Μέτρημα χρόνων μουσικών κομματιών;

Vodkapower

Νέο μέλος
Μηνύματα
195
Πόντοι
16
Γειά χαρά.. Λοιπόν όπως λέει και ο τίτλος θα ήθελα να μου λύσετε αυτή την απορία.

Δηλαδή έχωντας ένα δωδεκάμετρο (λόγω οικιότητας) μπορώ να καταλάβω τα μέτρα και τους χρόνους 4/4 ή 4/8. Παρόλα αυτά έπεσε στον σκληρό του pc μου μια φοβερή δισκογραφία των TOOL.. Και ακούγωντας κομμάτια παρατήρησα οτι μου είναι δύσκολο έως αδύνατο να κατανοήσω τους χρόνους που αντιστοιχούν στα κομμάτια.

Π.χ. στο κομμάτι schism απο τον δίσκο Lateralus πως μπορώ να βρω τον χρόνο (υπάρχει κάποια απλοποίηση ή διαδικασία γενικότερα;), κάπου είχα ακούσει για μέτρα που εμπεριέχουν μέσα τους άλλα μέτρα κτλ (όχι οτι 5/4 σημαίνει 3/4 + 2/4).

Ευχαριστώ.. 8)

 
Δεν είμαι ο πλεον εμπειρος να σου απαντησω αλλα υπαρχει λογος

που θες να αναλυσεις το μετρο η απλη περιεργεια?

Γιατι πιστευω πως αν θες απλα να βγαλεις το κομματι,

με δυο τρεις ακροασεις θα σαι οκ ;)

 
Ευχαριστώ για την απάντηση αλλά δεν μου αρκεί απλά να βγάλω το κομμάτι.

Θα προτιμούσα να κατανοήσω αυτό που παίζω μιας και δεν έχω ξανα ασχωληθεί με το είδος και είναι κάτι που πρόκειται να παιχθεί σε μπάντα.

Θα ήθελα να μάθω αν υπάρχει κάποια διαδικασία για τν καταγραφή των μέτρων/ρυθμού.

Το ζητάω αυτό λόγω οργάνωσης κάποιων ιδεών που έχω αλλά και για την κατανόηση (και) άλλων κομματιών.

 
Ok, το θεμα μετρησης χρονου ειναι λιγο tricky. Δεν ξερω κατα ποσο εισαι εξοικιωμενος, και τι μαθηματα εχεις κανει, αλλα σιγουρα καποια μαθηματα ρυθμικου σολφεζ-ντικτε βοηθουν πολυ. Νομιζω πως ειναι δυσκολο να αναπτυχθει πληρως μεσα απο ενα thread. Σιγουρα θελει και πολυ εξασκηση. Anyway, το συγκεκριμενο κομματι στο κουπλε εχει εναν κυκλο που ολοκληρωνεται μεσα απο δυο μετρα: 5/8 - 7/8. Στη γεφυρα οπου δεν υπαρχουν φωνητικα (ακομα ειμαστε στο κουπλε) το κανει 6/8 - 7/8. Αν εντοπισεις αυτο το μετρημα θα σε βοηθησει πολυ να μπεις στο νοημα. Παρακατω πολυ πιθανο να το αλλαζει.(Δεν το ξερω το κομματι. Τωρα το googlara). Παρανοικη μπαντα! Τελοσπαντων καλα ξεμπερδεματα με το μετρημα...

 
κι εγω φιλε μου 13/8 το βλεπω

κοιτα συνθετα μετρα σε οποιαδηποτε θεωρια μουσικης

και βρες καποιο prog. π.χ.(gp5) το οποιο θα σε βοηθησει στα 12μετρα κ.α. ελπιζω να βοηθησα

 
Vodkapower είπε:
Ευχαριστώ για την απάντηση αλλά δεν μου αρκεί απλά να βγάλω το κομμάτι.

Θα προτιμούσα να κατανοήσω αυτό που παίζω μιας και δεν έχω ξανα ασχωληθεί με το είδος και είναι κάτι που πρόκειται να παιχθεί σε μπάντα.

Θα ήθελα να μάθω αν υπάρχει κάποια διαδικασία για τν καταγραφή των μέτρων/ρυθμού.

Το ζητάω αυτό λόγω οργάνωσης κάποιων ιδεών που έχω αλλά και για την κατανόηση (και) άλλων κομματιών.
Αυτο ακριβως ηθελα να σου πω, αν εχεις σκοπο να το δουλεψεις με μπαντα

πρεπει να μπεις στη διαδικασια αναλυσης του κομματιου

για να βγαλετε συννενοηση ;)

 
ε, όχι και η κύρια. Για το 10,000 days έχουν δηλώσει πως έχουν επιρρεαστεί, λόγω και του ότι τους είχαν support για πολλά live. Φοβερή μπάντα, όπως και να έχει.

 
γενικά στο προγκρεσιβ η ρυθμική της μουσικής είναι δύσκολη όχι μόνο επειδή είναι πολύπλοκη, αλλά επειδή αλλάζει συνεχεια και δε σ'αφηνει να κουνήσεις το κεφάλι ρυθμικά με την ησυχία σου ;D

θέλω να πω οτι σε πολλά συγκροτήματα παρατηρείς όχι μόνο να βάζουν ρυθμούς αποτελούμενους απο πχ ένα δυάρι και 2 τριάρια, αλλά επίσης αυτό το πάτερν αλλάζει και γίνεται κάποιος άλλος πολύπλοκος ρυθμός.

αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κάποιος που δε ξέρει το κομμάτι καλά να τα χάνει, γιατί μόλις βρει το 1ο πάτερν, αυτοί αλλάζουν στο άλλο εκεί που δε το περιμένεις.

μην σε φοβίζει όμως αυτό, ο ρυθμός είναι μετρημένα κουκιά, γιατί πολύ απλα μπορείς να σπάσεις τις πιο μεγάλες αξίες στις υποδιαιρέσεις τους μέχρι να έχεις ένα ρυθμό φτιαγμένο απο ίδιες αξίες, οποτε είναι πανεύκολο να τον κατανοήσεις.

πχ τον ρυθμό "λεβέντικο" της μακεδονίας

http://megaloxori-serron.livepage.gr/file/589/2988

ενώ στην αρχή φαίνεται δύσκολος λόγω της ύπαρξης παρεστιγμένων αξιών

(ΒΑΒΑ'ΒΑΑ'       τα τονισμένα είναι τα παρεστιγμένα)

ωστόσο μπορείς να τον χωρίσεις σε ίδιες αξίες και να γίνει έτσι:

βαβαβαβααβαβαβαα    (Β=βαση Α=αρση)

στο παραπάνω τα μικρά έχουν τι μισή αξία σε σχέση με τα κεφαλαία γράμματα.

αμέσως αμέσως έβγαλες οτι ο λεβέντικος είναι ένα δεκαεξάρι ;)

τώρα στα κομμάτια των progressive συγκροτημάτων, το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να τα ακούσεις πολλές φορές κάνοντας αυτό που σου είπα παραπάνω, και επιπλέον να προσπαθείς να θυμάσαι πότε αλλάζουν ρυθμικό σχήμα.

για εξάσκηση (αλλά και ψυχαγωγία ;D ;D) σου προτείνω να ακούσεις SymphonyX, το αγαπημένο μου προγκ συγκροτημα, άκου το Divine Wings of Tragedy, φοβερό cd ;)

 
Αφου καταλαβαινεις τα μετρα στο δωδεκαμετρο , νομιζω οτι ειναι θεμα εξοικιωσης και χρονου να βγαζεις μονο σου και συνθετα μετρα που υπαρχουν στην προγκρεσιβ μουσικη (και οχι μονο) αλλα χρησιμοποιουνται και παρα πολυ και στην ελληνικη δημοτικη(στα ποντιακα πολυ συχνα) οπως πολυ σωστα σημειωσε και ο IraklisZS.Γενικα το μετρο διαρκει οσο διαρκει και μια συγκεκριμενη μελωδια στον κυκλο(κυκλος ειναι π.χ. και τα 12 μετρα του δωδεκαμετρου) του κομματιου.Οταν η μελωδια αυτη αλλαζει , αλλαζει και το μετρο.

Παρακατω σου κανω τρια παραδειγματα με συνθετο μετρο ... τα 7/8 π.χ.

Φαντασου οπου:

"τα" -> ενα ογδοο

τρια "τα" στη σειρα(τατατα) -> τριηχο ογδοου

"θ" ->Θεση

"α" ->αρση

Τα 7/8 μπορουν να σχηματιστουν με τρεις διαφορετικους τροπους.

1.τα τα+τα τα+τα τα τα        (2/8+2/8+3/8=7/8)

  θ  α   θ   α   θ      α

2.τα τα+τα τα τα+τα τα        (2/8+3/8+2/8=7/8)

  θ  α   θ       α   θ  α

3.τα τα τα+τα τα+τα τα        (3/8+2/8+2/8=7/8)

  θ      α   θ   α   θ  α

Ξέρε οτι στην προγκρεσιβ μουσικη(και παλι οχι μονο) συχνα εναλλασονται μεσα στο ιδιο κομματι 7/8ων οι παραπανω τροποι χωρις να αλλαξει το μετρο , αλλαζοντας ομως το "feel"(το Groove).

Νομιζω οτι τα γραψα οσο πιο απλα μπορουσα ομως θα συμφωνησω με τον Gianniss οτι πρεπει να κανεις κανα μαθημα ρυθμικου σολφεζ ή εστω να παρεις ενα βιβλιο και να προσπαθησεις μονος σου.Δεν ειναι τιποτα!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top