Locking Nut και String tension; Σχετίζονται τόσο πολύ μεταξύ τους;

LightStringer

Νέο μέλος
Μηνύματα
511
Πόντοι
18
Δεν βρηκα παρομοιο θεμα για να ανατρεξω και να λυσω την απορια μου επ αυτου.

Σε μια superstrat λοιπον παρατηρω το εξης: Οσο ειναι σφιχτες οι "Βιδες" του lockinh nut αυξαναται αισθητα η ταση των χορδων. Και επειδη τουλαχιστον στην παλια μου Prestige δεν το ειχα προσεξει αυτο και δεν με ειχε ενοχλησει ηθελα την γνωμη σας αν και ισως ακουγεται ανοητο ως ερωτημα.

Οντως αυξανει την ταση των χορδων η αυτο το ας πουμε θεμα προερχεται απο κατι αλλο ; Κακης ποιοτητας locking nut ισως πχ 

Και αν προερχεται ετσι και αλλιως απο αυτο υπαρχει καποια λυση ;; ( εκτος απο το να το αφηνω ελευθερο εννοω :P )

Σας ευχαριστω

 
Λογικό μου ακούγεται.

Μικραίνει η απόσταση από τα κλειδιά μέχρι την γέφυρα.

Αν πχ η κιθάρα λόκαρε στο 10ο τάστο, πιθανόν να μην μπορούσες να κάνεις καν σήκωμα.

 
Θα ήταν καλή ιδέα να το παρακάμψω εντελώς και να της βάλω locking tuners; Η άδικος κόπος;

 
Εάν κατάλαβα καλά, σε ενοχλεί η σκληρή αίσθηση που έχεις στις χορδές.

Στη θέση σου δεν θα πείραζα καθόλου το nut. Άλλωστε, για κάποιον λόγο υπάρχει εκεί.

Θα έκανα όμως τις εξής παρεμβάσεις:

1. Θα έδινα λίγο παραπάνω relief. Λίγο χαλάρωμα στο μανίκι, αλλάζει δραματικά την αίσθηση στις χορδές. Και εάν αυτό δεν αρκεί,

2. Θα πήγαινα σε ελαφρώς μικρότερο gauge στις χορδές.

Αποκλείεται να μην κάνεις τη δουλειά σου κάνοντας τα παραπάνω.

 
Θα έδινα λίγο παραπάνω relief.


αυτο θα ΑΥΞΑΝΕ την ταση των χορδων μια και ΜΕΓΑΛΩΝΕ το action στο κεντρο του μπρατσου.

Μικραίνει η απόσταση από τα κλειδιά μέχρι την γέφυρα.


αρα λογικα θα επρεπε να ειχε λιγοτερο string tension οχι περισσοτερο (οσο πιο κοντη η κλιμακα τοσο πιο χαλαρο το τενσιον )

Κατι αλλο συμβαινει αν η αποσταση των χορδων απο το ΠΡΩΤΟ ταστο παραμενει η ιδια (οταν βιδωνεις και ξεβιδωνεις το locking nut ) κατι μου λεει οτι ΔΕΝ παραμενει.....αλλα σηκωνεται ...αλλιως δεν υπαρχει καποια εξηγηση με βαση την φυσικη μια και η χορδες στο ιδιο nut "στεκονται" και η αποσταση δεν αλλαζει.  

Μετρα την αποσταση αυτη τοποθετωντας ενα καποταστο στο ΤΡΙΤΟ ταστο (νοτα ΣΟΛ στη μι) και μετρωντας την αποσταση των χορδων  στο πρωτο ταστο )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αυτο θα ΑΥΞΑΝΕ την ταση των χορδων μια και ΜΕΓΑΛΩΝΕ το action στο κεντρο του μπρατσου.


Εννοείται ότι δεν ισχύει αυτό. Όταν παίζεις με μηδενικό relief, υπάρχει η μέγιστη απόσταση σε γεφυρα και nut.

Οταν χαλαρώσει το μανίκι, λόγω της καμπύλης που αποκτά το μανίκι, η απόσταση αυτή μικραίνει ελαχιστα. Με αποτέλεσμα το tension και αίσθηση στις χορδές να είναι αρκετά ελαφρύτερη. Δεν χωρά καμία αμφιβολία γι΄αυτό. 

 
Εννοείται ότι δεν ισχύει αυτό. Όταν παίζεις με μηδενικό relief, υπάρχει η μέγιστη απόσταση σε γεφυρα και nut.

Οταν χαλαρώσει το μανίκι, λόγω της καμπύλης που αποκτά το μανίκι, η απόσταση αυτή μικραίνει ελαχιστα. Με αποτέλεσμα το tension και αίσθηση στις χορδές να είναι αρκετά ελαφρύτερη. Δεν χωρά καμία αμφιβολία γι΄αυτό. 


Sorry dude this is simply not the case ?

ΠΑΝΤΑ μια κιθαρα με μηδενικο relief θα παιζει πιο "μαλακά" απο μια με relief.

Απλη ,βασικη φυσικη

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το λέω με τόση σιγουριά διότι το συναντώ καθημερινά. Με μηδενικό relief δεν μπορώ να παίξω. Χαλαρώνω ένα ελάχιστο και η κιθάρα μεταμορφώνεται. Είναι κάτι που φαίνεται σε bends και vibrato.

Αυτό που πιθανόν να εννοείς είναι ότι με τεντωμενο μανίκι οι χορδές είναι πιο κοντά στα ταστα, άρα απαιτεί λιγότερη δύναμη για να πατήσεις τη χορδη και να παίξεις μια νότα. Ισχύει αυτό. Παίζεις πιο εύκολα και με λιγότερο κόπο. Bend και vibrato, όμως, δεν κάνεις....

 
Το λέω με τόση σιγουριά διότι το συναντώ καθημερινά.


το ιδιο και εγω ?

Bend και vibrato, όμως, δεν κάνεις....
 φτιαξε τα ταστα σου αν δεν κανεις.

btw αν δεν απατωμαι η συζητηση γινεται για το string tension όχι για το ease of bending (το οποιο με πολυ χαμηλο action οντως δεν γινεται πρεπει να υπαρχει μια αποσταση για να μπορεις να "γραπωσεις" την χορδη,φυσικα αυτη η αποσταση σε μια ΣΩΣΤΑ σεταρισμενη κιθαρα με αψογα ταστα γινεται ΜΟΝΟ με αυξηση του action στη ΓΕΦΥΡΑ οχι μεσω του relief..το μπρατσο ιδανικα πρεπει να εχει σχεδον μηδενικο relief και τελεια leveled/crowned ταστα,απο εκει και περα βαΝεις οτι action θες )  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και εμένα εντύπωση μου κάνει για αυτό κ ρώτησα μήπως είναι θέμα του συγκεκριμένου nut το οποίο δεν έχω σκοπό να πειράξω κ για αυτό επίσης ρώτησα αν έχει λόγο ύπαρξης να βάλω locking κλειδιά με σκοπό να αποφεύγω τα ξεκουρδισματα.

Όντως με straight βέργα μου είναι πιο εύκολο το παίξιμο παρότι με καμπυλότητα. Λόγω χρόνιου θέματος στο αριστερό χέρι παίζω με 8αρες και η παραμικρή αλλαγή στη φάση των χορδών με ενοχλεί.

Locking κλείδα; Θα βοηθούσαν;

 
να βάλω locking κλειδιά με σκοπό να αποφεύγω τα ξεκουρδισματα.


το 99,9% των ξεκουρδισματων οφειλεται στο κακα κομμενο nut ή στο λαθος περασμα των χορδων,τα locking κλειδια δεν σου προσφερουν κατι περισσοτερο για κανονικα παιξιματα με τρεμολο.

Για dive bombs ομως θες locking nut.  

Τσεκαρε την αποσταση που σου ειπα,εκει νομιζω ειναι το προβλημα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
το 99,9% των ξεκουρδισματων οφειλεται στο κακα κομμενο nut ή στο λαθος περασμα των χορδων,τα locking κλειδια δεν σου προσφερουν κατι περισσοτερο για κανονικα παιξιματα με τρεμολο.

Για dive bombs ομως θες locking nut.  

Τσεκαρε την αποσταση που σου ειπα,εκει νομιζω ειναι το προβλημα.
Ευχαριστώ. Μισό όμως γτ μπερδεύτηκα. Αρχικά το nut είναι δυσανάλογο του radius της ταστιέρα αν αυτό παίζει ρόλο. Η ταστιέρα έχει 17 κ το nut 12! Επιπλέον είναι θεωρώ ένα nut της συμφοράς εφόσον ήρθε πακέτο με το Floyd rose special οπότε ίσως να ήταν μια καλή ιδέα να το αλλάξω;;

Dives δε κάνω...καμμία αρμονική μόνο τονίζω και λίγο βιμπρατο..

 
Η ταστιέρα έχει 17 κ το nut 12!


Πετα το.

Dives δε κάνω...καμμία αρμονική μόνο τονίζω και λίγο βιμπρατο..


τοτε δεν χρειαζεσαι FR...ειναι ενα συστημα που ετσι κι αλλιως καταστρεφει τον ηχο με τοσα moving parts. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ξεκινα με ενα σωστο nut που θα εχει το radius της ταστιερας σου.
Και υποθέτω αναφέρεσαι σε κάποιο κοκάλινο; Είναι εύκολη η αλλαγή από τεχνικό; Η θα δημιουργηθεί θέμα ;

 
Και υποθέτω αναφέρεσαι σε κάποιο κοκάλινο; Είναι εύκολη η αλλαγή από τεχνικό; Η θα δημιουργηθεί θέμα ;


Οποιοσδηποτε τεχνικος της προκοπης θα το κανει ανετα.

Δεν αναφερομαι ομως μονο σε κοκαλινο ,απο τη στιγμη που η κιθαρα εχει FR καλο ειναι να φτιαχτει σωστα ωστε το ολο συστημα να αποδιδει τα μεγιστα. 

Νομιζω οτι οποιοσδηποτε σοβαρος τεχνικος θα σου προτεινει την καλυτερη λυση αφου δει απο κοντα το προβλημα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οποιοσδηποτε τεχνικος της προκοπης θα το κανει ανετα.

Δεν αναφερομαι ομως μονο σε κοκαλινο ,απο τη στιγμη που η κιθαρα εχει FR καλο ειναι να φτιαχτει σωστα ωστε το ολο συστημα να αποδιδει τα μεγιστα. 

Νομιζω οτι οποιοσδηποτε σοβαρος τεχνικος θα σου προτεινει την καλυτερη λυση αφου δει απο κοντα το προβλημα.
Μου κάνει εντύπωση απλά.. το μέγεθος ενός locking nut είναι αρκετά μεγαλύτερο από ένα συμβατικό....δε θα αφήσει κενό;

 
Μου κάνει εντύπωση απλά.. το μέγεθος ενός locking nut είναι αρκετά μεγαλύτερο από ένα συμβατικό....δε θα αφήσει κενό;


Θα στο "γεμισει" ο τεχνικος αν ειναι να βαλεις κανονικο nut.

Στη θεση σου παντως θα εβαζα ενα σωστο FR NUT.

 
@ibanezas1980

ΜΟΝΟ η φύση/γεωμετρία της χορδής, το μήκος, και το κούρδισμα επηρεάζουν την ταση. ΟΧΙ το locking nut.

Επουδενί μην καταστρέψεις την κιθάρα σου. Το locking nut, ΔΕΝ φθείρεται, όπως τα πλαστικά, κοκάλινα, και αν ειναι καλής ποιότητας, έχει και άψογο ήχο στις καθαρές.

Στην ινδονησιακή UV70p μου ακούγεται τέλεια στις ανοικτές.

Εχω και 1 floyd rose, και ενα Gotoh. Και τα 2 ΟΚ, αλλά το Ibanez είναι καλύτερο.

Τι μηκος είχαν οι χορδές στην prestige? κούρδισμα? πάχος? (9-αρες, 10-αρες, κτλ)

Τι μηκος έχουν οι χορδές στην super strat? κούρδισμα? πάχος? (9-αρες, 10-αρες, κτλ)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top