Να μιξάρω με ακουστικά των...10 ευρώ ψείρες;

Παστίτσιός

Νέο μέλος
Μηνύματα
948
Πόντοι
18
Ότι λέει ο τίτλος...Έχω γράψει μερικά κομμάτια και θέλω να τα κυκλοφορήσω σε ψηφιακή μορφή μόνο, όχι cd, αλλά τώρα που έρχεται η ώρα της μίξης υπάρχει η καμπάνα της αφραγκίας η οποία χτυπάει δυνατά και υπενθυμίζει ότι μίξη σε στούντιο με αξιόλογα μηχανήματα-μηχανικούς= forbidden. :(

Έχω λοιπόν τα εξής μηχανήματα για μίξη. Ακουστικά κλειστού τύπου των 20 ευρώ sennheiser, ακουστικά ψείρες των 5-10 ευρώ και 2 ηχειάκια από μινι στερεοφωνικό τα οποία είναι γελοία στο να ακούς οτιδήποτε εάν δεν είναι συνδεμένα στο στερεοφωνικό τους...

Επίσης δεν είμαι μιξάντρας οπότε δεν έχω εμπειρία αν και προτίθεμαι να το παλέψω το θέμα καθώς μου αρέσει. Αλλά με τα παραπάνω αντικείμενα ακρόασης ήχου, να το τολμήσω το εγχείρημα ή χάνω τον χρόνο μου τελικά; Δώστε καμμία συμβουλή περί μίξεως διότι με βλέπω να τα παρατάω εντελώς στο τέλος και να μην ξαναπαίξω νότα σε αυτή τη ζωή, με πήρε από κάτω το άτιμο κλάψ  :'(

 
chin2.gif


Ε, οτι κανεις μ'αυτα λοιπον, τι να σου πω? Αν και ειναι εντελως ακαταλληλα για μειξεις, αλλα αν δεν μπορεις να βρεις κατι καλυτερο...Kοιτα παρε κανα monitor παντως, ειναι αμαρτια να ακους τα synths σου σε τετοια ακουστικα.

 
Δυστηχως οτι και να διαβασεις ή να σου πουνε περι μιξης με τα ακουστικα που διαθετεις ΟΤΙ και να κανεις θα ακουγεται καλα ΜΟΝΟ στα ακουστικα σου και πουθενα αλλου.....Αρα για μενα θα ειναι χασιμο χρονου.Δυστηχως το διαπιστωσα και εγω με την ασχημη μορφη του μιξαροντας κατι κομματια μου (οταν ξεκινουσα) με ακουστικα και με ηχεια υπολογιστη και οταν ειπα "χει....ας παρουμε κανα καλο ζευγαρι μονιτορ να το απογειωσουμε το θεμα".εεεε οταν τα συνδεσα αναρωτιωμουν αν τα εχω πιαξει εγω αυτα που ακουγα......ΚΑΜΙΑ σχεση και φυσικα ΟΛΑ απο την αρχη..... Σορρυ αλλα ειναι μια πικρη αληθεια

 
Η βασική αρχή στη μείξη λέει ότι μειξάρουμε σε ηχεία με flat ήχο (=monitors).

Όταν τελειώσουμε τη μείξη, δοκιμάζουμε το τελικό αποτέλεσμα σε διάφορα ηχεία και ακουστικά, φτηνά και ακριβά.

Δε μειξάρουμε σε μη ειδικό μέσο ακρόασης, γιατί με τη χρήση ενός φτηνού ακουστικού ή ηχείου, π.χ. ηχεία στέρεο και όχι ειδικά monitors, ο ήχος χρωματίζεται και συχνότητες που πρέπει να ακούς δεν τις ακούς σωστά και κατά τη μείξη τις ανεβάζεις. Άλλες συχνότητες που ακούγονται περισσότερο, λόγω του ότι ο ήχος του ηχείου/ακουστικού που μειξάρεις δεν είναι ισορροπημένος, και επομένως τις μειώνεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι αν η μείξη γίνει σε ακατάλληλο μέσο ακρόασης, γίνεται ένα μπάχαλο, και ο ήχος είναι ακατάλληλος για να παιχτεί οπουδήποτε εκτός από τα ακουστικά/ηχεία στα οποία έγινε η μείξη.

Το ίδιο φυσικά γίνεται και κατά την ηχογράφηση. Όσο καλά VU/peak meters, όσο καλό frequency analyzer κι αν έχεις, αν βασιστείς στον ήχο που ακούς με τα αυτιά σου και κάνεις και χρησιμοποιήσεις κανένα EQ για να τον "ισορροπήσεις" (παρόλο που ίσως να είναι σωστός, αλλά τα ακουστικά/ηχεία σου δεν τον αποδίδουν σωστά), φτάνεις στο σημείο να καταστρέψεις το αρχικό υλικό σου.

 
Κατσε να δουμε λιγο το θεμα βαζοντας τα πραγματα στη σειρα:

1.Δεν εχεις τον καταλληλο εξοπλισμο

2.Δεν ξερεις να μιξαρεις

3.Θελεις να κυκλοφορησεις τα κομματια σου  (να τα ΠΟΥΛΗΣΕΙΣ δηλαδη ή απλα να τα ακουει ΚΟΣΜΟΣ δωρεαν ) που θα μιξαρεις χωρις τον καταλληλο

εξοπλισμο και χωρις να ξερεις να τα μιξαρεις...

Τι αποτελεσμα νομιζεις ΕΣΥ οτι θα εχεις ?

Απο οτι καταλαβαινεις μαλλον απο κακο εως μετριο.

Επισης αν και ειναι καλο να ελεγχουμε τη μιξη μας ΚΑΙ με ακουστικα...ΙΜΗΟ δεν ειναι σωστο να μιξαρουμε ΜΟΝΟ με αυτα..

Παρολα αυτα διαβασε αυτο το αρθρο το οποιο υποστηριζει το αντιθετο

http://www.soundonsound.com/sos/jan07/articles/mixingheadphones.htm

μπορει να σε βοηθησει (βεβαια τα αρθρο απαιτει ΠΟΛΛΕΣ γνωσεις γυρω απο τη μιξη για να κανεις,υποτιθεται, καλη δουλεια με ακουστικα)

 
Kαι οταν λεμε μειξη με ακουστικα, δεν εννοουμε ακουστικα σαν κι αυτα... :P

a070b.jpg


 
Ουσιαστικά ΔΕΝ διαφωνώ με όσα σου είπαν τα παιδιά, αλλά απ την άλλη πορευόμαστε με ότι έχουμε. Κι εγώ όταν ξεκίνησα με τα ηχειάκια του κομπιούτερ ήμουν και με ακουστικά ψείρες. Μετά πήρα μόνιτορ και πρόσφατα ακουστικά κλειστού τύπου. Και? έγινα ξαφνικά μίξερ? Μπλέντερ ίσως  ;D ;D ;D

Γνώμη μου, ξεκίνα με ότι έχεις να μαθαίνεις- έστω και με λάθος ήχο- τι εστί μίξη στη πράξη και όταν με το καλό βρεις τα λεφτά διόρθωσε και αυτά που θα διαπιστώσεις ότι δεν άκουγες καλά.

Τώρα για κυκλοφορίες κλπ, φρόντισε να πάρεις βοήθεια από αλλού, καλό όμως είναι να έχεις αποκτήσει σιγά σιγά και προσωπική εμπειρία

 
samy paraga είπε:
Ουσιαστικά ΔΕΝ διαφωνώ με όσα σου είπαν τα παιδιά, αλλά απ την άλλη πορευόμαστε με ότι έχουμε. Κι εγώ όταν ξεκίνησα με τα ηχειάκια του κομπιούτερ ήμουν και με ακουστικά ψείρες. Μετά πήρα μόνιτορ και πρόσφατα ακουστικά κλειστού τύπου. Και? έγινα ξαφνικά μίξερ? Μπλέντερ ίσως  ;D ;D ;D

Γνώμη μου, ξεκίνα με ότι έχεις να μαθαίνεις- έστω και με λάθος ήχο- τι εστί μίξη στη πράξη και όταν με το καλό βρεις τα λεφτά διόρθωσε και αυτά που θα διαπιστώσεις ότι δεν άκουγες καλά.

Τώρα για κυκλοφορίες κλπ, φρόντισε να πάρεις βοήθεια από αλλού, καλό όμως είναι να έχεις αποκτήσει σιγά σιγά και προσωπική εμπειρία
+1

 
axtarmas είπε:
Ότι λέει ο τίτλος...Έχω γράψει μερικά κομμάτια και θέλω να τα κυκλοφορήσω σε ψηφιακή μορφή μόνο, όχι cd, αλλά τώρα που έρχεται η ώρα της μίξης υπάρχει η καμπάνα της αφραγκίας η οποία χτυπάει δυνατά και υπενθυμίζει ότι μίξη σε στούντιο με αξιόλογα μηχανήματα-μηχανικούς= forbidden. :(

Έχω λοιπόν τα εξής μηχανήματα για μίξη. Ακουστικά κλειστού τύπου των 20 ευρώ sennheiser, ακουστικά ψείρες των 5-10 ευρώ και 2 ηχειάκια από μινι στερεοφωνικό τα οποία είναι γελοία στο να ακούς οτιδήποτε εάν δεν είναι συνδεμένα στο στερεοφωνικό τους...

Επίσης δεν είμαι μιξάντρας οπότε δεν έχω εμπειρία αν και προτίθεμαι να το παλέψω το θέμα καθώς μου αρέσει. Αλλά με τα παραπάνω αντικείμενα ακρόασης ήχου, να το τολμήσω το εγχείρημα ή χάνω τον χρόνο μου τελικά; Δώστε καμμία συμβουλή περί μίξεως διότι με βλέπω να τα παρατάω εντελώς στο τέλος και να μην ξαναπαίξω νότα σε αυτή τη ζωή, με πήρε από κάτω το άτιμο κλάψ  :'(
Kάνε αυτό που γουστάρεις... Ακόμη και οι πιλότοι έχουν ρίξει από 200 αεροπλάνα ο καθένας (σε εξομοιωτή  ;D) μέχρι να μάθουν να πετάνε. Εγώ υποτίθεται που έχω και στούντιο, κάνω 200 μ@λ@κίες μέχρι να κάνω ένα mix της προκοπής. ;) ;D ;D

Τα βασικά πράγματα σε μια μίξη είναι:

Η ισορροπία των οργάνων μεταξύ τους (μην είναι π.χ το ταμπούρο στο 1000 και η φωνή στο 10). Βασικό εργαλείο: Fader.

H ισορροπία στις συχνότητες, (μην βαράει η μπότα και μπουμπουνίζει ο τόπος/ μην ακούς πιατίνι και ματώνουν τα αυτιά από τα πρίμα). Βασικό εργαλείο: Equalizer/επιλογή κατάλληλου μικροφώνου και τοποθέτησης.

Tο σωστό βάθος πεδίου (μην ακούγεται στεγνός ο τραγουδιστής και το ταμπούρο στο φαράγγι της Σαμαριάς). Βασικά εργαλεία: Equalizer/reverb/κοντινή ή μακρινή τοποθέτηση μικροφώνου από την πηγή.

Η σωστή στερεοφωνία (μην ακούγονται όλα στο κέντρο και ένα κλαρίνο να βαράει μόνο του στο αριστερό ηχείο). Βασικά εργαλεία: Panpot και stereo τεχνικές ηχογράφησης.

Οι στρωτές δυναμικές (μην ακούς τη μια ταμπουριά στο 10 και την επόμενη στο 15000). Βασικά εργαλεία: Compressor/Limiter.

Τώρα πως επιτυγχάνονται όλα αυτά; Με την εμπειρία, το διάβασμα, τα λάθη που θα μάθεις να μην ξανακάνεις και την συνεχή ακρόαση μουσικής. Και μόλις γίνεις μάστορας στα παραπάνω, θα αποκτήσεις και το "δικαίωμα" να τα αγνοείς όταν θέλεις.

Καταλαβαίνεις λοιπόν πως πρέπει να έχεις ένα σχετικά καλό ζευγάρι ακουστικά ή ηχεία που να μην σε "κοροϊδεύει" όταν βάζεις μουσική να ακούς.

 
Μην ακούτε κανέναν.

Ούτε οι θεωρητικές γνώσεις, ούτε οι πρακτικές γνώσεις, ούτε το gear της παραγωγής, ούτε το gear της ηχογράφησης παίζουν κανένα σπουδαίο ρόλο.

Αν είναι κάποιος καλό και λαϊκό παιδί και με ψυχή μεγάλη, βουνά κουνάει με τη θέλησή του κι αριστουργήματα μιξάρει ακόμα κι αν έχει για monitor τη παντόφλα της Νόκια.

Χρόνια Πολλά κι Ευτυχισμένα να χουμε.

 
audiokostas είπε:
Αν είναι κάποιος καλό και λαϊκό παιδί και με ψυχή μεγάλη, βουνά κουνάει με τη θέλησή του
Ξέχασες το:  να πιάνει πέτρα και να την στίβει            ;)

κι αριστουργήματα μιξάρει ακόμα κι αν έχει για monitor τη παντόφλα της Νόκια.
Αν το'χεις  τό'χεις,  αλλά οι συμβουλές του haryy  :)      με άρεσαν φιλλαράκ'

 
bouzoukleri είπε:
Αν το'χεις  τό'χεις,  αλλά οι συμβουλές του haryy   :)      με άρεσαν φιλλαράκ'
Μια χαρά είναι αλλά πες μου εσύ ποια από τις 5 κατηγορίες μπορείς να επιτύχεις σε ικανοποιητικό βαθμό χωρίς γνώση/εμπειρία και με ψείρες των €10 στα αυτιά.  ;)

Τρία-τέσσερα πράγματα θέλεις απαραιτήτως παναθεμάτα.

Το daw με την κάρτα ήχου, αξιοπρεπή ακουστικά και και σαφέστατα όρεξη για δουλειά και μάθηση να μάθεις πως τα χειρίζεσαι, τι θέλεις να επιτύχεις και πως μπορείς να το επιτύχεις.

 
Φίλε μου εγώ θα σου πρότεινα να πουλήσεις ότι ακουστικά ή και κάτι άλλο που έχεις και δεν πολυχρησιμοποιείς και να πάρεις αυτά --> http://www.thomann.de/gr/superlux_hd668_b.htm για να κάνεις αξιοπρεπέστατα τη δουλειά σου!

 
metalmike είπε:
Φίλε μου εγώ θα σου πρότεινα να πουλήσεις ότι ακουστικά ή και κάτι άλλο που έχεις και δεν πολυχρησιμοποιείς και να πάρεις αυτά --> http://www.thomann.de/gr/superlux_hd668_b.htm για να κάνεις αξιοπρεπέστατα τη δουλειά σου!
Συμφωνώ απολύτως.

 
metalmike είπε:
Φίλε μου εγώ θα σου πρότεινα να πουλήσεις ότι ακουστικά
...τα ακουστικά των 10 ευρώ που έχει...πόσο να πιάνουν άραγε? ;D ;D

Δεν γράφεις με μαρκαδόρο Μoog επάνω καλύτερα? ;)

 
Τα ακουστικά που έχω εκτός αυτά των 10 ευρώ ψείρες, είναι τα sennheiser HD 201 http://en-de.sennheiser.com/headphones-stereo-hd-201

Είναι απολαυστικά στο να ακούς μουσικές κ.λ.π. αλλά επειδή έχουν ενισχυμένα μπάσα μάλλον υπάρχει πρόβλημα για μίξη. Πάντως να ρωτήσω κάποια απλά πραγματάκια για το τί θα ηταν ίσως καλύτερο να γίνει.

Θα ήταν προτιμότερο να ηχογραφηθούν τα μέρη των ντραμς σε μονοφωνικό ή στερεοφωνικό τράκ; Π.χ. αν ηχογραφήσω τη μπότα είναι προτιμότερο να το κάνω σε Mono αντί για stereo; Να ξεκαθαρίσω ότι μιλάω για ηλεκτρονική μουσική όχι ροκ ή ακουστική κλασσική κ.λ.π.

Επίσης σκέφτομαι το εξής. Έχω να ηχογραφήσω τους ήχους από τα (3) σύνθ μου καθώς με αυτά έγραψα κάποια κομμάτια. Είναι προτιμότερο να ηχογραφήσω όλους τους ήχους στεγνούς δίχως τα εφέ τους και μετά μέσα στο daw να προσθέσω τα απαραίτητα software εφέ έτσι ώστε να ακούγονται όλα τα μέρη ότι ανήκουν στο ίδιο κομμάτι καθώς θα ανήκουν π.χ. στον ίδιο "χώρο" αφού θα έχουν το ίδιο εφέ reverb ή να τα ηχογραφήσω το καθένα με τα δικά του εφέ όπου φυσικά έχουν διαφορετικό ήχο από σύνθ σε σύνθ;

Εσείς τί θα κάνατε; Πάντως με τα ακουστικά που έχω και με τα σύνθ να παίζουν το καθένα με τα δικά του εφέ, το κομμάτι ακούγεται θαυμάσια παρόλο που έστω και στα σύνθ δεν έχω κάνει μία τυπική μιξούλα!

(τα όργανα είναι συνδεδεμένα με κονσόλα μίξης ήχου 10κάναλη και από εκεί περνάει ο ήχος στα ακουστικά)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top