Για μετατροπία μιλάμε κυρίως για functional harmony καταστάσεις. Αν η κατάσταση είναι πιο μοντέρνα, δεν έχει νόημα να συζητάμε για κάτι τέτοιο.
Αν ρωτάς για jazz, τότε το πράγμα είναι συνήθως σύνθετο. Το πιο συνηθισμένο είναι τονικοποιήσεις κάποιων βαθμίδων (σαν περαστικές μετατροπίες). Τις αναγνωρίζεις κυρίως αν πρόκειται για Μ7 ή 6 ακκόρντα που δεν είναι η Ι ή IV, ή ορισμένα βοηθητικά, όπως π.χ. οι bIII, bVI ή η bII, που είναι πολύ συνηθισμένες εκδρομές από το νορμάλ αρμονικό πλάνο. ή τις σχετικές τους ελάσσονες («τονικές» ελάσσονες, άρα m6 ή m/M7 η κάτι τέτοιο, όχι m7 που έχουν συνήθως ρόλο ΙΙ σε ΙΙ - V - I).
Eν γένει οι bII, bIII, IV και bVI σε Μ7 ή 6 είναι εύκολα τονικοποιήσιμες χωρίς να θεωρείται πραγματικά κάτι συνταρακτικό αρμονικά. Με άλλα λόγια, αν κάνεις ένα II - V - I σε αυτές (όπου "Ι" βάζεις μία από αυτές ως στόχο και οι II - V είναι οι ΙΙ - V του στόχου!) και μετά πας κατευθείαν στην κανονική σου Ι αμέσως μετά, διαπιστώνεις ότι έχει διατηρηθεί η ανάμνηση της Ι παρά την μικρή «εκδρομή» στην τονικοποιημένη βαθμίδα, το οποίο σημαίνει ότι η τονικοποίησή τους είναι κοντινή στην υπάρχουσα τονικότητα. Αν το κάνεις αυτό με άλλες, φαίνεται η Ι σαν να είναι κάποια βαθμίδα της τονικοποιημένης, οπότε εκεί το φαινόμενο είναι αρμονικά ισχυρότερο, οπότε η αίσθηση της μετατροπίας είναι και πιο ισχυρή. Είναι αρκετά σχετικά όλα. Αλλά ένα ταξίδι στην bVΙ είναι πολύ πιο μαλακό από ένα ταξίδι στην ΙΙΙ, στην οποία αν κάτσεις λίγη ώρα η κανονική Ι ακούγεται πλέον σαν bVI της.
Εν γένει, αν μία σχέση βαθμίδων δεν ταράζει την τονικότητα, τότε η αντίστροφή της σχέση την ταράζει. Για παράδειγμα, το να πας στην ΙV M7 δεν θα σου κάνει καμία εντύπωση, αμέσως γυρνάς στην Ι χωρίς να σου φανεί παράξενο. Η αντίστροφη σχέση βαθμίδων από την Ι - IV είναι η I - V, στην οποία αν καταλήξεις θα είναι πολύ ισχυρή η αίσθηση αλλαγής τονικότητας - αν παίξεις μετά την κανονική Ι, θα φαίνεται ως ΙV στην καινούρια. Η ισχύς της καθώς και η συγγένεια της με την Ι ήταν ανάμεσα στους λόγους που ήταν πολύ δημοφιλής ως μετατροπία στην προκλασσική και κλασσική μουσική.
Πάντα για functional (II-V's, κύκλοι 5ων, και τέτοια, τα περισσότερα tin pan alley standards και bebop). Δεν έχει νόημα να συζητάμε για μετατροπίες για καταστάσεις "Giant Steps" (όπου είναι συνεχείς μετατροπίες ανά μέτρο) ή κομμάτια "modal" όπου αλλάζουν όλα βάσει αρμονικού χρώματος επεκτάσεων και όχι βάσει κινήσεων θεμελίων, όπως στη λειτουργική αρμονία, οπότε δεν εγκαθιδρύθηκε η τονικότητα ούτως η άλλως για να μιλάμε για αλλαγή τονικότητας.