Μονοκαναλος vs πολυκαναλος ενισχυτης

Μα αν θελω ηχο slipknot η pantera δεν θα παρω jtm. Προφανως...

Μπορω ομως να παρω τον dark terror και να σκισω πολλους hi-gain πολυκαναλους ενισχυτες και με το 1/4 των χρηματων...

Επειδη ομως βλεπω οτι η συζητηση παει προς το μουσικο ειδος και οχι προς την επιλογη ενισχυτη, θα διορθωσω καπως το αρχικο ποστ και θα δωσω μια διευκρινηση που πραγματικα νομιζα οτι εννοειται. Η πρωτη παραμετρος σε αγορα ενισχυτη ειναι το ειδος που θελει να παιξει ο καθενας. Αν θελω blues θα παω πχ σε fender ενω αν θελω slipknot θα παω σε terror JR.

Ας το παμε ενα βημα παραπανω και να παρουμε παραδειγμα τον JR αφου αναφερθηκαν οι slipknot. Γιατι να παω λοιπον σε JR και οχι σε jvm η dsl 2000 η τελος παντως σε πολυκαναλο ενισχυτη που βγαζει καφριλα. Αυτο ειναι το ερωτημα. Υπαρχει νοημα δλδ? Απο τεχνικης αποψης ο πολυκαναλος ταιριαζει πιο πολυ σε αυτο το ειδος της μουσικης? Φυσικα οι slipknot ειναι ενα παραδειγμα και εννοειται μπορειτε να δωσετε ενα αλλο ισως και πιο χαρακτηριστικο.

 
Απο τεχνικης αποψης ο πολυκαναλος ταιριαζει πιο πολυ σε αυτο το ειδος της μουσικης?
Φυσικα και οχι μονο ταιριαζει αλλα ειναι και μονοδρομος μια και το preamp gain ειναι που χρησιμοποιειται σε αυτα τα βαρια ειδη μουσικης.

Επειδη ομως βλεπω οτι η συζητηση παει προς το μουσικο ειδος και οχι προς την επιλογη ενισχυτη,
θες δε θες αυτα ειναι αλληλενδετα,οσο και να μου αρεσουν οι VOX AC30 αν με φωναζαν να παιξω στους PANTERA δεν νομιζω να τους χρησιμοποιουσα.... ;D

 
omnio είπε:
Μα αν θελω ηχο slipknot η pantera δεν θα παρω jtm. Προφανως...

Μπορω ομως να παρω τον dark terror και να σκισω πολλους hi-gain πολυκαναλους ενισχυτες και με το 1/4 των χρηματων...
Σε προκαλώ να σκίσεις τον Marshall JVM 205H που διαθέτω με τον Dark ''Terror''  ;) ;D

Μην τρελαθούμε τελείως,τι πάει να πει ''βάλε τον Petrucci να παίξει το Hey Joe χωρίς να αλλάξει κανάλι''; Είναι από τους πιο τεχνικούς κιθαρίστες στον κόσμο,παίζει πράγματα που ο Hendrix ούτε καν μπορούσε να φανταστεί και συνεχίζετε να λέτε τέτοια πράγματα εν έτη 2013;Αν είναι ποτέ δυνατόν... ::)

 
Με τον dark terror να σκίσεις πολλούς πολυκάναλους high gain?

Το πολύ πολύ να τους λασπώσεις :P

Σοβαρά τώρα εγώ προτιμώ τους πολυκάναλους λόγω δυνατοτήτων και versatillity. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι καλύτεροι ούτε ότι δεν υπάρχουν φοβεροί μονοκάναλοι. Είναι θέμα αναγκών και τι ζητάς από έναν ενισχυτή. Εγώ θέλω τον ενισχυτή μου να μου παρέχει τους βασικούς μου ήχους και όχι να ψάχνω 10άδες πετάλια κλπ για να φτιάξω τους ήχους που θέλω.

Απλά δε συμφωνώ με όλη αυτή την μυθοποίηση.

Ότι μόνο μονοκάναλο θα έχεις το true tone και όλα τα άλλα είναι συμβιβασμός κλπ.

Επίσης νομίζω ότι ο Petrucci μπορεί να το παίξει το Hey joe, και σε πολυκάναλο και σε μονοκάναλο και σε practice amp και σε ότι άλλο του δώσεις με τα ίδια εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Άλλωστε για να μη στηριζόμαστε σε μυθοποιήσεις που λέγαμε πιο πάνω, ο Hendrix δεν είχε και κάνα φοβερό, άφταστο tone.

 
BillTrantos είπε:
Σε προκαλώ να σκίσεις τον Marshall JVM 205H που διαθέτω με τον Dark ''Terror''  ;) ;D

Μην τρελαθούμε τελείως,τι πάει να πει ''βάλε τον Petrucci να παίξει το Hey Joe χωρίς να αλλάξει κανάλι''; Είναι από τους πιο τεχνικούς κιθαρίστες στον κόσμο,παίζει πράγματα που ο Hendrix ούτε καν μπορούσε να φανταστεί και συνεχίζετε να λέτε τέτοια πράγματα εν έτη 2013;Αν είναι ποτέ δυνατόν... ::)
γιατι νομιζω ότι ισχύει το αντιθετο?..ότι ο Hendrix επαιζε πραγματα που ουτε καν μπορει να φανταστεί ο Petrucci παρα μόνο να αντιγραψει...αλλωστε θα μπορουσαμε να ρωτησουμε και τον ιδιο ...στο berkley βγαινουν με το κιλό τεχνικοί κθαριστες...santana ομως όχι...

στο παραδειγμα που ανεφερα  δεν ειναι θεμα τεχνικής αλλά αντιληψης για τον ηχο...συνηθιζω να τεσταρω ενα ενισχυτή με το Hey joe, αν ειναι αρκετά δυναμικός ωστε να παιζεις τα ρυθμικά  το σολο και την εισαγωγή μονο με το volume  της κιθαρας τοτε ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ  ειναι καλος, μου κανει...

 
socratis είπε:
κοροειδευομαστε  τωρα; ειτε παρεις μια αυτουσια esquire είτε μια telecaster και τις αφαιρέσεις τον neck μαγνήτη ειναι ενα και το αυτό. Το θέμα ειναι να μην εχεις την δυνατότητα επιλογή του neck....και ειναι και ιστορικά τεκμηριωμενο, ο κιθαριστας του johnny cash δημιουργησε σχολή στο ρυθμικό παιξιμο  με την esquire δίοτι ΑΠΛΑ δεν μπρουσε να παιξει ρυθμικά όπως οι αλλοι με τους δυο μαγνητες....
Ότι κοροϊδευόμαστε, πολύ πιθανόν - όταν πχ. γράφεις πως είναι αποδεδειγμένο ιστορικά πως ένα συγκεκριμένο rhythm παίξιμο δεν θα... είχε αναπτυχθεί ποτέ αν υπήρχαν δυο μαγνήτες και όχι ένας. Το ότι η απλότητα ενός σετάπ σε ωθεί προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση φρασεολογίας και τεχνικής, είναι πολύ φυσικό & εννοείται πως το αποδέχομαι. Το ότι μια από αυτές τις κατευθύνσεις είναι πιο "αγνή", "παρθένα" ή "καλύτερη" / "χειρότερη" από κάποια άλλη βασισμένη σε πιο elaborate setups (ενισχυτών, εφφέ ή και τα δυο), βεβαίως και όχι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
BillTrantos είπε:
Μην τρελαθούμε τελείως,τι πάει να πει ''βάλε τον Petrucci να παίξει το Hey Joe χωρίς να αλλάξει κανάλι''; Είναι από τους πιο τεχνικούς κιθαρίστες στον κόσμο,παίζει πράγματα που ο Hendrix ούτε καν μπορούσε να φανταστεί και συνεχίζετε να λέτε τέτοια πράγματα εν έτη 2013;Αν είναι ποτέ δυνατόν... ::)
+1000

Τώρα στο θέμα μας....προσωπικά πάντα αγόρασα 2κάναλους για να χρησιμοποιώ μονο το....καθαρό κανάλι + πεταλιέρα.... πάντα βρίσκω το βρώμικο κανάλι των ενισχυτών που είχα υποδεέστερο των σημερινών εφέ και έτσι καταλήγω να μην χρησιμοποιώ το 2 κανάλι...χαζό? Θεόχαζο, αλλά τι να κάνουμε τώρα? Ετσι με βολεύτηκα! ;D

 
Challenge accepted χαχαχαχα

BTW τουλαχιστον για το ειδος που παιζω εγω o dark terror η ο th30 που εχω αυτην την περιοδο ειναι ταμαμ. Οχι οτι θα με χαλαγε ενας avenger.....

 
Μα τι συζηταμε τωρα? Αν ο μονοκαναλος ειναι καλυτερος ή οχι απο τον Χ-καναλο ή τουμπαλιν? Ή αν σε κανει καλυτερο παιχτη? ???

Προφανως και δεν ισχυει τιποτα απο τα παραπανω. Ειναι απλα διαφορετικοι ενισχυτες, με διαφορετικα χαρακτηριστικα, για διαφορετικες αναγκες. Ειμαι σιγουρος οτι αυτες οι διαφορετικες του ιδιοτητες οφειλονται σε διαφορετικη σχεδιαση, φιλοσοφια/προσεγγιση και οχι στον αριθμο των knobs που εχει στο front panel (ο οποιος ομως ειναι αποτελεσμα αυτης της διαφορετικης σχεδιασης/φιλοσοφιας) ::) αυτο ομως δεν παυει να σημαινει πως δεν ειναι διαφορετικοι.

Ο σκληρος ηχος προφανως θελει preamp gain...ας μην ταυτιζουμε τους μονοκαναλους με τους NMV ενισχυτες. Και προφανως θελει και compression, το αναφερω αλλωστε και στο πρωτο μου ποστ.

 
socratis είπε:
γιατι νομιζω ότι ισχύει το αντιθετο?..ότι ο Hendrix επαιζε πραγματα που ουτε καν μπορει να φανταστεί ο Petrucci παρα μόνο να αντιγραψει...αλλωστε θα μπορουσαμε να ρωτησουμε και τον ιδιο ...στο berkley βγαινουν με το κιλό τεχνικοί κθαριστες...santana ομως όχι...

στο παραδειγμα που ανεφερα  δεν ειναι θεμα τεχνικής αλλά αντιληψης για τον ηχο...συνηθιζω να τεσταρω ενα ενισχυτή με το Hey joe, αν ειναι αρκετά δυναμικός ωστε να παιζεις τα ρυθμικά  το σολο και την εισαγωγή μονο με το volume  της κιθαρας τοτε ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ  ειναι καλος, μου κανει...
Νομίζεις ότι ισχύει το αντίθετο γιατί έχεις θεοποιήσει τον Hendrix και τον Santana.Γνώμη σου παρ'όλα αυτά.Το τι όντως ισχύει είναι άλλη ιστορία!

Challenge accepted χαχαχαχα

BTW τουλαχιστον για το ειδος που παιζω εγω o dark terror η ο th30 που εχω αυτην την περιοδο ειναι ταμαμ. Οχι οτι θα με χαλαγε ενας avenger.....
Δεν ξέρω τι μουσική παίζεις ακριβώς,αλλά επειδή είπες ότι θέλεις κάτι απλό για το home studio σου,όντως ένας καλός μονοκάναλος να είναι αυτό που χρειάζεσαι.Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι γενικά οι μονοκάναλοι είναι ανώτεροι των υπολοίπων.Γούστα είναι αυτά... ;)

 
BillTrantos είπε:
Νομίζεις ότι ισχύει το αντίθετο γιατί έχεις θεοποιήσει τον Hendrix και τον Santana.Γνώμη σου παρ'όλα αυτά.Το τι όντως ισχύει είναι άλλη ιστορία!
κοιτα που υπάρχει η παρεξηγηση... οταν λες "παίζει πράγματα που ο Hendrix ούτε καν μπορούσε να φανταστεί" εννοείς ότι o Petrucci μπορεί να παιξει τα ταδε licks  στην ταδε ταχυτητα, πενα χιωτης κ.τ.λ. ή ότι εγραψε ενα κομμάτι στο ταδε κουλο ρυθμό κ.τ.λ. που Hendrix δεν μπορουσε να κανει...

απο την πλευρα μου εννοώ ότι ο Hendrix δημιουργούσε συναισθηματα και moods, βαζοντας στο επικεντρο τη κιθάρα (και για αυτό ηταν καλός κιθαρίστας και όχι απλά συνθετης) με τρόπου που πολλοί δεν ειχαν φανταστεί...

σιγουρα υποκειμενικα ειναι τα πραγματα...

αλλά ας πουμε ότι υπάρχει μια διαφορετική αντιληψη... η μουσική δεν ειναι πανελληνιες εξετασεις που πρεπει να ξερεις  ολη την υλη (licks, speed, tapping e.t.c.) μη και σου βαλουν δυσκολα....μαθαινεις αυτά που χρειαζεσαι για να δημιουργεις...υποκειμενικα παντα...

τωρα μιλάς για θεοποιηση,δεν σε καταλαβαινω απο που βγαζεις το συμπερασμα αυτό, ;ίσως να θεωρείς ότι τους αναφέρω επειδη ειναι γνωστοί... υπάρχουν ενα σωρό  κιθαριστες, σαν τον Andrew Latimer, Andy Powell, scot gorham , john lees κ.α  που δεν ειναι τόσο γνωστοί  και αξίζουν περισσότεροι αναγνωριση και απο τον Petrucci και από τον ....Clapton...περι ορεξεως βεβαια...

 
socratis είπε:
κοιτα που υπάρχει η παρεξηγηση... οταν λες "παίζει πράγματα που ο Hendrix ούτε καν μπορούσε να φανταστεί" εννοείς ότι o Petrucci μπορεί να παιξει τα ταδε licks  στην ταδε ταχυτητα, πενα χιωτης κ.τ.λ. ή ότι εγραψε ενα κομμάτι στο ταδε κουλο ρυθμό κ.τ.λ. που Hendrix δεν μπορουσε να κανει...

απο την πλευρα μου εννοώ ότι ο Hendrix δημιουργούσε συναισθηματα και moods, βαζοντας στο επικεντρο τη κιθάρα (και για αυτό ηταν καλός κιθαρίστας και όχι απλά συνθετης) με τρόπου που πολλοί δεν ειχαν φανταστεί...

σιγουρα υποκειμενικα ειναι τα πραγματα...

αλλά ας πουμε ότι υπάρχει μια διαφορετική αντιληψη... η μουσική δεν ειναι πανελληνιες εξετασεις που πρεπει να ξερεις  ολη την υλη (licks, speed, tapping e.t.c.) μη και σου βαλουν δυσκολα....μαθαινεις αυτά που χρειαζεσαι για να δημιουργεις...υποκειμενικα παντα...

τωρα μιλάς για θεοποιηση,δεν σε καταλαβαινω απο που βγαζεις το συμπερασμα αυτό, ;ίσως να θεωρείς ότι τους αναφέρω επειδη ειναι γνωστοί... υπάρχουν ενα σωρό  κιθαριστες, σαν τον Andrew Latimer, Andy Powell, scot gorham , john lees κ.α  που δεν ειναι τόσο γνωστοί  και αξίζουν περισσότεροι αναγνωριση και απο τον Petrucci και από τον ....Clapton...περι ορεξεως βεβαια...
Κρατάω μόνο το περί ορέξεως γιατί διαφωνώ με το ότι ο Petrucci έχει μάθει έναν όγκο πληροφοριών και τον χρησιμοποιεί για να γράψει τραγούδια.Και η ταχύτητα είναι τρόπος έκφρασης και τα sweeps και το string skipping.Ό,τι αρέσει στον καθένα!By the way,αν έχεις το χρόνο άκου πιο προσεκτικά τους Dream Theater.Και συναίσθημα βγάζουν και διάφορες διαθέσεις βγάζουν,αρκεί να θες να τις ακούσεις! :)

 
Κι εγώ θεωρώ ότι η επιλογή ενισχυτή (μονοκάναλου - χ-κάναλου) εξαρτάται από το τι θέλει να παίξει ο εκάστοτε παίκτης και το κατά πόσο θέλει να βασιστεί στους ήχους του ενισχυτή του αποκλειστικά ή σε έναν συνδυασμό ήχων από πετάλια και ενισχυτή (για τους παραμορφωμένους ήχους μιλάω).

Επίσης δε νομίζω ότι επηρεάζει ο αριθμός των καναλιών του ενισχυτή, το πόσο θα ψαχτεί ο παίκτης με τον ήχο του και την παικτική του βελτίωση. Είναι καθαρά θέμα του παίκτη.  :)

 
Να κάνω μια ερώτηση...η λύση κάποιου ab switcher σε μονοκάναλο ενισχυτή με δύο ή παραπάνω εισόδους, πχ τύπου vox, θα μπορούσε να είναι μια λύση ώστε με ένα κουμπί να αλλάζεις απο clean σε top boost channel? Στον ac 15 λειτουργούσε αρκετά καλά. Στον ac 30 όχι γιατί δε σπάει αρκετά. Καμιά γνώμη?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
πχ τύπου vox, θα μπορούσε να είναι μια λύση ώστε με ένα κουμπί να αλλάζεις απο clean σε top boost channel? Στον ac 15 λειτουργούσε αρκετά καλά. Στον ac 30 όχι γιατί δε σπάει αρκετά. Καμιά γνώμη?


Το top boost δεν είναι βρώμικο κανάλι και για να βρωμισει θέλει εξωφρενικές εντάσεις στον AC30 (και στον AC15)

Αν θες διαφορετική ΧΡΟΙΑ μεταξύ των καναλιών μια χαρά θα δουλέψει,αν θες ένα καθαρό και ένα βρώμικο δύσκολο το βλέπω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θα μπορουσες με το ab switch να το εναλλασεις μεταξυ top boost και clean, και με ενα od πεταλι μπροστα ωστε να ανεβασεις gain χωρις να αναβαζεις ενταση. Αρα θα εχεις 2 καναλια και 2 ενδιαμεσα με το πεταλι.

 
Το top boost δεν είναι βρώμικο κανάλι και για να βρωμισει θέλει εξωφρενικές εντάσεις στον AC30 (και στον AC15)

Αν θες διαφορετική ΧΡΟΙΑ μεταξύ των καναλιών μια χαρά θα δουλέψει,αν θες ένα καθαρό και ένα βρώμικο δύσκολο το βλέπω.
ναι, δεν ειναι βρωμικο καναλι.εχει ομως το επιθυμητο drive.

σωστα, το προβλημα ειναι πως αντι για ένα κουμπι πατας δυο για να αλλαξεις απο clean σε drive .κι εκει αρχιζουν τα χορευτικα παλι.

 
Κι εγω ειμαι φαν της παραμορφωσης (γενικα του gain και του ηχου) απο τον ενισχυτη και οχι απο τα πεταλια. Για μενα αυτο που κανει την διαφορα ομως, στην αποκριση και τις δυναμικες του ενισχυτη, ειναι το αν το κυκλωμα εχει master volume η οχι. Απο κει και περα αν χρειαζεσαι δυο καναλια παιρνεις δικαναλο, αν οχι μονοκαναλο.

Που θα παει, αν ποτε ξαναρχισουν τα λαιβ θα χτυπησω ενα marshall studio vintage combo .. ?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top