• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Μίξη κιθάρας με πυκνωτικό

sultan of string

Γνωστό μέλος
6 Ιουνίου 2024
1,180
483
83
35
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
καλησπέρα.

προσπαθώ να βελτιώσω τον ήχο που παίρνω ηχογραφώντας με ένα Rode μια ακουστική.

Ηχογραφώ σε δωμάτιο και δοκίμασα διάφορα, όπως να κάνω κλώνο του τρακ και να το βάλω σε άλλο κανάλι, να βάλω REVERB, κάποιος μου είπε να αλλάξω τη φάση στο άλλο κανάλι.

Μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα είναι θα έλεγα ΟΚ.

Τι θα μπορούσα να κάνω για να δωσω ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα ;

 
Πρεπει να υπαρχουν Plugins βεβαια αλλα εγω εχω μεινει στα παλαια.

Πχ αν προκειται για κιθαρα που δεν ντουμπλαρεται (να παιξεις δηλαδη το ιδιο σε αλλο καναλι) και εχεις τη δυναοτητα να παρεις ενα ακομα μικροφωνο, ψαξε για mid/side miking.

Θα χρειαστεις ενα ακομα πυκνωτικο που εχει δυνατοτητα 8 figure πχ το Behringer B-2 PRO
Ενα πειραμα ππου ειχα κανει




 
  • Like
  • Συμφωνώ
Reactions: npap and odis13
ακούγεται όντως εντυπωσιακά.

Αλλά θα χρειαστεί σίγουρα τέτοιου τύπου μικρόφωνο ;

ή άλλο ένα ίδιο με το άλλο (είναι το ντ1α)

 
καλησπέρα.

προσπαθώ να βελτιώσω τον ήχο που παίρνω ηχογραφώντας με ένα Rode μια ακουστική.
Το δωμάτιο και η θέση του μικροφώνου παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο.

Ως σημείο εκκίνησης, τοποθέτησε το mic κοντά στην κιθάρα, να δείχνει περίπου στα 12ο τάστο. Πλησίασε το μέχρι εκεί που ξεκινούν να αυξάνουν απότομα τα μπάσα και μετά τράβα το λίγο πιο μακριά.

Μείνε όσο πιο μακριά μπορείς από τοίχους και πατώματα. Βάλε ένα χαλάκι κάτω από το μικρόφωνο.

Ηχογράφησε. Αν θες στέρεο για να το στείλεις L/R πρέπει να ξαναπαίξεις την ίδια κιθάρα με το ίδιο όσο μπορείς παίξιμο. Ντουμπλαρίσματα καναλιών κι εφέ δε θα σου δώσουν το ίδιο αποτέλεσμα.

Μετά κάποιο eq, ίσως λίγο compression αν χάνεται στη μίξη και είσαι ΟΚ.

Μην ασχοληθείς με εξωτικές τεχνικές ηχογραφήσεις κλπ. Αυτά είναι για να σου δώσουν κάποιες λεπτομέρειες. Αν δεν μπορείς να βγάλεις ήχο με τα προηγούμενα βήματα, θα σου είναι κι αυτές άχρηστες.

Αν θες να πειραματιστείς αγόρασε ένα πουράκι (small diaphragm condenser) της Rode, που έχει πολύ διαφορετικό ήχου. Ειδικά αν θες να γράψεις fingerstyle.

Τέλος, αν θες ανέβασε κάτι εδώ από αυτά που έχεις ηχογραφήσει με το setup σου και πες μας τί σε ενοχλεί.

 
ακούγεται όντως εντυπωσιακά.

Αλλά θα χρειαστεί σίγουρα τέτοιου τύπου μικρόφωνο ;

ή άλλο ένα ίδιο με το άλλο (είναι το ντ1α)
Υπαρχουν πολλες στερεο τεχνικες, και τις περισσοτερες θα μπορουσες να τις κανεις με δυο NT1A. Αλλα αν θες να κανεις το mid/side που σου λεει ο Δελτα συγκεκριμενα, το ενα μικροφωνο ΠΡΕΠΕΙ να ειναι figure 8. Δε γινεται αλλιως. 

Για το mid μικροφωνο το NT1 ειναι μια χαρα, αλλα για το side θα πρεπει να βρεις καποιο που να ειναι figure 8, ειτε πυκνωτικο ειτε ribbon. Εγω πχ χρησιμοποιω το Rode M3 για mid και ενα ribbon Superlux R102 για side για προχειρες ηχογραφησεις στο σπιτι (οχι οτι κανω και αλλες).




 
ευχαριστώ για τις ιδεες.

Για την ώρα σκέφτομαι πως να περιορίσω το κόστος.

Εχω ένα φορητο τσέπης tascam που έχει δυο αντικριστά μικρόφωνα και σεφτόμουνα μηπως μπορώ να τα αξιοποιήσω μαζί με το rode. Δεν ξέρω τι τύπου είναι. Πάντως από μόνο του αυτό ηχογραφεί καλά σε ζωντανές εμφανίσεις

αυτά που έχω ηχογραφήσει είναι δοκιμές και μάλλον μέτρια και στο παίξιμο.

αλλά θα προσπαθήσω

 
ανεβαζω ένα δειγμα.

δεν είναι ότι δεν μου αρέσει.

Θέλω ο ήχος να έχει περισσότερο, ας πούμε χώρο και να μοιράζεται στα δύο κανάλια.

Θα μπορούσα να κάνω κάτι με το τασκαμ?


sltan.mp3
 

Attachments

Αν έχεις το tascam με τα XY μικρόφωνα, μπορείς να κάνεις hard pan στα δύο κανάλια που δίνει. Μετά μπορείς να βάλεις στο κανάλια reverb με τις επιστροφές των καναλιών panned κυρίως ανάποδα, δηλαδή το reverb του δεξιού καναλιού αριστερά, και αυτό του αριστερού δεξιά. 

Το παρακάτω είναι μονοφωνικα γραμμένο καρφί piezo. Αντί για μικρόφωνα έβαλα IR, το αντέγραψα σε δύο κανάλια με λίγο διαφορετικό eq και compressor στο καθένα, και μετά έβαλα τα reverb ανάποδα.

https://www.youtube.com/watch?v=lzh3QnrIqTQ

 
Last edited by a moderator:
  • Ευχαριστώ
Reactions: sultan of string
άραγε βολεύει να το χρησιμοποιησω μαζι με το rode?
https://smart.noiz.gr/details.php?id=574321

Ορίστε, στέρεο μικροφωνάκια μικρού διαφράγματος με ένα 100ρικο. Μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις και μαζί με το Rode που έχεις σαν μικρόφωνο κέντρου για να ρυθμίζεις πόσο πλάτος θες στη μίξη

Δεν αξίζει τον κόπο και τον χρόνο να κάτσεις να ασχοληθείς με πατέντες και tascam κλπ κλπ. 

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Spyros Delta
https://smart.noiz.gr/details.php?id=574321

Ορίστε, στέρεο μικροφωνάκια μικρού διαφράγματος με ένα 100ρικο. Μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις και μαζί με το Rode που έχεις σαν μικρόφωνο κέντρου για να ρυθμίζεις πόσο πλάτος θες στη μίξη

Δεν αξίζει τον κόπο και τον χρόνο να κάτσεις να ασχοληθείς με πατέντες και tascam κλπ κλπ. 


πειραματισμός το ένα πειραματισμός μείον 100 ευρώ το άλλο

δεν ξέρω αν με πιάνετε.

με λεφτά κάνεις ό,τι θες. Χωρίς λεφτά δοκιμάζεις κι αν σ αρέσει προχωράς.

αρα αν υπάρχουν οδηγίες στο να βάλω το τασκαμ στο παιχνίδι θα με βοηθούσαν

 
Last edited by a moderator:
πειραματισμός το ένα πειραματισμός μείον 100 ευρώ το άλλο
Όχι. Τα δύο στέρεο μικρού διαφράγματος πυκνωτικά είναι standard recording practice και ενδεδειγμένα για ακουστική κιθάρα ενώ το ένα πυκνωτικό + ένα tascam + τζατζίκι + πατάτες είναι κάψιμο χρόνου για μένα. Όπως και να χει όμως δικός σου ο χρόνος και η απόφαση. Ελπίζω κάποιος να μπορέσει να σε βοηθήσει. 

 
το τασκαμ έχει δυο μικρόφωνα καλής ποιότητας σε διάταξη ΧΥ, ενώ μπορούν να ανοίξουν για πιό φαρδιά εικόνα.

Εχω κάνει καλές ηχογραφήσεις σε live.

το θέμα είναι με ποιά τεχνική θα μπορούσα να βελτιώσω τις δυνατότητες του ή του rode που έχω αν τα βάλω μαζί.

Μέχρι στιγμής δεν το έχω κάνει γιατί δεν ξέρω πως ακριβώς να τα ταιριάξω. Εκεί ζητάω κάποιο μπούσουλα. Δεν θέλω να ψαχνω τυφλα

το τζατζίκι δεν κατάλαβα που κολλάει

 
το τασκαμ έχει δυο μικρόφωνα καλής ποιότητας σε διάταξη ΧΥ, ενώ μπορούν να ανοίξουν για πιό φαρδιά εικόνα.

Εχω κάνει καλές ηχογραφήσεις σε live.

το θέμα είναι με ποιά τεχνική θα μπορούσα να βελτιώσω τις δυνατότητες του ή του rode που έχω αν τα βάλω μαζί.
Ηχογραφείς ταυτόχρονα το tascam λίγο πιο μακριά και με οσο μπορείς πιο ανοικτή στέρεο εικόνα και το Rode πιο κοντά στην κιθάρα.

Ηχογραφείς ένα παλαμάκι πριν ξεκινήσεις.

Περνάς το tascam στο DAW και το rοde. Τα φέρνεις μαζί όσο μπορείς sample perfect στο παλαμάκι. Τσεκαρεις φάσεις κι αφήνεις εκεί που ακούγεται καλύτερα.

Μιξάρεις κέντρο με το Rode και άκρες με το tascam. 

To τζατζίκι κολλάει στο ότι δεν υπάρχει καμία σύγκριση αυτού που σου πρότεινα με αυτόν τον πειραματισμό, πόσο μάλλον να τα εξισώσεις κιόλας. Έχω παίξει με τέτοια μηχανηματάκια αλλά έχω ακούσει και πολλά μικρόφωνα και έχω μέτρο σύγκρισης.

 
Σε τέτοια δωμάτια χωρίς απορρόφηση δοκίμασε και ένα απλό δυναμικό τύπου sm57 κοντά στη κιθάρα. 

 
  • Like
Reactions: Superfunk
Σε τέτοια δωμάτια χωρίς απορρόφηση δοκίμασε και ένα απλό δυναμικό τύπου sm57 κοντά στη κιθάρα. 
το δωμάτιο δεν έχει ανάγκη. είναι βιβλιοθηκες γυρω γυρω μονο ένα παράθυρο με βαριά κουρτίνα στη μια μερια

αλλά και αυτό σημαίνει "αγόρασε ένα μικρόφωνο και κάνε πείραμα

 
ανεβαζω ένα δειγμα.

δεν είναι ότι δεν μου αρέσει.

Θέλω ο ήχος να έχει περισσότερο, ας πούμε χώρο και να μοιράζεται στα δύο κανάλια.

Θα μπορούσα να κάνω κάτι με το τασκαμ?


sltan.mp3
Το να γράψεις ακουστική κιθάρα, είναι ζόρι μεγάλο. Δεν πρόκειται να σε βοηθήσω στους πειραματισμούς σου, αλλά θα σε πω 2 πράματα που συνάντησα σε επαγγελματικά στούντιο και διαλέγεις...

Πήγα κάποτε κάπου και καθότι, δεν θεωρούμε και παιχταράς, βρέθηκα απέναντι σε ένα μικρόφωνο που έγραφε και την ανάσα μου στα 50 εκατοστά, τον πήχη μου που ακούμπαγε στο σκάφος, τη πένα που γρατζούναγε σα κλαμένο γατί...ΤΡΟΜΕΡΟΣ ήχος, άχρηστος κιθαρίστας

Έτερος ηχολήπτης, γνωρίζοντας τις πάμπολλες αδυναμίες μου, απλά έγραψε, με χαμηλότερης ποιότητας μικρόφωνο κοντά στο 12το τάστο και μετά πέρασε εφέ. Όλα καλά, σύμφωνα με τις δυνατότητές μου ως παίχτη και σε σχέση με αυτό που ήθελα να ακούσω.

Διαλέγεις και παίρνεις με βάση αυτό που θες να ακούσεις

 
Σε τέτοια δωμάτια χωρίς απορρόφηση δοκίμασε και ένα απλό δυναμικό τύπου sm57 κοντά στη κιθάρα. 
+1000

Ολόκληρο αριστούργημα έτσι γράφτηκε και σε κασσετοφωνο μάλιστα 




 

Trending...

Νέα θέματα