Αυτα που θα σου πω ειναι για χορωδιες των 70 ατομων ( παιδια Δημοτικου Γυμνασιου ), σε αιθουσα θεατρου 200 θεσεων.
Στη πρωτη παρασταση χρησιμοποιησα 3 μικροφωνα πουρακια της AKG ( AKG C 568B ) σε ισες αποστασεις μεταξυ τους ( αριστερα-κεντρο-δεξια ) με ενεργοποιημενο το low cut του μικροφωνου. Επειδη η χορωδια καθησε αμφιθεατρικα ( δηλαδη σε σκαλοπατια πανω κατω ) βρηκα μια μεση τιμη στο υψος των μικροφονων, και εβαλα τς "τρυπες" να κοιτανε προς το πατωμα. Ετσι ειχα λιγοτερη διαχυση του ηχου, αλλα μεγαλο προβλημα με τη στερεοφωνικη κατανομη. Η αποσταση των μικροφωνων απο τη πρωτη σειρα, ηταν περι των 2 μετρων..Η δυναμικη ηταν μεγαλη και κουρασα τον Compressor αρκετα.
Σαν δευτερη επιλογη, προτιμησα να εχω την ιδια κατανομη, αλλα με 2 μικροφωνα της AKG ( τα ιδια ). Εκει εχασα τον ογκο της χορωδιας, αφου ηδη τα παιδια τραγουδανε σε πολυ ψηλες τονικοτητες.
Σαν τριτη επιλογη ( και αυτη για ηχογραφηση ), χρησιμοποιησα μια διαταξη Χ-Ψ απο 2 ορθια μικροφωνα της Beyer Dynamics ( MCE90 ) με μια μικρη κλιση προς το κεντρο της χορωδιας ( ηταν σε μεγαλυτερο υψος απο τη χορωδια ). Το αποτελεσμα ηταν εκπληκτικο, στερεοφωνικο και ειχε τον ογκο της χορωδιας και το ambience του χωρου. Σε live δεν το εχω δοκιμασει αυτο, γιατι πιστευω οτι θα μου "αρπαξουν" τα Beyer και οι suppressor ( anti feedback ) δεν θα λειτουργησουν σωστα.