Προσπερνώντας το δίλημμα 'θα πουλούσες την ψυχή σου στο διάολο για 1.000.000€' ( ;D), θα εστιάσω στο παρακάτω σημείο :
Συνεπώς, (κατά την γνώμη μου πάντα) αποτελεί τεράστια ευθύνη ενός καλλιτέχνη (δημιουργού κατά συντριπτικό ποσοστό ευθύνης, για να μην παρεξηγηθώ από τους παίκτες που δικαίως κερδίζουν το ψωμί τους από αυτό) απέναντι στο κοινό του, το τί μηνύματα θέλει να τους στείλει, και τί μηνύματα εν τέλει θα πάρουν από το έργο του. Όταν λοιπόν ο κόσμος καίγεται, και το κοινό βρίσκεται στις πίστες και τραγουδά 'σφύριξα κι έληξες', δεν θεωρώ ότι είναι μικρό το κακό, αφού όπως λές 'πέρασε καλά' (δεύτερο disclaimer: φυσικά δεν χρειάζεται να το γυρίσουμε όλοι στο στρατευμένο πολιτικό τραγούδι, αλλά ελπίζω να είναι ξεκάθαρο ότι είναι κυρίως ζήτημα τρόπου και όχι σκοπού).
Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως η (ίσως 'απαίδευτη') πλειοψηφία καταλαβαίνει τα μηνύματα μόνο με έναν συγκεκριμένο τρόπο (του σφυροκοπήματος 4-ρεφραίν-συνεχόμενα 'σκυλάδικης' λογικής): είναι λάθος να τους υποτιμούμε και να θεωρούμε ότι διαφορετικά 'δεν θα το πιάσουν'. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν αντιλέγω στην λογική της μουσικής ώς μέσο διασκέδασης, απλώς δεν χρειάζεται να τα ισοπεδώνουμε όλα, φοβούμενοι ότι λίγο νόημα 'θα αλλοιώσει τη γεύση'.
Τέλος, δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει αυτό
Δεν χρειάζεται να είσαι ιστορικός της τέχνης για να καταλάβεις εαν κάτι είναι πηγαίο ή επιτηδευμένα αποχαυνωτικό, κι εδώ (για μένα) είναι η ουσία: ένα κομμάτι το οποίο θα ακούσεις, είναι αναμφισβήτητο ότι (μέσω μιας διεργασίας που ζορίζομαι ακόμη να καταλάβω, πολλώ μάλλον δε να εξηγήσω) καταλαμβάνει ένα memory block στον εγκέφαλό σου. Σε ακροατές-αποδέκτες που έχουν εκπαιδεύσει τον εαυτό τους κατάλληλα, ώστε να ξέρουν να καθαρίζουν το cache, το σαχλό περνά στο ντούκου, αλλά σε άλλους όχι.LK είπε:Κατά τη γνώμη μου , τα παραγωγικά αίτια της βούλησης που ώθησαν έναν καλλιτέχνη σε μια σύνθεση, αντικειμενικά δεν μπορεί να είναι γνωστά στο ευρύ κοινό (και ούτε έχουν σημασία κατά τη γνώμη μου- εκτός αν είσαι Ιστορικός της Τέχνης).
Συνεπώς, (κατά την γνώμη μου πάντα) αποτελεί τεράστια ευθύνη ενός καλλιτέχνη (δημιουργού κατά συντριπτικό ποσοστό ευθύνης, για να μην παρεξηγηθώ από τους παίκτες που δικαίως κερδίζουν το ψωμί τους από αυτό) απέναντι στο κοινό του, το τί μηνύματα θέλει να τους στείλει, και τί μηνύματα εν τέλει θα πάρουν από το έργο του. Όταν λοιπόν ο κόσμος καίγεται, και το κοινό βρίσκεται στις πίστες και τραγουδά 'σφύριξα κι έληξες', δεν θεωρώ ότι είναι μικρό το κακό, αφού όπως λές 'πέρασε καλά' (δεύτερο disclaimer: φυσικά δεν χρειάζεται να το γυρίσουμε όλοι στο στρατευμένο πολιτικό τραγούδι, αλλά ελπίζω να είναι ξεκάθαρο ότι είναι κυρίως ζήτημα τρόπου και όχι σκοπού).
Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως η (ίσως 'απαίδευτη') πλειοψηφία καταλαβαίνει τα μηνύματα μόνο με έναν συγκεκριμένο τρόπο (του σφυροκοπήματος 4-ρεφραίν-συνεχόμενα 'σκυλάδικης' λογικής): είναι λάθος να τους υποτιμούμε και να θεωρούμε ότι διαφορετικά 'δεν θα το πιάσουν'. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν αντιλέγω στην λογική της μουσικής ώς μέσο διασκέδασης, απλώς δεν χρειάζεται να τα ισοπεδώνουμε όλα, φοβούμενοι ότι λίγο νόημα 'θα αλλοιώσει τη γεύση'.
Τέλος, δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει αυτό
με αυτά που έγραψα, εκτός εαν εννοείς (παραφράζω επίτηδες, για να επιβεβαιώσω ότι κατάλαβα/παρεξήγησα σωστά ;D) ότι 'καλές οι καλλιτεχνικές ηθικές αρχές, αλλά όταν πέσει ο παράς καλό είναι να τις ξεχνάς'.Γενικά σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας, καλό είναι να
έχουμε ένα πρόγραμμα στην πορεία μας , μια στρατηγική, αλλά πάντα υπάρχει και ο αστάθμητος παράγοντας που μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Εκεί καλό θα ήταν να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε και να επανασχεδιάζουμε.