O
OurDarkness
Guest
Το καινούριο μου απόκτημα (full of Mojo...
)
Παθητικό, στερεοφωνικό equalizer με λυχνίες και πολλά κουμπάκια. Αυτό που έχω διαφέρει από αυτό της φωτογραφίας στο γεγονός ότι το δικό μου έχει ένα customization που αφορά στα ποτενσιόμετρα Master Gain. Αυτά έχουν αντικατασταθεί από Grayhill switches (με αποτέλεσμα να είναι πλέον διακόπτες και όχι ποτενσιόμετρα με την ευρεία έννοια του όρου). Το εύρος του Gain έχει διαμορφωθεί από -2,5 dB σε +2,5 dB, με αυξομειώσεις των 0,5 dB (δηλαδή 11 θέσεις). Τα Grayhill switches έχουν εσωτερικά (αν δεν απατώμαι) ένα πολύ λεπτό φύλο χρυσού (εξού και το κόστος).
Το Massive Passive έχει 2 εισόδους / εξόδους, και είναι είτε XLR είτε TRS. Η διαφορά μεταξύ των δύο έγκειται στο γεγονός ότι στην έξοδο των XLR υπάρχουν οι transformers και είναι αυτοί που ευθύνονται για τον "χρωματισμό" του EQ, ειδικά στις υψηλές και στις χαμηλές συχνότητες. Όταν γίνεται χρήση των TRS εξόδων, το Massive Passive είναι πιο ουδέτερο και πιο "συγκεκριμένο", ίσως λιγότερο "θολό".
Στην πραγματικότητα θα περίμενε κανείς ότι ο χρωματισμός προέρχεται από τις λυχνίες αλλά δεν είναι έτσι. Επειδή κάτι έχει λυχνίες, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι και χρωματισμένο σε σχέση με κάποιο άλλο μηχάνημα που δεν έχει.
Μέχρι στιγμής έχω χρησιμοποιήσει το Massive Passive σε tracking (με την εξής αλυσίδα:
Alesis Andromeda A6 -> Eventide H-8000 FW -> Manley Massive Passive και
Moog Minimoog Voyager -> Eventide H-8000 FW -> Manley Massive Passive
Και στις δύο περιπτώσεις δοκίμασα να βάλω τα ποτενσιόμετρα σε τέτοιες θέσεις έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι καμπύλες του γνωστού Pultec. Δεν έχω κάποια εμπειρία με το συγκεκριμένο EQ, αλλά με βάση τα διαγράμματα και την συχνοτική απόκριση νομίζω ότι τα καταφέρνει μια χαρά. Για τους μη γνωρίζοντες οι καμπύλες Pultec προκύπτουν όταν στην ίδια συχνότητα, π.χ. 100 Hz, υπάρχει ταυτόχρονα boost και cut, μέσω διαφορετικών συχνοτικών περιοχών. Επειδή το Massive Passive έχει αλληλοκαλυπτόμενες συχνότητες (δηλαδή κάποιες από τις συχνότητες της χαμηλής περιοχής βρίσκονται και στην χαμηλομεσαία) μπορεί κάποιος να ρυθμίσει 100 Hz και στις δύο περιοχές και στην μία να βάλει boost ενώ στην άλλη cut και bandwidth = narrow. Στην επίμαχη συχνότητα δημιουργείται ένα dip (ένα βαθούλωμα κατά κάποιο τρόπο) το οποίο είναι πολύ όμορφο ηχητικά και στους μπάσους ήχους τους Minimoog αποδείχτηκε εξωφρενικά παχύ και ζεστό.![Eek! :o :o](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f631.png)
Οι χαμηλομεσαίες και υψηλομεσαίες συχνότητες ελέγθηκαν με pads από το Andromeda. Γενικά έχω διαπιστώσει ότι το Andromeda έχει μία ελαφρά "έλλειψη" - ίσως 1-2 dB στις χαμηλομεσαίες περιοχές... Δηλαδή ενώ το low-end υπάρχει και είναι πολύ ζεστό και οργανικό, το mid-end τμήμα υστερεί λίγο. Το οποίο διορθώθηκε ανετότατα με το MP, και μάλιστα με πολύ φυσικό και απροβλημάτιστο τρόπο.
Πέραν τούτου, έχοντας 4 περιοχές ανά κανάλι, άρχισα να πειραματίζομαι με το MP χρησιμοποιώντας το καθαρά ως scultping EQ. Δηλαδή όχι για να διορθώσω τον ήχο εδώ και εκεί αλλά για να βρω καινούριους ήχους χρησιμοποιώντας περίεργες και extreme ρυθμίσεις. Άψογα κι εδώ..![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
Υπάρχουν high-pass και low-pass φίλτρα για την αποκοπή των πολύ χαμηλών ή των πολύ υψηλών συχνοτήτων, τα οποία τα βρήκα πάρα πολύ καλά κυρίως στο tracking, όταν ήθελα να περιορίσω συχνοτικά κάποιους ήχους και να αφαιρέσω το muddy περιεχόμενο κλπ.
Επειδή το MP είναι πολύ ιδιάζον EQ, δεν είναι τόσο εύκολο να αφαιρεθούν χειρουργικά προβληματικές συχνότητες παρ' όλο που οι περιοχές μπορούν επιλεκτικά να είναι Off, δηλαδή να μην επηρρεάζουν καθόλου το σήμα. Δεν το έψαξα και τόσο πολύ βέβαια αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν ενδείκνυται για τέτοιου είδους επεμβάσεις. Ίσως, αφού αποκτήσω μεγαλύτερη εξοικείωση, να γίνει και αυτό.![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
![3729324624_53da9669d7_o.jpg](http://farm3.static.flickr.com/2505/3729324624_53da9669d7_o.jpg)
Παθητικό, στερεοφωνικό equalizer με λυχνίες και πολλά κουμπάκια. Αυτό που έχω διαφέρει από αυτό της φωτογραφίας στο γεγονός ότι το δικό μου έχει ένα customization που αφορά στα ποτενσιόμετρα Master Gain. Αυτά έχουν αντικατασταθεί από Grayhill switches (με αποτέλεσμα να είναι πλέον διακόπτες και όχι ποτενσιόμετρα με την ευρεία έννοια του όρου). Το εύρος του Gain έχει διαμορφωθεί από -2,5 dB σε +2,5 dB, με αυξομειώσεις των 0,5 dB (δηλαδή 11 θέσεις). Τα Grayhill switches έχουν εσωτερικά (αν δεν απατώμαι) ένα πολύ λεπτό φύλο χρυσού (εξού και το κόστος).
Το Massive Passive έχει 2 εισόδους / εξόδους, και είναι είτε XLR είτε TRS. Η διαφορά μεταξύ των δύο έγκειται στο γεγονός ότι στην έξοδο των XLR υπάρχουν οι transformers και είναι αυτοί που ευθύνονται για τον "χρωματισμό" του EQ, ειδικά στις υψηλές και στις χαμηλές συχνότητες. Όταν γίνεται χρήση των TRS εξόδων, το Massive Passive είναι πιο ουδέτερο και πιο "συγκεκριμένο", ίσως λιγότερο "θολό".
Στην πραγματικότητα θα περίμενε κανείς ότι ο χρωματισμός προέρχεται από τις λυχνίες αλλά δεν είναι έτσι. Επειδή κάτι έχει λυχνίες, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι και χρωματισμένο σε σχέση με κάποιο άλλο μηχάνημα που δεν έχει.
Μέχρι στιγμής έχω χρησιμοποιήσει το Massive Passive σε tracking (με την εξής αλυσίδα:
Alesis Andromeda A6 -> Eventide H-8000 FW -> Manley Massive Passive και
Moog Minimoog Voyager -> Eventide H-8000 FW -> Manley Massive Passive
Και στις δύο περιπτώσεις δοκίμασα να βάλω τα ποτενσιόμετρα σε τέτοιες θέσεις έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι καμπύλες του γνωστού Pultec. Δεν έχω κάποια εμπειρία με το συγκεκριμένο EQ, αλλά με βάση τα διαγράμματα και την συχνοτική απόκριση νομίζω ότι τα καταφέρνει μια χαρά. Για τους μη γνωρίζοντες οι καμπύλες Pultec προκύπτουν όταν στην ίδια συχνότητα, π.χ. 100 Hz, υπάρχει ταυτόχρονα boost και cut, μέσω διαφορετικών συχνοτικών περιοχών. Επειδή το Massive Passive έχει αλληλοκαλυπτόμενες συχνότητες (δηλαδή κάποιες από τις συχνότητες της χαμηλής περιοχής βρίσκονται και στην χαμηλομεσαία) μπορεί κάποιος να ρυθμίσει 100 Hz και στις δύο περιοχές και στην μία να βάλει boost ενώ στην άλλη cut και bandwidth = narrow. Στην επίμαχη συχνότητα δημιουργείται ένα dip (ένα βαθούλωμα κατά κάποιο τρόπο) το οποίο είναι πολύ όμορφο ηχητικά και στους μπάσους ήχους τους Minimoog αποδείχτηκε εξωφρενικά παχύ και ζεστό.
![Eek! :o :o](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f631.png)
Οι χαμηλομεσαίες και υψηλομεσαίες συχνότητες ελέγθηκαν με pads από το Andromeda. Γενικά έχω διαπιστώσει ότι το Andromeda έχει μία ελαφρά "έλλειψη" - ίσως 1-2 dB στις χαμηλομεσαίες περιοχές... Δηλαδή ενώ το low-end υπάρχει και είναι πολύ ζεστό και οργανικό, το mid-end τμήμα υστερεί λίγο. Το οποίο διορθώθηκε ανετότατα με το MP, και μάλιστα με πολύ φυσικό και απροβλημάτιστο τρόπο.
Πέραν τούτου, έχοντας 4 περιοχές ανά κανάλι, άρχισα να πειραματίζομαι με το MP χρησιμοποιώντας το καθαρά ως scultping EQ. Δηλαδή όχι για να διορθώσω τον ήχο εδώ και εκεί αλλά για να βρω καινούριους ήχους χρησιμοποιώντας περίεργες και extreme ρυθμίσεις. Άψογα κι εδώ..
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
Υπάρχουν high-pass και low-pass φίλτρα για την αποκοπή των πολύ χαμηλών ή των πολύ υψηλών συχνοτήτων, τα οποία τα βρήκα πάρα πολύ καλά κυρίως στο tracking, όταν ήθελα να περιορίσω συχνοτικά κάποιους ήχους και να αφαιρέσω το muddy περιεχόμενο κλπ.
Επειδή το MP είναι πολύ ιδιάζον EQ, δεν είναι τόσο εύκολο να αφαιρεθούν χειρουργικά προβληματικές συχνότητες παρ' όλο που οι περιοχές μπορούν επιλεκτικά να είναι Off, δηλαδή να μην επηρρεάζουν καθόλου το σήμα. Δεν το έψαξα και τόσο πολύ βέβαια αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν ενδείκνυται για τέτοιου είδους επεμβάσεις. Ίσως, αφού αποκτήσω μεγαλύτερη εξοικείωση, να γίνει και αυτό.
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)