- Μηνύματα
- 13,618
- Πόντοι
- 1,848
1991, οι Massive Attack κυκλοφορούν το πρώτο τους άλμπουμ με τίτλο "Blue Lines". Το track "Unfinished Sympathy" έγινε τεράστιο hit σε πολλά μέρη του πλανήτη.
1996, ο Jazz μπασίστας Ralphe Armstrong είναι αραχτός στο σπίτι του στο Ντιτρόιτ, περιμένοντας να δει στην tv την έναρξη της σεζόν της μεγάλης κατηγορίας του μπέιζμπολ. Σε κάποια φάση προβάλλεται ένα διαφημιστικό της Adidas, το οποίο είχε σαν μουσική υπόκρουση το "Unfinished Sympathy". Περιέργως ο Armstrong δεν το είχε ακούσει ποτέ, παρά το γεγονός ότι ήταν mega-hit και παρά του ότι είχαν περάσει 5 χρόνια από την κυκλοφορία του. Του άρεσε όμως, κάτι στο τραγούδι τού ακουγόταν οικείο, και συγκεκριμένα αυτό το "Hey, Hey, Hey" που ακούγεται συνεχώς στο background του κομματιού. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα διαπιστώνει έκπληκτος ότι η φωνή αυτού (και όχι αυτής) που τραγουδάει το "Hey, Hey, Hey" είναι η...φωνή του.
Οι Massive Attack είχαν σαμπλάρει το συγκεκριμένο φωνητικό μέρος (καθώς και ένα δεύτερο sample της φράσης "are you ready") από το "Planetary Citizen", ένα κομμάτι που υπάρχει στο άλμπουμ "Inner Worlds" (1976) των Mahavishnu Orchestra. Το κομμάτι αυτό είναι σύνθεση του Ralphe Armstrong που ήταν την εποχή εκείνη μέλος της μπάντας. Στο κομμάτι ο Armstrong έπαιζε μπάσο και κρατούσε επίσης τα lead φωνητικά. Παίρνει ανάποδες λοιπόν και κάνει μήνυση στους Massive Attack και στην εταιρεία τους την Virgin, και εκεί αρχίζει ένα μεγάλο δικαστικό μπέρδεμα με εμπλεκόμενους μουσικούς, τουλάχιστον δύο δισκογραφικές εταιρείες (Virgin & Sony), ένα χολυγουντιανό κινηματογραφικό στούντιο, την Adidas και πολλούς άλλους. Η υπόθεση τελικά λύθηκε με μία εξωδικαστική συμφωνία.
Να σημειωθεί ότι στο ίδιο άλμπουμ των Massive Attack υπάρχει και ένα άλλο γνωστό κομμάτι τους, τo "Safe From Harm" στο οποίο ακούγεται η χαρακτηριστική μπασογραμμή του "Stratus" από το άλμπουμ "Spectrum" του Billy Cobham. Δεν ξέρω τι έπαιξε με αυτή την περίπτωση, ίσως ο Cobham να ήταν πιο τυχερός και να είχε ερωτηθεί πριν το σαμπλάρισμα. Εκείνη την εποχή πάντως το παράνομο sampling θέριζε, δεν έπαιρνε κανείς την άδεια κανενός για να σαμπλάρει και να χρησιμοποιήσει samples από δουλειές τρίτων, και φυσικά δεν δίνονταν ποτέ credits. Ώσπου άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες μηνύσεις και οι Hip-Hopάδες με τις εταιρείες τους κατάλαβαν ότι το να κλέβεις τη δουλειά των άλλων βγάζοντας ένα σκασμό λεφτά στην πλάτη τους μπορεί να σου στοιχίσει πολλά, πολλά περισσότερα από αυτά που κέρδισες.
Να θυμηθούμε το Unfinished Sympathy (που παρεμπιπτόντως είναι κομματάρα)
1996, ο Jazz μπασίστας Ralphe Armstrong είναι αραχτός στο σπίτι του στο Ντιτρόιτ, περιμένοντας να δει στην tv την έναρξη της σεζόν της μεγάλης κατηγορίας του μπέιζμπολ. Σε κάποια φάση προβάλλεται ένα διαφημιστικό της Adidas, το οποίο είχε σαν μουσική υπόκρουση το "Unfinished Sympathy". Περιέργως ο Armstrong δεν το είχε ακούσει ποτέ, παρά το γεγονός ότι ήταν mega-hit και παρά του ότι είχαν περάσει 5 χρόνια από την κυκλοφορία του. Του άρεσε όμως, κάτι στο τραγούδι τού ακουγόταν οικείο, και συγκεκριμένα αυτό το "Hey, Hey, Hey" που ακούγεται συνεχώς στο background του κομματιού. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα διαπιστώνει έκπληκτος ότι η φωνή αυτού (και όχι αυτής) που τραγουδάει το "Hey, Hey, Hey" είναι η...φωνή του.
Οι Massive Attack είχαν σαμπλάρει το συγκεκριμένο φωνητικό μέρος (καθώς και ένα δεύτερο sample της φράσης "are you ready") από το "Planetary Citizen", ένα κομμάτι που υπάρχει στο άλμπουμ "Inner Worlds" (1976) των Mahavishnu Orchestra. Το κομμάτι αυτό είναι σύνθεση του Ralphe Armstrong που ήταν την εποχή εκείνη μέλος της μπάντας. Στο κομμάτι ο Armstrong έπαιζε μπάσο και κρατούσε επίσης τα lead φωνητικά. Παίρνει ανάποδες λοιπόν και κάνει μήνυση στους Massive Attack και στην εταιρεία τους την Virgin, και εκεί αρχίζει ένα μεγάλο δικαστικό μπέρδεμα με εμπλεκόμενους μουσικούς, τουλάχιστον δύο δισκογραφικές εταιρείες (Virgin & Sony), ένα χολυγουντιανό κινηματογραφικό στούντιο, την Adidas και πολλούς άλλους. Η υπόθεση τελικά λύθηκε με μία εξωδικαστική συμφωνία.
Να σημειωθεί ότι στο ίδιο άλμπουμ των Massive Attack υπάρχει και ένα άλλο γνωστό κομμάτι τους, τo "Safe From Harm" στο οποίο ακούγεται η χαρακτηριστική μπασογραμμή του "Stratus" από το άλμπουμ "Spectrum" του Billy Cobham. Δεν ξέρω τι έπαιξε με αυτή την περίπτωση, ίσως ο Cobham να ήταν πιο τυχερός και να είχε ερωτηθεί πριν το σαμπλάρισμα. Εκείνη την εποχή πάντως το παράνομο sampling θέριζε, δεν έπαιρνε κανείς την άδεια κανενός για να σαμπλάρει και να χρησιμοποιήσει samples από δουλειές τρίτων, και φυσικά δεν δίνονταν ποτέ credits. Ώσπου άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες μηνύσεις και οι Hip-Hopάδες με τις εταιρείες τους κατάλαβαν ότι το να κλέβεις τη δουλειά των άλλων βγάζοντας ένα σκασμό λεφτά στην πλάτη τους μπορεί να σου στοιχίσει πολλά, πολλά περισσότερα από αυτά που κέρδισες.
Να θυμηθούμε το Unfinished Sympathy (που παρεμπιπτόντως είναι κομματάρα)
Τελευταία επεξεργασία από moderator: