Μαθαμε Μι Μινορε, και τωρα τι?

Morphy

Νέο μέλος
Μηνύματα
6
Πόντοι
1
Καλημερα!

Ειμαι αυτοδιδακτος και θα ηθελα να ρωτησω καποια πραγματα σχετικα με τις κλιμακες.

Εχω μαθει μια μι μινορε και παιζω αυτη με καποιες μικρες παραλαγες σε διαφορα backing tracks.

Εδω τελειωνει η ιστορια?

Δηλαδη σε καποιο backing track Em ποια αλλη κλιμακα μπορω να βαλω?

Και αν οχι Em backing track τοτε Dm,D,A κτλ...

Γενικα δηλαδη θα ηθελα να ρωτησω αν υπαρχει καποιος κανονας ή οδηγος που σου δειχνει την ποικιλια κλιμακων που μπορεις να βαλεις σε ενα συγκεκριμενο backing track?

 
Thanks Superfunk,

αλλα προσπαθω να πω πως για παραδειγμα, αν εχεις ενα backing track  σε Em ποσες ακομα κλιμακες μπορεις να ταιριαξεις? για παραδειγμα ενα φιλος, μου ειπε πως σε backing track Em μπορεις να παιξεις και G κλιμακα και οντως ταιριαξε.

Κατι τετοιο εννοω μηπως υπαρχει καποιος οδηγος.

δε ξερω αν βοηθησα...  :-\

 
Ορίστε τα Modes για την C major. Κάντα transpose στη G αν θες.

img-main-1-modes_of_c_major_scale.jpg


Ομως τις κλίμακες θαήταν καλύτερο να τις βλέπεις ως εργαλείο οργανοπαιξίας. Σα μέσο δηλαδή για να αναπτύξεις την τεχνική σου.

Αντίθετα το "ποιες νότες θα βάλω" εκτός της έμπνευσης, είναι θέμα θεωρίας. Σαν βάση της θεωρίας μπορεί να είναι η κλίμακα, αλλά δεν είναι τόσο απλό το ζήτημα, όλες οι νότες της κλίμακας δεν έχουν την ίδια λειτουργία, ενώ και η λειτουργία τους κάθε στιγμή αλλάζει εξαιτίας της εκάστοτε αρμονικής δομής.

Οπότε θα σου έλεγα να συνεχίσεις να ασχολείσαι με κλίμακες, είτε αυτοσχεδιάζοντας είτε πιο σοβαρά/ τυπικά με μετρονόμους και τέτοια, και ταυτόχρονα ξεκίνα να ασχολείσαι και με τη θεωρία της μουσικής, για να ξεκαθαρίσεις μέσα σου το τι παίζεται. Οι εύκολες λύσεις και οι "τυφλοσούρτηδες" είναι περιορισμοί άνευ σημασίας.

 
Morphy είπε:
ενα φιλος, μου ειπε πως σε backing track Em μπορεις να παιξεις και G κλιμακα και οντως ταιριαξε.
Η G ματζόρε που "ταίριαξε", έχει τις ίδιες ακριβώς νότες με τη E μινόρε. Οπότε ουσιαστικά δεν έπαιζες G αλλά E μινόρε.   :)

Τώρα όσον αφορά το ερώτημά σου, σε μια ακολουθία συγχορδιών της E μινόρε κλίμακας, μπορείς να παίξεις άπειρα πράγματα. Επειδή είσαι αρχάριος όμως, ξεκίνα με τη E μινόρε φυσική και τη Ε μινόρε πεντατονική.

Τα υπόλοιπα με τον καιρό.

 
Morphy είπε:
Thanks Superfunk,

αλλα προσπαθω να πω πως για παραδειγμα, αν εχεις ενα backing track  σε Em ποσες ακομα κλιμακες μπορεις να ταιριαξεις? για παραδειγμα ενα φιλος, μου ειπε πως σε backing track Em μπορεις να παιξεις και G κλιμακα και οντως ταιριαξε.

Κατι τετοιο εννοω μηπως υπαρχει καποιος οδηγος.

δε ξερω αν βοηθησα...  :-\

τις κλίμακες θα τις παίξεις (λιώσεις) για να εξασκηθείς στο όργανο και να μπούν τα σωστά "ταιριάσματα" απο νότες στο υποσυνείδητο του μυαλού σου, να το πω εντελώς απλοϊκά. Αν τις μάθεις αρκετά καλά, μετά τζαμάροντας, πίστεψέ με, θα ξέρεις ποιες νότες απο ποια κλίμακα κάνουν χωριό με ποιά ακόρντα και ποιο κομμάτι κτλπ. Προς το παρόν παίζε κλίμακες. Αυτός είναι ο τρόπος σε όλα τα (μελωδικά) όργανα. Τα υπόλοιπά θα έρθουν εν καιρώ.

ΥΓ θα μπορούσα να σου πω 5 πρακτικούς κανόνες αλλά μόνο κακό θα σου έκαναν....

 
Παιδια ευχαριστω πολυ για την αμεση ανταποκριση πραγματικα,

Ενω βρηκα αυτο που ειχα στο μυαλο μου απο το site που προτεινε ο superfunk, http://www.all-guitar-chords.com/scales-to-chords.php

Thanks Superfunk.

Κραταω το "Οι εύκολες λύσεις και οι "τυφλοσούρτηδες" είναι περιορισμοί άνευ σημασίας."

μιας και το νιωθω και εγω ο ιδιος πως ετσι ειναι, αλλα μετα ειναι θεμα υπομονης ,χρονου και αλλων πολλων τετοιων πολυτιμων στοιχειων που μπορει να λειπουν απο ενα χαρακτηρα...

και το λεω γιατι ειχα ξεκινησει παλιοτερα μαθηματα μονος μου με το βιβλιο θεωριας της μουσικης στο χερι κτλ... αλλα δεν το παλεψα για πολυ... πολυ πιθανον να ξεκινησω μαθηματα με δασκαλο τελικα...  :)

 
Morphy είπε:
... πολυ πιθανον να ξεκινησω μαθηματα με δασκαλο τελικα...  :)

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις. Καλή τύχη  :)

 
Κι εγώ πιστεύω ότι ένας καλός δάσκαλος θα ήταν το καλύτερο σενάριο.  :)

Ειδάλλως γνώμη μου είναι να ξεκινήσεις από τις Μινόρε και Ματζόρε Πεντατονικές και Blues Scale και αφού νιώσεις ότι τις κατέχεις πλήρως, προχώρα στις υπόλοιπες κλίμακες.  :)

 
...να συμπληρώσω ότι πολύ σημαντικό είναι, να μελετήσεις και κομμάτια γνωστών κιθαριστών (και όχι μόνο) ώστε να μάθεις να παίζεις φράσεις και όχι μόνο να ανεβοκατεβαινεις κλίμακες.

Δεν ειναι λιγα τα παραδείγματα των μουσικων που σολαρουν ασταμάτητα και ενώ δεν φαλτσάρουν προκαλούν αδιαφορία και χασμουρητό.

 
degdekis είπε:
τις κλίμακες θα τις παίξεις (λιώσεις) για να εξασκηθείς στο όργανο και να μπούν τα σωστά "ταιριάσματα" απο νότες στο υποσυνείδητο του μυαλού σου, να το πω εντελώς απλοϊκά. Αν τις μάθεις αρκετά καλά, μετά τζαμάροντας, πίστεψέ με, θα ξέρεις ποιες νότες απο ποια κλίμακα κάνουν χωριό με ποιά ακόρντα και ποιο κομμάτι κτλπ. Προς το παρόν παίζε κλίμακες. Αυτός είναι ο τρόπος σε όλα τα (μελωδικά) όργανα. Τα υπόλοιπά θα έρθουν εν καιρώ.

ΥΓ θα μπορούσα να σου πω 5 πρακτικούς κανόνες αλλά μόνο κακό θα σου έκαναν....
+1000000000

ΜΗΝ ακούς όσους το παίζουν χαλαροί υπερταλαντούχοι αυτοδίδακτοι παλαιάς σχολής ''ο χέντριξ φίλε δεν πήγε σε δάσκαλο'' -αυτό παρεμπιπτόντως είναι ψέμμα- ....απλά δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ να μελετήσουν.

Στο λέω από πρώτο χέρι....υπήρξα και γω τέτοιος αηδίας  ;D

Μπάσο παίζω αλλά το ίδιο ισχύει παντού.

Μάθε τα πρακτικά κόλπα κατανόησης της ταστιέρας αλλά να παίρνεις και έτοιμη τροφή διότι θα καθυστερήσει την εξέλιξη σου το να θες να τα ανακαλύψεις όλα μόνο σου.

Αυτά από μένα!

 
Stoner Jackass είπε:
''ο χέντριξ φίλε δεν πήγε σε δάσκαλο'' -αυτό παρεμπιπτόντως είναι ψέμμα- ....
Εννοειται!!! Ολοι οι γνωστοι εχουν παει σε δασκαλο. Προσφατα διαβασα ενα αρθρο στο guitarist που ελεγε αυτο ακριβως το πραγμα.

Και προσωπικα πιστευω οτι πρεπει να πας και σε διαφορετικους δασκαλους, αφου ο καθενας εχει διαφορετικη προσεγγιση και νοοτροπια.

 
Stoner Jackass είπε:
''ο χέντριξ φίλε δεν πήγε σε δάσκαλο''
Το έχω ξαναγράψει πολλές φορές, το γράφω άλλη μία. Το ότι το παραπάνω επιχείρημα δε στέκει, δεν έχει να κάνει με το αν είναι αλήθεια ή όχι. Έχει να κάνει με το ότι ο Χέντριξ (και οι λοιποί μεγάλοι) ήταν αβυσσαλέο μουσικό ταλέντο. Ουδεμία σημασία έχει αν ο Χέντριξ ήξερε ή δεν ήξερε νότες, αν Τζεφ Μπεκ είχε πάει σε δάσκαλο ή σε γκουρού ή αν ο Τζον Λένον γνώριζε αρμονία.

Εκ των πραγμάτων, είναι άτοπο να συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με κολοσσούς, εκτός κι αν είμαστε σίγουροι ότι διαθέτουμε την ανάλογη κολοσσιαία έφεση στο πεδίο μας. Πράγμα που αν ίσχυε παρεμπιπτόντως, δε θα είχαμε μπει σε αυτή τη λογική εξαρχής.

 
Συμφωνώ σε όλα Jazzjoker.

Να μην ξεχνάμε επίσης ότι ακόμα και οι αυτοδίδακτοι είχαν ΛΙΩΣΕΙ στην -εναλλακτική είναι η αλήθεια- πρακτική.

Οι ερασιτέχνες μουσικοί όμως οι οποίοι καυχιόνται ότι τα καταφέρνουν ολομόνοι τους δεν πληρούν τις προυποθέσεις ώστε να γίνουν μεγάλοι.

 
η αληθεια ειναι οντως πως καποιοι απο αυτους μπορει να μην πηγαν σε δασκαλο, αλλα μπορει να ηταν 12+ ωρες την ημερα με μια κιθαρα στο χερι, οποτε ολα αλλαζουν...

Τωρα η μελετη μεγαλων κιθαριστων ειναι μεγαλο θεμα...γιατι αν παικτηκα δε μπορεις να τα βγαλεις αυτα που παιζουν το κανει πιο δυσκολο...

 
geodimitri είπε:
Κι εγώ πιστεύω ότι ένας καλός δάσκαλος θα ήταν το καλύτερο σενάριο.  :)

Ειδάλλως γνώμη μου είναι να ξεκινήσεις από τις Μινόρε και Ματζόρε Πεντατονικές και Blues Scale και αφού νιώσεις ότι τις κατέχεις πλήρως, προχώρα στις υπόλοιπες κλίμακες.  :)
I agree!!!!

 
Παιδιά μιας και αναφέρθηκε για δάσκαλο ,επδ κάνω ήδη 2 χρόνια σε ωδείο αλλα δεν ειμαι πλεόν καθόλου ευχαριστημένος από το δάσκαλο μου ,όποιος γνωρίζει κάποιον με οργάνωση και μεράκι να μάθει σωστά ο μαθητής του  , Αθήνα ας μου στείλει ενα p.m

 
schaffer είπε:
Παιδιά μιας και αναφέρθηκε για δάσκαλο ,επδ κάνω ήδη 2 χρόνια σε ωδείο αλλα δεν ειμαι πλεόν καθόλου ευχαριστημένος από το δάσκαλο μου ,όποιος γνωρίζει κάποιον με οργάνωση και μεράκι να μάθει σωστά ο μαθητής του   , Αθήνα ας μου στείλει ενα p.m
1)Modern Music School

2)Φακανάς

3)Νάκας

4)Άνοιξε τις αγγελίες και ψάχνε....αν δεν σου άρεσει το μάθημα με τον πρώτο τυχόντα μην ντραπείς να το σταματήσεις.Εγώ σαν αρχάριος στο 4 θα πήγαινα.Οι υπόλοιπες λύσεις είναι ακριβές και θα τις επέλεγα μόνο όταν είχα φτάσει σε μη απαράδεκτο επίπεδο.

Πχ όταν πάρω λίγο αυτοπεποίθηση θα χτυπήσω την πόρτα του Γιώτη Κιουρτσόγλου ή του Γιώργου Φακανά.Αν πάω τώρα τσάμπα λεφτά θα δίνω....δεν συμφέρει (οικονομικά) να με ξεκινήσουν αυτοί από το χαμηλό επίπεδο  ;)

ΥΓ:Δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να υπάρχουν και άλλα αξιόλογα ωδεία.Εγώ απλά πρότεινα κάποια σιγουράκια....εχώ δει με τα ματάκια μου τι παίκτες βγαίνουν από κει....άμπαλοι  ;D ;D

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top