Moυσικός ή δημιουργός?

Εγώ προσωπικά θεωρώ τον εαυτό μου δημιουργό όταν ξύνω το μολύβι μου (σόλο ξύστρα)...μπορεί να ανεβάσω και κλιπάκια να με θαυμάσετε :)
Σοβαρά τώρα η μουσική σκηνή δεν νομίζω ότι πάσχει απλά έχει κατακλυστεί. Όσον αφορά την ελληνική σκηνή γενικά κατά τη γνώμη μου γενικά βλέπουμε οτιδήποτε ελληνικό σε σχέση με μουσική με πολύ σκεπτικισμό και κλειστό μυαλό (ίσως δεν θέλουμε να χωνέψουμε ότι ένας Έλληνας μπορεί να κάνει κάτι καλά ή καλύτερα από εμάς) αλλά επίσης πιστέυω ότι κατά πλειοψηφία ο Έλληνας μουσικός δεν έχει feeling (ή τουλάχιστον αρκετό feeling). Και όποιος έχει' date=' μόλις ξεμυτήσει θα βγούνε να τον φάνε οι ατάλαντοι.[/quote']

Η μουσική γενικότερα είναι ένας χαώδεις πλανήτης στον οποίον κατοικούν επί το πλείστων ¶γγλοι, Αμερικανοί, Γερμανοί, και κάπου, κάπου σε ένα νησάκι 50τμ με ένα δέντρο υπάρχει και η λεγόμενη ελληνική μουσική σκηνή... ξύσΆτα μολύβια σου δηλαδή σα να λέμε.. και να πω και κάτι ακόμα η έννοια του δημιουργού και του μουσικού είναι ψευδαίσθηση πάνω σε ένα τέτοιο νησί..

Θα πάω όμως την συζήτηση και ένα βήμα παραπέρα, γιατί η Φιλανδία που έχει παρόμοιο πληθυσμό με εμάς ( ή η Σουηδία για παράδειγμα,) έχουν μεγαλύτερο ποσοστό στη διεθνή σκηνή από εμάς ;;;;;

Να πω εγώ γιατί...

γιατί δεν έχουν σκυλάδικα.. γιατί δεν έχουν ένα μηχανισμό εμπορευματοποίησης της μουσικής τύπου πίστα.. για αυτό..

Πέστε μου σε ποιά άλλη χώρα υπάρχει η μουσική πίστας, η οποία όχι μόνο δεν συρρικνώνεται σαν ένα cult είδος ... αλλά διευρύνεται απορροφώντας όλες τις σύγχρονες τάσεις αναδιασκευάζοντας αυτό που ήδη παίζει έξω προς τα μέσα αναμασημένο κακοδιασκευασμένο, αλλά το χειρότερο δεν είναι αυτό...

Το χειρότερο είναι ότι who cares κιόλας, και για την μουσική.. Η πίστα δεν νοιάζεται καθόλου για την μουσική... εδώ πρέπει να είσαι από φωνή μουνάρα - βλ. ζαμπέτας..

και επανέρχομαι για σας κούρασα.. πλάτειασα το θέμα.. σε ένα τέτοιο νησί μία πίστα, που νομίζεις ότι κάθεσαι φιλόδοξε Έλληνα μουσικέ....

στο νερό, απαντάω στην ερώτηση μου και κάποιοι είναι απλά τυχεροί και έχουν και σχεδία....

Αυτά περί Ελληνικής Μουσικής Σκηνής.
 
Πιστεύω έγινε κατανοητή η διαφοροποίηση του 'ακούω' και του 'καταλαβαίνω'.
Όχι, δεν έγινε και ούτε θα γίνει (κατανοητή) διότι δεν υπάρχει! Είχα πολλά χρόνια να ακούσω τέτοιον ακαδημαϊκό ισχυρισμό (μάλιστα, με κάνει να αναρωτιέμαι για το ποια είναι η ηλικία σου), αλλά όπως και αν έχει, δεν είναι δυνατόν να πετάς στη μέση της κουβέντας έναν τέτοιον αφορισμό και να πιστεύεις ότι όλοι οι υπόλοιποι θεωρούν ως προϋπόθεση την ορθότητα αυτού του αφορισμού.

Αυτό που σου έγραψε ο Superfunk, είναι ότι για να την ακούει κάποιος είναι σίγουρο ότι την καταλαβαίνει. Δυστυχώς για τους απανταχού ακαδημαϊκούς, το νιονιό δεν είναι ούτε ο μόνος, ούτε ο κύριος τρόπος με τον οποίο καταλαβαίνουμε τον κόσμο γύρω μας.

 
Αυτά περί Ελληνικής Μουσικής Σκηνής.
Λυπάμαι που σε ακούω έτσι απογοητευμένο ρε not_guilty. Δεν είναι έτσι βρε τα πράγματα. Με την άδειά σου, επίτρεψε μου να σου κάνω μία νύξη: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, υπάρχει μόνο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ. ¶ρα το θεώρημά σου (αν και ήταν αρκετά έγκυρο, όταν ήμουν εγώ είκοσι χρονών) δεν είναι έγκυρο σήμερα.

Η διαφορά του Φινλανδού από τον Έλληνα μουσικό, είναι ότι ο Φινλανδός το έχει καταλάβει αυτό που σου είπα, αλλά ο Έλληνας ΟΧΙ. Οι Sigur Ros (καλή ώρα) λύσανε το (φοβερό όντως) πρόβλημα της γλώσας, τραγουδώντας μαλακοφωνίτσες. ¶μα περιμένανε να μάθει η υπόλοιπη οικουμένη φινλανδικά, θα είχανε χάσει. Τι εμποδίζει τον Έλληνα, να κάνει αντίστοιχες έξυπνες κινήσεις και να παρουσιάσει υλικό που θα ενδιαφέρει τον υπόλοιπο κόσμο;

 
Τι εμποδίζει τον Έλληνα' date=' να κάνει αντίστοιχες έξυπνες κινήσεις και να παρουσιάσει υλικό που θα ενδιαφέρει τον υπόλοιπο κόσμο;[/quote']
Μάλλον το ότι απαιτεί να ασχολούνται όλοι μαζί του και να τον εξαίρουν απλά επειδή υπάρχει και δηλώνει καλλιτέχνης/δημιουργός και όχι γιατί κάνει κάτι αξιόλογο.
 
Τι εμποδίζει τον Έλληνα' date=' να κάνει αντίστοιχες έξυπνες κινήσεις και να παρουσιάσει υλικό που θα ενδιαφέρει τον υπόλοιπο κόσμο;[/quote']
¶ντε ντε...

Γιατί και οι Μίκρο - πίστα;

και δεν θα κάνω τον έξυπνο περι ίντερνετ και ιδεολογίες, απλά άμα ανοίξω την τηλεόραση βλέπω παντού μουσικές "πίστας" άν ανοίξω το ράδιο θα ακούσω μουσική "πίστας" ειδικά δε άν πιάσουμε rock, ή red.... Γιατί οι φιλανδοί θα σε ξαναρωτήσω "εξάγουν" περισσότερη μουσική απο ότι εμείς. ?????

Τι εμποδίζει τον Έλληνα' date=' να κάνει αντίστοιχες έξυπνες κινήσεις και να παρουσιάσει υλικό που θα ενδιαφέρει τον υπόλοιπο κόσμο;[/quote']
εγώ πιστεύω ότι και να το ΄"έχουμε" σαν Έλληνες, (που πολύ αμφιβάλλω και για την μουσικότητα μας μετά την επέλαση της πίστας)

είμαστε στο νερό.. στο περιθώριο με άλλα λόγια....
 
Επίσης είναι μπακαλίστικο το "ένα ακόρντο να περιέχει ΟΛΕΣ τις νότες" γιατί πίσω από ένα ακόρντο με extensions και τί μπορείς να παίξεις και να μπλέξεις πάνω του κρύβεται πάρα πολλή θεωρία και φίλε blue την αδικείς.
Αδικώ τη θεωρία :?: 8O :lol:

Δε μιλάω για ακκόρντα με extensions ούτε για θεωρία...

Μιλάω για φιλοσοφία στο παίξιμο....είναι εύκολο να παίζεις παπαριές και να ξέρεις να τις δικαιολογείς μετά με αερολογίες του στιλ "τι λε ρε φίλε, εγώ πέρασα από Locrian#2 επειδή είχε min7b5...."(ενώ δεν έχεις παίξει καν κάτι τετοιο) και άλλα τέτοια που περισσότερο για εξέταση/εντυπωσιασμό μουσικολογίας κάνουν παρά για παίξιμο...

Ή μήπως ο Joe Pass που μιλάει μόνο για min και maj δεν ξέρει?

Αυτό που ήθελα να πω πριν είναι οτι ΜΟΝΟ για ελληνικά παξίματα(και όχι όλα) θέλει να είσαι μουσικός...για να καταλάβεις τι παίζει και να βρίζεσαι

ενώ για μουσική θέλει να ακούς, για να απαντήσω και στο άλλο θέμα που άνοιξε :wink:

Στα τζαζόμπαρα του εξωτερικού δεν ήταν όλοι μουσικοί στο ακροατήριο.Απλός κόσμος ήταν και ΧΟΡΕΥΕ :!: :!: :!:

 
Στα τζαζόμπαρα του εξωτερικού δεν ήταν όλοι μουσικοί στο ακροατήριο.Απλός κόσμος ήταν και ΧΟΡΕΥΕ :!: :!: :!:
To πιο απλό πράγμα το είχε πει μια κυρία' date=' στη συναυλία του Holdsworth στο Φακανά: 'δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν ακούνε περισσότεροι Έλληνες τζαζ [συνειδητά, εννοούσε']... στο κάτω κάτω όλες οι παλιές ελληνικές ταινίες τζαζ soundtrack είχαν!'

So simple... :wink:

 
Πιστεύω έγινε κατανοητή η διαφοροποίηση του 'ακούω' και του 'καταλαβαίνω'.
Όχι' date=' δεν έγινε και ούτε θα γίνει (κατανοητή) διότι δεν υπάρχει! Είχα πολλά χρόνια να ακούσω τέτοιον ακαδημαϊκό ισχυρισμό (μάλιστα, με κάνει να αναρωτιέμαι για το ποια είναι η ηλικία σου), αλλά όπως και αν έχει, δεν είναι δυνατόν να πετάς στη μέση της κουβέντας έναν τέτοιον αφορισμό και να πιστεύεις ότι όλοι οι υπόλοιποι θεωρούν ως προϋπόθεση την ορθότητα αυτού του αφορισμού.

Αυτό που σου έγραψε ο Superfunk, είναι ότι για να την ακούει κάποιος είναι σίγουρο ότι την καταλαβαίνει. Δυστυχώς για τους απανταχού ακαδημαϊκούς, το νιονιό δεν είναι ούτε ο μόνος, ούτε ο κύριος τρόπος με τον οποίο καταλαβαίνουμε τον κόσμο γύρω μας.[/quote']

Δηλαδή όσοι ακούνε Τζάζ ξέρουν τι ακούνε?

Ξέρουν από τζάζ αρμονία?

Παπάρια ξέρουν....Ακούνε,μασάνε τσίχλα και κάνουν μπούκλα το μαλλί...

Όλη η αλήθεια κρύβεται στα λεγόμενα του nikos0937...μάλλον δεν διαβάσατε προσεκτικά αυτά που γράφει.
 
Πιστεύω πως κυριολεκτικά «Δημιουργία» δεν υπάρχει' date='

μια που όλα ενυπάρχουν εν δυναμει εντός του Λόγου. [/b']

 

Ο Δημιουργός ήταν είναι και θα είναι Ένας

από τον οποίο αποτελούνται όλα,

και υπάρχουν μέσα Του.

 

Εμείς όταν αποκαλούμε «δημιουργό» κάποιον, πχ μουσικό,

χρησιμοποιούμε την λέξη "Δημιουργός" καταχρηστικά,

μια που η μουσική υπήρξε ανέκαθεν και θα υπάρχει για πάντα.
 

τρεις λαλούν κ δυο χορευουν.

 

yes it is I, Lucifer master of the frying pot and cheeseburgers, sucking all of the divine.

 

δεν αφηνουμε τα χριστιανικοθεολογικοεθνικιστικα εδω μεσα μη μας παρω κ μας σηκωσω? :evil:

 
απλά και μόνο επειδή αναφέρθηκε η Φινλανδία:

προς Wow!: Οι Sigur Ros δεν είναι Φινλανδοί, αλλά Ισλανδοί

προς not_guilty: οι μουσικοί στη Φινλανδία αποτελούν το 5% του πληθισμού (ασ με διορθώσει κάποιος αν ανακαλύψει κάτι αντίθετο)

επίσης σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες υπάρχουν επιδοτήσεις και λεφτά απο το κράτος προς όποιους κάνουν κάτι> απο το να θέλουν να ζήσουν μόνοι, μέχρι να σπουδάσουν, να κάνουν οικογένειες, να ανοίξουν επιχηρήσεις, να κάνουν ΜΟΥΣΙΚΗ

νομίζω είναι ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο μπορούν και παράγουν κ εξάγουν περισσότερα από μας...

όσο για το θέμα της γλώσσας νομίζω ότι είναι όντως δύσκολο να περάσει κάτι στην ευρώπη αν δεν είναι στα αγγλικά. Κ πως να γίνει κάποιο γράφουν στίχους..δεν μπορεί να τραγουδάμε όλοι λαλα λα και βομ βομ ή "μαλακοφωνίτσες"

άποψη μου για τη τζάζ είναι ότι άρχισε να μ αρέσει και να επιλέγω να την ακούω και να την παρακολουθώ σε υλικία που δεν είχα καμία μουσική γνώση ώστε να "καταλάβω σε βάθος" τι άκουγα...

 
Λυπάμαι που σε ακούω έτσι απογοητευμένο ρε not_guilty. Δεν είναι έτσι βρε τα πράγματα. Με την άδειά σου' date=' επίτρεψε μου να σου κάνω μία νύξη: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, υπάρχει μόνο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ.[/quote']

Συμφωνώ εν μέρη με το eyep. Η μουσική σκηνή είναι παγκόσμια αλλά αποτελείται από πολλά κομμάτια και το καθένα έχει τις επιρροές του.

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν οι Ισλανδοί, οι Σουηδοί και όλοι όσους ανεφέρετε γουστάρουν ή όχι τα "παραδοσιακά" κομμάτια της χώρας τους;

Μιλάμε όλοι για την jazz, κάτι που σίγουρα δεν γεννήθηκε σ'αυτή την χώρα...και διαβάζω αρκετά σχόλια για το ότι δεν υπάρχουν αξιοσημείωτοι έλληνες jazzists ή έστω ότι και αν υπάρχουν δεν έχει σχηματιστεί αντίστοιχη σκηνή για να τους υποστηρίξει.

Πέραν των πισωμαχαιρωμάτων που, όπως σίγουρα όλοι ξέρετε, συμβαίνουν συνεχώς σ'αυτούς τους κύκλους (ιδίως με το ταμπεραμέντο του Έλληνα,που μην δεί κάποιον καλύτερο από αυτόν..) η ίδια η νοοτροπία που έχουμε για την μουσική είναι αυτή που λειτουργεί σαν τροχοπέδι.

Θα θέσω μερικά ερωτήματα απλά:

Γιατί έπρεπε να περιμένουμε τον Zappa ή τους surfάδες να χρησιμοποιήσουν το μπουζούκι; Ίσως να είχαμε νέα είδη μουσικής...αν πιάναμε κανά παραδοσιακό όργανο αντί για την ηλ. κιθάρα...και επειδή εδώ μέσα είναι γεμάτο κιθαρίστες και ξέρω ότι θα φάω κράξιμο, να πώ ότι μου φαίνεται λυπητερό όταν μπαίνω σε forum και διαβάζω από Αμερικανό πειραματιστή να γράφει "Θα έδινα και το δεξί μου χέρι για να βρώ έναν Έλληνα να μου μάθει μπουζούκι.."

Γιατί κράζουμε τόσο απερύφραστα τους ελληνικούς στίχους ή τα ελληνικά φωνητικά; (και αν βιαστείτε να πείτε ότι δεν το κάνετε, τότε είμαι σίγουρος ότι ο διπλανός σας το κάνει...αν δεν έχει Αγγλικούς στίχους..δεν αρέσει)

Γιατί προσκολυόμαστε τόσο στην τεχνική; Ας μην ξεχνάμε ότι η jazz και οι αντιπροσωποί της πάνω απ'όλα βάζουν το συναίσθημα. Οκ, η τεχνική υποδομή απαραίτητη..αλλά γιατί ξεκινάμε πάντα με αυτήν όταν υπάρχει ΕΝΤΟΝΟΤΑΤΗ έλλειψη μουσικού συναισθήματος;

Και στο κάτω κάτω της γραφής ρε παίδες, γιατί δεν κοιτάμε και λίγο γύρω μας; Ίσως ο τυπάς που κράζουμε γιατί έκανε το ένα και δεν έκανε το άλλο, γιατί ακούει το ένα και όχι το άλλο...γιατί παίζει έτσι και όχι αλλιώς...ίσως να έχουμε να μάθουμε κάτι απ'αυτόν.

Και να κλείσω με αυτό, το μεγάλο λάθος σ'αυτή την χώρα είναι ότι όλοι γκρινιάζουμε...και μένουμε εκεί. Καθόλου λύσεις.

Ρίχτε τις τιμές στα studio να μπούνε νέα παιδία να γράψουνε,

ακούστε και κάτι που μπορεί να σας φαίνεται πειραματικό, extreme, μη μουσικό ή οτιδήποτε..στο κάτω κάτω της γραφής τί ορίζεται ως μουσική και από ποιόν;

Αντί να θαυμάζετε κόσμο και μουσικούς...προσπαθήστε να τους ξεπεράσετε με έναν απλούστατο τρόπο, με το να μην έχετε καμία σχέση μουσικά (άλλο μεγάλο λάθος, τα πρότυπα)

Αν είμαι ουτοπικός δεν πειράζει, αγαπώ την μουσική και δεν παίζει ρόλο αν την καταλαβαίνω ή αν ξέρω τα 4/4 ή τα 5/3...τα majore ή το τάδε solo απ'έξω..και σίγουρα δεν παίζει ρόλο η ηλικία, μόνο το αυτί.

Μουσικός είναι κάποιος που δεν έχει ξεχάσει να ακούει με την καρδία του και να κρατά το μυαλό του ανοιχτό..για οτιδήποτε.

(χειροκρότημα! :oops:)
 
απλά και μόνο επειδή αναφέρθηκε η Φινλανδία:
προς Wow!: Οι Sigur Ros δεν είναι Φινλανδοί' date=' αλλά Ισλανδοί

οι μουσικοί στη Φινλανδία αποτελούν το 5% του πληθισμού (ασ με διορθώσει κάποιος αν ανακαλύψει κάτι αντίθετο)

επίσης σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες υπάρχουν επιδοτήσεις και λεφτά απο το κράτος προς όποιους κάνουν κάτι> απο το να θέλουν να ζήσουν μόνοι, μέχρι να σπουδάσουν, να κάνουν οικογένειες, να ανοίξουν επιχηρήσεις, να κάνουν ΜΟΥΣΙΚΗ

[/quote']

Thanx man,

να επαλυθέυσω ότι οι Sigur Ros είναι Ισλανδοί και το ποσοστό αυτών που παίζουν μουσική εκεί πάνω είναι πολύ μεγαλύτερο από το 5% της Φινλανδίας. Επίσης να σου πώ ότι οι SR έχουν παίξει στο σπίτι του Δημάρχου live για κάποιο party, πρόκειται για διαφορά επιπέδου πολιτισμού...όχι αηδίες!

Επιδοτήσεις παίζουν σε πολλές μικρές χώρες, και για του λόγου το αληθές σας λέω ότι οι Death from Above 1979 επιχορηγήθηκαν από την κυβέρνηση του Καναδά για να κάτσουν να φτιάξουν τον δίσκο τους.

Ευτυχώς υπάρχουν επιχορηγίες και εδώ...που έχουν να κάνουν με οτιδήποτε είναι multicultural. Του τέστιν μπορείς να πάρεις λεφτά εσύ και η μπάντα σου και να πάτε να μάθετε κάποιο σπάνιο όργανο σε κάποιον δάσκαλο εντός Ευρώπης.

Ψάξτο.

Καλό σου απόγευμα :lol:
 
απλά και μόνο επειδή αναφέρθηκε η Φινλανδία:
προς Wow!: Οι Sigur Ros δεν είναι Φινλανδοί' date=' αλλά Ισλανδοί

οι μουσικοί στη Φινλανδία αποτελούν το 5% του πληθισμού (ασ με διορθώσει κάποιος αν ανακαλύψει κάτι αντίθετο)

επίσης σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες υπάρχουν επιδοτήσεις και λεφτά απο το κράτος προς όποιους κάνουν κάτι> απο το να θέλουν να ζήσουν μόνοι, μέχρι να σπουδάσουν, να κάνουν οικογένειες, να ανοίξουν επιχηρήσεις, να κάνουν ΜΟΥΣΙΚΗ

[/quote']

Thanx man,

να επαλυθέυσω ότι οι Sigur Ros είναι Ισλανδοί και το ποσοστό αυτών που παίζουν μουσική εκεί πάνω είναι πολύ μεγαλύτερο από το 5% της Φινλανδίας. Επίσης να σου πώ ότι οι SR έχουν παίξει στο σπίτι του Δημάρχου live για κάποιο party, πρόκειται για διαφορά επιπέδου πολιτισμού...όχι αηδίες!

Επιδοτήσεις παίζουν σε πολλές μικρές χώρες, και για του λόγου το αληθές σας λέω ότι οι Death from Above 1979 επιχορηγήθηκαν από την κυβέρνηση του Καναδά για να κάτσουν να φτιάξουν τον δίσκο τους.

Ευτυχώς υπάρχουν επιχορηγίες και εδώ...που έχουν να κάνουν με οτιδήποτε είναι multicultural. Του τέστιν μπορείς να πάρεις λεφτά εσύ και η μπάντα σου και να πάτε να μάθετε κάποιο σπάνιο όργανο σε κάποιον δάσκαλο εντός Ευρώπης.

Ψάξτο.

Καλό σου απόγευμα :lol:
το δικό μας είναι πάνω απο 5% και λοιπόν, πάλι λιγότερη μουσική εξάγουμαι... σωστά.

και για να μην γίνω γραφικός, άντε και στην έδινα εγώ αύριο την επιδότηση σε ποιό παραγωγό Έλληνα θα πήγαινες.. άστα.. στην Ελλάδα αμα θές να βγάλεις τραγουδια πιστας θα βρείς χιλιάδες στούντιος, αν όμως θέλεις να βγάλεις ήχο, green day, nightwish έστω, που θα πας?

Θα το πω χοντρά ότι πιστεύω ότι η πίστα (και όταν λέω πίστα εννοώ απο τζούλια αλεξανδράτου μέχρι c:real μίκρο και δεν συμμαζεύεται, έντεχνους, σκυλάδες και μπιτονταλάρες.. ) έχει κάνει μεγάλο κακό στην Ελληνική Μουσική σκηνή που όπως σωστά διατύπωσε και ο eye(για τους λόγους του) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
 
προς Wow!: Οι Sigur Ros δεν είναι Φινλανδοί' date=' αλλά Ισλανδοί[/quote']
Σωστά, λάθος μου! Πάντως νομίζω ότι το μικρό μου επιχείρημα εξακολουθεί να στέκει.
 
Ελπίζω ότι διάβασες το (εκτενέστατο αν και φλύαρο) πρώτο comment μου επί του θέματος.

Όσον αφορά το θέμα "πίστα"

μου φαίνεται περίεργο που μια χώρα που είχε ροκάδες άλλαξε τόσο ριζικά. Δλδ, σκέψου..παλία για σκυλάδικα είχαμε τον Λεπά, την Δημητρίου...οκ, και άλλους που δεν ξέρω. Ξαφνικά είναι γεμάτος ο τόπος!

Το Ηράκλειο όπου μένω από Δήμος γεμάτος ροκ μπαράκια είναι τίγκα στους κάγκουρες και στα σκυλάδικα...αλλά και;

Στο κάτω κάτω της γραφής οι μειοψηφίες δεν είναι που κάνουν την διαφορά; Δεν είναι πιό έντονη η αγάπη για κάτι που μοιράζεσαι με λίγους;

Ας προσέχουμε και τί ευχόμαστε, θα ήθελες εσύ όοοολους αυτούς τους τυπάδες με μπλουζάκια της αγαπημένης σου μπάντας; Εμείς δεν είμαστε οι ίδιοι που λυθοβολούμε τις μπάντες που "πουλάνε" ή που είναι πλέον "mainstream"?

Μην με πάρεις στραβά, απλά τον δικηγόρο του διαβόλου κάνω.

Μου την δίνουν τα σκυλάδικα και όλα όσα ανέφερες, αλλά μου την δίνουν επίσης και οι Evanescence και ένα κάρο άλλες μπάντες που είναι το "ξένο σκυλάδικο", αλλά σκέψου πόσοι από εδώ μέσα ακούνε ακριβώς αυτές τις μπάντες;

Τί είναι χειρότερο, ένας σκυλάς που χαίρεται αλλά δεν πειράζει κανέναν ή κάποιος που νομίζει ότι έχει ψάξει τη μουσική και δεν έχει ιδέα;

Και ποιός είναι σε θέση να κρίνει;

Κάθε μέρα αυτό αναρωτιέμαι...πόσο μη ψαγμένος είμαι και πόσα έχω να μάθω ακόμα.

 
Τί είναι χειρότερο' date=' ένας σκυλάς που χαίρεται αλλά δεν πειράζει κανέναν ή κάποιος που νομίζει ότι έχει ψάξει τη μουσική και δεν έχει ιδέα;

Και ποιός είναι σε θέση να κρίνει;

Κάθε μέρα αυτό αναρωτιέμαι...πόσο μη ψαγμένος είμαι και πόσα έχω να μάθω ακόμα.[/quote']

Το χειρότερο είναι ότι έχουμε μόνο σκυλάδες που χαίρονται με ότι τους ταϊζει το σύστημα και δεν ενοχλούν κανέναν, και μουσικάρες ξερώλες μη-ψαγμένους... και δεν έχουμε και κανέναν σε θέση να τους κρίνει....

κατάλαβες.. ΄:-)
 
Το χειρότερο είναι ότι έχουμε μόνο σκυλάδες που χαίρονται με ότι τους ταϊζει το σύστημα και δεν ενοχλούν κανέναν' date=' και μουσικάρες ξερώλες μη-ψαγμένους... και δεν έχουμε και κανέναν σε θέση να τους κρίνει....

κατάλαβες.. ΄:-)[/quote']

Έχουμε και underground σκηνή που έχει επαφές με το εξωτερικό, έχουμε κλειστές κοινότητες από μουσικούς που την έχουν δεί, έχουμε ψαγμένους που αγοράζουν 500 πράγματα την ημέρα και προφανώς δεν προλαβαίνουν να αγαπήσουν ένα δίσκο, έχουμε κολλημένους και ξεκολλημένους, κριτές και κριτικούς (και κρητικούς)..απ'όλα έχουμε.

Και βασικά αν ενδιαφέρεται οποιοσδήποτε μπορούμε να το συζητήσουμε και σε κάποιο chat γιατί έχει καταλήξει σε διάλογο, και δυσκολεύομαι να μην απαντήσω για να μην συνεχιστεί.

Α και για το θέμα studio,

αν θέλεις ήχο κάποιας μπάντας...πήγαινε βρές τον, εγώ προσωπικά ψάχνω τον δικό μου ήχο...και έχω στην δισκοθήκη μου τρελά βυνίλια που έχουν γραφτεί σε μαγνητοφωνάκι με ένα μικρόφωνο και 0 mastering αλλά τα ακούς και παθαίνεις shock.

Είμαι σίγουρος ότι και εσύ ονειρεύεσαι ένα home studio όπως όλοι μας :lol:

Τί να τα κάνεις τα προβάδικα έτσι όπως είναι;

υγ: βρήκα σκυλοπροβάδικο με Moogerfooger πετάλια και με έπιασε νευρικό γέλιο όταν μπήκα!

υγ2: Πήγα και είδα τον Αγγελάκα με τους επισκέπτες αρκετές φορές..και πάντα ήταν κάποιος μ***κας από κάτω που φώναζε "Γιατί το κάνεις αυτό ρε Γιάννη, που είναι οι Τρύπες ρε Γιάννη;". Αυτό είναι η Ελλάδα.
 
Πιστεύω έγινε κατανοητή η διαφοροποίηση του 'ακούω' και του 'καταλαβαίνω'.
Όχι' date=' δεν έγινε και ούτε θα γίνει (κατανοητή) διότι δεν υπάρχει! Είχα πολλά χρόνια να ακούσω τέτοιον ακαδημαϊκό ισχυρισμό (μάλιστα, με κάνει να αναρωτιέμαι για το ποια είναι η ηλικία σου), αλλά όπως και αν έχει, δεν είναι δυνατόν να πετάς στη μέση της κουβέντας έναν τέτοιον αφορισμό και να πιστεύεις ότι όλοι οι υπόλοιποι θεωρούν ως προϋπόθεση την ορθότητα αυτού του αφορισμού.

Αυτό που σου έγραψε ο Superfunk, είναι ότι για να την ακούει κάποιος είναι σίγουρο ότι την καταλαβαίνει. Δυστυχώς για τους απανταχού ακαδημαϊκούς, το νιονιό δεν είναι ούτε ο μόνος, ούτε ο κύριος τρόπος με τον οποίο καταλαβαίνουμε τον κόσμο γύρω μας.[/quote']

Είμαι 24 χρονών και δεν έκανα κανένα αφορισμό, ή τουλάχιστον δεν περίμενα ότι αυτό θα καταλάβαινε κανείς.

Όπως ανέφερα η μουσική, όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ, είναι:

1) Συναίσθημα + μυστήριο και αφορά σε ό,τι αγγίζει τις αισθήσεις μου. Ακούς δηλαδή κάτι και σου αρέσει για τον οποιδήποτε λόγο, όπως εγώ γουστάρω πχ τους SOAD γιατί έχουν ενέργεια, συναίσθημα, παράπονο, μελαγχολία, ξέσπασμα, μπλέκουν ρυθμούς κτλ.

2) Μαθηματικά, με την έννοια της σύνθεσης και του τρόπου που μια μελωδική γραμμή πατάει πάνω στην αρμονία και τον τρόπο που η ίδια η αρμονία εξελίσσεται σαν μια αλυσίδα.

Ακούς δηλαδή κάτι και καταλαβαίνεις, για παραδειγμα, σε ποιό mode κινείται ο σολίστας σε σχέση με το background, καταλαβαίνεις γιατί κολλάει μια out νότα κτλ.

Είναι και αυτό κάτι που ερεθίζει το αυτί και το μυαλό μαζί.

Για όσους απλά ακούνε jazz και τους αρέσει για τον οποιοδήποτε λόγο (γνώμη μου) ισχύει το 1)

Για όσους γνωρίζουν μουσική (γνώμη μου) ισχύει και το 1) και το 2)

Μπορεί να αγαπήσεις ένα κομμάτι που είναι πολύ απλό συνθετικά, να αντιπαθήσεις ένα πολύπλοκο ή το αντίστροφο κτλ.

Αν δεν ισχύει το 2) κατά τη γνώμη σου τότε πετάω ό,τι βιβλίο έχω αγοράσει ή κατεβάσει και σταματάω να μελετάω, σταματάω και τα μαθήματα που κάθε φορά μου αφήνουν ένα κεφάλι-καζάνι, στο εξής θα δέχομαι ό,τι είναι όπως είναι χωρίς περαιτέρω ανάλυση και θα περιοριστώ μόνο στη μινόρε πεντατονική.

Δε μιλάω για ακκόρντα με extensions ούτε για θεωρία...

Μιλάω για φιλοσοφία στο παίξιμο....είναι εύκολο να παίζεις παπαριές και να ξέρεις να τις δικαιολογείς μετά με αερολογίες του στιλ "τι λε ρε φίλε' date=' εγώ πέρασα από Locrian#2 επειδή είχε min7b5...."(ενώ δεν έχεις παίξει καν κάτι τετοιο) και άλλα τέτοια που περισσότερο για εξέταση/εντυπωσιασμό μουσικολογίας κάνουν παρά για παίξιμο... [/quote']

Όποιος παίζει παπαριές και απλά ξέρει να δικαιολογεί με αερολογίες που σκοπό έχουν τον εντυπωσιασμό είναι καραγκιόζης, κομπλεξικός και γίνεται αντιπαθής σε ένα οποιοδήποτε σχήμα.

Το δικό μου σκεπτικό είναι ότι κάθε mode έχει το ηχόχρωμά του και ανάλογα πού θα πατήσει μια μελωδική γραμμή θα δώσει άλλο συναίσθημα.

Το θεωρώ σημαντικό να γνωρίζω περισσότερα πράγματα εκ των προτέρων και να μην περιορίζομαι, όπως πχ όταν έμαθα να χρησιμοποιώ ντιμινουίτες σε πτώση 5-1 είχα τρελαθεί.

Το να μπορείς να αιτιολογήσεις γιατί κολλάει κάτι βάσει θεωρίας, για μένα, είναι ένα δυνατό όπλο και προς τα εκεί προσπαθώ να κινούμαι.

Ακόμα και αν παίξεις κάτι ωραίο κατά τύχη υπάρχει λόγος που αυτό είναι ωραίο, αν δεν έχεις την περιέργεια να ξέρεις γιατί, τότε κανένα πρόβλημα.

Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ ξανά και συγνώμη που είμαι κατά κάποιο τρόπο εκτός θέματος
 
Όποιος παίζει παπαριές και απλά ξέρει να δικαιολογεί με αερολογίες που σκοπό έχουν τον εντυπωσιασμό είναι καραγκιόζης' date=' κομπλεξικός και γίνεται αντιπαθής σε ένα οποιοδήποτε σχήμα.[/quote']
Συμφωνώ απόλυτα θεωρητικά.Αλλά στην πράξη γιατί βλέπω να τον θαυμάζουνε?

Το δικό μου σκεπτικό είναι ότι κάθε mode έχει το ηχόχρωμά του και ανάλογα πού θα πατήσει μια μελωδική γραμμή θα δώσει άλλο συναίσθημα.
Το θεωρώ σημαντικό να γνωρίζω περισσότερα πράγματα εκ των προτέρων και να μην περιορίζομαι' date=' όπως πχ όταν έμαθα να χρησιμοποιώ ντιμινουίτες σε πτώση 5-1 είχα τρελαθεί.

Το να μπορείς να αιτιολογήσεις γιατί κολλάει κάτι βάσει θεωρίας, για μένα, είναι ένα δυνατό όπλο και προς τα εκεί προσπαθώ να κινούμαι.[/quote']

Mαζί σου είμαι....αλλά αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που έθεσα αυτό το ζήτημα εξ αρχής.Δηλ. αν γνωρίζοντας αυτά τα πράγματα είσαι μετά σε θέση να δημιουργήσεις...είναι ένα μέσο η θεωρία (κι εγώ αυτο το δρόμο ακολουθώ)...αλλά όπως είπα μερικά ποστ πιο πάνω,αναρωτιέμαι πότε καταλαβαίνεις οτι έχεις χαθεί σε αυτή την πορεία.

Ακόμα και αν παίξεις κάτι ωραίο κατά τύχη υπάρχει λόγος που αυτό είναι ωραίο' date=' αν δεν έχεις την περιέργεια να ξέρεις γιατί, τότε κανένα πρόβλημα.[/quote']
Kι εδώ συμφωνώ.Απλά αν αναφέρεσαι σε μένα,έχω ΤΕΡΑΣΤΙΑ περιέργεια για αυτό το γιατί :wink:

Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ ξανά και συγνώμη που είμαι κατά κάποιο τρόπο εκτός θέματος
Από μένα δεν παρεξηγήθηκες και νομίζω μάλιστα οτι το επανέφερες στην αρχική του τροχιά :wink:
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top