Ο Πλάτων και ο αριθμός 5.040

holyjoy

Νέο μέλος
Μηνύματα
173
Πόντοι
16
Εδώ παραθέτω κάποια στοιχεία για ένα εκπληκτικό αριθμό το 5.040. Αυτό δεν έχει να κάνει με τον παροξυσμό ορισμένων σε σχέση με τα γράμματα και τους αριθμούς, είναι πολύ σοβαρό και εννοείται ότι στα Ελληνικά δεν υπάρχει τίποτε αν και ο Πλάτων τον γνώριζε καλά... Στην Αγγλική (Wikipedia) κάτι γράψαν και το μεταφέρω καθώς και κάποια Ελληνικά παραδείγματα για τους παραγοντικούς.

Ο Πλάτων στους Νόμους αναφέρει πως το 5.040 είναι ένας βολικός αριθμός ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διαίρεση πολλών πραγμάτων (συμπεριλαμβανομένων των πολιτών και της γης ενός κράτους) σε μικρότερα μέρη. Ο ίδιος παρατηρεί ότι ο αριθμός αυτός μπορεί να διαιρεθεί με το σύνολο των (φυσικών) αριθμών 1 έως 12 με μόνη εξαίρεση 11. Διορθώνει όμως το «ελάττωμα» προτείνοντας να αφαιρούνται δυο οικογένειες από το σώμα των πολιτών ώστε έτσι να παράγεται ο αριθμός 5.038 ο οποίος διαιρείται με το 11. Ο Πλάτων αναμφισβήτητα επηρεασμένος από την Πυθαγόρεια διδασκαλεία, φαίνεται να υποθέτει πως η ευημερία της πόλης εξαρτάται από τον αριθμό 5.040 σχεδόν όσο εξαρτάται κι από ιδιότητες όπως η δικαιοσύνη και η μετριοπάθεια.

Στα μαθηματικά το παραγοντικό ενός φυσικου αριθμού ν συμβολίζεται με ν!, διαβάζεται νι παραγοντικό, και είναι το γινόμενο όλων των θετικών ακεραίων μικρότερων ή ίσων με ν.

Για παράδειγμα, το πέντε παραγοντικό ισούται με 120:

5! = 5 × 4 × 3 × 2 × 1 = 120

Τώρα το επτά παραγοντικό ισούται με 5.040:

7! = 7 × 8 × 9 × 10 = 5.040

όπως και :

1 × 2 × 3 × 4 × 5 × 6 × 7 = 5.040

Κάποια άλλα στοιχεία :

Το 5.040 έχει ακριβώς 60 διαιρέτες μετρώντας τον εαυτό του και το 1.

Το 5.040 θεωτείται ένας σημαντικός αριθμός σε ορισμένα συστήματα της αριθμολογίας όχι μόνο λόγω της σύνδεσης του με το πρόσωπο του Πλάτωνα π.χ. το άθροισμα των ακτίνων τόσο της Γης και της Σελήνης (σε μίλια) είναι 3960 + 1080 = 5040.

Ο λόγος της ακτίνας της σελήνης και της ακτίνας της γης είναι 1080/3960, η οποία απλοποιείται σε 3/11. Αυτή η αναλογία μπορεί επίσης να εκφραστεί ως (4 - π) / π, κατά τη χρήση 22/7 ως τιμή του π. Αυτό σημαίνει ότι τα μεγέθη της γης και της σελήνης σχετίζονται με μια απλή συνάρτηση της π.

Δεδομένου ότι η ακτίνα της σελήνης είναι 3/11 όπως και της γης, το άθροισμα των ακτίνων τους μπορεί να χωριστεί σε 3/14 (για την ακτίνα της σελήνης) και 11/14 (για την ακτίνα της γης). Περαιτέρω, το άθροισμα των ακτίνων τους σε μίλια είναι 5040, το οποίο όταν διαιρεθεί με το 14 μας δίνει το 360 (ο αριθμός των βαθμών σε κύκλο - μοίρες). Αυτό δεν θα συμβεί για ένα άλλο ζεύγος αντικειμένων με ακτίνες στην ίδια αναλογία - αυτό συμβαίνει μόνο όταν το άθροισμα των ακτίνων τους είναι 5040.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
holyjoy είπε:
Ο λόγος της ακτίνας της σελήνης και της ακτίνας της γης είναι 1080/3960, η οποία απλοποιείται σε 3/11. Αυτή η αναλογία μπορεί επίσης να εκφραστεί ως (4 - π) / π, κατά τη χρήση 22/7 ως τιμή του π. Αυτό σημαίνει ότι τα μεγέθη της γης και της σελήνης σχετίζονται με μια απλή συνάρτηση της π.

Δεδομένου ότι η ακτίνα της σελήνης είναι 3/11 όπως και της γης, το άθροισμα των ακτίνων τους μπορεί να χωριστεί σε 3/14 (για την ακτίνα της σελήνης) και 11/14 (για την ακτίνα της γης). Περαιτέρω, το άθροισμα των ακτίνων τους σε μίλια είναι 5040, το οποίο όταν διαιρεθεί με το 14 μας δίνει το 360 (ο αριθμός των βαθμών σε κύκλο - μοίρες). Αυτό δεν θα συμβεί για ένα άλλο ζεύγος αντικειμένων με ακτίνες στην ίδια αναλογία - αυτό συμβαίνει μόνο όταν το άθροισμα των ακτίνων τους είναι 5040.




Υπάρχουν δηλαδή 2 κύκλοι /σφαίρες οι οποίοι ΔΕΝ σχετίζονται με μια απλή συνάρτηση του π?

??? ??? :o

Παρεμπιπτόντως αν σου αρέσει η θεωρία των αριθμών ψάξε λίγο τον Ινδό μαθηματικό Ραμανουτζάν...

Επίσης ψάξε και βρες το "logicomix" του α.δοξιαδη και Χρήστου παπαδημητριου (ενός καθηγητή θεωρητικών μαθηματικών σχετικών με υπολογιστές  στο ΜΙΤ)

 
Υπάρχουν δηλαδή 2 κύκλοι /σφαίρες οι οποίοι ΔΕΝ σχετίζονται με μια απλή συνάρτηση του π?
Οχι, αυτά τα επιπλέον στοιχεία είναι καθαρά επεξηγηματικά σχετικά με τον αριθμο, δεν θέλουν να υποδείξουν κάποια διαφορά.

Ο  Πλάτων βασικά θέλησε να χρησιμοποιήσει τον 5.040 λόγω των πολλών ακέραιων που δίνει διαιρώντας τον. Αυτό σημαίνει εύκολη διαχείριση, κατανομή, μοιρασιά λιγότερα (παράσιτα) εν ολίγης. Τώρα το αν του είχε διαφύγει ότι τα (παράσιτα) έχουν και αυτά μέγιστη σημασία, αυτό είναι ένα άλλο θέμα ουτοπίας και πραγματικότητας.

 
Pitik_psych_dance.gif
Pitik_psych_dance.gif
Pitik_psych_dance.gif
Pitik_psych_dance.gif
Pitik_psych_dance.gif


 
ναι καταλαβαινω πλακωσαν και οι λατρεις των τουρκικων (σουλεημαν κτλ)

 
Ένας καθηγητής (Έλληνας) που έχει ασχοληθεί εξαντλητικά με τα μαθηματικά και όχι μόνο στον Πλάτωνα και τον Πυθαγόρα είναι ο Χαράλαμπος Σπυρίδης, όποιος έχει σπουδάσει μουσικολογία Αθήνα θα τον ξέρει.

εδώ το site του:

http://users.uoa.gr/~hspyridis/

Όποιος δεν θέλει να κάψει κύτταρα μην πλησιάσει  ;D

 
Δεν είδα λεπτομέρειες, αλλά είναι πάντως ενοχλητικό όταν βλέπω τέτοιους καθηγητάδες, να μην έχουν δημοσιεύσει (ουσιαστικά) τίποτα τα τελευταία 20 χρόνια.

Ίσως και να κάνω λάθος βέβαια...

 
Το λογικόμιξ που προαναφέρθηκε είναι τρομερό βιβλίο.Και το ''ο θείος πέτρος και η εικασία του γκολντμπαχ'' είναι ωραίο μυθιστόρημα.Γενικά ο Δοξιάδης είναι τρελό πολυμηχάνημα..άμα λάχει βγάζει και φωτοτυπίες  ;D

Off topic:Ωραία τα μαθηματικά απλά έχοντας φίλους brainiac έχω συμπεράνει ότι εκτός από λογικομαθηματικό ταλέντο χρειάζεσαι ΑΠΕΙΡΕΣ ώρες μελέτης για να φτάσεις σε ένα επίπεδο όπου θα μπορείς να λες ότι είσαι επιστήμονας και όχι άλλος ένας υπάλληλος φροντιστηρίου που βαριέται την ζωή του και παίρνει 500 ευρώ.Προσωπικά σαν υποψήφιος πανελληνίων κατεβάζω 3 φραπέδες την μέρα και βραδυνές μπύρες για να αντέξω την ενασχόληση με τούτα τα διαόλια  ;D

 


Τα απρόσεκτα λάθη μου σκίζουν την ψυχολογία.


*Stoner XESTHKAME TI KANEIS EILIKRINA  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 
Δεν είδα λεπτομέρειες, αλλά είναι πάντως ενοχλητικό όταν βλέπω τέτοιους καθηγητάδες, να μην έχουν δημοσιεύσει (ουσιαστικά) τίποτα τα τελευταία 20 χρόνια.
Ίσως και να κάνω λάθος βέβαια...
Δεν κατάλαβα τίποτα  :(  ποιους εννοείς  ???  O Σπυρίδης πάντως που αναφέρω εγώ βγάζει κάθε χρόνο και από ένα βιβλίο μόνο επειδή είναι εξειδικευμένα τα δίνει ο ίδιος εντός πανεπιστημίου. Έχουν βέβαια κυκλοφορήσει και κάποια πιο έξω αλλά λίγα.

να μερικά πρόσφατα:

Χ. Χ. ΣΠΥΡΙΔΗΣ,

«ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ

ΤΟΥ ΜΟΥΣΟΔΑΜΟΥ ΑΙΝΙΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΣΦΙΓΓΟΣ»,

Αυτοέκδοσις, Αθήνα 2010

Χ. Χ. ΣΠΥΡΙΔΗΣ,

«ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ»,

Αυτοέκδοσις, Αθήνα 2010

Χ. Χ. ΣΠΥΡΙΔΗΣ,

«ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΤΙΜΑΙΟΣ: ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΤΡΙΧΗ ΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

(Περί των στερεών σωμάτων)»,

Αυτοέκδοσις, Αθήνα 2011

Χ. Χ. ΣΠΥΡΙΔΗΣ,

«ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ & ΜΟΥΣΙΚΗ»,

Έκδοσις Διευθύνσεως Δημοσιευμάτων & Εκδόσεων Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα 2012

Χ. Χ. ΣΠΥΡΙΔΗΣ,

«ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΧΩΡΩΝ»,

(Για το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών)

Έκδοσις Διευθύνσεως Δημοσιευμάτων & Εκδόσεων Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα 2013

 
harilatron είπε:
Δεν είδα λεπτομέρειες, αλλά είναι πάντως ενοχλητικό όταν βλέπω τέτοιους καθηγητάδες, να μην έχουν δημοσιεύσει (ουσιαστικά) τίποτα τα τελευταία 20 χρόνια.
Πέφτεις από τα σύννεφα, ε; :D

 
spy είπε:
Πέφτεις από τα σύννεφα, ε; :D
Όχι εντάξει, αφού έχει αυτο-εκδώσει τις σημειώσεις του είναι όλα ΟΚ.  ;D

 
holyjoy είπε:
Δεν κατάλαβα τίποτα  :(  ποιους εννοείς  ???  O Σπυρίδης πάντως που αναφέρω εγώ βγάζει κάθε χρόνο και από ένα βιβλίο
Οι ακαδημαϊκοί κρίνονται από τις peer-reviewed δημοσιεύσεις τους, και απο τα references προς αυτές από άλλες, άλλων ακαδημαϊκών.  ;)

 
gdevelek είπε:
Οι ακαδημαϊκοί κρίνονται από τις peer-reviewed δημοσιεύσεις τους, και απο τα references προς αυτές από άλλες, άλλων ακαδημαϊκών.  ;)
Not in this country they don't.

 
Όχι εντάξει, αφού έχει αυτο-εκδώσει τις σημειώσεις του είναι όλα ΟΚ.

Πάλι δεν σας καταλαβαίνω μάλλον θέλετε οπωσδήποτε κάτι να γράψετε και αυτό βέβαια δεν έχει ουδεμία σχέση με το αρχικό θέμα (γνωστή νεοελληνική τάση). Όπως βέβαια παραδέχεστε κι εσείς Δεν είδα λεπτομέρειες αν και για αυτόν τον λόγο παρέθεσα το link. αλλά και να τις βλέπατε διακρίνω από το ύφος της γραφής σας (όπως η χαμηλού επιπέδου ειρωνεία στην παράθεση) ότι τις απαντήσεις τις έχετε έτοιμες. Οπότε αντιλαμβάνομαι πως αυτά που γράφω τώρα θα αποτελέσουν καλύτερη τροφή  για τα απωθημένα σας (όπως καθηγητάδες κλπ) ώστε να παραληρήσετε εν συνεχεία υπερασπιζόμενος τι; τις μεγαλειώδεις ασυναρτησίες εκτός θέματος που γράφετε.

Υ.Σ

Το Πάλι δεν σας καταλαβαίνω είναι κυριολεκτικό γιατί είμαι ΗΛΙΘΙΟΣ και αυτό διότι πότε δεν μπόρεσα να κατανοήσω το σκεπτικό των ανθρώπων που έχουν άποψη για όλα χωρίς να έχουν ερευνήσει καν τα τυπικά πόσο μάλλον τις λεπτομέρειες που παραλείψατε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top