Μονωση strat για μειωση humming

mikresdiadromes είπε:
Αν δεν μονώσω τις κοιλότητες, τότε τί να μονώσω, μόνο το pickguard?
Προσεξε. Ειπα για τις κοιλοτητες των μαγνητων, οχι τις κοιλοτητες των ηλεκτρικων...

Αν βεβαια θελεις, και δεν σε ενδιαφερουν και πολυ τα (πολυ ανωτερα) πριμα, παιζεις με πολλα εφφε και σε περιβαλλον με πολυ ambient θορυβο, τοτε μονωσε και τις κοιλοτητες (των μαγνητων).

Αλλιως μου μοιαζει overkill.

btw, ο StewMac μια χαρα τα λεει.  ;)

 
alderbody είπε:
Προσεξε. Ειπα για τις κοιλοτητες των μαγνητων, οχι τις κοιλοτητες των ηλεκτρικων...

Αν βεβαια θελεις, και δεν σε ενδιαφερουν και πολυ τα (πολυ ανωτερα) πριμα, παιζεις με πολλα εφφε και σε περιβαλλον με πολυ ambient θορυβο, τοτε μονωσε και τις κοιλοτητες (των μαγνητων).

Αλλιως μου μοιαζει overkill.

btw, ο StewMac μια χαρα τα λεει.  ;)
Δεν καταλαβαίνω τον όρο overkill. Με λίγα λόγια, πιστεύεις ότι είναι καλύτερα να μονώσω την κοιλότητα των ηλεκτρικών διότι αν μονώσω και την κοιλότητα των μαγνητών θα χάσω πρίμα? (δεν παίζω με πολλά εφφέ, έχω compressor, wah, delay, chorus, distortion, και σπάνια παίζουν ταυτόχρονα περισσότερα από 3).

 
Δεν καταλαβαίνω τον όρο overkill.
overkill ειναι κατι το καταχρηστικο, ας πουμε.

Κατι το οχι ιδιαιτερα απαραιτητο.

Με λίγα λόγια, πιστεύεις ότι είναι καλύτερα να μονώσω την κοιλότητα των ηλεκτρικών διότι αν μονώσω και την κοιλότητα των μαγνητών θα χάσω πρίμα? (δεν παίζω με πολλά εφφέ, έχω compressor, wah, delay, chorus, distortion, και σπάνια παίζουν ταυτόχρονα περισσότερα από 3).
Το αν ειναι "καλυτερα" θα το πεις εσυ πρωτος κι εγω τελευταιος, οσον αφορα στη δικη σου κιθαρα.  :)

Απλα εγω εχω δει οτι η μονωση των "pickup cavities" κλεβει λιγα πριμα. Μη φανταστεις οτι θα ειναι σαν να γυρισες το tone, απλα σου "στομωνει" το attack κατα καποιο τροπο.

Εμενα δεν μου αρεσει αυτο. Εσενα μπορει και να σε βολευει. Εγω απλα το επισημαινω.  :)

Θα μπορουσες ισως να το κανεις για να δεις την (οποια) διαφορα, κι αν δεν σου αρεσει το βγαζεις. Δεν ειναι αλλωστε σαν το conductive paint που αμα μπει δεν βγαινει (ευκολα).

 
ok, ευχαριστώ πολύ!!!

Θα επιστρέψω μόλις έρθει η χαλκοταινία και κάνω την τοποθέτηση. Τότε θα γράψω γνώμη για το αποτέλεσμα!

 
Λοιπόν, μόλις χθες παρέλαβα τη χαλκοταινία. (χ)ΕΛΤΑ...

Η κιθάρα μεταμορφώθηκε. Από το λίγο θόρυβο που είχε, πλέον δεν έχει καθόλου, ή τουλάχιστον δεν με απασχολεί το επίπεδο θορύβου ακόμα κι όταν παίζω με το gain channel  του RIVERA και το boss mega distortion ταυτόχρονα!

Φρόντισα ώστε να γειώσω και τους μαγνήτες, κολλώντας μια λωριδίτσα χαλκοταινία στη βάση του κάθε μαγνήτη, και ένα μικρό κομμάτι χαλκοταινίας να ενώνει τη βάση με το ντυμμένο pickguard. Εννοείται πως πρώτα του είχα αφαιρέσει όλα τα ηλεκτρικά και του έβαλα ταινία. Δείτε στις φωτό... Το pickguard και το body cavity μόλις κουμπώσουν, δημιουργούν ένα κλειστό χάλκινο κουτί. Δεν γεφύρωσα με καλωδιάκι το main cavity με το jack cavity, για τον απλούστατο λόγο ότι η γείωση που φεύγει από το volume pot πάει κατευθείαν στο input jack, οπότε έτσι κι αλλιώς ενώνονται. Με λίγα λόγια, άφησα το κλασσικό strat wiring έτσι όπως ήτανε. Δεν ακολούθησα τη λογική του star grounding, μιας και ο φίλος και οργανοποιός Γιώργος Βασιλείου που το είχε δοκιμάσει μου είπε πως δεν έχει καμία (αξιοσημείωτη) διαφορά. Τον εμπιστεύτηκα και τελικά δεν ασχολήθηκα παραπάνω. Φρόντισα μόνο να πατήσει καλά το volume pot στο ντυμμένο με χαλκό pickguard.

IMG_0115vfh.jpg

IMG_0117mjk7.jpg

IMG_0119sdhmm.jpg

 
Ξεθαβω λιγο το θεμα γιατι τωρα αξιωθηκα και πηρα ταινια χαλκου με αγωγιμο αυτοκολητο. Ειχα κανει μια ερωτηση σχετικα με τα διαφορετικα μεταλλα που εχω στην κιθαρα. Θα χρησιμοποιησω χαλκο στα cavities αλλα το pg μου εχει απο την μανα του αλουμινιο και μαλιστα οχι μονο στον διακοπτη αλλα σε ολο το εμβαδο. Θα σχηματιζεται ο κλωβος η θα πρεπει να ντυσω (τουλαχιστον τα σημεια που ειναι οι μαγνητες) με χαλκο? Φυσικα θα υπαρχει επαφη αλουμινιου με χαλκο ωστε να υπαρχει αγωγιμοτητα παντου. Ευχαριστω πολυ

 
Αν μου επιτρεπεις να κανω και εγω μια ερωτηση,αλλιως ας την σβησουν οι μοντς...!

Ειδα σε ενα βιντεο που αφορουσε τη γειωση,ενας τυπος ενωσε με καλωδιακι ολα τα cavities της κιθαρας,ακομα και αυτο του jack και το ενωσε τελος με το τρεμολο που προφανως γινεται η γειωση της κιθαρας,Υπαρχει τροπος να γινει πιο απλα η γειωση?

 
noe13 είπε:
Αν μου επιτρεπεις να κανω και εγω μια ερωτηση,αλλιως ας την σβησουν οι μοντς...!

Ειδα σε ενα βιντεο που αφορουσε τη γειωση,ενας τυπος ενωσε με καλωδιακι ολα τα cavities της κιθαρας,ακομα και αυτο του jack και το ενωσε τελος με το τρεμολο που προφανως γινεται η γειωση της κιθαρας,Υπαρχει τροπος να γινει πιο απλα η γειωση?
Ναι, ο πιο απλός τρόπος είναι να φροντίσεις να καλύψεις ολο το pickguard με χαλκοταινία, και η χαλκοταινία που θα τοποθετήσεις στις κοιλότητες να γυρνάει στην πάνω μεριά του σώματος (όπως στις φωτό που ανέβασα πιο πάνω). Αυτό να το κάνεις και για την κοιλότητα του βύσματος. Έτσι, μόλις το volume ακουμπήσει στο pickguard, αυτομάτως θα γειωθεί και οι γειώσεις του θα φτάσουν μέχρι και το βύσμα, ουσιαστικά λοιπόν δεν χρειάζεται καμία μετατροπή στις καλωδιώσεις από αυτές που κάθε στρατ έχει από το εργοστάσιο, αρκεί να βάλεις σωστά την ταινία. Δες τις φωτό και αν έχεις απορία, πες μου.

 
Και μια χαζη ερωτηση.Μπορω να συνδυασω αλουμινιο με χαλκο?Δηλ εχω παρει ταινια χαλκου για τα cavities αλλα για το pickguard μου φαινεται πιο ευκολο να το βαλω σε ενα φυλλο απο αλουμινοχαρτο και να το κολλησω.Θα υπαρξει προβλημα?

 
Καθολου χαζη ερωτηση! Αυτο ψαχνω κι εγω να βρω αλλα δεν θυμαμαι πολλα πολλα απο ιδιοτητες μεταλων.... Αυτα παθαινεις αν πας για φραπε αντι να πας στο αμφιθεατρο.... Ασε που περασαν και τα χρονια..... Παντως αν θυμαμαι καλα οταν 2 διαφορετικα μεταλλα ερθουν σε επαφη τοτε επιταχυνεται η οξειδωση και μαλιστα σε αυτο που εχει τον μικροτερο συντελεστη σε κατι (που δεν θυμαμαι σε τι). Βεβαια αν θυμαμαι καλα, καταλυτης για την οξειδωση ειναι το νερο που σε αυτην την περιπτωση δεν μας αφορα αλλα παραολαυτα το φαινομενο ειναι παρατηρησημο και στον αερα. Απλα με χαμηλοτερο ρυθμο. Το ερωτημα ειναι ποσο πιο αργα γινεται και αν εχει νοημα αυτη η παρατηρηση.

Κι εγω οπως και εσυ εχω ενα pg που εχει αλουμινιο και βαριεμαι να καθισω να το ξεκολησω (πρεπει να βγαλω μαγνητες κτλ κτλ κτλ) για να περασω ταινια χαλκου. Βεβαια τελικα αυτο βλεπω να κανω και να τελειωνω.....

 
Σωστά τα θυμάσαι περί διάβρωσης, και προσωπικά πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στο αλουμίνιο σε συνθήκες που "ζει" μια κιθάρα (εκτός αν τη βουτάς στη θάλασσα  ;D )

Πάντως, μια και καταλαβαίνεις από ηλεκτρομαγνητισμό, είναι σκόπιμο να σκεφτείς τι ακριβώς προσφέρει η τοποθέτηση των ηλεκτρικών μερών μέσα σε ένα κλωβό Faraday, να διαπιστώσεις ότι ο μαγνήτης είναι έξω από τον κλωβό και ότι προφανώς τα χρονομεταβαλλόμενα μαγνητικά πεδία ο μαγνήτης θα εξακολουθεί να τα "πιάνει". Δηλαδή η κύρια πηγή θορύβου θα εξακολουθήσει να είναι εκεί και να κάνει βζζζζζζζζζζ  και μετά τη θωράκιση.

(Με τη θωράκιση -και όχι μόνωση- αποφεύγεις την επαγωγή ρευμάτων (θορύβου) στην καλωδίωση και όχι στον ίδιο τον μαγνήτη. Ο θόρυβος μειώνεται αλλά δεν εξαφανίζεται ακόμη και σε μια τέλεια υλοποίηση).

Κάτι που νομίζω δεν έχει αναφερθεί αλλά το έχω παρατηρήσει (και προβλέπεται και θεωρητικά) είναι ή μείωση θορύβου που επιτυγχάνεται αν έχεις 500K ποτενσιόμετρο (volume) και το αντικαταστήσεις με το κλασσικό 250K.

Είναι σημαντική η αλλαγή του ήχου αλλά μειώνεται πολύ και ο θόρυβος.

 
Σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση. Η αληθεια ειναι οτι πλεον λιγα θυμαμαι και πιο λιγα καταλαβαινω αλλα εχω πιασει την γενικη ιδεα. Επισης ειδα καπου οτι ενας τυπος τυλιξε τους μαγνητες με χαλκινο αυτοκολλητο και ειδε διαφορα. Οι δικοι μου μαγνητες ειναι ηδη θωρακισμενοι (fender cs fat 50, fender cs '69 & sd cs ssl-5) απ'οσο ξερω οποτε ισως δω καποια αποτελεσματα.

Παντως συμφωνω απολυτα μαζι σου οτι δεν προκειται να εξαληφθει τελειως ο θορυβος αλλα φανταζομαι θα υπαρχει μια μειωση.

Για το ποτ δεν το ηξερα και ειναι μια ενδιαφερουσα ιδεα και ισως το δοκιμασω γιατι καπου θα εχω καποια 250αρι.

 
omnio είπε:
Επισης ειδα καπου οτι ενας τυπος τυλιξε τους μαγνητες με χαλκινο αυτοκολλητο και ειδε διαφορα.
μπορείς να μην αλλάξεις τελείως το χαρακτήρα του μαγνήτη, με τον εξής τρόπο: κόβεις και κολλάς στη βάση του μαγνήτη μιά λωρίδα χαλκοταινία κατά μήκος του. Μετά, κόβεις μια μικρή λωρίδα και γεφυρώνεις το χαλκό κάτω από το μαγνήτη, με το χαλκό του pickguard. Με αυτό τον τρόπο, γειώνεις το μαγνήτη, και ξενοιάζεις. Θα ακούς ένα ελάχιστο μπζζζ σε σχέση με πριν, πάντα όμως θα υπάρχει hum. Σημειωτέον, οι δικοί μου μονοπήνιοι είναι 7.2κ, αρκετά hot σε σχέση με βίντατζ φέντερ.

Και να συμπληρώσω στο προηγούμενο ποστάκι, ότι εφόσον η χαλκοταινία των κοιλοτήτων έχει τοποθετηθεί σαν μπανιέρα και ακουμπάει στο pg, τότε όλο γίνεται ένα σώμα. Δηλ, ο μαγνήτης>pg>pickup cavity>volume pot>output jack>jack cavity. Και δεν χρειάζεται να ενώσεις το ένα cavity με το άλλο με ένα καλωδιάκι, αυτό το κάνει το volume pot που εφάπτεται στο χαλκό του pg και από το οποίο η γείωση ενώνεται με το jack, το οποίο ακουμπάει με το χαλκό του jack cavity. Αν κάτι είναι μπερδεμένο έτσι όπως το έγραψα, πες μου.

Επίσης, μπείτε στον κόπο να αντικαταστήσετε το αλουμίνιο με το χαλκό. Δεν είναι και τίποτα δύσκολο. Όταν με το καλό το κάνετε, γράψτε εντυπώσεις. Εμένα πάντως η κιθάρα μου αντέχει τρελές εντάσεις πολύ κοντά στο ηχείο χωρίς θορύβους. Σημείωσα μια μείωση της έντασης της κιθάρας μου, της τάξης του 10-15%, αλλά με την τοποθέτηση του onyx forge η ένταση αυξήθηκε και πάλι λόγω της καλύτερης μεταφοράς δονήσεων από το μπράτσο στο σώμα. Πλέον, το σώμα πάλλεται απλά χτυπώντας τη σι ή την μι καντίνι. Άσχετο με τη γείωση, αλλά το αναφέρω σαν αντισταθμιστικό μέσο για την μικρή μείωση σε ένταση λόγω γείωσης.

 
Ο μαγνητης δεν ειναι ουσιαστικα γειωμενος μεσω του μαυρου καλωδιου? Χρειαζεται να βαλω χαλκο και στο κατω μερος του? Οχι οτι ειναι κατι δυσκολο απλα ρωταω. Αυτο οπως και να εχει ομως ειναι γειωση και οχι θωρακιση η μονονωση, ετσι δεν ειναι?

 
Μιας και το ανέφερε και ο συμφορουμίτης

omnio είπε:
Οι δικοι μου μαγνητες ειναι ηδη θωρακισμενοι....
να πω ότι και εγώ το ίδιο ζήτημα έχω στο μπάσο.Εχω τους Jazz Noiseless Vintage οι οποίοι όμως, όταν δεν ακουμπας το μπάσο, βγάζουν ένα buzz σε ενοχλητικό βαθμό. Τα πράγματα επιδεινώθηκαν όταν του έβαλα active/passive preamp.

Το πολύμετρο δείχνει ότι η γείωση στη γέφυρα είναι οκ.

Τα καλώδια είναι "στριμμένα" για την αυτοθωράκιση.

Το μπάσο παίζει χωρίς κλικ & pops γενικώς.

Είναι σαφώς θέμα γείωσης (ακόμα και όταν ακουμπάω τον ενισχυτή, ο θόρυβος ελαττώνεται δραματικά) αλλά δεν ξέρω τι να κάνω (τα pots λόγω preamp δεν παίζουν να αλλαχτούν).

Σκέφτηκα την θωράκιση με χαλκό από κάτω από τους μαγνήτες (με star grounding με τη γέφυρα) αλλά θεωρητικά δεν θα κάνει τίποτα αφού οι μαγνήτες είναι ήδη θωρακισμένοι.

Δοκιμές με άλλα μπάσα (με humbuckers και p-bass pups βγάζουν από πάρα πολύ λίγο έως καθόλου θόρυβο).Σίγουρα δεν φταίνε οι προενισχύτριες του ενισχυτή γιατί χωρίς σύνδεση δεν βγάζουν κανένα φύσημα/βούισμα (αν και κάποιο tube rolling θα λάβει χώρα αργά ή γρήγορα).

Πείτε καμιά ιδέα ρε παιδιά γιατί το μπάσο παίζει καλά. Πολύ καλά. Αλλά δεν μπορώ τον θόρυβο. (Λύσεις στυλ noiz gate δεν είναι αποδεκτές)

 
audiokostas είπε:
Πείτε καμιά ιδέα ρε παιδιά γιατί το μπάσο παίζει καλά. Πολύ καλά. Αλλά δεν μπορώ τον θόρυβο.
Να μου το κάνεις δώρο  ;D

 
omnio είπε:
Ο μαγνητης δεν ειναι ουσιαστικα γειωμενος μεσω του μαυρου καλωδιου? Χρειαζεται να βαλω χαλκο και στο κατω μερος του? Οχι οτι ειναι κατι δυσκολο απλα ρωταω. Αυτο οπως και να εχει ομως ειναι γειωση και οχι θωρακιση η μονονωση, ετσι δεν ειναι?
Ναι, είναι γειωμένος. Δεν είμαι σίγουρος γιατί να το κάνεις, όμως μου το σύστησε ο Βασιλείου στο Λαύριο και το έκανα. Σίγουρα δεν έκανα κακό. Άν αλλάξεις γνώμη, απλά ξεκόλλα τα (από το μαγνήτη).

Όσο για το star grounding AudioKostas, δεν ξέρω αν βοηθάει. Στις κιθάρες ο ίδιος μάστορας μου είπε ότι το δοκίμασε και δεν είδε διαφορά στο θόρυβο. Αν θές τηλ. του να τον ρωτήσεις, μπορώ να σου δώσω, μιας και η ειδικότητά του είναι τα μπάσα.

 
mikresdiadromes είπε:
κόβεις και κολλάς στη βάση του μαγνήτη μιά λωρίδα χαλκοταινία κατά μήκος του. Μετά, κόβεις μια μικρή λωρίδα και γεφυρώνεις το χαλκό κάτω από το μαγνήτη, με το χαλκό του pickguard. Με αυτό τον τρόπο, γειώνεις το μαγνήτη, και ξενοιάζεις. Θα ακούς ένα ελάχιστο μπζζζ σε σχέση με πριν, πάντα όμως θα υπάρχει hum.
Συγνωμη, αλλα με την ιδια λογικη οι bridge μαγνητες των Tele (και αλλων ενιοτε) που εχουν απο κατω brass (ή αλλο μεταλο)plates θα επρεπε να ηταν το ιδιο ή και σαφως περισσοτερο low noise (οχι noiseless). Αλλα δεν ειναι...

Αλλωστε τετοιου τυπου plates ειναι παντα γειωμενα.

Οι μαγνητες των Stratocaster μπορουν να "θωρακιστουν" με χαλκο αν εφαρμοστει εσωτερικα στα καπακια και φυσικα συνδεθει στην ..."master" γειωση.

Ή επισης μπορει να θωρακιστει το τυλιγμα (ταινια γυρω απο το τυλιγμα και απο πανω χαλκος).

Αλλα οπως εχουμε ξαναπει, ολα αυτα τα κολπα "κλεβουν" (καποια ανωτερα) πριμα και δεν ειναι για ολους.

 
alderbody είπε:
Συγνωμη, αλλα με την ιδια λογικη οι bridge μαγνητες των Tele (και αλλων ενιοτε) που εχουν απο κατω brass (ή αλλο μεταλο)plates θα επρεπε να ηταν το ιδιο ή και σαφως περισσοτερο low noise (οχι noiseless). Αλλα δεν ειναι...
Δεν αντιλέγω, απλά δεν χάνει κανείς τίποτα να το δοκιμάσει. Και να κρίνει με τα αυτιά του για το τί αποτέλεσμα έχει. Εμένα που το δοκίμασα, το άφησα, χωρίς να έχω δοκιμάσει να το αφαιρέσω και να δω τι διαφορά θα κάνει. Μάλλον έιναι αυτό που θα κάνει το 1% διαφορά, αλλά αφού δεν κοστίζει τίποτα σε χρήμα και κόπο (εφόσον κάποιος ήδη μπει στη διαδικασία θωράκισης), γιατί όχι?

 
Τελικα το πηρα αποφαση και εβαλα χαλκο και στο pg. Οπως ειπατε εκανα μερικα γυρισματα στο σωμα ωστε να ερχετε σε επαφη και να κλεινει κυκλωμα με το pg. Σημερα λογικα θα περασω χορδες ωστε να δω το τελικο αποτελεσμα. ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! Επειδη και εγω στην αρχη προσεχα αλλα μετα ξεχαστηκα... ο χαλκος ΞΥΡΙΖΕΙ!!!! Εκανα 2 πετυχημενα σφαξιματα στα δαχτυλα μου σε τετοιο βαθμο που αντιο κιθαρα για καμια βδομαδα......

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top