχει γνώση κιθάρας/οικονομικών, έχει δουλέψει/σπουδάσει/χρηματοδοτηθεί από παντού και πάντα όπως φαίνεται και πράτει ως οδοστρωτήρας για οτιδήποτε έχει σχέση με Ελλάδα/αξίες/εκπαίδευση. Όπως ειπώθηκε και παραπάνω: ΕΛΕΟΣ πια... Κάποια πράγματα ας μείνουν ασχολίαστα επιτέλους... Αυτό το καταραμένο post count μπορεί να μείνει με 3 λιγότερα ποστ. Δε χρειάζεται η γνώμη μας για τα πάντα...

 
Nikolas είπε:
Αυτό το καταραμένο post count μπορεί να μείνει με 3 λιγότερα ποστ. Δε χρειάζεται η γνώμη μας για τα πάντα...
Ναι αν όντως το post count μετράει για τη βαρύτητα της άποψης κάποιου.Εμένα δε μου λέει προσωπικά τίποτα το 20000ποστς με το 1000.

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top