Κουρδιστηρια - κατα ποσο ειναι σωστα?

Σπύρος Δέλτα

Spyros Delta

Κοντομάνικος
Μηνύματα
6,318
Πόντοι
1,688
Οσα κουρδιστηρια αγοραζα (ακομα και ακριβα) νομιζα οτι ηταν προβληματικα αφου κατεληγα να διορθωνω στο τελος με το αυτι το κουρδισμα.



Τα κουρδιστηρια λοιπον ενταξει ειναι, απλα δεν δειχνουν ολες τις νοτες οπως πρεπει.



 



Εξηγω.



Ολα τα διαστηματα σε μια κλιμακα, βασιζονται σε μια σχεση (κλασμα) μεταξυ τους.



Το κουρδιστηρι αφενος, χρησιμοποιει το συστημα "12-TET" (ενα συστημα που χωριζει την οκταβα σε 12 μερη, ισα μεταξυ τους).



Χρησιμοποιει λοιπον αυτες τις σχεσεις.



(σε απλουστεμενη μορφη με δεκαδικους για να μη βαζω ριζες κλπ)



Unison = 1



Major second = 1.122462



Major third = 1.259921



Perfect fourth = 1.334840



Perfect fifth = 1.498307



Major sixth = 1.681793



Major seventh = 1.887749



Octave = 2



 



Το αυτι μας αφετερου ζηταει το "Just intonation" συστημα, που χρησιμοποιει αυτες τις σχεσεις



Unison = 1 (ratio 1:1)



Major second = 1.125 (9:8)



Major third = 1.25 (5:4)



Perfect fourth = 1.33333 (4:3)



Perfect fifth = 1.5 (3:2)



Major sixth = 1.66666 (5:3)



Major seventh = 1.875 (15:8)



Octave = 2 (2:1)





 



Αν θελεις πχ να παιξεις μια συγχορδια C major, θελεις 3 νοτες με τις εξης συχνοτητες (βαση του J.I.)



C 523.25 Hz



E 654.06 Hz (523.25 x 1.25)



G 784.87 Hz (523.25 x 1.5)



 



Απο το κουρδιστηρι παιρνεις 3 νοτες με τις εξης συχνοτητες



C 523.25 Hz



E 659.25 Hz (523.25 x 1.259921)



G 783.99 Hz (523.25 x 1.498307)



 



Ιδιως η μεγαλη 3η (E) ειναι αρκετα εκτος.



 



Κουρδισε ακριβως με το κουρδιστηρι και παιξε μια ματζορε συγχορδια.



Ξεκουρδισε ελαχιστα την χορδη που παιζεται η 3η μεγαλη και ακουσε.



Ενα βιντεο με παραδειγμα ειναι αυτο https://www.youtube.com/watch?v=Daw93bRHe4Y
 
.


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν έχω εντρυφήσει τόσο, αλλά, ισχύει.

Κάπου έχω δει ένα video με τον παραγωγό του Slash να λέει πως χρησιμοποιούσε διαφορετικό κούρδισμα για rythm και διαφορετικό για solo, που έπαιζε πιο ψηλές νότες (δεν αποφάσισα αν έπρεπε να γράψω πιο πάνω ή πιο κάτω στην ταστιέρα).

Υπάρχουν τρόποι, βέβαια, να περιορίσεις το φαινόμενο.

Σε μια κιθάρα έχω Buzz Feiten και σε μια άλλη έχω compensated nut.

Κάνουν δουλειά και τα δυο.

Ειδικά σ'αυτή με το Buzz Feiten, το αυτί άκουγε το σωστό σαν λάθος στην αρχή γιατί είχα συνηθίσει να ακούω κάτι άλλο.

Και, απ'την εμπειρία μου, το φαινόμενο είναι πιο έντονο σε κιθάρες με μικρότερο scale, όπως οι Gibson.

Παρεμπιπτόντως, χρησιμοποιώ το ίδιο κουρδιστήρι εδώ και χρόνια.

Ένα Carl Martin.

Υ.Γ. Αυτή η Σολ χορδή σε Gibson έχει παίξει ποτέ "σωστά" στην ιστορία της κιθάρας;

 
υπάρχει ένα αντίστοιχο του james Taylor για ακουστική.

Εκεί να δεις τι γίνεται. Και μιλάμε για έναν από τους πιό επιδραστικούς ακουστικούς κιθαρίστες




 
Αυτή η Σολ χορδή σε Gibson έχει παίξει ποτέ "σωστά" στην ιστορία της κιθάρας;


Ναι, όταν οι παίκτες χρησιμοποιούσαν το "παλιό" στάνταρντ σετ 010-038 με την 15αρα σολ,μετά που ήρθε το σημερινό 9αρι και 10αρι σετ με τις ΦΡΙΚΤΕΣ 16+17 σολ φεξε μου και γλιστρησα (σε όλες τις ηλεκτρικές όχι μόνο σε Gibson) τόσο σε ήχο και ισορροπία ,όσο και σε κούρδισμα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το βρήκα.

Κάπου στο 12ο λεπτό μιλάει για το κούρδισμα.




 
Εγώ πάντως μόνο με τη Les έχω ένα θεματάκι (ενώ έχω κάνει τις ρυθμίσεις), το A5 (επάνω κοντά στο nut) μου ακούγεται κάπως.

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top