Live ηχογράφηση ηλ.κιθάρας στεροφωνικά και προενίσχυση.

CarpeOmnious

Νέο μέλος
Μηνύματα
259
Πόντοι
16
Αγαπητοί νοιζάδες, τα φώτα σας χρειάζομαι και πάλι γιατί το κεφάλι μου γυρίζει από τις πληροφορίες (εγώ μουσικός ήθελα να γίνω ρε γμτ ;D).

Θέλω να ηχογραφήσω ένα πειραματικό πρότζεκτ που έχω: 1 κιθάρα, πετάλια εφέ, στερεοφωνική έξοδος, 2 ενισχυτές > οπότε 2 μικρόφωνα που θα πηγαίνουν στην κάρτα ήχου μου (edirol ua-25) και μετά στο daw. Το έχω κάνει και το αποτέλεσμα είναι θαμπό και αδύναμο, δεν εκφράζει τον ήχο που βγαίνει από τους ενισχυτές (2x15w λαμπάτοι). Προφανώς το αδύνατο σημείο είναι η έλλειψη προενίσχυσης των μικροφώνων (2x SM57), εκτός κι αν βλέπετε και κάτι άλλο που μπορεί να βελτιωθεί. Οπότε ψάχνω για προενίσχυση (στερεοφωνική) η οποία θα μπορέσει να μου δώσει καλύτερο αποτέλεσμα. Το μπάτζετ δεν είναι μεγάλο, άντε να σκάσω μέχρι και 400ε και έβλεπα για το ART PRO MPA II.

Ποιά η άποψή σας για να βελτιωθεί η ποιότητα της ηχογράφησης;

(Υπόψιν, η ηχογράφηση γίνεται live)

Ευχαριστώ.  :)

 
Προφανώς το αδύνατο σημείο είναι η έλλειψη προενίσχυσης των μικροφώνων
Η καρτα σου απο οτι βλεπω ΕΧΕΙ προενισχυσεις,οποτε κατι αλλο κανεις λαθος

 
Superfunk είπε:
Η καρτα σου απο οτι βλεπω ΕΧΕΙ προενισχυσεις,οποτε κατι αλλο κανεις λαθος
+

Το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό με το που διάβασα το θέμα σου είναι το ενδεχόμενο να χρησιμοποιείς λάθος καλώδιo (καρφί) κι έτσι να παρακάμπτεις την προενίσχυση της κάρτας. Είσαι σίγουρος λοιπόν ότι τα καλώδια είναι XLR;

 
Η κάρτα έχει προενισχύσεις, αλλά φαντάζομαι είναι πολύ στάνταρ. Καλώδιο δεν παίζει να κάνω λάθος, xlr καλώδια, δεν είμαι πρωτάρης  ;)

Απλά να εξηγήσω ότι θέλω απλά πιο καλό αποτέλεσμα, δλδ οι ηχογραφήσεις που κάνω είναι μια χαρά για home recording απλά θέλω να ανέβω επίπεδο και να έχω πολύ καλύτερο ήχο και δυναμικές. Γι'αυτό μιλάω για προενίσχυση.

 
Δεν μας βάζεις κανένα δείγμα για να καταλάβουμε τι γίνεται; Από το αποτέλεσμα έτσι όπως το περιγράφεις, έχω την εντύπωση ότι μπορείς να βελτιώσεις αρκετά τα πράγματα πριν πας σε αγορά προενίσχυσης.

 
Μη περιμενεις να ακουσεις και καμμια ΤΡΟΜΕΡΗ διαφορα με 200 ευρω/καναλι προενισχυσης αλλα μια "καλυτερη" προενισχυηση θα βοηθησει σιγουρα.

Ο SPL Goldmike 9844 ειναι ισως ο καλυτερος φτηνος στερεο προενισχυτης που υπαρχει αυτη τη στιγμη λιγο παραπανω απο το budget σου.

Θα πρεπει βεβαια να χρησιμοποιησεις τα 1/4 inch TRS input της καρτας σου για να κανεις bypass τις υπαρχουσες προενισχυσεις

Δεν μας βάζεις κανένα δείγμα για να καταλάβουμε τι γίνεται; Από το αποτέλεσμα έτσι όπως το περιγράφεις, έχω την εντύπωση ότι μπορείς να βελτιώσεις αρκετά τα πράγματα πριν πας σε αγορά προενίσχυσης.
αυτο λεω και εγω μια και μας τα περιγραφει πολυ ...δραματικα τα πραγματα...δεν μπορει να ειναι ΤΟΣΟ χαλια οι,ετσι κι αλλοιως,πολυ  ουδετεροι προενισχυτες της καρτας του.

 
Να βάλω δείγμα ρε παιδιά αλλά μιλάμε για 30 λεπτά συνεχόμενου ambient/noise και αν δεν είστε στο χώρο να ακούσεται τον πραγματικό ήχο που βγαίνει απο τους ενισχυτές, πως θα βγάλετε συμπέρασμα; ;)

Ναι πρέπει να χρησιμοποιήσω τα TRS, αυτό το διάβασα. Είχα σκεφτεί και να πάρω και κάποιο μίκτη με καλύτερη προενίσχυση. Διαβάζω για επαγγελματικές ηχογραφήσεις που γίνονται πάντα με προενίσχυση για κάθε μικρόφωνο (και εδώ στο νόιζ/βλέπε "ηχογράφηση κιθάρας") αλλά τα μπάτζετ που παίζουν είναι τρελά. Εγώ απλά θέλω να ανεβάσω τη ποιότητα του αποτελέσματος, οπότε προσπαθώ να βρω το αδύνατο σημείο και να δώσω λίγα χρήματα ώστε να ανέβει το επίπεδο. Επαναλαμβάνω, το αποτέλεσμα που βγαίνει είναι καλό, αλλά δεν έχει τις δυναμικές που ακούω εγώ στο χώρο και γενικά το αποτέλεσμα είναι μουντό και βαρετό.

 
αλλά δεν έχει τις δυναμικές που ακούω εγώ στο χώρο
αυτο δεν θα το ακουσεις ακομα και 5000 ευρω να δωσεις.....μη ξεχνας οτι αλλου ειναι τα μικροφωνα και αλλου τα αυτια σου... ;)...τα μικροφωνα καταγραφουν αυτο που θα ακουσεις αν...κολλησεις το αυτι σου στο μεγαφωνο.

αν θες περισσοτερο "χωρο" στην ηχογραφηση θα χρειαστεις & distant miking

 
CarpeOmnious είπε:
...αποτέλεσμα είναι θαμπό και αδύναμο, δεν εκφράζει τον ήχο που βγαίνει από τους ενισχυτές (2x15w λαμπάτοι).

Ευχαριστώ.  :)
Δες την τοποθετηση των μικροφωνων σου για το θαμπο κι αδυναμο.

Δες το Built-in analog limiter για το αδυναμο.

Απο εκει κι επειτα ειναι θεμα επεξεργασιας του σηματος απο εσενα.

Με τι daw γραφεις?

Πως παιρνεις σταθμες?

 
Δες την τοποθετηση των μικροφωνων σου για το θαμπο κι αδυναμο.
+1000 και επρεπε να το ειχαμε πει απο την αρχη.

 
Superfunk είπε:
+1000 και επρεπε να το ειχαμε πει απο την αρχη.
Το ειπες, με αλλα λογια, οταν εξηγησες το "γιατι" ;)

...μη ξεχνας οτι αλλου ειναι τα μικροφωνα και αλλου τα αυτια σου... ;)...τα μικροφωνα καταγραφουν αυτο που θα ακουσεις αν...κολλησεις το αυτι σου στο μεγαφωνο.
 
Γράφω με το logic και έχω εμπειρία, γενικά το σήμα που παίρνω είναι μια χαρά, έχω δοκιμάσει και πολλά μικρόφωνα και διαφορά ήταν ελάχιστη πάντα και κανένα μικρόφωνο δε μου έδωσε την αίσθηση που ζητούσα, γι'αυτό και σκέφτηκα "προενίσχυση". Τοποθέτηση μικροφώνων είναι κάτι ενδιαφέρον, έχω δοκιμάσει να τα απομακρίνω λίγο, και να βάλω ένα Zoom recorder για να ηχογραφήσω τον ήχο στο χώρο, και μετα να το μιξάρω με τα 2 μικρόφωνα αλλά και πάλι δεν έμεινα ικανοποιημένος. Σκέφτηκα μέχρι και να φτιάξω ένα χωνί για το μικρόφωνο... μήπως να δω και τις εντάσεις των ενισχυτών; Γενικά ηχογραφώ με τις κανονικές εντάσεις που βγαίνω και λάιβ.

 
CarpeOmnious είπε:
...γενικά το σήμα που παίρνω είναι μια χαρά
Θα επιμεινω λιγο ακομα σε προηγουμενο ερωτημα, χωρις προθεση

για τις ικανοτητες σου η την εμπειρια σου.

Πως παιρνεις σταθμες?

 
Το σημα απο καθε μικροφωνο χωριστα πως ακουγεται;

Ισως παιζει θεμα φάσης, δοκιμασε να αναστρεψεις τη φαση του ενος καναλιου.

Ειδικα αν οι ενισχυτες "βλεπουν" ο ενας τον αλλον (αν και χρησιμοποιεις δυναμικα) ίσως το αμοιβαιο bleed σου δημιουργει θεμα.

Δοκιμασε να αναστρεψεις τη φαση του ενος καναλιου να δεις αν κανει διαφορα, ειναι υποθεση δευτερολεπτων στο DAW σου :)

Επισης κρατα καπου το original track πριν την αναστροφη γιατι παιζει να μπερδευτεις!

 
ακυρον αυτο το ποστ (οχι το απο πανω), ξεχασα οτι εγραφες τους δυο ενισχυτες ταυτοχρονα, πρεπει να πεσω για υπνο.. Με ισιωσε η γριππη :)

 
Ναι γράφω ταυτόχρονα σε 2 ενισχυτές.

Στάθμες παίρνω προσεχτικά παίζοντας τα πιο δυνατά μου και προσέχοντας να μην "κοκκινίζουν". Κατεβάζω τους faders στα περιπου -10db και τσεκάρω. Και η καρτα ήχου έχει επίσης limiter που προσέχω να μην κοκκινίζει. Παιδιά μην κοιτάτε τι κάνω λάθος, δεν κάνω λάθος κάτι, το έχω κάνει δεκάδες φορές. Θέλω καλύτερα αποτελέσματα. Τι αναβάθμιση θα κάνατε εσείς αν είσασταν στη θέση μου;

 
Καμμια αναβαθμιση. Δεν φταιει σε κατι ο εξοπλισμος σου.

Οπως ειπες, οι δοκιμες που εκανες με μικροφωνα δεν εφεραν σημαντικες διαφορες.

Τα ιδια θα συμβουν και με τις αλλαγες των προενισχυτων.

Στη θεση σου αφου πρωτα δοκιμαζα θεσεις στα μικροφωνα και πεταγα εξω,

το λιμιτερακι της καρτας θα εκανα αυτο που σου ειπα πριν.

digisilence είπε:
Απο εκει κι επειτα ειναι θεμα επεξεργασιας του σηματος απο εσενα.
 
Προτείνεις δλδ να απενεργοποιήσω το limiter της κάρτας;

Παίζει ίσως να περάσω τις ηχογραφημένες κιθάρες από κάποιον ακριβό/επαγγελματικό κομπρέσορα/προενισχυτή αφού τις ηχογραφήσω, για να κάνω τον ήχο πιο δυναμικό; Θέλω "μεγάλο" ήχο με έντονες δυναμικές, καθώς παίζω από ανεπαίσθητους ήχους μέχρι τεράστιο θόρυβο. 

 
επειδή εγώ το χω χάσει λίγο ο γέροντας, βοήθα με και μένα να καταλάβω (αν θες φυσικά)... 8) :)

σε πιο αναπαραγωγικό σύστημα ακούς μετά και σε ποιες εντάσεις, ώστε να σου βγαίνει το παράπονο συγκριτικά, για "μη σωστή καταγραφή" του αρχικού σήματος και σε ποιο βαθμό?...

ΥΓ κατά τα άλλα συνυπογράφω ότι σου είπαν οι φίλοι μου, επιμένοντας στο ότι αν δεν "εξαντλήσεις" τον πειραματισμό με τις θέσεις των mic, το πέρασμα στην αναζήτηση προενισχυτών, θα σε απογοητεύσει άμεσα (κυρίως αν δεν αντέχει η τσέπη σου) λόγω της αντίστροφης αναλογίας της επένδυσης που θα απαιτηθεί, σε σχέση με την συμμετοχή τους στο τελικό αποτέλεσμα... ας πούμε μετά τον 9844 που ανέφερε ο Νίκος οι τιμές ανεβαίνουν εκθετικά για να βρεις "διαφορές" που θα αξίζουν πραγματικά τον κόπο...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top