Normalization σε audio clip

Σπύρος Χατζηαντωνίου

Jazzjoker

Ενωμοτάρχης
Μηνύματα
5,363
Πόντοι
1,018
Καλημέρα σε όλους. Αναζητώ τη βοήθειά σας στο εξής θέμα:

Χρησιμοποιώ το SONAR 4 και όταν ηχογραφώ "καθαρή" κιθάρα συναντώ το εξής πρόβλημα: Σε κάποια σημεία του audio clip και ειδικά όταν παίξω κομματι ενός σόλο με δάχτυλα, η ένταση του σήματος είναι ιδιαίτερα αυξημένη με αποτέλεσμα η κυματομορφή να κάνει μεγάλα peaks. Όταν κάνω normalize το κλιπ, το αποτέλεσμα είναι φυσικά, τα peaks αυτά να φτάνουν στη μάξιμουμ έντασή τους ενώ το υπόλοιπο κλιπ να είναι πολύ χαμηλά.

Έως τώρα, ο τρόπος με τον οποίο προσπαθώ να ξεπεράσω αυτό το εμπόδιο είναι να απομονώνω, μετά την ηχογράφηση, τα peaks και να κάνω normalize στα επιμέρους κομμάτια του κλιπ. Το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα το επιθυμητό και αυτή η μέθοδος μου φάινεται λίγο "μπακαλίστικη". Αναρρωτιέμαι λοιπόν, υπάρχει κάποια πιο αξιόπιστη λύση σε αυτό το πρόβλημα.

Τα φώτα σας παρακαλώ.

 
Το θέμα βρίσκεται στη διαφορά των εντάσεων μέσα στο κλιπ και όχι στην ένταση ηχογράφησης. Αν χαμήλωνα την ένταση ηχογράφησης, θα είχα ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα κατά το normalization.

 
Jazzjoker είπε:
Καλημέρα σε όλους. Αναζητώ τη βοήθειά σας στο εξής θέμα:

Χρησιμοποιώ το SONAR 4 και όταν ηχογραφώ "καθαρή" κιθάρα συναντώ το εξής πρόβλημα: Σε κάποια σημεία του audio clip και ειδικά όταν παίξω κομματι ενός σόλο με δάχτυλα, η ένταση του σήματος είναι ιδιαίτερα αυξημένη με αποτέλεσμα η κυματομορφή να κάνει μεγάλα peaks. Όταν κάνω normalize το κλιπ, το αποτέλεσμα είναι φυσικά, τα peaks αυτά να φτάνουν στη μάξιμουμ έντασή τους ενώ το υπόλοιπο κλιπ να είναι πολύ χαμηλά.

Έως τώρα, ο τρόπος με τον οποίο προσπαθώ να ξεπεράσω αυτό το εμπόδιο είναι να απομονώνω, μετά την ηχογράφηση, τα peaks και να κάνω normalize στα επιμέρους κομμάτια του κλιπ. Το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα το επιθυμητό και αυτή η μέθοδος μου φάινεται λίγο "μπακαλίστικη". Αναρρωτιέμαι λοιπόν, υπάρχει κάποια πιο αξιόπιστη λύση σε αυτό το πρόβλημα.

Τα φώτα σας παρακαλώ.
Δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις κάποιο compressor, είτε από την κιθάρα σου, είτε στη "φέτα".

 
Δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις κάποιο compressor, είτε από την κιθάρα σου, είτε στη "φέτα".
Δυστυχώς, χρησιμοποιώντας πετάλι compressor/sustainer (boss cs-3) σε καθαρό σήμα, το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο καθώς αυξάνεται το "σκασιμο" του ήχου σε παιξίματα με δάκτυλα. Οπότε τα peaks εκεί είναι ακόμη συχνότερα. Δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει κάτι με άλλες ρυθμίσεις. (πχ με το sustain πολύ χαμηλά).

Δεν αναφερεσαι πουθενα σε mixer.ΕQ δεν κανεις πριν οποιο normalize?
Όχι Κόργιε. Δεν κάνω ποτέ equalizing σε ηλεκτρική κιθάρα. Θα προτιμούσα να μην καταφύγω σε αυτή τη λύση εκτός κι αν είναι απολύτως απαραίτητο μια και φοβάμαι ότι θα χαλάσω τον ήχο συνολικά.

 
χμμμμμμ πολύ ενδιαφέρον θέμα και τροφή για σκέψη ..

εκτός απο το να πειράξεις τη ένταση του track μόνο στα συγκεκριμένα σημεία χειροκίνητα , ένα limiter ρυθμισμένο να επεμβαίνει μόνο εκεί που πρέπει ίσως δώσει λύση .

 
To σημα ειναι ΟΝΤΩΣ πιο δυνατο ή απλα βλεπεις μεγαλη διαφορα στην κυματομορφη?

 
εκτός απο το να πειράξεις τη ένταση του track μόνο στα συγκεκριμένα σημεία χειροκίνητα , ένα limiter ρυθμισμένο να επεμβαίνει μόνο εκεί που πρέπει ίσως δώσει λύση .
Limiter δεν έχω δοκιμάσει ακόμα. Αυτό που κάνω τώρα είναι split στα σημεία που βλέπω peak, πριν το normalize. Κατόπιν κάνω normalize στο υπόλοιπο κλιπ και τέλος στα σπλιταρισμένα κομμάτια. Αυτό δε λειτουργεί πάντα καλά βέβαια καθώς υπάρχουν αυξομοιώσεις στην ένταση του κλιπ, αφού δεν έχει γίνει το ίδιο normalizing στο σύνολο του κλιπ. Επίσης κάποια peaks μπορεί να μου ξεφύγουν και γενικώς η όλη διαδικασία είναι χρονοβόρος και με αμφίβολο αποτέλεσμα.

To σημα ειναι ΟΝΤΩΣ πιο δυνατο ή απλα βλεπεις μεγαλη διαφορα στην κυματομορφη?
Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην κυματομορφή. Για να καταλάβεις ακριβώς τι εννοώ, φαντάσου να παίζεις με πένα, καθαρό σόλο με στρατ και σε κάποιο σημείο να κάνεις σήκωμα στην μι καντίνι με δάκτυλα. Για το peak αυτού του χαρακτηριστικού "σκασίματος" μιλάω.

 
Αναρρωτιέμαι λοιπόν, υπάρχει κάποια πιο αξιόπιστη λύση σε αυτό το πρόβλημα.
ΦΥΣΙΚΑ και υπαρχει,ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΝΟRMALIZATION.

Χαμηλωσε το gain εγγραφης και αν θες σταθερο volume σε ολα τα σημεια κανε οτι κανει ολος ο κοσμος,δηλ.χρησιμοποιησε  κομπρεσσορα (ειτε κατα την εγγραφη,ειτε κατα τη μιξη,ειτε και στα 2).

 
ΦΥΣΙΚΑ και υπαρχει,ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΝΟRMALIZATION.
Χαμηλωσε το gain εγγραφης και αν θες σταθερο volume σε ολα τα σημεια κανε οτι κανει ολος ο κοσμος,δηλ.χρησιμοποιησε  κομπρεσσορα (ειτε κατα την εγγραφη,ειτε κατα τη μιξη,ειτε και στα 2).

Ο κομπρέσσορας κατά την εγγραφή και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, βοηθάει κάπως αλλά και πάλι το πρόβλημα υφίσταται. Αλλά ακόμη και χωρίς normalization, όταν ανεβάζω το volume του κλιπ προκειμένου να είναι στο επίπεδο όπου τα σημεία με πένα ακούγονται καλά, τα σημεία που έχω παίξει με δάκτυλα κλιπάρουν.

 
Κατ αρχην θα σου προτεινα να ΜΗΝ κανεις ποτε normalize..

Nα γραφεις ετσι ωστε το σημα σου να εχει οσο το δυνατον περισσοτερο ''body''αποφευγοντας οσο το δυνατον γινεται το κλιπαρισμα

χωρις μετεπειτα πατεριτσες...

Βεβαια αν γινει ετσι,ειναι πιθανο το κλιπαρισμα ιδιως στα σημεια που λες με δαχτυλα..

τοτε,γι αυτο το προβλημα,θες οπωσδηποτε limiter,οχι compressor.

Ενας λιμιτερ στα 0db πιθανον να εσωζε το peaking ''οπτικα'' τουλαχιστον.

Αλλα...να σου πω κατι?

Αν κατι που γραφεις,το ΑΚΟΥΣ καλο χωρις να παραμορφωνει ξεχνα ολα τ αλλα.

ΜΗΝ κοιτας και τοσο τις κυματομορφες.

Η μουσικη ακουγεται,δεν βλεπεται...Πολλοι τρωνε ωρες γιατι δεν ''βλεπουν'' κατι καλα...

Μην πεφτεις σ αυτη τη παγιδα.Μαθε να ακους οχι να βλεπεις..κλεισε τα ματια και ακου προσεκτικα.Σ αρεσει αυτο που ακους?Τελειωσε...

Ιδιως σε home παραγωγες νομιζω δεν υπαρχει λογος για περαιτερω ψιλολογημα..

Βαρα ανελεητα...

 
Jazzjoker είπε:
Ο κομπρέσσορας κατά την εγγραφή και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, βοηθάει κάπως αλλά και πάλι το πρόβλημα υφίσταται. Αλλά ακόμη και χωρίς normalization, όταν ανεβάζω το volume του κλιπ προκειμένου να είναι στο επίπεδο όπου τα σημεία με πένα ακούγονται καλά, τα σημεία που έχω παίξει με δάκτυλα κλιπάρουν.
τοτε βαλε κομπρεσσορα/λιμιτερ κατα τη μιξη.

Αν κατι που γραφεις,το ΑΚΟΥΣ καλο χωρις να παραμορφωνει ξεχνα ολα τ αλλα.ΜΗΝ κοιτας και τοσο τις κυματομορφες.

Η μουσικη ακουγεται,δεν βλεπεται...Πολλοι τρωνε ωρες γιατι δεν ''βλεπουν'' κατι καλα...

Μην πεφτεις σ αυτη τη παγιδα.Μαθε να ακους οχι να βλεπεις..κλεισε τα ματια και ακου προσεκτικα.Σ αρεσει αυτο που ακους?Τελειωσε...
+1000

 
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τις απαντήσεις. Παραθέτω ένα κλιπάκι με κιθάρα καρφί στον ενισχυτή χωρίς normalization. Στα σημεία που παίζω με δάκτυλα το κανάλι φτάνει περίπου στα 0 db. Αν μου πείτε ότι από ένταση είμαι εντάξει, απλώς δεν ξαναχρησιμοποιώ normalization.

no_normalization.wav

 

Attachments

Στα σημεία που παίζω με δάκτυλα το κανάλι φτάνει περίπου στα 0 db.
μια χαρα δηλαδη (ετσι κι αλλοιως οσο πιο hot,χωρις να κλιπαρει το Track,γραφεις τοσο καλυτερα.

μια χαρα μου ακουγεται αυτο που εγραψες.

 
Mια χαρα ειναι!Προχωρα!

Αφου σαι και παιχτης με δυναμικες,μην κοιτας ΚΑΘΟΛΟΥ..

Απλα..τα δυνατα σου στα καντινια,ελεγξε τα λιγο περισσοτερο με τα δαχτυλα.

Πολλες φορες πρεπει να προσαρμοζομαστε και μεις λιγο,οχι μονο τα μηχανηματα.

Οτι μ αρεσει πολυ το παιξιμο σου στο πα?

Καλη συνεχεια!

 
κλιπάρισμα δεν υπάρχει αλλά το τσίμπημα της χορδής μου ακούγεται λίγο ενοχλητικό, τώρα βέβαια αν σε σένα που παίζεις αρέσει, όλα καλά

 
Superfunk είπε:
μια χαρα δηλαδη (ετσι κι αλλοιως οσο πιο hot,χωρις να κλιπαρει το Track,γραφεις τοσο καλυτερα.
superfunk,δεν ισχυει αυτο πλεον.ισχυε  στα 16bit συστηματα που δεν υπηρχε η απαιτουμενη αναλυση σε steps. πλεον οσο χαμηλοτερα τοσο το καλυτερο. συγκεκριμενα, θα προτεινα κατι κοντα στα -18 dbfs. αν θες να το δυναμωσεις, καντο μετα ψηφιακα. εκει ειναι λογικα το  calibration της καρτας σου (ή -20 ή -16).

alex

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top