παιζει τετοιο στουντιο στη Σαντορινη?

Οι κονσόλες δεν είναι σαν τα ποδήλατα... Στα ποδήλατα αν μάθεις σε ένα ξέρεις τα πάντα... Στις κονσόλες αν μάθεις μία περίπου μαθαίνεις και τις άλλες... Αλλά περίπου... Γενικά νομίζω πως όταν μιλάμε για τέτοια budget οι διαφορές από κονσόλα σε κονσόλα θα είναι μικρή... Πάντως αν ξαναγράψει εκεί η Lauren εγώ θέλω να με προσλάβουν να καθαρίζω σκάλες... Νομίζω πως σε αυτό το στούντιο έχουν γράψει και οι Rasmus το τελευταίο τους άλμπουμ... Διότι αν δεν το γράψανε εκεί σημαίνει πως υπάρχουν 2 τέτοια στούντιο στα ελληνικά νερά!!!! Οπότε ή το γράψανε εκεί ή μας μένει να βρούμε το άλλο στούντιο... ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ πάντως σε όποιον έκανε τέτοια επιχείρηση... Πόσο λέτε να χρεώνει την ώρα? Να πάω να γράψω εκεί τον επόμενο δίσκο μου γιατί έχω μουχλιάσει στα στούντιο του λονδίνου και του λος άντζελες!!!!

 
funky_bassman είπε:
Γενικά νομίζω πως όταν μιλάμε για τέτοια budget οι διαφορές από κονσόλα σε κονσόλα θα είναι μικρή...
Γενικά νομίζεις...αλλά ειδικά Mac και ProTools δεν έχουν καμμία σχέση με PC και δεν ξέρω τι, γι αυτό ρωτάω πως γίνεται.

 
marathon είπε:
Γενικά νομίζεις...αλλά ειδικά Mac και ProTools δεν έχουν καμμία σχέση με PC και δεν ξέρω τι, γι αυτό ρωτάω πως γίνεται.
Δεν είμαι και παραγωγός... αλλά έχω δει 4 κονσόλες very high budget... Επειδή μίλησα με τους παραγωγούς του εκάστοτε στούντιο έχω βγάλει το συμπέρασμα πως περισσότερο μετράει ο άνθρωπος που την χειρίζεται παρά η κονσόλα...Έτσι και αλλιώς ο καθένας όπου συνηθίζει... Οπότε η μάρκα της κονσόλας σε τέτοια budget δεν νομίζω να παίζει ρόλο...

δηλαδή:

http://www.thomann.de/gr/tl_audio_m_1_8_tubetracker.htm

http://www.thomann.de/gr/tfpro_m16.htm

αυτοί οι 2 που δεν είναι high budget πάνω κάτω ίδιοι είναι στον χειρισμό!!!!! Οπότε κάτι αντίστοιχο και στους πιο ακριβούς

http://www.thomann.de/gr/yamaha_dm_1000v2_digital_mischpult.htm

http://www.thomann.de/gr/tascam_dm4800.htm

Εγώ πάντως θα ήθελα να χειρίζομαι αυτές:

http://www.thomann.de/gr/ssl_matrix.htm

http://www.thomann.de/gr/yamaha_dm2000_digitalmischpult.htm

 
Είναι κάτι σαν τον σεξουαλικό ή τον θρησκευτικό τουρισμό η όλη φάση.

 
βασικα ειναι surreal η ολη φαση...

οσο αφορα τις κονσολες, η λογικη ειναι ιδια πισω απο καθε κονσολα ανεξαρτητου τιμης.

Ειναι πολυ δυσκολοτερο να μαθεις τον 'ηχο' της κονσολας παρα τη λειτουργεια της...

 
warpie είπε:
Ειναι πολυ δυσκολοτερο να μαθεις τον 'ηχο' της κονσολας παρα τη λειτουργεια της...
Άρα για να επανέλθω στην ερώτησή μου...εάν ο Bonamassa φέρει τον ηχολήπτη του πως θα δουλέψει? Θα κοιτάει να μάθει τον ήχο της κονσόλας? θα ρωτάει πως δουλεύουν τα Protools, θα δουλεύει παράλληλα με τον ηχολήπτη του studio...γιατί γενικά έχω αίσθηση από (διαφημιστικές) παραγωγές (δεν ξέρω τι παίζει σε μουσικά studios) και ξέρω ότι δύσκολα ξεπερνάς το budget-χρονοδιάγραμμα

 
marathon είπε:
Άρα για να επανέλθω στην ερώτησή μου...εάν ο Bonamassa φέρει τον ηχολήπτη του πως θα δουλέψει? Θα κοιτάει να μάθει τον ήχο της κονσόλας? θα ρωτάει πως δουλεύουν τα Protools, θα δουλεύει παράλληλα με τον ηχολήπτη του studio...γιατί γενικά έχω αίσθηση από (διαφημιστικές) παραγωγές (δεν ξέρω τι παίζει σε μουσικά studios) και ξέρω ότι δύσκολα ξεπερνάς το budget-χρονοδιάγραμμα
Ο συνδυασμός Pro Tools - SSL 9000 είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος "έξω" σε ότι αφορά ένα mixing περιβάλλον. Για την ακρίβεια τα PT παίζουν απλά τον ρόλο του πολυκάναλου (εκτός βέβαια αν κάποιος θέλει να δουλέψει τελείως ΙΤΒ οπότε η SSL παίζει απλά τον ρόλο του - τεράστιου και πολύ όμορφου - mouse pad ). Έτσι υπάρχει η δυνατότητα και για τις 2 προσεγγίσεις.

Σε ότι αφορά τις κονσόλες αλλά και το σετάπ γενικότερα, ένας freelance παραγωγός ή μιξέρ ή οτιδήποτε επιλέγει σχεδόν πάντα πολύ συγκεκριμένα rooms και ο βασικός τους εξοπλισμός (κονσόλα - multitrack) είναι πολύ σημαντικό κομμάτι αυτής της επιλογής.

Με βάση την λογική παγκοσμίως θα μπορούσα λοιπόν να πω πως το συγκεκριμένο στούντιο με βάση τον εξοπλισμό του είναι πιο πολύ προσανατολισμένο στο mixing/overdubbing και όχι τόσο στο "καθαρόαιμο" tracking (χωρίς αυτό να είναι απόλυτο βέβαια) ή (και) σε δουλειές που "μοιράζοντε" σε πολλά στούντιο (και που η συμβατότητα και η χρήση industry standards όπως ο συνδυασμός ssl9000/PT μετράνε ίσως περισσότερο απ'όλα τα άλλα. Αναφέρομαι κυρίως σε pop-rock-acoustic παραγωγές και σε ότι αφορά την λογική με την οποία κινούνται οι freelancers παραγωγοί παγκοσμίως. Υπάρχει δηλαδή μια άτυπη λογική του στυλ Neve/API rooms for tracking - SSL rooms for mixing.

Ειλικρινά πιστεύω πως αν το συγκεκριμένο στούντιο είχε (ή φτιάξει στο μέλλον ;))και ένα πιο "vintage" C/R με μια API ή Neve και ένα 2" Studer 24trk , οι περισσότεροι Ευρωπαίοι θα χάσουν τον ύπνο τους....

:)  

...και κάτι ακόμη...όλα τα στούντιο προσφέρουν inhouse engineering & assistant

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ολα τα DAWs 'δουλευουν' λιγο-πολυ ως 'reel to reel' σε τετοια στουντιος. Δλδ με τη λογικη οτι καθε καναλι του DAW αντιστοιχει σε καθε καναλι της κονσολας (σε γενικες γραμμες), οποτε δε χρειαζετε τρελες γνωσεις του DAW. Φυσικα καθε μεσαιος-μεγαλος engineer ξερει (τουλαχιστον) τις βασικες λειτουργειες (routing, punch in/out, etc.) του καθε DAW.

Μερικα μεγαλα στουντιος επισης εχουν για παραδειγμα εναν 'pro tools operator' ο οποιος θα κανει ολη τη βαρετη δοθλεια  :)

Τωρα οσον αφορα τις κονσολες αν εισαι εμπειρος engineer εχεις δουλεψει τουλαχιστον σε SSL, Neve, Amek, Trident στο παρελθον οποτε λιγο πολυ ξερεις οτι οι SSL pre-amps ειναι πιο transparent απο τους Neve αν κανεις tracking η' τον ηχο των Eqs της καθε κονσολας. Δεν ειναι λιγη αυτοι που θα σου πουν με blind test πιο eq ειναι τι...

Και στη τελικη 'if it sounds right, it's right' οπως λενε πολυ, και κατα καποια ενοια ειναι αληθεια

 
Ή απλά για να καταλάβω λίγο τα "κινέζικά" σου nikodemos, μπορεί ο οποισδήποτε Bonamassa να τελειώσει το 80-90% της παραγωγής του θαυμάζοντας τη Σαντορίνη και βάζοντας τη τελευταία πινελιά στη βάση του...

Σκέφτομαι αυτό το μέρος το χειμώνα...χωρίς κόσμο, να έχει καταιγίδα, να κοιτάς έξω...να είσαι εσύ, η έμπνευση και ο Θεός...

 
marathon είπε:
Σκέφτομαι αυτό το μέρος το χειμώνα...χωρίς κόσμο, να έχει καταιγίδα, να κοιτάς έξω...να είσαι εσύ, η έμπνευση και ο Θεός...
Το καλλιτερο...

 
Μωρέ καλά όλα αυτά, την έμπνευση όμως πώς την κάνεις έχεις σίγουρη;; ;D ;D

edit: σωστός ο funky ;)

 
marathon είπε:
Ή απλά για να καταλάβω λίγο τα "κινέζικά" σου nikodemos, μπορεί ο οποισδήποτε Bonamassa να τελειώσει το 80-90% της παραγωγής του θαυμάζοντας τη Σαντορίνη και βάζοντας τη τελευταία πινελιά στη βάση του...
...ή και το αντίστροφο, ή και το 100%, ή απλά ένα 1% τις μέρες που θα τύχει να βρίσκεται εκεί κοντά κλπ κλπ

Αυτή είναι η έννοια του industry standard στον συγκεκριμένο χώρο....το να μπορείς να περιφέρεις (λόγω καταστάσεων πιθανότατα - tour dates, rec sessions κλπ κλπ) την δουλειά σου και το κορμί σου από στούντιο σε στούντιο και λίγο πολύ όλα να δουλεύουν το ίδιο.....

Και για να σου απαντήσω και σε κάτι που έγραψες πιο πάνω, αυτός είναι και ο αποκλειστικό και μόνο λόγος που το πακέτο mac/PT έχει καθιερωθεί ως industry standard ....είναι μια κλειστή πλατφόρμα βασισμένη σε  συγκεκριμένο hardware που είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει (δεν υπάρχουν ενδιάμεσα του στυλ ,"το έχω αλλά με εκείνο και έχω αλλάξει εκείνο με εκείνο, και αυτό δεν δουλεύει κλπ") και άρα ίσως η μόνη που μπορεί ΕΥΚΟΛΑ και ΠΡΑΚΤΙΚΑ να γίνει I/S.

ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΘΕΜΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΑΝΩΤΕΡΩΤΗΤΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ DAW's......τουλάχιστον ΟΧΙ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΗΧΟ.

Σκέφτομαι αυτό το μέρος το χειμώνα...χωρίς κόσμο, να έχει καταιγίδα, να κοιτάς έξω...να είσαι εσύ, η έμπνευση και ο Θεός...
:)

πραγματικά ωραία εικόνα

 
βασικα οταν πας σ'ενα στουντιο δε πας για να σου ερθει η εμπνευση...  :)

η εμπνευση πρεπει να σου εχει ερθει απο πριν (καπου αλλου, ισως σπιτι σου) και στο στουντιο πας και πρεπει να ξερεις ακριβως τι θα γραψεις γιατι καθε λεπτο στοιχιζει...  :)

 
menelaos είπε:
Μωρέ καλά όλα αυτά, την έμπνευση όμως πώς την κάνεις έχεις σίγουρη;; ;D ;D

edit: σωστός ο funky ;)
Αυτό είναι ένα ωραίο, ξεχωριστό θέμα. Αν κρίνω από τη δική μου δουλειά (διαφήμιση), ναι πρέπει να την έχεις σίγουρη. Όταν έρχεται ο συνεργάτης σου και σου λέει "αύριο πρέπει να έχω έτοιμα 5 σενάρια-ραδιοφωνικά-μουσικές...γιατί χάνουμε τον πελάτη", τότε πρέπει να έχεις μηχανισμούς έμπνευσης έτοιμους. Ένας τρόπος είναι τα παραδείγματα που κατά καιρούς δείχνει ο Eyeprotocol. Αυτός είναι ο εύκολος και ο πιο επικίνδυνος δρόμος (ο κάθε ένας μπορεί να σε ξεφτιλίσει)...ανοίξτε καινούργιο θέμα για να μην χαλάσουμε το καταπληκτικό blackrock studios

 
nikodemos είπε:
ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΘΕΜΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΑΝΩΤΕΡΩΤΗΤΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ DAW's......τουλάχιστον ΟΧΙ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΗΧΟ.
Απόλυτα σαφές τώρα.

 
Πάντως παρατήρησα ότι λείπουν τα outboard και το backline από μια επένδυση σαν και αυτή και ομολογώ ότι με μπέρδεψε αυτό λίγο. Επίσης λείπουν περισσότερες επιλογές σε mics ειδικά σε vocal αλλά και σε ribbons.

Ελπίζω να μην είναι το κλασσικό σύνδρομο του Έλληνα επιχειρηματία που φτιάχνει την βιτρίνα και όσο για τα υπόλοιπα τα αφήνει σαν "λεπτομέρειες" για αργότερα, γιατί ως γνωστόν οι επαγγελματίες του εξωτερικού προσέχουν ιδιαίτερα τις .."λεπτομέρειες" και είναι κρίμα να αποφύγουν καλοί ξένοι παραγωγοί και καλλιτέχνες ένα τέτοιο υπέροχο μέρος για ..αυτές. (φαντάζομαι σε αυτούς απευθύνεται πρωτίστως η επιχείρηση)

Δηλαδή, είτε προορίζεται το μέρος για tracking είτε για mixing είτε και για τα 2, φωνάζει το γεγονός ότι λείπουν τα rack με τα καλούδια, το εκτενές backline και περισσότερες επιλογές για μικρόφωνα.

(υπάρχουν φυσικά πολλοί παραγωγοί που όπου πάνε, ταξιδεύουν και τα rack τους μαζί αλλά αυτό δεν μπορεί να τεθεί σαν δικαιολογία αφου το στούντιο ωφείλει να παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές)

Υπενθυμίζω ότι ο χώρος θέλει να υποδηλώσει world class studio γιαυτό και οι παρατηρήσεις/απορίες.

Καλή επιτυχία πάντως στους υπεύθυνους οι οποίοι σίγουρα έχουν μεράκι για αυτό που κάνουν.

Συγχαρητήρια σε κάθε περίπτωση

 
εμενα παλι μου φαινετε εξυπνη κινηση αυτο γιατι το outboard αναβαθμιζετε πολυ ευκολοτερα, φθηνοτερα και γρηγοροτερα  απο τον χωρο η' την ακουστικη.

υπαρχουν αρκετα στουντιο με 3πλασιο gear και το μισο χωρο η' αισθητικη. Και η αισθητικη ειναι ενα ζητημα αλλα ο χωρος και η ακουστικη ειναι κατι που θελει πολυ πολυ καλη μελετη και λεφτα.

 
εμενα παλι μου φαινετε εξυπνη κινηση αυτο γιατι το outboard αναβαθμιζετε πολυ ευκολοτερα, φθηνοτερα και γρηγοροτερα  απο τον χωρο η' την ακουστικη.
Δεν κατάλαβα τι εννοείς.. Έξυπνη κίνηση το να μην έχεις πολύ outboard? ???

Μα αν πάρεις μερικά κανάλια 1176 ή la2a που είναι standard στην αγορά και υπάρχουν από ..προ Χριστού και που δεν βγαίνουν εκτός μόδας (αν αυτό εννοείς), μόνο καλό θα φανεί στον κάθε Κevin Shirley που θα έρθει.

ps. Εκτός αν έρθει ο Swedien που δεν θέλει να βλέπει κομπρέσσορα στο χιλιόμετρο.. ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top