Νέο κομμάτι electro-progressive

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,331
Λύσεις
1
Πόντοι
2,493
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εισαγωγή pink floyd στυλ μου άρεσε,η επιλογή με τα πιατίνια για να μπείς στο θέμα ήσαν κάπως άγαρμπα στα αυτιά μου.

Το θέμα ωραίο.

Στο 4.02 περίπου μου βαράς κάτι περίεργες νότες,να το τσεκάρεις,εκτός και αν είναι άποψη οπότε πάω πάσο ?

 
Εισαγωγή pink floyd στυλ μου άρεσε,η επιλογή με τα πιατίνια για να μπείς στο θέμα ήσαν κάπως άγαρμπα στα αυτιά μου.

Το θέμα ωραίο.

Στο 4.02 περίπου μου βαράς κάτι περίεργες νότες,να το τσεκάρεις,εκτός και αν είναι άποψη οπότε πάω πάσο ?
'Ο,τι γράφει ο προλαλήσας συν ορισμένα πραγματάκια με τα τύμπανα, διακόπτες που ανοιγοκλείνουν κλπ.

Ο ήχος της κιθάρας και το ύφος του σόλου σε καλό επίπεδο.

 
Εισαγωγή pink floyd στυλ μου άρεσε,η επιλογή με τα πιατίνια για να μπείς στο θέμα ήσαν κάπως άγαρμπα στα αυτιά μου.


Στα ηχεια μου ακουγεται οκ. Σε ακουστικα χαλια. Βγαλε ακρη....

Στο 4.02 περίπου μου βαράς κάτι περίεργες νότες,να το τσεκάρεις,εκτός και αν είναι άποψη οπότε πάω πάσο ?


Οι "παραξενες" νοτες ειναι επιτηδευμενες. 

'Ο,τι γράφει ο προλαλήσας συν ορισμένα πραγματάκια με τα τύμπανα, διακόπτες που ανοιγοκλείνουν κλπ.

Ο ήχος της κιθάρας και το ύφος του σόλου σε καλό επίπεδο.


Στα τυμπανα δεν εδωσα πολυ βαρος. Ηθελα να ειναι σχετικα απλα. Για ποιους διακοπτες μιλας?

 
διακόπτης στο 1.34, 2.43, 2.51.

Οι παράξενες νότες έχουν ένα θεματάκι. Αντε η πρώτη στο 4.02, μετά όμως πέφτουν άλλες ενώ το μπάσο και το ακόρντο μένει ουσιαστικά στα ιδια. Πρέπει εκεί από 4.02 - 4.05 να πέσουν άλλα ακόρντα που να ενσωματώσουν τα παράξενα. Βέβαια είναι δικό σου θέμα να τα κρατήσεις (πχ πάνω κάτω τα ίδια λέω και εγώ σε ανάλογες παρατηρήσεις στο τελευταίο κομμάτι).

Γενικά θυμίζει εισαγωγικά και στο γ μέρος αντίστοιχα floyd και procol harum και μάλιστα κακοκοπιαρισμένα. Το β μέρος με την γκιλμουρική κιθάρα είναι το καλύτερο.

 
Procol harum δεν εχω ακουσει ποτε, ουτε ξερω τι ηχο εχουν.

Αυτο το κομματι το ξεκινησα με συγχορδιες στο αρμονιο. Αφου κατεληξα στην δομη, ξεκινησα να σολαρω στο αρμονιο, με βαση τα ακορντα σε strings. Το πρωτο σολο που επαιξα, αυτο εμεινε στο κομματι. Μετα σολαρα στην κιθαρα επηρεασμενος απο το σολο του organ (οσον αφορα το θεμα). Στο τελος κατεληξα να κανω την εισαγωγη που οντως θυμιζει πολυ pink floyd στις πρωτες νοτες, αλλα μεχρι εκει νομιζω.

Τα ρυθμικα ισως θυμιζουν λιγο floyd, αλλα δεν φταιω εγω εαν οι floyd μου εχουν χαραχτει στο μυαλο. 

Θα ηθελα σε καποια σημεια να θυμιζω και λιγο camel.

 
Procol harum δεν εχω ακουσει ποτε, ουτε ξερω τι ηχο εχουν.

Θα ηθελα σε καποια σημεια να θυμιζω και λιγο camel.
θα έχεις χωρίς να ξέρεις. Είναι χαρακτηριστικός ήχος.

Γενικά δεν είναι εύκολο. Αλλο θες, άλλο βγαίνει. 

Μην ξεχνάς ότι τους camel τους έμαθες πρόσφατα. Δεν μπαίνει έτσι κάτι στο πετσί σου αμέσως. Ιδίως όταν δεν ξέρεις πως να εκφραστείς συνθετικά.

Εχεις χρόνο.

 
διακόπτης στο 1.34, 2.43, 2.51.

Οι παράξενες νότες έχουν ένα θεματάκι. Αντε η πρώτη στο 4.02, μετά όμως πέφτουν άλλες ενώ το μπάσο και το ακόρντο μένει ουσιαστικά στα ιδια. Πρέπει εκεί από 4.02 - 4.05 να πέσουν άλλα ακόρντα που να ενσωματώσουν τα παράξενα.


Τωρα που το ξανακουω, θα μου αρεσε να εχω αλλαξει ακορντα σε καποιες απο τις παραξενες νοτες. Στην ουσια, μια νοτα θα αλλαξω. Αρκει να αλλαξω μονο στα στρινγκς, ή πρεπει να αλλαξω και την κιθαρα?

 
Αυτο το κομματι το ξεκινησα με συγχορδιες στο αρμονιο. Αφου κατεληξα στην δομη,

1.ξεκινησα να σολαρω στο αρμονιο, με βαση τα ακορντα σε strings. Το πρωτο σολο που επαιξα, αυτο εμεινε στο κομματι.

2. Μετα σολαρα στην κιθαρα επηρεασμενος απο το σολο του organ (οσον αφορα το θεμα).

3. Στο τελος κατεληξα να κανω την εισαγωγη


1. Φαίνεται

2. Είναι εμφανές

3. Ήμουν σχεδόν σίγουρος, ειδικά λόγω των 1. και 2.

Γιώργο είναι ακόμα νωρίς ίσως, αλλά νομίζω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να πω την γνώμη μου για το πώς χτίζεται ένα τέτοιου είδους (ροκ, ποπ, κλπ) κομμάτι, και μάλιστα instrumental.

Η δική μου άποψη λοιπόν, είναι η εξής.

Λες ότι βρήκες τις συγχορδίες, εντάξει.

Μετά σόλαρες πάνω σ' αυτές με δύο διαφορετικά όργανα.

Εμένα ξέρεις τι μου λείπει?

ΘΕΜΑ, ένα θέμα, ριφ, κάτι τέλος πάντων που να μην δίνει την εντύπωση της τυχαιότητας (σόλο), να επαναλαμβάνεται, να παραλλάσσεται, να φεύγει και να έρχεται, κλπ.

Αφού μιλήσατε για floyd, να σου δώσω ένα απλό παράδειγμα.

Τι κάνει το shine on you ... να είναι πραγματικό κομμάτι?

Τέσσερεις νότες όλες κι όλες.

Αυτές από το 3:39 μέχρι το 3:42.





Υπάρχει κάτι τέτοιο στο κομμάτι σου, αλλά είναι παιγμένο με τρόπο που δεν θυμίζει θέμα, αλλά μάλλον σόλο, παρ'όλα αυτά είναι καλό.

Αυτό ισχύει και για τα δύο όργανα που χρησιμοποίησες για σόλο.

Ακούγοντας λοιπόν εσύ ο ίδιος το κομμάτι, και αντιλαμβανόμενος ότι κάτι λείπει για να το κάνει ενότητα, πραγματικό κομμάτι και όχι ακκόρντα και σόλο από πάνω, σκέφτηκες να βάλεις εισαγωγή να προετοιμάσει το κύριο μέρος, να φτιάξεις μια δομή που να  κάνει την δουλειά του θέματος (κι εγώ έτσι θα λειτουργούσα), να το κάνει πραγματικό κομμάτι, και όχι ένα ωραίο σόλο πάνω από κάποια ακκόρντα.

Όλα αυτά ασυνείδητα βέβαια, όχι επίτηδες.

Δική μου πρόταση είναι η εξής.

Συνέχισε αυτό που κάνεις.

Σόλαρε πάνω στα κομμάτια σου, αλλά μετά άκουσέ τα.

Επειδή τα σόλο σου έχουν μελωδίες και μάλιστα ωραίες, είμαι σίγουρος ότι κάποια από αυτές θα βρεις μέσα στο σόλο σου να την αναδείξεις, και να την κάνεις το βασικό θέμα.

Μου αρέσει ο ήχος σου, και ο τρόπος που παίζεις, και μου αρέσει επίσης το πώς γεννάς μελωδίες (κρίνοντας από τα σόλο σου).

Όλα αυτά φυσικά είναι απλά η δική μου άποψη.

Δεν έχω γράψει σε όλα που έχεις ανεβάσει, αλλά τα ακούω όλα.

Γράφω όπου νομίζω ότι έχω κάτι να πω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κατ' αρχην, ευχαριστω για τον χρονο που διεθεσες!

Απο τα πρωτα κομματια που ανεβαζα, μου ελεγε ο gvour (και αλλοι μαζι του) να μην παιζω απλα σολο, αλλα να εχω ενα επαναλαμβανομενο θεμα που θα διδει ταυτοτητα στο κομματι. 

Απο το να αραδιαζω απλα νοτες, εχω προσπαθησει να παιζω καποια (χαρακτηριστικη και επαναλαμβανομενη) μελωδια στα σολο μου.  Αλλα καταληγω να βγαζω ενα backing track οπου απλα σολαρω πανω παιζοντας μελωδικα. Αυτο δεν ειναι το αποτελεσμα που θελω.

Οπως πολυ ευστοχα ειπες, προσπαθησα με μια εισαγωγη και ενα ταξιμακι να το κανω κομματι. Οσο και να μου ειναι ευχαριστο να το ακουω, ολοκληρωμενο ασμα δεν το θεωρω. Φτανω κοντα στην πηγη αλλα δεν ξερω πως να πιω το νερο...

Λειπουν και οι γεφυρες με τα ρεφραιν (που φωναζει ο Δημητρης), αλλα δεν θα ειχαν αξια εαν το περιεχομενο τους ηταν ασχετο.

Αυτο που μου προτεινεις, το να παρω τη βασικη μελωδια (πχ 3.20-3.35) και να την χρησιμοποιησω για να αποκτησει το κομματι ταυτοτητα, ειναι ο καταλυτης που ψαχνω. Θα δεσει πολυ το κομματι με αυτον τον τροπο. 

Βεβαια, δεν εχω ιδεα πως θα το κανω.

Θα το προσπαθησω, ομως, καθως θα επικεντρωθω σε αυτο το κεφαλαιο. Πιστευω στα επομενα που θα ανεβασω να υπαρξει σχετικη προοδος.

Με χαροποιει ιδιαιτερα που δεν ακουω πλεον πολλα σχολια για τον ηχο, τη μιξη, τα τυμπανα, το μπασο κλπ, και ακουω σχολια που αφορουν το περιεχομενο και τη δομη.

 
Ζήτημα πρωταρχικής σημασίας, η δομή. Πολλά μπορούν να ειπωθούν, όλα καταλήγουν στο εξής...βρες ένα κομμάτι που σου αρέσει. Περιέγραψε στον εαυτό σου τα μέρη του. Γράψε ένα ίδιο. Και μετά ξανακάντο. Και μετά ξανακάντο...

Στο συγκεκριμένο, θα κρατούσα το πολύ ωραίο κιθαριστικό θέμα, μέχρι περίπου το 2ο λεπτό. Το υπόλοιπο της κιθάρας, στο σημείο που είναι, πλατιάζει. 

 
Ζήτημα πρωταρχικής σημασίας, η δομή. Πολλά μπορούν να ειπωθούν, όλα καταλήγουν στο εξής...βρες ένα κομμάτι που σου αρέσει. Περιέγραψε στον εαυτό σου τα μέρη του. Γράψε ένα ίδιο. Και μετά ξανακάντο. Και μετά ξανακάντο...


Άρα πρέπει να μελετήσω ένα κομμάτι που μου αρέσει, να διαχωρίσω στα μέρη του ώστε να έχει μια ξεκάθαρη δομή στο μυαλό μου, και μετά να φτιάξω κάτι ανάλογο, λαμβάνοντας υπόψη τη δομή του. Να το επαναλάβω και άλλες φορές με διαφορετικά κομμάτια. Και με τον τρόπο αυτόν θα "μάθω" τα περί δομής με έναν πιο άμεσο, γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο.

Στο συγκεκριμένο, θα κρατούσα το πολύ ωραίο κιθαριστικό θέμα, μέχρι περίπου το 2ο λεπτό. Το υπόλοιπο της κιθάρας, στο σημείο που είναι, πλατιάζει. 


Μου έριξες ιδέα με αυτό που μου είπες. Όντως πλατιάζει η κιθάρα μετά το 2.08, διότι εκεί είναι που αλλάζω ακόρντα και συνεχίζω μέχρι να τελειώσω τον "κύκλο" που έχω δημιουργήσει. Άλλά δεν είναι απαραίτητο ολοκληρώσω το κύκλο, έστω όχι με την κιθάρα.

Πιο συγκεκριμένα, παίζω τρεις φορές ένα συγκεκριμένο κύκλο (Αm Em Am Em F C F C, Αm Em Am Em F C F E, G C G C F G G7 Am). Δεν χρειάζεται να μπω στο G C κλπ με την κιθάρα. Θα μπορούσα να μην μπω καθόλου, ώστε να μην πλατιάσω, ή να το μετατρέψω αυτό το 3ο μέρος του κύκλου σε ένα ξεκάθαρο ρεφραίν, όπου θα παίζω με πλήκτρα. Δηλαδή, στο 2.08 να στο ρεφραίν και να παίξω κάτι αντίστοιχο με το κυρίως θέμα των πλήκτρων, όπου θα το επαναλαμβάνω στο τέλος.

 
Το πιάνω από κει που τ'άφησα, γιατί έπρεπε να βγω...

Το θέμα που παίζει η κιθάρα είναι πολύ ωραίο, μέχρι εκεί που είπα. Του λείπουν δύο πράγματα. Πρώτον, αφιέρωσε λίγο χρόνο να δεις πως θα το εκφράσεις κιθαριστικά-έχεις αξιόλογη blues/rock τεχνική και touch , αλλά για κάποιο λόγο δεν την χρησιμοποιείς ώστε να εκφράσεις το θέμα πειστικά-είναι ένας ,λόγος που δεν γίνεται αντιληπτό ως τέτοιο. Ο άλλος λόγος-και αυτό είναι το δεύτερο πράγμα που λείπει-είναι η επανάληψη. Πρέπει να το ξαναπάιξεις. Ίσως με λίγο πιο γκαζάτο ήχο, ίσως με άλλα εκφραστικά μέσα, ίσως σε άλλη οκτάβα, ίσως με διαφορετικό κτίσιμο στο rhythm section-ξέρω γω, το ταμπούρο σε στεφάνι την πρώτη φορά,  κανονικά μετά.Ή/και το μπάσο πιο active. Ή χωρίς πλήκτρα την πρώτη φορά, με πλήκτρα στη συνέχεια. κλπ κλπ.

Το σωστό/λάθος στη μουσική είναι θέμα context. Οι νοτούλες προς το τέλος-πέρα από το ότι χρειάζονται άλλη εναρμόνιση, είναι τελείως εκτός σε σχέση με το τι έχει προηγηθεί. Αν όντως θες να τις χρησιμοποιήσεις, μπορείς να δώσεις hints νωρίτερα. Ίσως στην εισαγωγή? Δηλαδή, αν στην εισαγωγή κάποια στιγμή έκαναν μια διακριτική εμφάνιση τα ακόρντα με τα οποία θα έχεις εναρμονίσει τις χρωματικές-χωρίς το θέμα-πόσο ωραίο θα΄ταν, ε? Λέω γω τώρα...:)

Η μίμηση είναι μια μακρά,τιμημένη παράδοση. Είτε θες να γράψεις blues είτε θες να γράψεις σονάτες.

 
Καποια απο αυτα που μου ειπατε τα διορθωσα (πιο πλούσια στρινγκς στην εισαγωγή, "παράξενες" νότες κ.α). Καποια αλλα θα τα εφαρμοσω στο επομενο κομματι.

Έβαλα και άλλο ένα δυνατό gilmourικό σολάκι στο τέλος....

Προβολή συνημμένου electroprogressive2.mp3

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δυνατη μελωδια,οντως θυμιζουν τα πληκτρα Procol Harum,γενικα ωραιες κιθαρες,μου αρεσε και το σολο που προσετεθη στο τελος.

Για τα γουστα μου παντα θα ηθελε καποια σκαμπανεβασματα που να το κανουν ακομα πιο ενδιαφερον.

Να μην ειναι δηλ.τοσο ισιο σε δυναμικες.

Καθε προσπαθεια σου παντως ειναι περισσοτερο ενδιαφερουσα απο την προηγουμενη κι αυτο μονο μονο καλο ειναι.

Και ηχητικα μου ακουγεται πολυ καλο.

Μπραβο ρε φιλε.

 
Απο τα πρωτα κομματια που ανεβαζα, μου ελεγε ο gvour (και αλλοι μαζι του) να μην παιζω απλα σολο, αλλα να εχω ενα επαναλαμβανομενο θεμα που θα διδει ταυτοτητα στο κομματι. 

Απο το να αραδιαζω απλα νοτες, εχω προσπαθησει να παιζω καποια (χαρακτηριστικη και επαναλαμβανομενη) μελωδια στα σολο μου.  Αλλα καταληγω να βγαζω ενα backing track οπου απλα σολαρω πανω παιζοντας μελωδικα. Αυτο δεν ειναι το αποτελεσμα που θελω.
Γιατί δεν δοκιμάζεις να βγάλεις πρώτα ένα χαρακτηριστικό μουσικό θέμα που να επαναλαμβάνεται - όσο και όπου χρειάζεται - και μετά να το εναρμονίσεις, χτίζοντας πάνω σε αυτό το κομμάτι.

Όπως είπε και ο συνάδελφος pipityri, η διαμόρφωση της δομής είναι πολύ σημαντική - και συχνά, pain in the ass θα πρόσθετα - και θέλει χρόνο,  τριβή και πολλά ακούσματα μέχρι να αρχίσεις να 'κατέχεις' τη διαδικασία αρκετά ώστε να πηγαίνεις τις συνθέσεις σου εκεί που θέλεις και όχι εκεί που σε πάνε. 

 
Ευχαριστω Χαρη και Γιωργη!

Το επομενο κομματι θα βασιστει σε καποια χσρακτηριστικη μελωδια. Ολες σας οι συμβουλες και παρατηρησεις ειναι οδηγος για μενα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top