Locking Nut και String tension; Σχετίζονται τόσο πολύ μεταξύ τους;

Θα στο "γεμισει" ο τεχνικος αν ειναι να βαλεις κανονικο nut.

Στη θεση σου παντως θα εβαζα ενα σωστο FR NUT.
Δε βρίσκω κανένα με το ίδιο radius που να ανταποκρίνεται σωστά και στο πλάτος των 42mm του δικού μου. Όλα όσα βρίσκω είναι επίσης 12' radius

@ibanezas1980

ΜΟΝΟ η φύση/γεωμετρία της χορδής, το μήκος, και το κούρδισμα επηρεάζουν την ταση. ΟΧΙ το locking nut.

Επουδενί μην καταστρέψεις την κιθάρα σου. Το locking nut, ΔΕΝ φθείρεται, όπως τα πλαστικά, κοκάλινα, και αν ειναι καλής ποιότητας, έχει και άψογο ήχο στις καθαρές.

Στην ινδονησιακή UV70p μου ακούγεται τέλεια στις ανοικτές.

Εχω και 1 floyd rose, και ενα Gotoh. Και τα 2 ΟΚ, αλλά το Ibanez είναι καλύτερο.

Τι μηκος είχαν οι χορδές στην prestige? κούρδισμα? πάχος? (9-αρες, 10-αρες, κτλ)

Τι μηκος έχουν οι χορδές στην super strat? κούρδισμα? πάχος? (9-αρες, 10-αρες, κτλ)


Αν έχεις θέμα στα χέρια όπως εγώ η παραμικρή διάφορα φαντάζει βουνό...χορδές πάντα 8αρες είχα ακριβώς για τον ίδιο λόγο...

 
Δε βρίσκω κανένα με το ίδιο radius που να ανταποκρίνεται σωστά και στο πλάτος των 42mm του δικού μου. Όλα όσα βρίσκω είναι επίσης 12' radius

Αν έχεις θέμα στα χέρια όπως εγώ η παραμικρή διάφορα φαντάζει βουνό...χορδές πάντα 8αρες είχα ακριβώς για τον ίδιο λόγο...


8-αρες απο 8-αρες μπορει και να διαφέρουν, κατα τα άλλα?

* μεγεθος (25.5" vs 24.75" vs 25" vs 26++", κτλ) ,

* κούρδισμα

ήταν τα ίδια μεταξυ prestige και super strat?

κοιτα και σε Ibanez μπας και βρεις 16-αρι radius

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
8-αρες απο 8-αρες μπορει και να διαφέρουν, κατα τα άλλα?

* μεγεθος (25.5" vs 24.75" vs 25" vs 26++", κτλ) ,

* κούρδισμα

ήταν τα ίδια μεταξυ prestige και super strat?

κοιτα και σε Ibanez μπας και βρεις 16-αρι radius
Σε ibanez 25.5 τωρα ειμαι σε 25.1

 
αυτο θα ΑΥΞΑΝΕ την ταση των χορδων μια και ΜΕΓΑΛΩΝΕ το action στο κεντρο του μπρατσου.


Μεγαλύτερη κούρμπα στην ταστιέρα (περισσότερο relief) σημαίνει μικρότερη απόσταση της χορδής απο το nut έως την γέφυρα από ότι ένα μπράτσο με μηδεν relief (= 0 κουρμπα). Αυτά ως προς την φυσική του θέματος. Μιλάμε για το μήκος της χορδής απο το nut εως την γέφυρα, όχι για το μηκος του μπράτσου (ίσιο, ελαφρά λυγισμένο ή πολύ λυγισμένο) απο το nut εως την γέφυρα. EDIT: αν θελεις να το κανεις ευκολα visualize φαντάσου μια ακραια κατάσταση οπου το μπράτσο έχει κουρμπα 90 μοιρες. Το μήκος της χορδης απο το nut εως την γεφυρα θα είναι παρα πολυ μικροτερότερο από οτι με το μπράτσο ίσιο, συνεπώς μικρότερο tension. Το οτι το action σε αυτή την περιπτωση θα ειναι 30 εκατοστά (λολ) δεν το αναιρεί (απλά προφανώς κανεις δεν θα μπορει να παιξει εκτός και αν ειναι εξωγήινος).

Αλλά ακόμα και καθαρά εμπειρικά στα δικά μου τα χέρια κάνει μπαμ. Πριν απο χρόνια είχα πάει μια απο τις κιθάρες μου για αντικατάσταση τάστων, ο τεχνικός προφανώς μαζί με αυτό κάνει και setup. Την σέταρε με μηδενικό relief. Πάω σπίτι, παίζω, καμία σχεση, σαν να είχα να παιξω 1 χρόνο. Μετράω, ανακαλύπτω οτι ήταν 0 ή περίπου 0 (0.05mm ή κατι λιγότερο αντί για 0.15mm που προτιμώ), ρυθμίζω όπως για μένα θα επρεπε να ήταν και πάπαλα. Θα μου πεις σιγα την διαφορα, και όμως, για μένα ειναι η μέρα με την νύχτα.

BTW, οι κιθάρες μου έχουν 6100 ατσάλινα τάστα (=κοιτας τις χορδές και σηκωνονται 2 τονα για την πλάκα), περισσότερο bends κάνω παρά οτιδήποτε άλλο οπότε οι συγκεκριμένες κιθάρες έχουν "μονταριστεί" και σεταριστεί με απόλυτη προτεραιότητα τα bends (ναι, όσο γελοιο και να φαίνεται αυτό).

αρα λογικα θα επρεπε να ειχε λιγοτερο string tension οχι περισσοτερο (οσο πιο κοντη η κλιμακα τοσο πιο χαλαρο το τενσιον )


Συμφωνώ απόλυτα αλλά ασε με εμενα, όλοι ξέρουμε οτι όσο μικρότερο το scale (αποσταση nut-γεφυρας) τόσο μικρότερο το tension (και εμπειρικά ξερουμε τις διαφορες μεταξύ π.χ μιας LP και μιας Strat).

το ease of bending (το οποιο με πολυ χαμηλο action οντως δεν γινεται πρεπει να υπαρχει μια αποσταση για να μπορεις να "γραπωσεις" την χορδη


Επίσης συμφωνω 100% και αυτο ειναι κάτι το οποίο πολλοί δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμα θεωρώντας οτι το υπερβολικά χαμηλό action είναι πανάκεια (ενώ δεν είναι για πολλούς λόγους). Και με σόκαρε όταν προσφατα πήγα σε στουντιο φίλου και παραπονιόταν για το οτι δυσκολευόταν bends. Μιλαμε για Gibson LP, την πιάνω, παω να κάνω bend δεν μπορουσα (οταν πιανω κιθάρα άλλου, ρωτάω προκαταβολικά αν μου επιτρέπει να κανω bend για να μην του σπασω καμια χορδη). Τοσο χαμηλό action δεν είχα ξαναδεί ποτέ και το ίδιο είχε κάνει σε πολλές κιθάρες του. Δεν του είπα τίποτα διαφορετικό από ότι ανέφερες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε ibanez 25.5 τωρα ειμαι σε 25.1


απο 25.5 σε 25.1 , ίδιο κούρδισμα, ίδιες χορδες -> μικρότερη τάση.

Τεσπα, η μαλακότητα που δίνει η κλασική γεφυρα στρατ, και το κλασικό νατ, σε σχέση με floyd full locking, ειναι αισθητη αλλα πλασματική και ισχύει μόνο στα bends. Στο κανονικό παίξιμο ειναι ακριβώς το ίδιο. Και εξηγούμαι, τελικά στην κλασική strat μπορει να φαίνεται πιο μαλακο το bend, αλλά πρεπει να κάνεις περισσότερο bend, σε σχέση με την full locking.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γράφτηκαν πολλά και σωστά και λάθος, αλλά ας επιστρέψουμε στην ουσία (κατ' εμέ!)

Το locking nut πρέπει να παραμένει κλειδωμένο για να πατάνε σωστά οι χορδές, οτιδήποτε άλλο θα φέρει τριξίματα και προβλήματα.

Το radius του nut δεν είναι ακριβές στη περίπτωση σου, αλλά ούτε και το radius των saddles ειναι σωστό γιατί απλά δεν γίνεται εκ κατασκευής στα floyd rose. 

Τι θα κάνεις; Αν δεν σου αρέσει η κιθάρα άλλαξε την με κάποια άλλη, παρεμβάσεις στο nut δεν θα βοηθησουν, ειδικά αν βάλεις κάποιο κοκκαλινο κλπ που θα είναι πιο λεπτό θα φαίνεται χάλια. 

Αναγνωρίζω ότι είσαι πιο απαιτητικός από το μέσο παίχτη λόγο της υγείας σου, αλλά πραγματικά πιστεύω ότι υπερβάλλεις, αυτό που ψάχνεις να διορθώσεις δεν θα σου προσφέρει τόσα πολλά όσο φαντάζεσαι. 

Όπως έγραψα και πιο πάνω, αν θεωρείς ότι είναι τόσο σοβαρό το θέμα ώστε να μη μπορείς να παίξεις στη συγκεκριμένη κιθάρα τότε απλά δεν σου κάνει.

Σημ: Παίζω 23 χρόνια με floyd και έχω δοκιμάσει τα περισσότερα από αυτά που κυκλοφορούν (αν αυτό παίζει κάποιο ρόλο στα όσα γράφω)

 
αρα λογικα θα επρεπε να ειχε λιγοτερο string tension οχι περισσοτερο (οσο πιο κοντη η κλιμακα τοσο πιο χαλαρο το τενσιον )


Μα δεν αλλάζει η κλίμακα (nut - γέφυρα).

 
Δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά το πρόβλημα σου αλλά εμένα μου φαίνεται ότι θέλεις string guide ή αν υπάρχει να το ρεγουλαρεις σωστά.

Αν δεν σωστά ρεγουλαρισμένο τότε η χορδή δεν πατάει πάνω στο nut είναι στον αέρα και καθώς τοποθετείς το lock τότε με το σφίξιμο αναγκαστικά την πατάει στο nut και σου αλλάζει και το κούρδισμα.

Πρέπει να το ρεγουλαρεις έτσι ώστε η χορδή να ακουμπάει και στις δύο άκρες του nut.



 
Δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά το πρόβλημα σου αλλά εμένα μου φαίνεται ότι θέλεις string guide ή αν υπάρχει να το ρεγουλαρεις σωστά.

Αν δεν σωστά ρεγουλαρισμένο τότε η χορδή δεν πατάει πάνω στο nut είναι στον αέρα και καθώς τοποθετείς το lock τότε με το σφίξιμο αναγκαστικά την πατάει στο nut και σου αλλάζει και το κούρδισμα.

Πρέπει να το ρεγουλαρεις έτσι ώστε η χορδή να ακουμπάει και στις δύο άκρες του nut.
Και πως το κανω αυτο ; * string guide εχει ήδη *

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και πως το κανω αυτο ; * string guide εχει ήδη *
Το nut έχει μια γωνία που φευγουν οι χορδές προς τα κουρδιστήρια (θα το δεις αν προσέξεις το nut απο πλάγια). Βιδώνοντας ή ξεβιδώνοντας το string guide, κατεβάζοντας οι ανεβάζοντας την γωνία των χορδών δηλαδή, πρέπει οι χορδες να ακουμπούν και στα 2 'άκρα του nut πριν βεβαίως το κλειδώσεις.

 
Το nut έχει μια γωνία που φευγουν οι χορδές προς τα κουρδιστήρια (θα το δεις αν προσέξεις το nut απο πλάγια). Βιδώνοντας ή ξεβιδώνοντας το string guide, κατεβάζοντας οι ανεβάζοντας την γωνία των χορδών δηλαδή, πρέπει οι χορδες να ακουμπούν και στα 2 'άκρα του nut πριν βεβαίως το κλειδώσεις.


Tο προβλημά του δεν ειναι η επαφη των χορδών στο νατ, ή η απώλεια κουρδίσματος, αλλά η τάση της χορδής.

Σχετικά με τα string trees ή tensioner ή οπως θες πές το, θα πρεπει να είναι ντιπ ξεβίδωτο για να μην κάτσει η χορδή στο νατ σωστά.

 
Μηπως παιζει ρολο οτι το nut ειναι φαγωμενο απο τον τεχνικο για να κανει match με το radius της ταστιερας ;;;

 
Το nut έχει μια γωνία που φευγουν οι χορδές προς τα κουρδιστήρια (θα το δεις αν προσέξεις το nut απο πλάγια). Βιδώνοντας ή ξεβιδώνοντας το string guide, κατεβάζοντας οι ανεβάζοντας την γωνία των χορδών δηλαδή, πρέπει οι χορδες να ακουμπούν και στα 2 'άκρα του nut πριν βεβαίως το κλειδώσεις.
Ακριβώς έτσι.

Οπότε όταν το κλειδώνεις δεν πατιέται η χορδή σε μια από τις δύο άκρες για να σου αλλάξει το κούρδισμα.

Προσοχή μην το ταράξεις στο σφίξε ξέσφιξε  μην φαγωθεί κανένα ξύλο και δεν πιάνει μετά η βίδα.

 
Μηπως παιζει ρολο οτι το nut ειναι φαγωμενο απο τον τεχνικο για να κανει match με το radius της ταστιερας ;;;
Το σωστό αυτό είναι,πέρα από το match πρέπει να έχει δώσει και το σωστό ύψος και να είναι σωστά κομμένο.

Αν δεν σε βολεύει σαν κιθάρα αυτό θα το παρατηρήσεις όταν η κιθάρα είναι σωστά σεταρισμένη.

Όταν είναι ok το setup τότε και το action είναι σωστό σε όλο το εύρος της ταστιέρες και μπορεί να έρθει πολύ χαμηλά.

Όταν λέμε σε όλο το εύρος τής ταστιέρας σημαίνει πως το radius σε γέφυρα και nut είναι οκ.

Με αποτέλεσμα οι όλες χορδές να έχουν σωστη απόσταση από τα τάστα.

Τα τάστα να έχουν σωστό level.

 Το relief να είναι όπως πρέπει.

Όταν όλα αυτά εδώ είναι οκ δηλαδή σωστό setup τότε μπορείς να πάρεις το 100% από τη συγκεκριμένη κιθάρα με τις συγκεκριμένες χορδές.

Η κιθάρα έχει να κάνει με τη κλίμακα της ταστιέρας με τον αριθμό των τάστων 22 ή 24 ή οτιδήποτε άλλο,το neck profile και fret radius.

Οι χορδές με το πάχος το υλικό κτλ.

Οπότε λες η χψ κιθάρα με 9άρες π,Χ, χορδές μου κάθεται καλά στο χέρι.

Αν δεν σου αρέσει κανείς μια δοκιμή με πιο λεπτές χορδές που σημαίνει και άλλο set up ή δοκιμάζεις άλλη κιθάρα.

Οι παράγοντες είναι κάμπωσοι

 
Μηπως παιζει ρολο οτι το nut ειναι φαγωμενο απο τον τεχνικο για να κανει match με το radius της ταστιερας ;;;


locking nut (ατσάλινο) φαγωμένο? δεν υπάρχει περίπτωση μάστορας να καταφέρει να το φαει/στραβώσει/κτλ στειλε καμια φωτο.

Αν δεν σου αρέσει κανείς μια δοκιμή με πιο λεπτές χορδές


να βάλει 7-άρες λές? (με 8-αρες παιζει ο άνθρωπος)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
να βάλει 7-άρες λές? (με 8-αρες παιζει ο άνθρωπος
 Υπάρχουν κάμποσοι που παίζουν με 7άρες και σε les Paul.

Δεν ξέρω τι κιθάρα έχει και τι τον βολεύει να έχει.

Εγώ κατάλαβα πως το κούρδισμα του χαλάει μόλις βιδώσει το lock και τώρα βλέπω πως δεν του αρέσει κάτι στην κιθάρα του.

Εγώ σε μια jackson με normal headstock ήμουν οκ.

Σε μία με ανάποδο με το που εσφιγγα τα lock το κούρδισμα χανόταν μιας και η χοντρή χορδή πιεζόταν στη θέση της πάνω στο nut.

Εκεί έβαλα τον οδηγό και ησύχασα δεν μπορώ να πω ότι χαλούσε το ρεγουλάρισμα της κιθάρας αλλά έσπαγαν τα νεύρα μου με το κούρδισμα. 

 
 Υπάρχουν κάμποσοι που παίζουν με 7άρες και σε les Paul.

Δεν ξέρω τι κιθάρα έχει και τι τον βολεύει να έχει.

Εγώ κατάλαβα πως το κούρδισμα του χαλάει μόλις βιδώσει το lock και τώρα βλέπω πως δεν του αρέσει κάτι στην κιθάρα του.

Εγώ σε μια jackson με normal headstock ήμουν οκ.

Σε μία με ανάποδο με το που εσφιγγα τα lock το κούρδισμα χανόταν μιας και η χοντρή χορδή πιεζόταν στη θέση της πάνω στο nut.

Εκεί έβαλα τον οδηγό και ησύχασα δεν μπορώ να πω ότι χαλούσε το ρεγουλάρισμα της κιθάρας αλλά έσπαγαν τα νεύρα μου με το κούρδισμα. 


βεβαια χρειάζεται ο οδηγός, διαφορετικά θα παθουν ζημία οι σπείρες του νατ, οι βίδες του νατ θα σφίγγουν με περισσότερη δύναμη κάτι για το οποίο δεν ήταν σχεδιασμένο.

Αλλά το πρόβλημα του φίλου ειναι η αίσθηση της τάσης, πόσο μαλακά αισθάνεται στα δακτυλα τις χορδες.

μικρός είχα και εγω τέτοια θέματα, μέχρι που συνάντησα εν ετει 1991 τον Σαμι Αμίρι , ο οποίος μου είπε χωρίς υπεκφυγές : βάλε 11-αρες blue steel! (απο 8-αρες)

 
Να κανω μια ανακεφαλαιωση:
Αρχικα εχω μια Fender hm strat *** η οποια μου αρεσει πολυ!
 

Αποφασισα να την αγορασω λογω της vintage κατευθυνσης που εχει οπτικα και λογω των specs - 17 radius - 25.1 scale ακριβως και μονο λογω του θεματος που εχω με τα χερια μου.

Δε κανω dives και υπερβολες με το τρεμ παρα μονο λιγο βιμπρατο και το ΕΝΑ και μοναδικο μου θεμα ειναι το εξης:

Επειδη στα δικα μου χερια αλλαζει η ταση των χορδων οταν lockαρω το nut το αφηνω free και σαφως εχω ξεκουρδισματα. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όπως σου εξήγησα παραπάνω, όταν δεν κάνεις μπεντ, η αίσθηση (με χαμηλό action) θα έπρεπε να ειναι η ίδια. Το αισθάνεσαι αυτό? Συμφωνείς?

Αν όχι, τότε δεν έχω κάτι άλλο να πώ.

Αν ναι, τότε το προβλημά σου ειναι στα μπεντ. Στην οποία περίπτωση και πάλι ειναι ψευδαίσθηση , για να πιάσεις τονικότητα θα βάλεις τελικά ίδια προσπάθεια, το δακτυλο σου θα παράξει ίδιο έργο (F x S). Με το λοκ θα ασκήσεις μεγαλυτερη δύναμη F μικρότερο σήκωμα S, χωρίς λοκ μικρότερη δύναμη F (εξ ου και η ψευδαίσθηση) αλλά μεγαλύτερο διάστημα S.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όπως σου εξήγησα παραπάνω, όταν δεν κάνεις μπεντ, η αίσθηση (με χαμηλό action) θα έπρεπε να ειναι η ίδια. Το αισθάνεσαι αυτό? Συμφωνείς?

Αν όχι, τότε δεν έχω κάτι άλλο να πώ.

Αν ναι, τότε το προβλημά σου ειναι στα μπεντ. Στην οποία περίπτωση και πάλι ειναι ψευδαίσθηση , για να πιάσεις τονικότητα θα βάλεις τελικά ίδια προσπάθεια, το δακτυλο σου θα παράξει ίδιο έργο (F x S). Με το λοκ θα ασκήσεις μεγαλυτερη δύναμη F μικρότερο σήκωμα S, χωρίς λοκ μικρότερη δύναμη F (εξ ου και η ψευδαίσθηση) αλλά μεγαλύτερο διάστημα S.
Και έτσι να είναι... Πώς ειναι εφικτό να μην κάνω bend? Και λόγω του θέματος πίστεψε με αυτή η μικρή διαφορά στα δικά μου χέρια είναι απλά τεράστια σε άσκηση πίεσης. Το ζητούμενο είναι άλλο όμως....έστω ότι αφήνω το nut ξεκλειδωτο...Πώς γίνεται να μην έχω ξεκουρδισματα;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top