Μικροφωνα για ηχογραφηση ηλ.κιθαρας

Νίκος

Superfunk

R.I.P.
Μηνύματα
47,842
Πόντοι
2,368
Εμπνευσμενος απο αυτη την κουβεντα

http://www.noiz.gr/index.php?topic=186384.10;topicseen

εγραψα το ιδιο κιθαριστικο μερος με 4 διαφορετικους συνδιασμους μικροφωνων για να ακουσουμε τη διαφορα μεταξυ τους

πρωτα ακουμε ενα δυναμικο μικροφωνο μονο του (senheisser e906)

μετα ενα ribbon μονο του (φτηνο απο τον Θωμα... ;D)

μετα τα δυο παραπανω μαζι

τελος για συγκριση εχω βαλει και ενα πυκνωτικο μονο του (Rhode NT1) αν και ποτε μου δεν χρησιμοποιω πυκνωτικα μικροφωνα για ηλ.κιθαρα.

& στις 4 περιπτωσεις τα μικροφωνα εχουν τοποθετηθει περιπου 10 εκ.απο το κεντρο του μεγαφωνου στην ιδια ακριβως θεση καθε φορα.

dynamic.mp3

ribbon.mp3

ribbon__dynamic.mp3

nt1.mp3

 

Attachments

Αν και ακούω υπό αντίξοες συνθήκες, ψηφίζω ribbon+dynamic.

Thanks για τον "κόπο" sf.

 
Ribbon+906 κι εγώ αλλά με πολύ μικρή διαφορά από 906 σκέτο, με πολύ μικρή διαφορά από ribbon σκέτο και όλα αυτά με μεγάλη διαφορά καλύτερα από Rhode σκέτο.

 
Jazzjoker είπε:
Ribbon+906 κι εγώ αλλά με πολύ μικρή διαφορά από 906 σκέτο, με πολύ μικρή διαφορά από ribbon σκέτο και όλα αυτά με μεγάλη διαφορά καλύτερα από Rhode σκέτο.
Ακριβώς.

Κι εγώ ήμουν μεταξύ του ribbon σκέτου και του συνδυασμού ribbon+dynamic.

Αποφάσισα το δεύτερο θεωρώντας ότι δίνει λίγη ατάκα παραπάνω.

 
Eγώ που δεν έχω ιδέα απο τέτοια και ακούω από σάπια 5.1 creative 8 ετών, τα άκουσα τρείς

φορές. Μου φαίνεται πως το πιο ''πιστό'' είναι το ribbon, ενώ ο συνδιασμός του με το δυναμικό

δίνει λίγο χρώμα, ίσως κολακεύει, οπότε μάλλον το θέμα είναι τι θέλουμε σε κάθε περίπτωση...

Σωστά?

 
Κι εγώ +1 για τον συνδιασμό ribbon+dynamic.

Μια ερώτηση. Απο πλευράς gain ήταν όλα στο ίδιο επίπεδο; Ρωτάω γιατί ακούω ένα  υψίσυχνο κουδούνισμα σε όλα τα tracks, αλλά λίγο πιο έντονα σε αυτά που περιλαμβάνουν το δυναμικό. Κι ερωτώ ~χωρίς να είμαι σίγουρος~, δε θα έπρεπε να το πιάνει πιο έντονα το πυκνωτικό;

 
κι εγώ προτιμώ το συνδυασμό ribbon+dynamic αλλά μου φαίνεται και το πυκνωτικό πολύ ενδιαφέρον, σαν να "αρπαζει" περισσότερη λεπτομέρεια στις χαμηλες δυναμικές, δεν ξερω αν ειναι η ιδέα μου.

μας λες αν μπορείς και τις τιμές των μικροφώνων?

ωραίο συγκριτικό! μακάρι να είχες και το μπλιαχρινγκερ που αναφερθηκε στην προηγουμενη κουβεντα να ακουγαμε καμια διαφορά! :)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ: για μενα προσωπικά πάντως οι διαφορές ήταν παρα πολύ μικρές για να δικαιολογήσουν την αγορά 2 μικροφώνων αντι για μόνο το ribbon.  ;)

 
Χρήσιμη σύγκριση.

+1 για το dual setup

ΥΓ1:Τι ribbon είναι?

ΥΓ2: Στο ribbon+dynamic η μίξη είναι το ένα αριστερά και το άλλο δεξιά πχ?

 
Τι ribbon είναι?
αυτο

http://www.thomann.de/gr/the_tbone_rm700.htm

Στο ribbon+dynamic η μίξη είναι το ένα αριστερά και το άλλο δεξιά πχ?
& τα δυο στο κεντρο (ετσι κι αλλοιως  και μεσα στις μιξεις  παντα τα παναρω ακριβως στο ιδιο σημειο,το ενα "πανω στο αλλο δηλ" για να συμπληρωνουν το ενα το αλλο)

μας λες αν μπορείς και τις τιμές των μικροφώνων?
http://www.thomann.de/gr/the_tbone_rm700.htm

http://www.thomann.de/gr/sennheisere_906.htm

Απο πλευράς gain ήταν όλα στο ίδιο επίπεδο;
αν εννοεις το gain της προενισχυσης οχι,το πιο ευαισθητο ειναι το πυκνωτικο και το πιο ....αναισθητο.. ;D φυσικα το δυναμικο το ribbon ειναι καπου στη μεση και τα 3 ομως εχουν settings ωστε να εχουν το ιδιο level.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ: για μενα προσωπικά πάντως οι διαφορές ήταν παρα πολύ μικρές για να δικαιολογήσουν την αγορά 2 μικροφώνων αντι για μόνο το ribbon.
για αυτο και ειπα οτι αν ειναι να πρεπει να χρησιμοποιησω μονο ενα μικροφωνο προτιμω να ειναι ribbon.

 
Πολυ ενδιαφερον μινι τεστ!

Ευχαριστουμε πολυ SF!

Δεν μπορω να πω οτι μου αρεσε καποιο πιο πολυ για τον απλο λογο οτι ΟΛΑ τα δειγματα ειναι καλα... 8)

Επισης,πιστευω πως ενα μικροφωνο δειχνει τις αδυναμιες και τα προτερηματα του μεσα

σε μια μιξη.

Κρινοντας το συγκεκριμενο τεστ,το παιξιμο ειναι πολυ ''ευγενικο''και δεν εχει ιδιαιτερες απαιτησεις δυναμικων ή εμφασης σε καποιες συχνοτητες που αναδεικνυουν το υφος του παιχτη(και αυτο δεν εχει να κανει με παικτικες ικανοτητες).

Ως εκ τουτου,ολα μου ακουγονται καλα με διαφορες που ενα μικρο eq tweeking θα μπορουσε να προσπερασει.

Τελος,νομιζω οτι το ''ζορι''ειναι να ''παρεις'' καλα εναν drive ηχο,ιδίως lead (λιγο ή πολυ υπεροδηγημενο)γιατι εκει οι αρμονικες αλλαζουν μορφη και τα μικροφωνα ''αντιδρουν'' με διαφορετικο τροπο.(Και εκει ερχεται ο προενισχυτης πιστευω να παιξει το ρολο του και να σωσει ενα μετριο μικροφωνο)

Προσωπικα,απ τη μερα που ξεκινησα την καταγραφη των ιδεων μου ως παντελως ασχετος,

η ηχογραφηση ''καθαρης'' κιθαρας ειχε παντα το ελαχιστον ικανοποιητικα αποτελεσματα με ο,τι μικροφωνο και να εγραφα.

Superfunk,θα ειχε ενδιαφερον να κανεις ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο με λιγο drive απ τον ενισχυτη.

(ή πολυ...ενδιαφερει πολυ κοσμο εδω μεσα απ οτι εχω καταλαβει ;D)

 
@freerock1974

Μωρε και με πολυ drive το κανω.... ;D

Η αληθεια ειναι οτι και με drive ηχους τα μικροφωνα συμπεριφερονται αναλογα οποτε δεν υπαρχει τελικα διαφορα "ανταποκρισης"...παντως προσωπικα παντα εβγαζα πολυ πιο ευκολα...βρωμικο ηχο απο καθαρο....(το ιδιο συμβαινει και με το modeling, αν παρατηρησεις ολα τα modeling devices εχουν σαν αχιλλειο..πτερνα τους ΚΑΘΑΡΟΥΣ ηχους και οχι τους βρωμικους οι οποιοι βγαινουν ευκολα... ;D) 

Και για βρωμικους ηχους προτιμω τον συνδιασμο ribbon/dynamic ή αν εχω μονο ενα mic στη διαθεση μου ενα ribbon μονο του.

Ως εκ τουτου,ολα μου ακουγονται καλα με διαφορες που ενα μικρο eq tweeking θα μπορουσε να προσπερασει.

σε αυτο εχεις απολυτο δικιο,ετσι κι αλλοιως "ολη" η δουλεια σε μια μιξη ειναι η εφαρμογη του καταλληλου eq & compression.

 
το ribbon κάνει και για ηχογραφηση ακουστικής κιθάρας?

απ ευθειας....οχι μεσω ενισχυτη

 
yannis37 είπε:
το ribbon κάνει και για ηχογραφηση ακουστικής κιθάρας?

απ ευθειας....οχι μεσω ενισχυτη
Και βέβαια.

Ειδικά σε συνδυασμό με κάποιο πυκνωτικό (μικρού διαφράγματος κατά προτίμηση) έχει πολύ ωραία αποτελέσματα.

Τσέκαρε και το άρθρο του Νικόδημου περί ηχογράφησης ακουστικών οργάνων.

 
longshadow είπε:
Μόνο σε μένα άρεσε καλύτερα το πυκνωτικό δηλαδή??... ;D ;D
+1, έχει τον πιο μαλακό, γλυκό και αναλυτικό ήχο.

 
Μιας και το άρχισε ο Superfunk ας βάλουμε μέσα και λίγο ακουστικό υλικό από δικά μας πράγματα.

Το ακόλουθο είναι ένα δειγματάκι από κιθάρες που ηχογράφησα για ένα φίλο στο στούντιό μας

πάνω σε ένα backing track που έφερε. (αυτός έπαιξε και τις κιθάρες)

Η εγγραφή έγινε με ένα Heil pr30 σε έναν Engl και ένα sm57 πάνω σε ένα Mesa Boogie. Επίσης, σε απόσταση 2.5 μέτρων, ένα telefunken AK47 "έπιανε" φυσικό χώρο.

To δείγμα είναι flat χωρίς την παραμικρή επεξεργασία (όχι ότι θα έβαζα κάτι παραπάνω, είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα)

Aυτά.

metalGT.wav

 

Attachments

Χμμμ....εμένα οι διαφορές μου φάνηκαν μεγάλες. Σαν να ακούς π.χ την ίδια κιθάρα με άλλους μαγνήτες, ή έναν άλλον -της ίδιας οικογένειας μεν- ενισχυτή.

Anyway, μου άρεσε περισσότερο ο συνδυασμός ribbon + dynamic.

 
haryy είπε:
Η εγγραφή έγινε με ένα Heil pr30 σε έναν Engl και ένα sm57 πάνω σε ένα Mesa Boogie. Επίσης, σε απόσταση 2.5 μέτρων, ένα telefunken AK47 "έπιανε" φυσικό χώρο.

To δείγμα είναι flat χωρίς την παραμικρή επεξεργασία (όχι ότι θα έβαζα κάτι παραπάνω, είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα)
Σκοτωνει.

Εδω ομως παιζει αυτο που ειπες το οποιο εγω θεωρω αυτονοητο.

Ο παιχτης.Αυτος που παιζει εδω εχει χερια.(και ποδια,εννοειται.. ;D)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top