Νέα κιθάρα: Gibson SG Standard

Έκτορας

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,449
Πόντοι
423
Παρά την γκρίνια μου, η κιθάρα μου παραδόθηκε σήμερα από τον Νάκα, ακριβώς 14 ημέρες από την παραγγελία της. Όλα πήγαν κατ’ευχήν.

Ημερομηνία κατασκευής μεσα στον Μάιο του 2024 και επίσημη ονομασία χρώματος είναι Cardinal Burst. Αρχικές φωτογραφίες και θα ακολουθήσουν και εντυπώσεις σχετικές με τον ήχο της:
 

Attachments

  • IMG_4772.jpeg
    IMG_4772.jpeg
    2.5 MB · Εμφανίσεις: 0
  • IMG_4773.jpeg
    IMG_4773.jpeg
    1.9 MB · Εμφανίσεις: 0
  • IMG_4775.jpeg
    IMG_4775.jpeg
    1.9 MB · Εμφανίσεις: 0
  • IMG_4776.jpeg
    IMG_4776.jpeg
    2 MB · Εμφανίσεις: 0
  • IMG_4777.jpeg
    IMG_4777.jpeg
    1.8 MB · Εμφανίσεις: 0
  • IMG_4780.jpeg
    IMG_4780.jpeg
    1.8 MB · Εμφανίσεις: 0
  • IMG_4778.jpeg
    IMG_4778.jpeg
    1.8 MB · Εμφανίσεις: 0
  • IMG_4779.jpeg
    IMG_4779.jpeg
    1.5 MB · Εμφανίσεις: 0
Καλορίζικη και καλοπαιχτη! Είμαι σίγουρος ότι παικτικα (ταστοδουλεια, περί neck dive κτλ) θα είναι άψογη και δεν συντρέχει κανενας λόγος ανησυχίας που εξέφρασες παλαιότερα, πλέον η τεχνολογία με τα plek machines κτλ δεν δίνει πολλά περιθώρια να μην έχει το playability που πρέπει να έχει 🤟
 
Καλορίζικη, την έβλεπα πολύ καιρό στον νάκα αλλα τελικά πήγα σε jazzmaster πάλι απο νάκα
 
Καλορίζικη, την έβλεπα πολύ καιρό στον νάκα αλλα τελικά πήγα σε jazzmaster πάλι απο νάκα

Ευχαριστώ! Άλλο φρούτο η Jazzmaster, ελπίζω να την χαίρεσαι. Μετά την παραγγελία μου, έφυγε από το site του Νάκα, μαζί με μια SG Custom που είχε. Μάλλον τελείωσε το στοκ σε SG, ξανά από του χρόνου, πιθανά και με νέα χρώματα.
 
Ας γράψω λοιπόν και λίγα λόγια για την κιθάρα, αφού έχω περάσει λίγες ώρες μαζί της.

Ξεκινώντας από τον λαιμό, θα πω ότι ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη της κιθάρας για εμένα, για τους εξής λόγους: το rounded '50s profile που λέει η Gibson, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα αντίστοιχα '50s profile των Les Paul. Το μανίκι είναι σαφέστατα λεπτότερο, οπότε και πιο γρήγορο. Σε συνδυασμό με το gloss finish μάλιστα, είναι αρκετά πιο γρήγορο. Σίγουρα δεν θα το ήθελα λεπτότερο και μάλιστα είμαι περίεργος τώρα για το πόσο πιο λεπτό είναι αυτό των '61 Standards...

Κάτι το οποίο δεν περίμενα να μου κάνει τόσο μεγάλη, αισθητική, διαφορά, είναι το πόσο ωραίο φαίνεται το binding όταν παίζω. Ναι ξέρω, δεν νιώθεις κάτι στο χέρι, αλλά αισθητικά βρε αδερφέ, μου κάνει μεγάλο "κλικ". Από την άλλη και μόνο για αισθητικούς λόγους, η μοναδική αρνητική εντύπωση για την κιθάρα έρχεται από το πολύ ανοιχτόχρωμο finger-board. Απολύτως καμία σχέση χρωματικά με το επίσης rosewood της LP Studio που έχω. Προφανώς οι περιορισμοί στην προμήθεια ξύλων, έχουν αυτό το αποτέλεσμα. Διαβάζω on-line, ότι υπάρχουν τρόποι να το σκουρήνω, αν θέλω στο μέλλον, είναι κάτι που θα το εξετάσω.

Στους ήχους τώρα, οι medium output μαγνήτες που έχει νομίζω ότι ταιριάζουν εξαιρετικά στην κιθάρα. Οτιδήποτε από electric blues μέχρι stoner / sludge rock, με τα κατάλληλα amp settings / πετάλια, είναι εδώ. Δεν έχουν τρομερά ευρεία γκάμα ήχων, αλλά από την άλλη έχουν αυτό ακριβώς το application που ήθελα από την συγκεκριμένη κιθάρα. Χρησιμοποιώ αρκετά και τα volume & tone pots μιας κιθάρας όταν παίζω και τα ηλεκτρονικά χειριστήρια της SG, αν και δεν έχουν και την καλύτερη αίσθηση, λειτουργούν ακριβώς όπως πρέπει, έχωντας χρησιμότητα σε όλη την διαδρομή τους. (όταν πάρω και ένα καλώδιο με γωνιακό βύσμα, θα βολευτώ ακόμα καλύτερα - το κανονικό βύσμα μπλοκάρει αρκετά τα tone pots, ιδιαίτερα του bridge μαγνήτη). Γενικά σαν EQ, οι μαγνήτες έχουν σαφή έμφαση στα μεσαία, σαν medium output εκδοχή των PAFs. Και επίσης διατηρούν μεγάλη διάυγεια και string separation, ακόμα και με αρκετό gain.

Τέλος, η κιθάρα έχει τρομερό sustain και αυτό συμβαίνει είτε παίζεις unplugged αλλά μεταφέρεται και στον ηλεκτρικό της ήχο (κάτι, όχι δεδομένο). Ταυτόχρονα, είναι η πρώτη κιθάρα που παίζω και νιώθω τον λαιμό να πάλεται, όταν χρησιμοποιώ gain! Αυτό είναι που λένε resonance...? Τρομαχτική αίσθηση!


Αυτά τα ολίγα. Μένει να δούμε αν θα γίνει και η πλέον αγαπημένη μου κιθάρα σε λίγο καιρό. Γενικότερα είμαι τρομερά ικανοποιημένος.
 
Από neck dive πώς είναι?

Καθιστός και πάνω στο δεξί πόδι, σάφεστατα έχει neck dive, είναι αναπόφευκτο. Όρθιος και με την ζώνη, ειλικρικά, δεν έχει καθόλου! Περίμενα να έχει και θα ήμουν και διατεθειμένος να μεταφέρω το κουμπί για την ζώνη στην κορυφή του αριστερού "κέρατου", αλλά δεν χρειάζεται.
 
Λίγες ακόμα σκέψεις για τους μαγνήτες, τώρα που έχω περάσει περισσότερο χρόνο μαζί τους:

Ξεκίνησε να με ξενίζει το γεγονός ότι έχουν τρομερά μεγάλη έμφαση στα μεσαία και ρίχνουν πολύ και τα πρίμα και τα μπάσα. Υπάρχει ένα mid-spike που καταντά ενοχλητικό. Και θα υπέθετε κανείς ότι μέσα στο mix θα ισορροπούσε το πράγμα και ότι η κιθάρα απλά θα «έκοβε» καλύτερα. Περιέργως μέσα στην μίξη, γίνεται πιο έντονο το θέμα.

Δεν είναι κακοί μαγνήτες και το medium output τους ταιριάζει στην κιθάρα. Αλλά το ανισόρροπο EQ voicing τους κάνει λίγο κουραστικούς. Επειδή το καλό είναι εχθρός του καλύτερου, χάνουν στην σύγκριση με τους Sheptone PAFs που έχω στη Les Paul. Οι Sheptone είναι low output βεβαίως, και έχουν και εκείνοι σαν PAFs βεβαίως μια έμφαση στα μεσαία, αλλά δεν τους λείπουν ούτε τα πρίμα , ούτε τα μπάσα και η διαύγεια τους είναι εξαιρετικότατη.

Οπότε είναι πιθανό στο μέλλον να ψάξω για ένα σετ που παραμένει σε medium output αλλά είναι πιο EQ-balanced. Δεν υπάρχει βιασύνη όμως. Για την ώρα, βολεύομαι.
 
Για σετ alnico 5 πρεπει να ψαξεις (πχ burstbucker pro). Oi 490 ειναι Α2, με αποτελεσμα εντονα μεσαια και πολυ μαλακά πρίμα. Με Α5 θα εχεις πιο εντονα πριμα, και πιθανων να σου αρέσει καλύτερα το EQ.
 
Ευχαριστώ παιδιά. Σίγουρα θα το ψάξω αρκετά όταν έρθει η ώρα.

Τους BB Pros τους είχα @gkourmoul1 στην Studio και τους άλλαξα με τους Sheptone. Η εντύπωση μου είναι ότι ήταν… jack of all trades and master of none, που λένε 😁. Δεν με ενθουσίαζαν για κάτι συγκεκριμένο, μουσικά, μάλλον ακριβώς γιατί ήταν all-around μαγνήτες.

Που αν το σκεφτείς, είναι πολύ λογικό να είναι αυτή ακριβώς η προσέγγιση μιας εταιρείας σαν την Gibson, που απευθύνεται σε ευρεία γκάμα παικτών.
 
Ξεκίνησε να με ξενίζει το γεγονός ότι έχουν τρομερά μεγάλη έμφαση στα μεσαία
Ίσως γιατί απλά η SG είναι πιο μεσαία σαν όργανο από τη Studio με το maple καπάκι.

Αν και ξέρω ότι δεν πιστεύεις στα ξύλα...😶
 
Ευχαριστώ παιδιά. Σίγουρα θα το ψάξω αρκετά όταν έρθει η ώρα.

Τους BB Pros τους είχα @gkourmoul1 στην Studio και τους άλλαξα με τους Sheptone. Η εντύπωση μου είναι ότι ήταν… jack of all trades and master of none, που λένε 😁. Δεν με ενθουσίαζαν για κάτι συγκεκριμένο, μουσικά, μάλλον ακριβώς γιατί ήταν all-around μαγνήτες.

Που αν το σκεφτείς, είναι πολύ λογικό να είναι αυτή ακριβώς η προσέγγιση μιας εταιρείας σαν την Gibson, που απευθύνεται σε ευρεία γκάμα παικτών.

Οι bb pro δεν μου φαίνονται generic και άχρωμοι. Μου φαίνεται ότι έχουν πολύ έντονο χαρακτήρα. Κάποιοι άλλοι μοντερνοι medium output που έχω, μου φαίνονται πολύ πιο άχρωμοι ηχητικά.
 
Ίσως γιατί απλά η SG είναι πιο μεσαία σαν όργανο από τη Studio με το maple καπάκι.

Αν και ξέρω ότι δεν πιστεύεις στα ξύλα...😶

Έλα ρε ‘σύ… Η δική μου Studio είναι all mahogany, χωρίς maple καπάκι. Απλά είναι chambered. Οπότε, no tonewood believer, σίγουρα.
 
Ο Chris Buck είχε πει ότι στην Les Paul του είχε αλλάξει πολλά σετ μαγνητών μέχρι να βρει τον ήχο του, τον οποίο τελικά βρηκε όταν περασε 500k pots. Δεν ξέρω τι ηλεκτρικά φοράει η δική σου, παίζει να είπα και την άχρηστη πληροφορία της ημέρας
 
Ο Chris Buck είχε πει ότι στην Les Paul του είχε αλλάξει πολλά σετ μαγνητών μέχρι να βρει τον ήχο του, τον οποίο τελικά βρηκε όταν περασε 500k pots. Δεν ξέρω τι ηλεκτρικά φοράει η δική σου, παίζει να είπα και την άχρηστη πληροφορία της ημέρας

Καθόλου άχρηστη. Στην Les Paul έχει μπει ένα prewired set με CTS 500k pots, για να παίρνω το μέγιστο που μπορώ από τα ηλεκτρικά της κιθάρας. Η SG (καθότι Standard) από όσο ξέρω, έχει το PCB board. Δεν έχω μετρήσει pot values κλπ (δεν το ‘χω ανοίξει). Λειτουργούν αρκετά ικανοποιητικά (χρησιμοποιώ αρκετά και volume και tone knobs) αν και έχουν χειρότερη αίσθηση από τα CTS pots. Θα κοιταχτούν και αυτά, σίγουρα.
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top