Μαγνήτες: Κρατάτε τους εργοστασιακούς ή τους αλλάζετε;

Μαγνήτες: Κρατάτε τους stock ή τους αλλάζετε;

  • Κρατάω τους stock

    Ψήφοι: 17 51.5%
  • Τους αλλάζω

    Ψήφοι: 16 48.5%

  • Σύνολο ψηφοφόρων
    33
Δεν αγοράζω κιθάρα με βάση τον ήχο που ΜΠΟΡΕΙ να έχει αν αλλάξω μαγνήτες. 
Ούτε εγώ αγοράζω με αυτή την προοπτική μιας κι έτσι κι αλλιώς πιστεύω ότι οι ηλεκτρικές κιθάρες έχουν εγγενή ηχητικά χαρακτηριστικά τα οποία πολλές φορές δεν διορθώνονται με ένα φίλτρο/eq. 

Γενικά είμαι της φάσης ''if it ain't broke, don't fix it''. 
+1000

οι συγκεκριμένοι μαγνήτες είναι ταμάμ για heavy rock, μπορεί να μην είναι βολικοί για όλα τα είδη αλλά για heavy πράγματα προτιμώ 1000 φορές την studio από τις υπόλοιπες, γι αυτό και έχω ''συνδιάσει'' την συγκεκριμένη κιθάρα με πιο ''δυνατό'' ρεπερτόριο...
Οι συγκεκριμένοι είναι πολύ καλοί all around μαγνήτες. Mε το vol και το tone στο 7-8 έρχονται πολύ κοντά σε vintage χροιές και δίνουν και το headroom μετά αν τους ανοίξεις να γκαζώσουν για πιο σκληρό ήχο. Σε σχέση βέβαια με αγαπημένους μου PAF style μαγνήτες, ο bridge είναι πιο scooped απ ότι θα ήθελα κι ο neck πιο dark. Πάντως δεν καταλαβαίνω το "θάψιμο" που έχουν φάει οι 490-498. 

Νομίζω ότι μαγνήτες θα αλλάξει κάποιος για 2 λόγους:

1) Η κιθάρα είναι φθηνή και ο ήχος είναι πολύ κακός

2) Ο παίκτης έχει βαρεθεί και θέλει αλλαγή χωρίς να αλλάξει όργανο ή εξοπλισμό

Όμως δύσκολα πιστεύω ότι θα αλλάξεις μαγνήτες σε μια ακριβή Gibson, Tele ή Strat. Εκεί υποτίθεται ότι ένα μεγάλο μέρος της κληρονομιάς της κιθάρας είναι και οι μαγνήτες που μπαίνουν πάνω σε αυτά τα ακριβά μοντέλα. Εκτός αν την πήρε για την εμφάνιση και θέλει εντελώς διαφορετικό ήχο.
Έχοντας αλλάξει μαγνήτες σε πολύ ακριβές κιθάρες ο βασικός λόγος είναι ότι ψάχνω συνήθως μια πολύ συγκεκριμένη απόκριση. Αν το όργανο πρέπει να παίζει κι ακουστικά με τον τρόπο που εγώ θέλω κι έχει το playability που μου αρέσει θα το πάρω κι αν οι μαγνήτες δεν είναι 100% εκεί που θέλω δε χαλιέμαι, απλά τους αλλάζω. 

 
Και εγώ γενικά δεν αλλάζω μαγνήτες. Προσαρμόζομαι πάνω στο εκάστοτε όργανο και χτίζω όλες τις ρυθμίσεις γύρω από τους μαγνήτες που έχει.

Σε κάποιες περιπτώσεις βέβαια έχω αλλάξει, αλλά όχι για να βελτιώσω το ηχόχρωμα. Περισσότερο για "τεχνικά" θέματα όπως υπερβολικός θόρυβος η πάρα πολύ λίγο/υπερβολικά πολύ output.

 
Έχω μια κιθάρα, η οποία αγοράστηκε καινούργια με μαμά μαγνήτες από Ιαπωνία. Οι μαγνήτες παίζανε πολύ καλά και ταίριαζαν στην κιθάρα, αλλά το σπίτι μου στην Αθήνα είχε τραγικά ηλεκτρικά και είχα θόρυβο συνεχώς.

Τότε έβαλα έναν Dimarzio single sized humbucker (Chopper T) στη γέφυρα για να μπορώ κάπως να παίζω χωρίς τόση φασαρία. Έχει πολύ πεταχτά μεσαία, ίσως κάποιος να τα έλεγε και honky, αλλά 3 χρόνια τώρα έμαθα στο πώς αντιδρά η κιθάρα και δεν τον έχω αλλάξει παρά το γεγονός ότι το τωρινό μου σπίτι δεν έχει κανένα θέμα.

Στο παρελθόν άλλαζα συνέχεια μαγνήτες και μάλλον θα αλλάξω και σε αυτή μόλις πάρω μια κιθάρα αποκλειστικά για humbucker ήχους. Προς το παρόν ο συνδυασμός S-H μου δίνει την ευελιξία που χρειάζομαι, γιατί κάθε βδομάδα παίζω και διαφορετικό είδος τελευταία.

Οπότε το ερώτημα δεν έχει απάντηση "ναι/όχι" για μένα, είναι ανάλογα την περίσταση, αλλά κλείνω προς το ναι γιατί με τρώει το χέρι μου συχνά-πυκνά. Σε δουλειά να βρισκόμαστε που λέμε.

 
Δεν αλλαζω ποτε τους στοκ, παλια το εκανα με ολα τα αποτελεσματα να τεινουν προς το χειροτερο, με εξαιρεση τις πολυ φθηνες κιθαρες που και εκει το αποτελεσμα δεν ηταν εντυπωσιακα καλυτερο

Στοκ και παλι στοκ

 
Κι εγω δεν θα μπορούσα να απαντήσω με ένα απόλυτο Ναι ή Όχι.

Πρώτον, δεν ακουμπάω μαγνήτες σε ακριβή κιθάρα.

Έχεις LP Custom του '70 και αλλάζεις μαγνήτες;

Ακύρωσες έναν σημαντικό λόγο απόκτησης της και μέρος της αξίας της.

Αυτά τα έκανα τότε που μόνος κατασκευαστής ήταν ο DiMarzio και μέσα στην αμάθεια μου δεν συνειδητοποιούσα πως έναν PAF αναπαρήγαγε.

Όπως κάνουν και τώρα οι εκατοντάδες κατασκευαστές - designers. 

Σε μια φτηνή κιθάρα όμως όπου οι μαγνήτες έχουν άλλα υλικά (ακόμα και στο καπάκι) και σχεδίαση που συνδυαστικά επηρεάζουν τον ήχο, ναι. Τους αλλάζω.

Αρκεί να υπάρχει όμως πρόβλημα. Να είναι μουντοί ή αδύναμοι και να βγάζουν θόρυβο. Αλλά και πάλι υπάρχουν τόσες καλές και συμφέρουσες προτάσεις απο ορισμένους κατασκευαστές μαγνητών που έτσι και μόνο για να βάλω κάτι tried and true, θα τους αλλάξω. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πρώτον, δεν ακουμπάω μαγνήτες σε ακριβή κιθάρα.

Έχεις LP Custom του '70 και αλλάζεις μαγνήτες;

Ακύρωσες έναν σημαντικό λόγο απόκτησης της και μέρος της αξίας της.

Αυτά τα έκανα τότε που μόνος κατασκευαστής ήταν ο DiMarzio και μέσα στην αμάθεια μου δεν συνειδητοποιούσα πως έναν PAF αναπαρήγαγε.
Ναι...

Μιλώντας για μπάσα (βασικά), ιδιαίτερα εκεί προς τα μέσα της δεκαετίας του '80 και μετά, έγινε ο... θάνατος της αλεπούς με τις αλλαγές μαγνητών σε παλιότερα Fender J και P. Φυσικά μιλάμε για συγκλονιστική απομείωση της αξίας τους, αλλά τότε η έννοια «vintage» δεν υπήρχε στον χάρτη.

Γενικά σε παλιό επώνυμο κούτσουρο, δεν βάζεις χέρι- Κομφούκιος

Σε μια φτηνή κιθάρα όμως όπου οι μαγνήτες έχουν άλλα υλικά (ακόμα και στο καπάκι) και σχεδίαση που συνδυαστικά επηρεάζουν τον ήχο, ναι. Τους αλλάζω.
Και ναι...

Αν δεν λαλάει το φτηνό, ανώνυμο μαχόγκανι (όσο καλό και αν είναι για μέταλ), άλλαξε μαγνήτες χωρίς ενδοιασμούς- Επίκουρος 

 
και μέσα στην αμάθεια μου δεν συνειδητοποιούσα πως έναν PAF αναπαρήγαγε.


ναι αλλα η 70s Gibson δεν φορουσε PAFs αλλα "Τ-ΤΟΡs" (μια χαρα μαγνητες απο το '68 μεχρι το '78 που ηταν alnico ,τρισαθλιοι απο το '78 εως το '80 που εγιναν κεραμικοι) σημαντικα διαφορετικους απο τους PAF.

σαν ΚΙΘΑΡΑ βεβαια μια 70s Gibson LP  δεν ειναι και η....επιτομη των LP ? (αν και εχουν αρχισει και αυτες να τσιμπανε σε τιμη μαζι με τα αντιστοιχα late 70s boat anchors της Fender )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πρώτον, δεν ακουμπάω μαγνήτες σε ακριβή κιθάρα.

Έχεις LP Custom του '70 και αλλάζεις μαγνήτες;

Ακύρωσες έναν σημαντικό λόγο απόκτησης της και μέρος της αξίας της.


Στο αμερικάνικο στρατ φόρουμ, πριν μερικά χρόνια, εμφανίστηκε τύπος που ήθελε να κάνει κάποιες ερωτήσεις σχετικά με σπεκς κλπ. Πάνω στην κουβέντα και τις ερωτήσεις που του έκαναν, βγήκε ότι είχε αγοράσει καινούρια μια master buillt strat με κάποιο one off custom set μαγνητών, τυλιγμένο ειδικά για αυτή την κιθάρα και το πρώτο πράγμα που έκανε μόλις την πήρε στα χέρια του ήταν να βάλει active EMGs. 

 
Kαι ομως το καλυτερο P Bass που εχω παιξει ποτε ηταν του '78 και πιΠΟυλο.... ?
Διότι οι πιθανότητες γέρνουν συντριπτικά προς alder μεριά. Και είμαι 99% σίγουρος ότι το καιρό εκείνο δεν πρέπει να χρησιμοποιήθηκε ash στα P. Είχα ένα εκείνης της εποχής ('78 ή '79) alder. Κιλά; Λογικά.

Για τα J εκείνης της εποχής, όμως, είχαν κυκλοφορήσει φήμες ότι τα χρησιμοποιούσαν για άγκυρες στα Suezmax tanker ?. Πέρα από την πλάκα, όποιος έχει πιάσει στο χέρι J (ash) ή και καμία strat εκείνης της εποχής (ash), του έχει μείνει... αξέχαστη (το ίδιο και στη μέση του).    

ΥΓ: Το πιο πούπουλο P που έχω πιάσει στο χέρι (και το πούπουλο είναι understatement) ήταν ένα του (νομίζω) '65. Λες και δεν φορούσες όργανο επάνω σου- alder. 

 
Για τα J εκείνης της εποχής, όμως, είχαν κυκλοφορήσει φήμες ότι τα χρησιμοποιούσαν για άγκυρες στα Suezmax tanker ?. Πέρα από την πλάκα, όποιος έχει πιάσει στο χέρι J (ash) ή και καμία strat εκείνης της εποχής (ash), του έχει μείνει... αξέχαστη (το ίδιο και στη μέση του).    




εχομε πιάσει και πιάνομεν ακόμα που και που tele deluxe 73 και διηγώντας κλαίμε...

 
το πρώτο πράγμα που έκανε μόλις την πήρε στα χέρια του ήταν να βάλει active EMGs. 


Φαντάζομαι θα την έσκαψε κιόλας για να βάλει την μπαταρία.

ΘΕΟΣ.

 
καινούρια μια master buillt strat με κάποιο one off custom set μαγνητών, τυλιγμένο ειδικά για αυτή την κιθάρα και το πρώτο πράγμα που έκανε μόλις την πήρε στα χέρια του ήταν να βάλει active EMGs. 
Θεός... τι θεός, ημίθεος ?

εχομε πιάσει και πιάνομεν ακόμα που και που tele deluxe 73 και διηγώντας κλαίμε...
Όμως το '73 (αν μιλάμε για ash) είναι ακόμα σε "νορμάλ" κιλά. Από το (χονδρικά) '77 η Fender άρχισε τη χρήση του ash-ογκόλιθος- ο θεός να βάλει το χέρι του (στη μέση σου).  Λογικά ανήκεις στην "νορμάλ" κατηγορία. 

 
ναι αλλα η 70s Gibson δεν φορουσε PAFs αλλα "Τ-ΤΟΡs" (μια χαρα μαγνητες απο το '68 μεχρι το '78 που ηταν alnico ,τρισαθλιοι απο το '78 εως το '80 που εγιναν κεραμικοι) σημαντικα διαφορετικους απο τους PAF.

σαν ΚΙΘΑΡΑ βεβαια μια 70s Gibson LP  δεν ειναι και η....επιτομη των LP ? (αν και εχουν αρχισει και αυτες να τσιμπανε σε τιμη μαζι με τα αντιστοιχα late 70s boat anchors της Fender )


Amongst Gibson owners the 'T Top' humbucker is, next to the PAF, arguably the most sought after 'vintage' Gibson pickup. Examples change hands for what can be quite a lot money.


Αν όλοι θέλαμε ντε και καλά έναν PAF τότε δεν θα υπήρχε λόγος για οποιονδήποτε άλλο μαγνήτη σε άλλο μοντέλο κιθάρας, σωστά; 

Μια καλά σχεδιασμένη κιθάρα έχει ανάλογους μαγνήτες, γι αυτό που προορίζεται.

Ασε δε που αν και δεν δένομαι με αντικείμενα γενικώς, η Custom του 1970 που είχα για 2 δεκαετίες, ήταν αυτή που με χαρακτήρισε ηχητικά και μετάνιωσα που την έδωσα.

Εδω με έναν DiMarzio Super distortion bridge, speedknobs, κρεμ πλαστικά, το 1980, τότε που το customizing μόλις είχε ξεκινήσει. Η ακύρωση όσων έγραψα παραπάνω αλλά μαθαίνεις πέφτοντας. Δίπλα μια υπέροχη ηχητικά Yamaha strat που έδωσα στον συν κιθαρίστα, τραγουδιστή των Exit.

yameth_exit2s.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πραγματικά ότι να 'ναι. Διότι και τα 6 κιλά του Dim σε '73 δεν... Αλλά όπως το είπες ?


Τα μοντέλα που εισήχθησαν στην γκάμα το 72 (deluxe και custom)ειδικά τα  solid body (γιατί είχε εισαχθεί και η θεϊκή Thinline II) με δύο διπλούς σαν την Deluxe είναι συνήθως βαΡΓια.

Οι κανονικές Tele και strat μέχρι και το 75 είναι οκ (συνήθως).

Το χρωματολογιο δείχνει και το ξύλο, τα standard χρωματα δηλ blonde ,για κανονική  tele και  natural /mocha brown για deluxe/custom  είναι ash (όπως και όλες οι thinline),τα custom colors (όχι ότι είχαν μείνει και πολλά, βασικά για oly white,black και sunburst  μιλαμε) alder.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top