mastering?

Οι συνεντευξιαζόμενοι είνα ο Χρήστος Χατζηστάμου και ο Γιάννης Ιωαννίδης από το Athens Mastering και Digital (που τώρα λέγεται ODEON)

τα παιδιά που έχουν την Sweetspot και ο Leon Zervos από τα Sterling. Oι δύο πρώτοι έχουν κάνει τις περισσότερες δουλειές στην Ελλάδα η Sweetspot είναι χαρακτηριστικό δείγμα πρωτοεμφανιζόμενης σοβαρής εταιρείας και τα Sterling έχουν κάνει πάρα πολλά από τα Mega Hit που ακούμε στην διεθνή σκηνή.

 
Για ενα καλο αποτελεσμα αρκει μονο η γνωση' date=' ενα καλο ζευγαρι ηχεια και ενα προγραμμα στο pc;Η ειναι και θεμα hard εξοπλισμου;Απο οτι εχω ακουσει τα περισσοτερα στουντιο χρησιμοποιουν τα waves.Μου εχει κανει καποιος mastering χρησιμοποιωντας τα waves, με οχι παντα αξιολογα αποτελεσματα[/quote']

Όπως και σε όλα τα πράγματα, ο εξοπλισμός βοηθάει. ¶λλο αποτέλεσμα θα πάρεις όταν κάνεις mastering με ένα ζευγάρι monitors των 300 ευρώ και τα Waves και άλλο με εξειδικευμένο outboard gear χιλιάδων ευρώ. Αλλά μέχρι εκεί. Αν δεν υπάρχει γνώση το αποτέλεσμα θα βγει μάπα, ακόμα κι αν πας να κάνεις mastering στα Abbey Road studios.

Να στο θέσω κι αλλιώς. Μπαίνουμε στην πίστα για κόντρα εγώ και ο Loeb, εγώ με το C4 WRC και αυτός με ένα ταπεινό 1600άρι C4. Ποιός λες να τερματίσει πρώτος; :lol:

Εγώ λέω ο Loeb πάντως...
 
Να στο θέσω κι αλλιώς. Μπαίνουμε στην πίστα για κόντρα εγώ και ο Loeb' date=' εγώ με το C4 WRC και αυτός με ένα ταπεινό 1600άρι C4. Ποιός λες να τερματίσει πρώτος; :lol:

Εγώ λέω ο Loeb πάντως...[/quote']

+1
 
Nα προσθέσω πως δεν είναι αναγκαστικό να περάσουν τα tracks από τα outboard των χιλιάδων ευρώ.Η πρώτη δουλειά του mastering engineer είναι να κρίνει ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ την δουλειά σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που να μπορεί να πάρει τηλέφωνο τον πελάτη όταν η δουλειά είναι πολύ καλή και να του πεί ότι δεν θα πειράξει τίποτα,απλά θα το κόψει σε red book και θα του το στείλει πακέτο πίσω.

Όπως υπάρχει και το άλλο άκρο της υπόθεσης,δηλ να στείλει την δουλειά πίσω για remix όταν κρίνει πως δεν μπορούν να βελτιωθούν κάποια σοβαρά ελλατώματα,ή αν κρίνει πως βελτιώνωντας αυτά,θα χαλάσει κάποιο άλλο στοιχείο της μίξης.

Π.χ έχω κάνει mastering σε δουλειές φίλου μου όπου άλλες φορές γυρίσαμε πίσω στη μίξη,αλλές έγινε φυσιολογικό mastering και άλλες όπου απλά "θα στρογγυλέψουμε λίγο το μπάσσο και είναι έτοιμο".

 
Οι συνεντευξιαζόμενοι είνα ο Χρήστος Χατζηστάμου και ο Γιάννης Ιωαννίδης από το Athens Mastering και Digital (που τώρα λέγεται ODEON) τα παιδιά που έχουν την Sweetspot και ο Leon Zervos από τα Sterling. Oι δύο πρώτοι έχουν κάνει τις περισσότερες δουλειές στην Ελλάδα η Sweetspot είναι χαρακτηριστικό δείγμα πρωτοεμφανιζόμενης σοβαρής εταιρείας και τα Sterling έχουν κάνει πάρα πολλά από τα Mega Hit που ακούμε στην διεθνή σκηνή.
Φαίνεται πολλά υποσχόμενο άρθρο.Πότε κυκλοφορεί?

 
To καλο αποτελεσμα στο μαστερινγκ φαινεται οταν το ακουμε σε ξεφτιλα ηχεια

και δεν τριζουν. Αυτος δεν ειναι ο τελικος σκοπος του;

Αν ειμαι λαθος διορθωστε με.

 
O συλογισμός σου είναι υπεραπλουστευμένος. Το mastering έχει σαν σκοπό να ακούγεται η μουσική σωστά σε ένα σύστημα αναφοράς. Από κεί και πέρα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα ακούγεται παντού σωστά. Καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις και υπάρχει μια φυλολογία σχετικά με τα NS 10΄όπου αν ο ηχολήπτης κατάφερνε να κάνει το κομμάτι να ακουστεί σωστά εκεί θα ακουγόταν παντού σωστά και επίσης ότι αν ξέρεις τα ηχεία σου τότε μπορείς να κάνεις την ίδια δουλειά με ένα σύστημα αναφοράς. Ξέρω ότι "ανοίγω το κουτί με τα σκουλίκια" αλλά κατα την γνώμη μου αυτοί οι ισχυρισμοί αν και έχουν αρκετή δώση αλήθειας δεν είναι απόλυτα σωστοί. Όταν επεξεργάζομαι μια μουσική με ηχεία που έχουν κάποιες αδυναμίες όσον αφορά την χροιά ίσως να μπορώ να τις παρακάμψω αλλά η αναλυτικότητα, η δυνατότητα να αναπαράγουν όλο το ακουστικό φάσμα, η συμπεριφορά στις αλλαγές δυναμικής κτλ κτλ δεν μπορούν να μπουν στην άκρη έτσι απλά.

Αν πρέπει να το προχωρήσω λίγο παραπέρα θα πω ότι το home mastering μπορεί να υπάρχει μόνο υπό προυποθέσεις. Δεν θέλω να πω ότι οι επεξεργαστές που θα χρησιμοποιήσει ένας επαγγελματίας θα είναι καλύτεροι από αυτούς που έχουμε στο pc μας γιατί δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Το βασικό είναι να έχουμε την πείρα τα monitor και τον χώρο για να αξιολογήσουμε σωστά τη μουσική. Όπως ειπώθηκε πολύ σωστά και πιο πριν΄μια καλή μίξη μπορεί να μην χρειαστεί τίποτα αλλά μια τέτοια μίξη μπορεί να ακόυγεται λάθος σε ένα λάθος σύστημα. Για να τελειώνω η άποψή μου είμαι ότι πρέπει να έχεις ένα πολύ καλό σύστημα monitoring που μπορεί να αποκαλύψει όλο το φάσμα και έναν σωστό χώρο για να μπορείς να καταλήξεις σε ασφαλή συμπεράσματα αλλιώς ποντάρεις πολλά πράγματα στην τύχη. Το mastering από έναν επαγγελματία είναι ακόμα σημαντικότερο σήμερα που πολλές δουλειές γίνονται στο σπίτι όχι γιατί ένας επαγγελματίας έχει καλύτερους κομπρέσσορες αλλά επειδή έχει το monitoring και την πείρα.

Ένα tip τώρα το οποίο ίσως να γνωρίζεται οι περισσότεροι είναι να "κουρδίζεις" τα αυτιά σου με μια παραγωγή την οποία θα ήθελες να μιμηθείς. Με τον τρόπο αυτό μπορείς να ξεπεράσεις προβλήματα ενός όχι και τόσο καλού συστήματος και να διαμορφώσεις ένα ισχυρό κριτήριο.

 
παιδια δεν ειναι τοσο ευκολο το mastering ... επειδη εχει να κανει και με τισ δειγματοληψιες και με ενα σημαντικο ακομα που ειναι το dither..κ.α. πληροφοριες υπαρχουν στο ιντερνετ. δεν ειναι οτι δεν θελω να πω απλα ειναι λιγο παρεξηγημενο το mastering στην ελλαδα και δεν μπορει να αναλυθει ετσι απλα απο εδω μεσα

 
ειναι λιγο παρεξηγημενο το mastering στην ελλαδα και δεν μπορει να αναλυθει ετσι απλα απο εδω μεσα
Δεν υποστηρίζω ότι το mastering μπορεί να γίνει από όλους' date=' αλλά δεν είναι και πυρηνική φυσική για να το συζητάνε μόνο όσοι έχουν ντοκτορά. Γι' αυτό είναι τα φόρουμ.

Μέσα στο Noiz υπάρχουν μέλη με μεγάλη πείρα που μοιράζονται τις γνώσεις τους με τους υπόλοιπους, ακόμα και για "δυσκολότερα" θέματα (ο PJ, κάτω από τον οποίο έγραψες, κατέχει το θέμα της Ακουστικής (η οποία [u']είναι[/u] επιστήμη) και βοηθάει όσο μπορεί σε αυτόν τον τομέα, χωρίς να υπεραπλουστεύει τα πράγματα).

Αν, λοιπόν, έχεις να συνεισφέρεις στο "παρεξηγημένο" (άρα κάτι παραπάνω θα ξέρεις επ' αυτού) θέμα του Mastering, είμαστε όλοι αυτιά.

Καλώς ήρθες.

 
φιλε μου συγνωμη αν με παρεξηγησες δεν θελω να αναφερθω στο τικανω παντως γνωριζω λιγοστα πραγματα μεχρι στιγμης. εγω το μονο που ηθελα να τονισω μετα απο οσουσ εγραψαν ηταν καποιες λεπτομεροιες.γιατι πολλα παιδια σχηματιζουν λαθος αποψη απο τοσα πολλα που ακουγονται απο τον καθενα ξεχωριστα... στο περιπου ομως.

ΤΟΝΙΖΩ οτι εχω καποιες αρχικες γνωσεις ακομα... και δεν μιλαω μονο και μονο για να σχολιασω τα αλλα παιδια.

οσο με τον φιλο PJ θα διαφωνησω οτι στο mastering δεν παιζουν ρολο οι κομπρεσορες (και τα εξωτερικα μηχανηματα) αλλα μονο το μονιτορ.

 
φιλε μου συγνωμη αν με παρεξηγησες δεν θελω να αναφερθω στο τικανω παντως γνωριζω λιγοστα πραγματα μεχρι στιγμης. εγω το μονο που ηθελα να τονισω μετα απο οσουσ εγραψαν ηταν καποιες λεπτομεροιες.γιατι πολλα παιδια σχηματιζουν λαθος αποψη απο τοσα πολλα που ακουγονται απο τον καθενα ξεχωριστα... στο περιπου ομως.ΤΟΝΙΖΩ οτι εχω καποιες αρχικες γνωσεις ακομα... και δεν μιλαω μονο και μονο για να σχολιασω τα αλλα παιδια.
Δε σε παρεξήγησα.

Σε παροτρύνω (αν θες κι εσύ) να γίνεις πιο συγκεκριμένος, ούτως ώστε να βοηθήσεις κι εσύ με τη σειρά σου να αποσαφηνιστούν όποια σημεία εσύ κρίνεις σκοτεινά και ασαφή. :wink:

 
Hometudio κάνεις πολύ καλά που διαφωνείς με όποιον είπε κάτι τέτοιο.

 
παιδια δεν ειναι τοσο ευκολο το mastering ... επειδη εχει να κανει και με τισ δειγματοληψιες και με ενα σημαντικο ακομα που ειναι το dither..κ.α. πληροφοριες υπαρχουν στο ιντερνετ. δεν ειναι οτι δεν θελω να πω απλα ειναι λιγο παρεξηγημενο το mastering στην ελλαδα και δεν μπορει να αναλυθει ετσι απλα απο εδω μεσα
Δεν επιχείρησε να κάνει κανείς πλήρη ανάλυση του mastering.Όλοι μπορούμε σιγά σιγά να προσφέρουμε ψύγματα με απόψεις,διαφωνίες κλπ.

 
To καλο αποτελεσμα στο μαστερινγκ φαινεται οταν το ακουμε σε ξεφτιλα ηχειακαι δεν τριζουν. Αυτος δεν ειναι ο τελικος σκοπος του;

Αν ειμαι λαθος διορθωστε με.
εισαι εντελως λαθος και σε διορθωνω... :wink: :lol:

 
To καλο αποτελεσμα στο μαστερινγκ φαινεται οταν το ακουμε σε ξεφτιλα ηχειακαι δεν τριζουν. Αυτος δεν ειναι ο τελικος σκοπος του;

Αν ειμαι λαθος διορθωστε με.
εισαι εντελως λαθος και σε διορθωνω... :wink: :lol:
ΓΛΟΥΠ! 8O

ΕΝΤΕΛΩΣ???

 
To καλο αποτελεσμα στο μαστερινγκ φαινεται οταν το ακουμε σε ξεφτιλα ηχειακαι δεν τριζουν. Αυτος δεν ειναι ο τελικος σκοπος του;

Αν ειμαι λαθος διορθωστε με.
εισαι εντελως λαθος και σε διορθωνω... :wink: :lol:
ΓΛΟΥΠ! 8O

ΕΝΤΕΛΩΣ???

oh yes.... :lol:

το παραπανω link θα σε βοηθησει ΠΟΛΥ να καταλαβεις ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ειναι mastering (το υπογραφει αλλωστε ο κορυφαιος ελλην μαστερας με τον οποιο εχω την τυχη να συνεργαζομαι που & που :wink: )

παρολο που προσωπικα (και βεβαια μονο για λογους οικονομιας) "ψευτομαστεραρω" αρκετες δουλειες μεσα στο Home studio μου, το τελειο ηχητικο αποτελεσμα μπορει να επιτευχθει μονο ακολουθωντας το χρυσο τριπτυχο που ισχυει στη συντριπτικη πλειοψηφια των σωστων παραγωγων του εξωτερικου δηλ.

1.αλλου ηχογραφουμε

2.αλλου μιξαρουμε και

3.αλλου κανουμε το mastering

η παραληψη ενος εκ των τριων παραπανω αναφερομενων "βηματων" οδηγει σχεδον παντα σε ηχητικο compromise......

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top