Μονοκαναλος vs πολυκαναλος ενισχυτης

omnio

Νέο μέλος
Μηνύματα
205
Πόντοι
18
Απλη ερωτηση αλλα δεν θα ηθελα ουτε να κανουμε ψηφοφορια ουτε αν οι marshall ειναι καλυτεροι απο τους mesa (ειναι...χαχα). Απλα θα ηθελα την γνωμη σας και ισως και μερικα τεχνικα στοιχεια ποραπανω.

Λιγο - πολυ ολοι μας εχουμε δοκιμασει αρκετες επιλογες και προσωπικα σε αυτην την μουσικη μου διαδρομη κατεληξα σε ενα πραγμα: γουσταρω μονο την βρωμα απο τον ενισχυτη και οχι απο τα πεταλια. Αντε ενα fuzz και ενα sd-1/klon/ts για πιο σφικτο ηχο. Αλλα μεχρι εκει.

Το θεμα το ανοιγω λοιπον, οχι για να γινει αντιπαραθεση καθαρος ενισχυτης+πεταλια vs βρωμα ενισχυτη (preamp η power amp gain) η κατι αντιστοιχο, αλλα για να ακουστουν αποψεις εντελως προσωπικες για τελικα τι προτιμαει ο καθενας μας και γιατι.

Η αληθεια ειναι οτι απο τοτε που ξεκινησα να παιζω εχω αλλαξει αρκετους ενισχυτες. Ο λογος δεν ειναι μονο για να βρω κατι που θα μου κανει κλικ. Υπαρχουν και αλλοι που ειναι καθαρα τεχνικοι οπως πχ οικονομικοι (valvstate εποχες), λογω μπαντας-μιξερ που παιζαμε απο πυξλαξ μεχρι sabbath οπως πχ jcm 800-900 (δεν θελω σχολια γιατι οοοοοολοι οι 35+ το εχετε κανει για ευνοητους λογους...), λογω σπιτικης - μονο - απολαυσης (class 5, tiny terror), λογω πολλων μετακινησεων οποτε παιζαμε με οτι μας καθοτανε απο marshall μεχρι peavey, λογω !#%!$%^ GAS κτλ κτλ.

Πλεον εχω καταληξει σε εναν δικαναλο orange αλλα με τρωει εδω και μερες το χερι μου να επιστρεψω στον πιο "αγνο" ηχο του μονοκαναλου. Ουσιαστικα κατι σε πιο απλο σε χρηση, με μικροτερη διαδρομη στο σημα, χωρις πολλα eq και φανφαρες. Κατι (ξανα) σε terror μαλλον γιατι ειμαι fan του British ηχου ενω οπως ειπα και πιο πριν θελω την βρωμια μονο απο τον ενισχυτη. Ο κυριοτερος λογος για κατι τετοιο ειναι γιατι λογω δουλειας δεν εχω χρονο να παιζω και να "παιζω" τοσο πολυ με τον ηχο παρα να τζαμαρω ειτε μονος ειτε με ενα φιλο drummer στο wannabe-home studio μου.

υγ: Αυτο ισως αποτελεσει και εναν τυποις οδηγο για ολους του φιλους που ψαχνονται για ενισχυτη. Ειδικα αν ακουστουν αποψεις που παρουσιαζουν και τους λογους για τους οποιους καταληγει καποιος σε ενα η περισσοτερα καναλια.

 
Προσωπικα εχω καταληξει στην αρχη που λεει οτι, οσο λιγοτερα κουμπακια, ρυθμιστικα, options κλπ εχει ενας ενισχυτης τοσο πιο "μεγαλος" και ακομπρεσαριστος θα ακουγεται. Οποτε εμμεσα καταληγω και στον μονοκαναλο (χωρις αυτο να σημαινει απαραιτητα καθαρη βαση + πεταλια).

Απο την αλλη ομως ενας super high gain ηχος/παιχτης ισως να χρειαζονται αυτο το κομπρεσαρισμα, οποτε για το συγκεκριμενο ειδος διατηρω μια μικρη επιφυλαξη, εξαλλου λιγοι ειναι οι high gain μονοκαναλοι ενισχυτες σημερα.

Για οτιδηποτε αλλο ομως εκτος απο high gain ειμαι πεπεισμενος για αυτο που λεω.

Λιγοτερα κουμπακια => bigger tone.

 
stavrilian είπε:
Προσωπικα εχω καταληξει στην αρχη που λεει οτι, οσο λιγοτερα κουμπακια, ρυθμιστικα, options κλπ εχει ενας ενισχυτης τοσο πιο "μεγαλος" και ακομπρεσαριστος θα ακουγεται.

Λιγοτερα κουμπακια => bigger tone.
Μεγάλοι και εντελώς αβάσιμοι μύθοι, ενισχυμένοι εν μέρει και από το μάρκετινγκ. "Μεγάλοι" και "ακομπρεσάριστοι" είναι κάλλιστα και πολυκάναλοι - η ύπαρξη περισσότερων καναλιών και features σε απολύτως καμία περίπτωση δεν τους εμποδίζει να έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά. Και τι πάει να πει αλήθεια "bigger tone"? Ορίζεται επακριβώς?

Λιγο - πολυ ολοι μας εχουμε δοκιμασει αρκετες επιλογες και προσωπικα σε αυτην την μουσικη μου διαδρομη κατεληξα σε ενα πραγμα: γουσταρω μονο την βρωμα απο τον ενισχυτη και οχι απο τα πεταλια. Αντε ενα fuzz και ενα sd-1/klon/ts για πιο σφικτο ηχο. Αλλα μεχρι εκει.

Πλεον εχω καταληξει σε εναν δικαναλο orange αλλα με τρωει εδω και μερες το χερι μου να επιστρεψω στον πιο "αγνο" ηχο του μονοκαναλου. Ουσιαστικα κατι σε πιο απλο σε χρηση, με μικροτερη διαδρομη στο σημα, χωρις πολλα eq και φανφαρες.
Η "βρώμα" μόνο από τον ενισχυτή δεν έχει ουδεμία σχέση με το αν θα είναι μονοκάναλος ή πολυκάναλος. Και επίσης, ο μονοκάναλος μπορεί να είναι όντως πιο απλός σε χρήση (επόμενο μιας και τα features είναι πολύ λιγότερα) αλλά ούτε... λιγότερα συντηρητικά έχει, ούτε με λιγότερη αγάπη και προδέρμ φτιάχτηκε, ούτε πιο αγνή παρθένα λαμπίλα προσφέρει, ούτε (συνήθως) μικρότερη διαδρομή στο σήμα (μιας και αναλόγως με την επιλογή διάφορα paths και stages παρακάμπτονται).

Αυτό που συμβαίνει - και το αντιλαμβάνομαι και το σέβομαι πλήρως, και μερικές φορές το νιώθω κι εγώ - είναι η αγάπη του κιθαριστικού κοινού απέναντι σε πολύ βασικά vintage σχέδια που χωρίς πολλά-πολλά προσφέρουν κλασσικό και διαχρονικό ήχο, και βρώμα σε στυλ turn-me-up. Όμως από την εποχή των... 50s έχει ευτυχώς υπάρξει μια καλή πρόοδος στον σχεδιασμό κυκλωμάτων κιθαριστικών ενισχυτών (όχι δραματική, αλλά ούτε και ιδιαίτερα ευκαταφρόνητη), προσφέροντας ιδιαίτερα χρήσιμες δυνατότητες και τιθασεύοντας το λαμπάτο distortion που υπό τις πρωτόγονες αυτές συνθήκες θα το παίρναμε μόνο υπό εντάσεις... κατεδάφισης. Αλλά οι ψευδοεντυπώσεις περί της υποτιθέμενης υπεροχής των vintage πρωτόγονων σχεδίων παραμένουν σαφέστατα και αναπόφευκτα υποκειμενικές, και χωρίς απολύτως καμία επιστημονική βάση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
bloody_sunday είπε:
Μεγάλοι και εντελώς αβάσιμοι μύθοι.
Καθολου μυθοι και σιγουρα οχι αβασιμοι φιλε bloody. Μιλαω παντα για θεματα που εχω σχηματισει προσωπικη αποψη υστερα απο εκτενη ενασχοληση και ψαξιμο, το ιδιο λοιπον γινεται και στο συγκεκριμενο θεμα.

 
Συμφωνούμε πως διαφωνούμε κάθετα, λοιπόν... μονάχα που εγώ προσπάθησα στα πολύ βιαστικά να στηρίξω πρόχειρα τα γραφόμενά μου. Γουατ αμπάουτ γιου?

 
Κατσε γιατι δεν σε προλαβα με τις τροποποιησεις!

Λυπαμαι που θα στο πω φιλε bloody αλλα στα παρακατω δεν βλεπω καποια τεκμηριωση.

bloody_sunday είπε:
Μεγάλοι και εντελώς αβάσιμοι μύθοι, ενισχυμένοι εν μέρει και από το μάρκετινγκ. "Μεγάλοι" και "ακομπρεσάριστοι" είναι κάλλιστα και πολυκάναλοι - η ύπαρξη περισσότερων καναλιών και features σε απολύτως καμία περίπτωση δεν τους εμποδίζει να έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά.

.....................

Αλλά οι ψευδοεντυπώσεις περί της υποτιθέμενης υπεροχής των vintage πρωτόγονων σχεδίων παραμένουν σαφέστατα και αναπόφευκτα υποκειμενικές, και χωρίς απολύτως καμία επιστημονική βάση.

Δεν μιλησα καπου για vintage πρωτογονους ενισχυτες και ουτε εχω στο μυαλο μου true vintage warm sound etc etc, γενικα δεν ειμαι παρελθοντολαγνος τυπος.  ;D

Ο ορος bigger tone οπως τον αντιλαμβανομαι και τον χρησιμοποιω εγω τον ορο (δεν πιστευω πως ειμαι ο μονος παρολα αυτα), ειναι ο ηχος απο καποιον ενισχυτη ο οποιος ειναι ακομπρεσαριστος (αυτο θα το καταλαβεις κυριως στην πενα και λιγοτερο στο αυτι, μιλαμε ως κιθαριστες ομως right?) και πολυ πλουσιος συχνοτικα, αυτα παντα σε σχεση με καποιον αλλο ενισχυτη (με πολλα κουμπακια που ειναι κομπρεσαρισμενος και φτωχοτερος συχνοτικα ;D ).

Λυπαμαι πολυ, αν ψαχνεις για τεχνικες απαντησεις βασισμενες σε ηλεκτρολογικο υποβαθρο δεν θα μπορεσω να στις δωσω μιας και ο τομεας μου απεχει χιλιομετρα απο οτιδηποτε τετοιο, ξερω ομως πολυ καλα να ακουω.  ;)

 
+1000 στον bloody_sunday

εγω παλι θα πω οτι το τι ενισχυτη εχουμε το καθοριζει το τι θελουμε να παιξουμε.

Αν ειμαι ενας "αμετανοητος" bluesας τοτε με εναν σκασμενο μονοκαλο θα ημανε οκ. Θα τον καθαριζα με το volume της κιθαρας και θα ειμαι αρχοντας. 8)

Αν παιζω γαμωσταυρομεταλ τοτε το κομπρεσαρισμα ειναι αυτοσκοπος  :P και για να μην πεφτουν κτίρια πρεπει το γκαζι να βγαινει απο προενισχυση κατα κυριο λογο...μονοκαναλος???δυσκολο.... 8)

Στην δικη μου φαση που γουσταρω να παιζω διαφορα ειδη και χρωματα εχω επιλεξει εναν θεωρητικα εξακαναλο ενισχυτη που με καλυπτει σε οτι και αν θελω....

 
Αυτο που εννοουσα οτι θελω να παιρνω το γκαζι απο τον ενισχυτη και οχι απο το πεταλι προφανως και δεν εχει να κανει αν ειναι μονοκαναλος η οχι. Προφανως ηταν λαθος η διατυπωση αν και το ανεφερα διοτι ουσιαστικα οι μονοκαναλοι που εχω παιξει δεν ειχαν mv οποτε καταλαβαινετε.... ευτυχως υπηρχαν και υπαρχουν τα attenuators.

Επισης προφανως και ο ενισχυτης που θα αγορασει καποιος καθοριζεται απο τι θα παιζει... Και οχι μονο η επιλογη του ενισχυτη αλλα και τις κιθαρας, των μαγνητων κτλ κτλ κτλ. Αρα σε αυτην την κουβεντα δεν εχει νοημα το παραπανω γιατι με αυτην την λογικη δεν υπαρχει λογος να ξεκινησει καν.

Απλα θεωρω (προσωπικη αποψη παντα) οτι ο μονοκαναλος ισως λογω κατασκευης γενικοτερα η ισως λογω νοοτροπιας, θεωρω πως μπορει να δωσει περισσοτερα ηχοχρωματα και επιλογες σε σχεση με την κλειστη λογικη του δικαναλου και βαλε. Να το αναλυσω γιατι μπορει να φαω και ξυλο για αυτο που μολις ειπα. Εχω εναν th30 με 2 εξαιρετικα καναλια. Επισης εχω ενα attenuator ωστε να τσιτωνω το volume του καθαρου και να παιζω crunch χωρις να ακουγομαι στο πατρικο μου καθως ακομα εχω στα αυτια μου την μανα μου να με βριζει απο τοτε που ημουν πιτσιρικας. Το ιδιο μα το ιδιο ακριβως crunch βγαζω οταν κατεβασω το preamp και ανεβαζω το volume στο dirt channel. Με τα πολλα σταματησα να ασχολουμαι με το καθαρο και παιζω μονο με το dirt "παιζοντας" με τους διακοπτες καθως και με το volume της κιθαρας.

Οι λυσεις ειναι πολλες πλεον και ο κοσμος εχει τρελαθει. Απο την Κινα μεχρι την Αμερικη βγαινουν ενισχυτες που πραγματικα εχουν κατι να πουν. Η διαφορα του μονοκαναλου με τον πολυκαναλο σαν επιλογη, τελικα μαλλον ειναι μονο στο αυτι και τιποτα αλλο, ε? Και να το πω και πιο απλα αλλα σιγουρα χιλιοειπωμενα απο πολλους: οι παλιοι με μονοκαναλο δεν επαιζαν? 

 
Βρειτε εναν ενισχυτη που πρωτα απο ολα ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ στην ΒΑΣΙΚΗ σας κιθαρα & στον βασικο ηχο που θελετε να βγαλετε δηλ. τον ηχο που θα εχετε την περισσοτερη ωρα που παιζετε  (π.χ. αν ο σκοπος σας ειναι ενας πολυ καθαρος ηχος και η βασικη σας κιθαρα ειναι μια Les Paul με διπλους ...μη παρετε 5αρι class A ενισχυτη.. ;D)  ,μετα βρειτε εναν ενισχυτη που ταιριαζει στο ΕΙΔΟΣ της μουσικης που θελετε να παιξετε και στο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ σας παιξιμο,τελος βρειτε εναν ενισχυτη που ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ...

Τωρα αν ειναι μονοκαναλος ή 10καναλος δεν εχει καμμια σημασια..

different strokes for different folks

οι παλιοι με μονοκαναλο δεν επαιζαν?  
οσο περιεργο και να σου φαινεται σχεδον ολοι οι κλασσικοι ενισχυτες ειχαν 2 καναλια...απλα δεν ηταν καθαρo και βρωμικo....  ;D

 
Όπως τα λέει ο SuperFunk,περί ορέξεως κολοκυθόπιτα...Αρκεί να ξέρουμε πραγματικά τι θέλουμε!! :)

 
Θα προσθέσω και κάτι άλλο... συνήθως οι πολυκάναλοι προορίζονται για high gain καταστάσεις ή τουλάχιστον gain καταστάσεις ;D οπότε ο κατασκευαστής έχει προβλέψει το κομπρεσάρισμα και το μικρό εύρος συχνοτικά, είναι δηλαδή καθαρά θέμα σχεδίασης.

 
ΠΑΝΤΟΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ ΠΟΥ ΛΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΙΟΚΑΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.......

Σιγουρα δεν θα παρεις απαντηση στο ερωτημα σου!

 
stavrilian είπε:
Ο ορος bigger tone οπως τον αντιλαμβανομαι και τον χρησιμοποιω εγω τον ορο (δεν πιστευω πως ειμαι ο μονος παρολα αυτα), ειναι ο ηχος απο καποιον ενισχυτη ο οποιος ειναι ακομπρεσαριστος (αυτο θα το καταλαβεις κυριως στην πενα και λιγοτερο στο αυτι, μιλαμε ως κιθαριστες ομως right?) και πολυ πλουσιος συχνοτικα, αυτα παντα σε σχεση με καποιον αλλο ενισχυτη (με πολλα κουμπακια που ειναι κομπρεσαρισμενος και φτωχοτερος συχνοτικα ;D ).
Kαι σου επαναλαμβάνω πως το πόσο κομπρεσσαρισμένος και πόσο πλούσιος συχνοτικά είναι δεν έχει την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ σχέση με τα... πόσα κουμπάκια έχει, αλλά με το πώς είναι δομημένο το κύκλωμα, την τοπολογία του, τα tonestacks και σε ποιο σημείο βρίσκονται, το gain staging, το πόσο συμμετέχει η κάθε gain stage και ο τελικός στο τελικό αποτέλεσμα, το biasing, η παρουσία ή μη του negative feedback, το πόσο "ξεζουμίζονται" ορισμένα κρίσιμα σημεία κλπ κλπ. Υπάρχουν πολλοί ενισχυτές με αρκετά... κουμπάκια οι οποίοι και πολύ responsive και ακομπρεσάριστοι είναι, και πλούσιοι συχνοτικά. Επίσης, το ότι ακούς ορισμένα πράγματα δεν το αμφισβητώ, αλλά μην προσπαθείς να τα ανάγεις σε ένα γενικευμένo αλλά πολύ αποσπασματικό και αποπροσανατολισμένο συμπέρασμα. Κι εγώ πχ. ακούω φωνές... αλλά δεν σημαίνει πως υπάρχουν. :D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε φορουμ Τελεκαστεραδων παιζει πολλή η κουβεντα esquire vs telecaster... καποιοι ισχυροζονται οτι όντως η esquire , εχει καλυτερο ηχο και εχουν ως αιτιολογια , το κυκλωμα , μαγνητικα πεδία, αυγά νυχτεριδας  ;D κ.τ.λ...διαβαζω ενα τύπο να αναφέρει  ότι η τελικά ο ήχος της esquire, δεν ειναι το ίδιο το όργανο, αλλά πως σε ΠΙΕΖΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΞΙΜΟ ΣΟΥ λογω της ελλειψης του neck μαγνητη...παρόμοια ενα μονοκάναλο marshalloειδές  θα σε πίεσει να τροποποιείς το παίξιμο σου για να ανταπεξελθεις, θα σε κάνει καλύτερο κιθαρίστα, όταν θα προσπαθήσεις να βγαλεις καθαρό ήχο...

νομίζω πως το ερωτημα εχει περισσοτερο σημασία όταν ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ κιθαρα, δηλαδή , ποιο setup, θα σε παρακινήσει να είσαι πιο εφευρετικός, αλλα και να ψαχνεσαι...

όλο αυτό το παραμυθάκι που πουλάνε, ειδικά στα παιδια , ότι "με το πατημα ενος κουμπιού" έχεις ηχο marshall, fender, vox..καμπίνες, κτλ τελικά διαπαιδαγωγεί παίχτες με 100 presets και κανενα σοβαρό ήχο (και μουσικο στυλ)

Ας μην γελιομαστε πολλοί που εχουν higain amps , επειδή η ΠΟΣΟΤΗΤΑ distortion ειναι ειναι υπεραρκετή "βολευονται" και δεν προκειται να ψαξουν το ταδε booster, ή overdrive, παίζουν καρφί στον ενισχυτή...υπάρχει ομοιομορφία..όσο ειμουν φοιτητής, στο studio του πανεπιστημίου ήταν το σύνηθες , ειδικά αναμεσα στους μεταλλαδες...

Το συνηθες setup σε μικρούς practice amps (τρανζιστορατους) υπερκαθαρό +higain μπορεί να ειναι καλό για Οpeth...αλλά αν ενα παιδί θελει να μαθει blues, classic rock θα μπερδευτεί εντελως, δεν παιζει να καταλαβει τι στο καλό κανει ο Hendrix, o Gallagher κ.τ.λ. και θα του παρει πολύ χρόνο να βρει το κλασικό ήχο.

Εντελώς προσωπικά, δεν μου καθεται και πολύ το στυλ "για το σολο αλλάζω καναλι"

 
socratis είπε:
η...παρόμοια ενα μονοκάναλο marshalloειδές  θα σε πίεσει να τροποποιείς το παίξιμο σου για να ανταπεξελθεις, θα σε κάνει καλύτερο κιθαρίστα, όταν θα προσπαθήσεις να βγαλεις καθαρό ήχο...
Και ποσο δικιο εχεις.......!!!! Η πιεση στο να βγαλεις διαφορετικους ηχους σε κανει καλυτερο κιθαριστα. Και τελικα ισως σε μονοκαναλο (αντε και με περιορισμενο eq) να πιεζεσαι πιο πολυ ενω οχι και τοσο σε πολυκαναλο με δεδομενη την ευκολια του "αλλαζω καναλι αναλογα τι θελω να παιξω".

 
Σε φορουμ Τελεκαστεραδων παιζει πολλή η κουβεντα esquire vs telecaster... καποιοι ισχυροζονται οτι όντως η esquire , εχει καλυτερο ηχο και εχουν ως αιτιολογια , το κυκλωμα , μαγνητικα πεδία, αυγά νυχτεριδας  ;D κ.τ.λ...διαβαζω ενα τύπο να αναφέρει  ότι η τελικά ο ήχος της esquire, δεν ειναι το ίδιο το όργανο, αλλά πως σε ΠΙΕΖΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΞΙΜΟ ΣΟΥ λογω της ελλειψης του neck μαγνητη...παρόμοια ενα μονοκάναλο marshalloειδές  θα σε πίεσει να τροποποιείς το παίξιμο σου για να ανταπεξελθεις, θα σε κάνει καλύτερο κιθαρίστα, όταν θα προσπαθήσεις να βγαλεις καθαρό ήχο...
Aτυχές παράδειγμα... o neck μαγνήτης βρίσκεται αυτούσιος και πανομοιότυπος (αν το θελήσεις) και στα δυο όργανα. Και από πού κι ως πού κάποιος που παίζει με μονοκάναλο Μarshall είναι και "καλύτερος" κιθαρίστας? Με ποια κριτήρια ακριβώς? Τεχνικής κατάρτισης? Πχ. ο Petrucci είναι "χειρότερος" επειδή παίζει με Mark V?

όλο αυτό το παραμυθάκι που πουλάνε, ειδικά στα παιδια , ότι "με το πατημα ενος κουμπιού" έχεις ηχο marshall, fender, vox..καμπίνες, κτλ τελικά διαπαιδαγωγεί παίχτες με 100 presets και κανενα σοβαρό ήχο (και μουσικο στυλ)
Δεν ξέρω πού κολλάει αυτό στην συζήτηση και για ποιον ενισχυτή μιλάς... μάλλον αναφέρεσαι στα multieffects, τα οποία έχουν και αυτά την πολύ συγκεκριμένη και εξαιρετικά διαδεδομένη χρήση τους είτε σε ηχογραφήσεις, είτε σε live καταστάσεις. Συν τοις άλλοις, ειδικά για τα παιδιά που λες αποτελεί εξαιρετικό "σχολείο" για να προσανατολιστούν στον ήχο που τους αρέσει περισσότερο, και πρέπει να είμαστε ευγνώμονες που η τεχνολογία εδώ και μερικά χρόνια το επιτρέπει με πολύ καλής ποιότητας emulations (άντε να βρεις χρόνο και χρήμα να δοκιμάσεις δεκάδες διαφορετικούς vintage ενισχυτές, καμπίνες, μικρόφωνα, εκατοντάδες stompboxes και racks κλπ. σε κάθε διαφορετικό συνδυασμό).

Ας μην γελιομαστε πολλοί που εχουν higain amps , επειδή η ΠΟΣΟΤΗΤΑ distortion ειναι ειναι υπεραρκετή "βολευονται" και δεν προκειται να ψαξουν το ταδε booster, ή overdrive, παίζουν καρφί στον ενισχυτή...υπάρχει ομοιομορφία..όσο ειμουν φοιτητής, στο studio του πανεπιστημίου ήταν το σύνηθες , ειδικά αναμεσα στους μεταλλαδες...
Και λοιπόν? Προσπαθείς να συγκρίνεις εντελώς διαφορετικά στυλ και να βγάλεις ένα κάποιο αόριστο συμπέρασμα για την "αγνότητα" ή μη που έχουν? Ντίαρ λόρντ... Και γιατί να ψάξουν όλα τα εφφέ από την στιγμή που δεν τα χρειάζονται? Και ποια σχέση έχει αυτό με το αντικείμενο του θρεντ?

Το συνηθες setup σε μικρούς practice amps (τρανζιστορατους) υπερκαθαρό +higain μπορεί να ειναι καλό για Οpeth...αλλά αν ενα παιδί θελει να μαθει blues, classic rock θα μπερδευτεί εντελως, δεν παιζει να καταλαβει τι στο καλό κανει ο Hendrix, o Gallagher κ.τ.λ. και θα του παρει πολύ χρόνο να βρει το κλασικό ήχο.
...όχι, δεν είναι "καλό για Opeth". Για τα περιορισμένα μέσα κάποιου που θέλει να βγάλει ισοπεδωμένο κάφρικο ήχο (που οι Opeth έχουν αφήσει πίσω εδώ και 15 χρόνια) ναι, αλλά και πάλι μιλάς για εντελώς διαφορετικά στυλ. Άλλο κλασσικός ροκ ήχος, άλλο μέταλ. Διαφορετικά σετάπ, διαφορετική φιλοσοφία, διαφορετικοί ηχητικοί στόχοι.
 
@bloody_sunday

Πως εβγαλες το συμπερασμα οτι οτι o Petrucci ειναι χειροτερος επειδη παιζει με mesa απο καποιον που παιζει με μονοκαναλο?? Κανεις δεν ειπε οτι ισχυει το αντιστροφο σε σχεση με το ποσο καλος μπορει καποιος να γινει παιζοντας σε μονοκαναλο.

Αυτο που ειπωθηκε σε συμφωνω κι εγω πληρως ειναι οτι αντικειμενικα ενας μονοκαναλος ενισχυτης σε υποχρεωνει να ψαχτεις πολυ περισσοτερο για να βγαλεις εναν ηχο σε σχεση με εναν πολυκαναλο που μπορει να στο προσφερει στο πιατο. Αυτο απο μονο του προυποθετει πολυ παραπανω ωρες μελετης, καλυτερη εξοικειωση με τον ηχο και το ποσο λιγο η πολυ αλλαζει μεταβαλοντας τα ποτενσιομετρα, σιγουρα χρηση των ποτενσιομετρων τις κιθαρας κτλ κτλ. ΟΧΙ οτι δεν θα ασχοληθεις με τον πολυκαναλο αλλα κατ'αναλογια ο μονοκαναλος θελει πιο πολυ δουλεια.

 
ενας μονοκαναλος ενισχυτης σε υποχρεωνει να ψαχτεις πολυ περισσοτερο για να βγαλεις εναν ηχο σε σχεση με εναν πολυκαναλο που μπορει να στο προσφερει στο πιατο.
Ισως ,αλλα σε πολλες περισσοτερες περιπτωσεις απλα ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΠΟΤΕ τον ηχο που θες σε εναν μονοκαναλο ενισχυτη,π.χ. με εναν μονοκαναλο JTM45  δεν θα βγαλεις ηχο Slipknot mpa pou na xtipas ton kolo su kato... ;D

 
bloody_sunday είπε:
Aτυχές παράδειγμα... o neck μαγνήτης βρίσκεται αυτούσιος και πανομοιότυπος (αν το θελήσεις) και στα δυο όργανα. Και από πού κι ως πού κάποιος που παίζει με μονοκάναλο Μarshall είναι και "καλύτερος" κιθαρίστας? Με ποια κριτήρια ακριβώς? Τεχνικής κατάρτισης? Πχ. ο Petrucci είναι "χειρότερος" επειδή παίζει με Mark V?
κοροειδευομαστε  τωρα; ειτε παρεις μια αυτουσια esquire είτε μια telecaster και τις αφαιρέσεις τον neck μαγνήτη ειναι ενα και το αυτό. Το θέμα ειναι να μην εχεις την δυνατότητα επιλογή του neck....και ειναι και ιστορικά τεκμηριωμενο, ο κιθαριστας του johnny cash δημιουργησε σχολή στο ρυθμικό παιξιμο  με την esquire δίοτι ΑΠΛΑ δεν μπρουσε να παιξει ρυθμικά όπως οι αλλοι με τους δυο μαγνητες....

τωρα αν η συζήτηση γινεται για τον Petrucci...τι να πω...προσωπικά θα ελεγα πως ειναι "χειρότερος" ετσι κι αλλιώς...θα ηταν ωραίο πάντως να τον ακουσαμε να παιζει το hey joe απο την εισαγωγή μεχρι το σολο χωρίς να αλλάξει καναλι...

τελος παντων ..η κουβέντα δεν εχει νοημα...αν παραφραζουμε τα λεγόμενα των αλλων...δεν μίλησα για αγνότητα μίλησα για  ομοιομορφία...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top