Παίζεις την κιθάρα ή τα πετάλια σου;

Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι δεν υπάρχει όργανο "ηλεκτρική κιθάρα", το να λες "παίζω ηλεκτρική κιθάρα" είναι μια λάθος έκφραση. Η σωστή έκφραση θα έπρεπε να είναι "παίζω ηλεκτρική κιθάρα περασμένη μέσα από εφέ και ενισχυόμενη με εξειδικευμένο amp". Βέβαια θα ήμασταν για τα πανηγύρια αν λέγαμε κάτι τέτοιο, οπότε λέμε σκέτο ηλεκτρική κιθάρα. Το γεγονός όμως παραμένει.

Συνεπώς είναι δεδομένο ότι θα ψαχτείς με τα του ήχου, όπως θα ψαχτείς και για το πια κιθάρα σου κάνει. Από εκεί και πέρα όμως, είναι εντελώς ηλίθιο να ψαχτείς ΜΟΝΟ ηχητικά, ή για να το πω αλλιώς, η αναζήτηση του ήχου έχει νόημα ΜΟΝΟ από τη στιγμή που καλύπτεις έστω στο minimum τις τεχνικές και μουσικές απαιτήσεις του είδους που σε ενδιαφέρει. Ένα wah δεν παίζει τα σόλα των metallica μόνο του  ;D αλλά και χωρίς το wah metallica δε λέει  ;D ;D ;D

Άλλωστε περισσότερο με τον ήχο της διαμόρφωσε τη μουσική η κιθάρα, παρά με τα εξάηχα 32ων  ;D ;D ;D

 
Μια ζωή την έχουμε.

Αν σε φτιάχνει να ψάχνεις το νέο πετάλι που θα σου δώσει mojo, κάνε το. Δικιά σου η τσέπη, δικός σου ο χρόνος και το τι θα κάνεις με αυτόν...

 
H κιθαρα λέγεται ηλεκτρικη γιατι χρειαζεται ενισχυτη και ολα τα ηλεκτρικα που προηγουνται. Ο όρος ειναι περιεκτικότατος

με την ιδια λογικη αυτοι που παιζουν πληκτρα δεν παιζουν πληκτρα. Παιζουν πατωντα κουμπια που παραγουν MIDI σηματα τα οποια καθοδηγουν εναν simulator ηχων και στελνουν τον ηχο σε ενισχυτη σηματος μπλαμπλα...

 
Ολη αυτη η κουβεντα μου αφηνει μια αισθηση αφορισμου και τσουβαλιασματος.Οτι οποιος εχει-θελει-σκαλιζει πολλα πεταλια-μπιχλιμπιδια αυτοματως ειναι και ενας κακος μουσικος που το κανει για να γεμισει τα κενα που του αφηνει αυτη η μετριοτητα.Δεν ισχυει.Δεν ειναι ολα ασπρο μαυρο.Φυσικα και υπαρχει αυτη η κατηγορια αλλα δεν μπορω να ξερω σε τι ποσοστο.Υπαρχει αυτος ο οποιος θα παρει κατι γιατι πραγματικα το χρειαζεται υπαρχει αυτος που θα παρει κατι γιατι τον "φτιαχνει" μονο και μονο που το εχει και υπαρχει και αυτος ο οποιος θα παρει κατι μονο και μονο για να το δειξει στους αλλους!!!Ο μονος κατακριτεος ειναι ο τελευταιος (παντα κατα την προσωπικη μου αποψη).Εφοσον καποιος ανηκει στις δυο πρωτες κατηγοριες τοτε...δικα του και τα πεταλια...και τα κουρδιστηρια...και ολα.Ακομα και αχρηστο  να σου ειναι...σου μενει η γνωση.Η μονη παγιδα ειναι οτι θα φαει απο τον χρονο που θα εκανες υποτιθεται εξασκηση...αλλα και παλι ποιος το υπογραφει αυτο;Μια διαρκης αναζητηση πανω στο χομπυ ποτε δεν εβλαψε.Εγω πχ τα τελευταια 2-3 χρονια εχω στα χερια μου μια boss gt100.Πολυ ψαξιμο.Ωρες ατελειωτες tweaking.Σιγουρα εχω μεινει στασιμος κιθαριστικα μη πω εχω γινει και χειροτερος.Αλλα εχω μαθει(θεωρω) τι παιζει με τα εφε...εμαθα και 5 πραγματακια για το θεμα ηχογραφηση και ολα καλα...ειπαμε..δε χρειαζεται ολοι να ειμαστε κιθαρισταραδες.Οποτε θα συμφωνησω με το παραδειγμα του Νισσαν και της Φεραρι αλλα και ο κατασκευαστης της Φεραρι δεν ειναι υποχρεωμενος να οδηγει σαν τον Σουμαχερ.Οτι ευχαριστει τον καθενα αρκει να γινεται με καλες προθεσεις.

Λεγοντας ολο αυτο το κατεβατο να πω οτι ειμαι μεν tone freak αλλα πραγματικα πιστευω οτι οτιδηποτε καλο εχει γραφτει μουσικα και εχει μεινει στην ιστορια...(πχ το πρωτο που μου ρχεται στο μυαλο...smoke on the water)...ε θα εμενε ειτε το παιζε με les paul ειτε με strat ειτε με marshall ειτε με boogie ειτε με αφρικανικο μονοχορδο.Το αντιθετο...δεν!Αν καποιος ακουγε τον ηχο του Hendrix σημερα με τις καλογυαλισμενες παραγωγες αλλα οχι να παιζει Hendrix...να παιζει "φερτε το πριονιιιιι" θα νομιζε οτι το gear ειναι....χαλασμενο.

Anyway εγω απλα δυο πιτογυρα ηθελα να παραγγειλω απλα αντι για την καρτελα με το τηλ του σουβλατζιδικου ανοιξα κατα λαθος αυτη του noiz που ειχα ανοιχτη απο πριν!!!

 
Πήγε λέει ο Ζήρας σ' ένα μουσικομάγαζο κι έπεσε πάνω σε κάποιους που μιλούσαν για πετάλια, γνωρίζοντας γι' αυτά παραπάνω από το επίπεδό τους ως κιθαρίστες, συμπέρασμα που προέκυψε από γουγλάρισμα.

Που να ερχόταν και σε νοιζομάζωξη, να δεις τι θα άκουγε για alder vs maple vs mahogany, και για EMG vs dunkan vs dimarzio, κλπ.

Πόσοι λούθιερ ρε παιδιά?

Δυο. ;D

Για να μην αναφέρω δηλαδή το τρανταχτό παράδειγμα μπασίστα, που αντί για μπάσο, έκανε αναλύσεις επί αντιστάσεων σε ατμιστές, και αν έψαχνε ο Ζήρας μετά να τον βρει στο google, θα τον έβρισκε ως μπασισταρά  :-* :-*, και όχι ως ατμίζοντα θεριακλή. 8)

Έτσι Τέρυ μου? :-* ;D ;D

 
fusiongtr είπε:
Πήγε λέει ο Ζήρας σ' ένα μουσικομάγαζο κι έπεσε πάνω σε κάποιους που μιλούσαν για πετάλια, γνωρίζοντας γι' αυτά παραπάνω από το επίπεδό τους ως κιθαρίστες, συμπέρασμα που προέκυψε από γουγλάρισμα.
Αυτό ήταν κατι που προσεξα , αλλά είπα να μην το σχολιάσω....αλλά αφού το σχολίασες.....ουδεν σχόλιον  ;D ;D ;D ;D ;D

 
fusiongtr είπε:
Πήγε λέει ο Ζήρας σ' ένα μουσικομάγαζο κι έπεσε πάνω σε κάποιους που μιλούσαν για πετάλια, γνωρίζοντας γι' αυτά παραπάνω από το επίπεδό τους ως κιθαρίστες, συμπέρασμα που προέκυψε από γουγλάρισμα.

Που να ερχόταν και σε νοιζομάζωξη, να δεις τι θα άκουγε για alder vs maple vs mahogany, και για EMG vs dunkan vs dimarzio, κλπ.

Πόσοι λούθιερ ρε παιδιά?

Δυο. ;D

Για να μην αναφέρω δηλαδή το τρανταχτό παράδειγμα μπασίστα, που αντί για μπάσο, έκανε αναλύσεις επί αντιστάσεων σε ατμιστές, και αν έψαχνε ο Ζήρας μετά να τον βρει στο google, θα τον έβρισκε ως μπασισταρά  :-* :-*, και όχι ως ατμίζοντα θεριακλή. 8)

Έτσι Τέρυ μου? :-* ;D ;D
θα σας περιλάβει καλά και εσάς ο Ζήρας  ;D ;D ;D

 
LK είπε:
Αυτό ήταν κατι που προσεξα , αλλά είπα να μην το σχολιάσω....αλλά αφού το σχολίασες.....ουδεν σχόλιον  ;D ;D ;D ;D ;D
Αφού δεν το σχολίασες εσύ, να το ξανασχολιάσω. ;D ;D ;D

Άντε και πήγαινε σε οδοντίατρο να σφραγίσει κανένα δόντι, και μετά το πέρας της εργασίας, έβλεπε δίπλα στο ενυδρείο (κλασσική διακόσμηση κυριλέ οδοντιατρείου), καμιά PRS private collection του δεκαχίλιαρου (είπαμε, οι οδοντίατροι έχουν PRS και καλές μάλιστα).

Πάνε τα σφραγίσματα ή δεν πάνε? ;D ;D ;D

 
Αυτό που βασικά λέει ο Ζήρας είναι το προφανές, το οποίο καλό είναι να επαναδιατυπώνεται που και που, όπως είχε πει κι εκείνος ο τύπος.

Ο καλύτερος / περισσότερος εξοπλισμός δεν θα σε κάνει καλύτερο μουσικό (και εδώ μπορείτε να βάλετε τον ορισμό του "καλύτερου μουσικού" που θέλετε). Αν είσαι μέτριος και δεν προσπαθείς να βελτιωθείς, θα παραμείνεις μέτριος. Απλά θα έχεις πιο πολλά μαραφέτια και λιγότερα λεφτά.

Been there, done that, got the t-shirt.

 
fusiongtr είπε:
Αφού δεν το σχολίασες εσύ, να το ξανασχολιάσω. ;D ;D ;D

Άντε και πήγαινε σε οδοντίατρο να σφραγίσει κανένα δόντι, και μετά το πέρας της εργασίας, έβλεπε δίπλα στο ενυδρείο (κλασσική διακόσμηση κυριλέ οδοντιατρείου), καμιά PRS private collection του δεκαχίλιαρου (είπαμε, οι οδοντίατροι έχουν PRS και καλές μάλιστα).

Πάνε τα σφραγίσματα ή δεν πάνε? ;D ;D ;D
αυτό για τους οδοντίατρους το είπαμε πριν από λίγες μέρες....

αλλά επιτρέψτε μου....

1. τον Ζήρα δεν τον γνωρίζω. Υποθέτω είναι δάσκαλος (?) και θα σεβαστώ τις όποιες γνώμες σας..... Όμως το κανάλι του και το ύφος του video είναι ας μου επιτραπεί 10 στο σωρό.... καθόμαστε μπροστα σε μια κάμερα και λέμε....σχεδόν το αυτονόητο....κάτι που το έχουμε σκεφτεί όλοι μας, με λίγο πιό politically correct λόγο και λίγο μαιντανό από ευφυολογήματα....

2. το ξέρω....το έχω ξαναπεί, τον Μποναμάσα δεν τον πάω με τίποτα.

τον θεωρώ κατασκευασμένο, από τα γεννοφάσκια του προορισμένο για κιθαρίστα από τον αποτυχημένο κιθαρίστα wannabe πατέρα του, highly acclaimed, ατάλαντο συνθετικά και εξαιρετικά δουλεμένο σε παίξιμο σε σχεδόν περιορισμένο ρεπερτόριο (λέγε με Blues rock) που εκμεταλλευόμενος ένα crest of a wave όπου επάνω τον βάλανε βγαίνει κάθε λίγο και λιγάκι να μας πει ότι ο ήχος δεν είναι τα πετάλια, ότι ο ήχος βγαίνει από τα ποτενσιόμετρα και από τα χέρια του και το να ξέρεις να ρυθμίζεις ένα ενισχυτή (κάτι που σαφέστατα ισχύει και το 1 και το 2 και το 3 για ΟΛΟΥΣ τους κιθαρίστες του πλανήτη).

από εκεί και πέρα θα συμφωνήσω με όσους είπαν ότι στο κάτω κάτω ηλεκτρική κιθάρα σημαίνει να βγάλεις και άλλους ήχους. Σίγουρα ο Robin Trower που είναι κιθαρίστας και όχι "κιθαρίστας" σαν τον Μποναμάσα, που δεν ξέρεις από που να μαζέψεις το σαγόνι σου στον πρώτο από το παίξιμο και στον δεύτερο από το χασμουρητό αν πιάσει μια gibson θα ακουστεί όπως με την όποια strat με ή χωρίς πετάλια.

Από την άλλη τα views στον κόσμο αυτό που ζούμε πληρώνονται...

και όλοι can use some extra bucks....

 
Κι εγω αν ημουν δασκαλος κιθαρας θα ελεγα..

αφήστε το ψαξιμο κι ελατε να σας διδαξω κιθαρα  ;)

 
Ενα απο τα καλα του φορουμ ειναι οτι μολις εμαθα τι εστι Trower. Κατεβαζω δισκογραφια και ξεκινω μελετη. Old school τεχνιτης ο τυπας.

Approved!!! 

Ευχαριστω dimsonic!

 
LK είπε:
Αυτό ήταν κατι που προσεξα , αλλά είπα να μην το σχολιάσω....αλλά αφού το σχολίασες.....ουδεν σχόλιον  ;D ;D ;D ;D ;D
Α ρε Λακη. Μη δεις αντρα με κοτσιδα και μπλουζακι μαυρο noname.... Α ρε Λακη.  ;D

 
Satanas είπε:
Κι εγω αν ημουν δασκαλος κιθαρας θα ελεγα..

αφήστε το ψαξιμο κι ελατε να σας διδαξω κιθαρα  ;)
Α, δηλαδή περί συνωμοσίας για αυτοπροβολή πρόκειται. Για πες και τι παίζει με τους αεροψεκασμούς και την επίπεδη γη...

 
Haris είπε:
Α, δηλαδή περί συνωμοσίας για αυτοπροβολή πρόκειται. Για πες και τι παίζει με τους αεροψεκασμούς και την επίπεδη γη...
ό,τι και να παίζει, από τη στιγμή που μαζεύεις κλικ ...ελέγχεται

(από οποιοδήποτε κριτικό μάτι, όσο καλοπροαίρετο και να είναι)

 
Πλάκα πλάκα, θυμήθηκα τωρα ότι είχα δει κάποτε έναν πιτσιρικά live (τότε ήταν , τώρα θα μεγάλωσε :P  ;D)  , που όντως έπαιζε τα πετάλια του……ήταν μόνος στη σκηνή με μια κιθάρα και πολλλάααααααα πετάλια  (εκτός από τα συμβατικά—και loopers και ροταρυ…και ring modulator .....και διάφορα Modal) και δημιουργούσε.

Η αλήθεια είναι (ήξερα από πριν το κόσνεπτ) ότι πίστευα πως θα βαρεθώ….αλλά ο άτιμος με κράτησε σε όλη την περφορμανς (ήταν support σε ένα Live φίλων).

Πραγματικά είχε μουσικότητα- δημιουργία- ταλέντο.

Η κιθάρα και δη η ηλεκτρική είναι ένα πολυδιάστατο όργανο, και κρίμα  για όποιον το βλέπει κοντόφθαλμα.

 
Όπως λέει κι ο dimsonic, το συμπέρασμα του βίντεο είναι ουσιαστικά το αυτονόητο. Δηλαδή καλύτερος κιθαρίστας γίνεσαι μελετώντας και όχι αγοράζοντας εξοπλισμό. Υπάρχουν διάφορα τέτοια κιθαριστικά "διδάγματα" που αρέσουν στους δασκάλους και μέσα στα χρόνια καταλήγουν λίγο σαν αστικοί μύθοι και κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα στην κιθαριστική κοινότητα ως μέγιστες σοφίες. Εδώ το θέμα παρουσιάζεται και υπεραπλουστευμένο, εν ολίγοις αυτοί που ξέρουν πολλά για εξοπλισμό = τουλάχιστον μέτριοι μουσικοί γιατί αντί να ασχοληθούν με τη μελέτη ασχολούνται με μηχανήματα. Κάτι που φυσικά δεν ισχύει ούτε καν στατιστικά.

Το πρόβλημα με το όλο θέμα είναι ότι δε νομίζω ότι έχει υπάρξει τουλάχιστον αρχάριος/μαθητευόμενος ηλεκτρικός κιθαρίστας που να μην πέρασε τη φάση του gas και του εντυπωσιασμού/ενθουσιασμού με τον εξοπλισμό, των δασκάλων συμπεριλαμβανομένων. Θυμάμαι όταν έκανα τα πρώτα μου μαθήματα κιθάρας, ο τότε δάσκαλός μου, μου είχε κάνει όλα τα σχετικά κηρύγματα περί ήχου στα δάχτυλα και πεταλιών/χορδών/ενισχυτών/μαγνητών που όσο και να τα αλλάξεις, ο ίδιος θα ακουστείς κλπ., ενώ εκείνος έπαιρνε κάτι καινούριο μέρα παρά μέρα και ονειρευόταν κιθάρες στον ύπνο του τις οποίες μετά πήγαινε και αγόραζε επίσης.

Οπότε το όλο θέμα κατ' εμέ είναι ένα ολίγον γραφικό στερεότυπο που πολύ συχνά εκφράζεται και άγαρμπα. Η ουσία του θέματος δεν έχει να κάνει με τη μουσική μόνο αλλά με τα πάντα. Αν σε ενδιαφέρει να κατακτήσεις μια πληροφορία (φυσικά πολλοί στην πορεία ανακαλύπτουν ότι τελικά δεν τους ενδιέφερε αυτό) αλλά αντί να εστιάζεις σε αυτή ασχολείσαι αποκλειστικά με το περιτύλιγμα, δε θα την κατακτήσεις ποτέ. Και φυσικά όπως σε όλα τα πράγματα στη ζωή, βρίσκει κανείς όλες τις κατηγορίες ανθρώπων. Και αυτούς που εστιάζουν μόνο στο περιτύλιγμα και αυτούς που εστιάζουν μόνο στην πληροφορία αλλά κι αυτούς που κάνουν και τα δύο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
dimsonic είπε:
ό,τι και να παίζει, από τη στιγμή που μαζεύεις κλικ ...ελέγχεται

(από οποιοδήποτε κριτικό μάτι, όσο καλοπροαίρετο και να είναι)
Ναι. Μόνο που άλλο το "ελέγχω" και άλλο το "βγάζω ένα αυθαίρετο συμπέρασμα επειδή είμαι υπερβολικά καχύποπτος".

 
Κι εγώ, να πούμε, πούμουνα τις προάλλες σ ένα κιθαράδικο στο κέντρο-δεν θα σας πω ποιο, δεν θα σας πω καν για ποιο κέντρο μιλάω-άκουσα κάτι τυπάκια να μιλάνε-και ωραία τα λέγανε-για κιθάρες και κλίμακες και μόουντς και τεχνικές και δώστου να πούμε τα 3nps και τα two way pick slanting ....μάσησα λαίμε, γυρνάνω σπίτι και γκουγλάρω και βρίσκω κι τι να δω...παίζανε τα άτομα σε  μία τονικότητα....4 λεπά και 33 σε Λα μινόρε. Πολύ γέλιο. Που πας ρε Καραμήτροοο.....δεν έχει άλλα keys το μαόνι ρε??? Εμείς εδώ-δεν θα σας πα ποιοι-παίζουμε, να πούμε, το Giant Steps στο 400 μπι πι εμ και κάθε 16 μέτρα κάνουμε τρασπόρτο μια 3η μεγάλη πάνω....και ποια 3nps ρε φλωράκο....εδώ μιλάμε για  4(four) nps  και 3way pickslanting-και, όπως τουλαχιστον ο LK είμαι σίγουρος πως ξέρει, η πλάκα δεν αρχίζει μέχρι να φτάσεις στο 3way.....

Τέλος πάντων, θέλω να θυμάστε, επειδή σας το λέω εγώ, παραφράζοντας εκείνον τον αρχαίο  Κινέζο φιλόσοφο-δεν θα σας πω ποιον-πως υπάρχουν δύο ειδών κιθαρίστες. Αυτοί που πιστεύουν πως υπάρχουν δύο ειδών κιθαρίστες και αυτοί που σκαμπάζουν κάπως περισσότερο και ψιλιάζονται πως η  πραγματικότητα είναι πιο πολύπλοκη.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top