Κορυφαία κάρτα ήχου;

astakoume

Νέο μέλος
Μηνύματα
72
Πόντοι
6
Καλησπέρα.

Θέλω να ανέβω σκαλοπάτι ποιότητας στην ηχογράφηση και να μην ξαναασχοληθώ με το θέμα... Γράφω το πολύ 4 κανάλια ταυτόχρονα. Δύο είσοδοι για μικρόφωνα είναι υπεραρκετά και δύο line in, σύνολο 4 in. Επίσης, να είναι firewire, 400 ή 800.

Δουλεύω imac, OS X 10.5.5 και logic 8. Ηχογραφώ κυρίως ακουστικά όργανα (έγχορδα και πνευστά) και φωνές. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου να έχει εφέ κλπ. Θέλω απλά να γράφω άψογα. Επειδή τα χρήματα σε αυτήν την κατηγορία δεν είναι λίγα, με ενδιαφέρει η εμπειρία σας με τέτοιου επιπέδου κάρτες ήχου. Τί προτείνετε;

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

 
Μιας και δουλεύεις με Mac, η λογική κίνηση είναι να πας για Apogee Ensemble ή για Metric Halo 2882.

Γύρω στο ενάμιση χιλιάρικο αμφότερες και σίγουρα με εξαιρετικό ήχο.

Όλα αυτά σε περίπτωση που ψάχνεις για ολοκληρωμένη κάρτα που να έχει τα πάντα πάνω της (AD/DA converters, προενισχυτές κλπ).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γενικά λοιπόν θές:

1. Ένα audio interface

2. Ένα preamp για μικρόφωνα

3. Κάτι για line in...

4. Μικρόφωνα (τα έχεις μάλλον).

Έχω τυφλή εμπιστοσύνη στις Lynx Studio κάρτες, και αν πάς για AD/DA converter υπάρχει η Aurora που είναι απίστευτη! Το ίδιο και οι apogee (απλά είμαι σε PC και δεν το κοίταξα το θέμα).

Οι converers δεν είναι, όμως preamps, και άρα για preamp εγώ πήρα της Grace Design το m201 που είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ (και επίσης ακριβός). Υπάρχουν και άλλες πάμπολλες μάρκες να κοιτάξεις, απλά δε μου έρχεται κάτι στο μυαλό...

Λύση "1 σε όλα" είναι το Fireface800/400 της RME, που έχει πολύ καλή φήμη. Άλλη λύση είναι της MOTU.

Ότι είπε ο Alchemist επίσης.

Αυτά που αναφέρω πάνε πάνω απο 3000 ευρώ, έτσι;

 
astakoume είπε:
Καλησπέρα.

Θέλω να ανέβω σκαλοπάτι ποιότητας στην ηχογράφηση και να μην ξαναασχοληθώ με το θέμα... Γράφω το πολύ 4 κανάλια ταυτόχρονα. Δύο είσοδοι για μικρόφωνα είναι υπεραρκετά και δύο line in, σύνολο 4 in. Επίσης, να είναι firewire, 400 ή 800.

Δουλεύω imac, OS X 10.5.5 και logic 8. Ηχογραφώ κυρίως ακουστικά όργανα (έγχορδα και πνευστά) και φωνές. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου να έχει εφέ κλπ. Θέλω απλά να γράφω άψογα. Επειδή τα χρήματα σε αυτήν την κατηγορία δεν είναι λίγα, με ενδιαφέρει η εμπειρία σας με τέτοιου επιπέδου κάρτες ήχου. Τί προτείνετε;

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Ότι καλύτερο υπάρχει:

http://www.prismsound.com/music_recording/products_subs/orpheus/orpheus_home.php

Διπλάσια τιμή βέβαια αλλά ανέφερες την μαγική λέξη "κορυφαία"...  ;)

 
Metric Halo ULN-8

http://www.athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=31186

Από τις κορυφαίες, αλλά πανάκριβη (σε βαθμό αηδίας).

Metric Halo 2882 Expanded

http://www.athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=29821

Κορυφαία και σε πιο γηινη τιμή

Εγώ έχω RME Fireface UC

http://www.dv247.com/computer-hardware/rme-fireface-uc-usb-2-0-compact-audio-interface--63726

Η καλή επιλογή για τα λεφτά τους.

Ό,τι αναφέρθηκε πιο πανω είναι σωστό (Lynx, Orpheus) είναι σωστό, αλλά δεν έχω προσωπική εμπειρία.

 
Ο Άη Πρότοκολ έχει μιλήσει στο παρελθόν με πολύ καλά λόγια για την Lynx, για την οποία δεν γνωρίζω τίποτα. Πείτε σας παρακαλώ πολλές λεπτομέρειες για αυτήν... (προτιμότερο μάλιστα αν κάποιος την έχει δουλέψει κιόλας).

 
bloody_sunday είπε:
Ο Άη Πρότοκολ έχει μιλήσει στο παρελθόν με πολύ καλά λόγια για την Lynx, για την οποία δεν γνωρίζω τίποτα. Πείτε σας παρακαλώ πολλές λεπτομέρειες για αυτήν... (προτιμότερο μάλιστα αν κάποιος την έχει δουλέψει κιόλας).
Είναι η καλύτερη από τις προσιτές κάρτες (ήτοι, αυτές που μπορεί να πάρεις χωρίς να αναρρωτιέσαι αν είναι όντως καλύτερες, ή αν υποκρίνεσαι ότι είναι καλύτερες για να μην αυτομουτζώνεσαι).

 
Είχα την LynxONE και προχώρησα σε αγορά της LynxL22. Και οι δύο έχουν ΠΟΛΥ καλό ήχο, σε σχέση με ότι άλλο είχα ακούσει μέχρι τότε! Δεν χρωματίζουν ιδιαίτερα, και άρα μου κάνουν. (επίσης το customer support είναι φανταστικό και ο Paul είναι άνθρωπος που ξέρει πολλά και τον εμπιστεύεται κανείς "τυφλά").

Γενικά στο θέμα "κορυφαία" (για προενισχυτές) αναρωτιέται κανείς γιατί χρωματισμό μιλάμε... Εγώ που είμαι στα κλασσικά, έψαξα να βρω ότι πιο "διαφανές" υπήρχε στα χρήματα που μπορούσα να διαθέσω. Αν κάποιος θέλει σύστημα για ανδρικά φωνητικά πάει σε... κάτι άλλο. Αν θέλει να ηχογραφεί κιθάρες, κάπου αλλού κοκ...

 
Καλημέρα.

Ανακεφαλαιώνω

Η Apogee Ensemble, η Metric Halo 2882, η Ορφεύς και η Aurora Lynx  είναι μεν κορυφαίες αλλά έχουν παραπάνω εισόδους απ΄όσες έχω χρειαστεί και θα χρειαστώ ποτέ, οπότε μένουν απ΄εξω, εκτός και αν τις βρώ μεταχειρισμένες και με λιγότερα χρήματα. ;)

Η Lynx one και η 22 είναι  PCI κάρτες και δεν μπαίνουν στον  i mac. Εξω λοιπόν κι αυτές.

Οι RME Fireface800/400 έχουν τα γνωστά προβληματα με την firewire είσοδο. Ειχα προσπαθήσει να τις δοκιμάσω και δεν γινόταν με τίποτα... >:(

Και επανέρχομαι.

Δεν έχω καταλάβει αν η Metric Halo ULN-2 γράφει ταυτόχρονα 2 mic και 2 line, όποιος ξέρει παρακαλώ ας ενημερώσει.

H RME UC USB 2 φαίνεται ενδιαφέρουσα, πρέπει να την ακούσω λοιπόν (και να βρώ περισευούμενη USB είσοδο στο μηχάνημά μου).

broken tempo, αν έχεις τον χρόνο, τί όργανα ηχογραφείς και τί εντυπώσεις έχεις απο ακροάσεις;

Γενικά, θα προτιμούσα λεπτομέρειες για κάρτες τέτοιου επιπέδου με τις οποίες  να έχετε δουλέψει.

Υπενθυμίζω οτι ηχογραφώ κυρίως ακουστικά έγχορδα, πνευστά και γυναικεία φωνή και συνήθως γράφω ταυτόχρονα δύο μικρόφωνα και δύο line in, σύνολο 4 in.

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

 
astakoume είπε:
Υπενθυμίζω οτι ηχογραφώ κυρίως ακουστικά έγχορδα, πνευστά και γυναικεία φωνή και συνήθως γράφω ταυτόχρονα δύο μικρόφωνα και δύο line in, σύνολο 4 in.
Σε imac με logic

 
Οι Mac Users πάντως που σέβονται τον εαυτό τους :D, πρώτα κοιτάνε τις Αpogee, μετά τις Motu και μετά όλες τις άλλες.

Εάν δε, δώ και το ξεσκαρτάρισμα που (πολύ λογικά) έκανες, εκεί θα κοίταγα πρώτα.

Να φανταστώ ότι αποκλείεις τις Motu?

 
Σορυ για την καθυστερημένη απάντηση, δουλειές...

RME UC: Το καλό είναι ότι δουλεύει και με MAC και με PC χωρίς πρόβλημα. Την εχω 2 εβδομάδες και έχω ηχογραφησει ηλεκτρικό βιολι, ηλεκτρικό μπάσο και ηλεκτρική κιθάρα. Ακόμα όχι ακουστικά όργανα και φωνές. Είναι πολύ ανώτερη από την M-Audio πού είχα. Φίλος μου επαγγελματίας παραγωγός (γιατί εγώ δεν είμαι επαγγελματίας) έχει ηχογραφήσει τα πάντα με RME UC (από φωνές και ακουστικά όργανα μέχρι... μπουζούκια) με πολύ καλά αποτελέσματα. Το κακό είναι ότι τώρα την πουλάνε 70 ευρώ πιο ακριβά από ότι 2-3 εβδομάδες πιο πριν. Firewire 400 μην πάρεις, θα έχεις προβλήματα με το MAC. Μπορείς να ηχογραφήσεις μέχρι 2 μικρόφωνα και 2 line μαζί.

Πάντως η Metrιc είναι ένα σκαλί πάνω, αλλά έχει και διπλάσια τιμή. Έχω ακούσει πολλές δουλειές με αυτή την κάρτα και εντυπωσιάστηκα, δεν την έχω χρησιμοποιήσει προσωπικά για να σου πω για εισόδους κτλ. Gouglare και θα το βρεις. Κυκλοφορούν πάντως αρκετές μεταχειρισμένες.

Έχω ηχογραφήσει και μια φορά drums με ΑPOGEE και βγήκαν πάρα πολύ καλά.

Από την μικρή μου προσωπική μου πείρα: Αν είσαι επαγγελματίας και θέλεις τα καλύτερα αποτέλεσματα η RME UC είναι η εισαγωγή στις κάρτες υψηλού επιπέδου. Επιπλέον σίγουρα θα χρειαστείς προενισχυτές μικροφώνου υψηλού επιπέδου. Σίγουρα ξέρεις ότι κάθε μικρόφωνο δουλεύει καλύτερα με κάποιον προενισχυτή, ένας συνδυασμός μικροφωνού-προενισχυτή αποδίδει καλύτερα σε γυναικεία φωνητικά απ ό,τι σε ανδρικά κ.λπ.

Αν είσαι ερασιτέχνης (όπως και εγώ), η RME UC είναι σχεδόν το ταβάνι. Δύσκολα θα βρεις καλύτερη στα λεφτά της κάρτα (μόνη ανταγωνίστρια η ΜΟΤU).

Συμβουλή: μη βιάζεσαι να αγοράσεις. Δοκίμασε αν γίνεται τις κάρτες που έχεις υπόψη σου από φίλους και γνωστούς.

Ερώτηση: Με τι ηχογραφούσες μέχρι τώρα;

Επίσης, αν είσαι Θεσ/νίκη μπορείς να έρθεις σε εμένα ή εγώ στο δικό σου χώρο για να δεις την κάρτα.

 
broken tempo είπε:
Μπορείς να ηχογραφήσεις μέχρι 2 μικρόφωνα και 2 line μαζί.
Αν δεν κάνω λάθος, μπορείς να ηχογραφήσεις με 2 preamp εισόδους και έξι line εισόδους ταυτόχρονα. Συν SP/DIF και ADAT αν υπάρχει η δυνατότητα.

Όντας κάτοχος της (πρακτικά ίδιας εκτός της συνδεσιμότητας με τον υπολογιστή) Fireface 400, εδώ και 2 χρόνια, θα τη συνιστούσα ανεπιφύλακτα, σαν μια πρόταση κάτω από 1000€. Ακόμα και οι (2) προενισχυτές της είναι κατά τη γνώμη μου η καλύτεροι που μπορείς να βρεις σε κάρτα σ'αυτή την κατηγορία τιμής, και το ίδιο ισχύει για τους convertors και -κυρίως- τους drivers και την υποστήριξη από την εταιρεία.

Σίγουρα πάντως αν κοιτάς το απόλυτο, με τα διπλάσια+ χρήματα μπορείς να βρεις κάτι αντικειμενικά καλύτερο. Ωστόσο, όπως μας περιγράφεις τα πράγματα, μια λύση θα ήταν η RME και τα "ρέστα" να πάνε σε έναν επιπλέον standalone preamp (ή channel strip) και μικρόφωνο (-α).

 
Συγνώμη για το λάθος, δεν εκφράστηκα σωστά, εννοούσα ότι μπορεί να ηχογραφήσει 2 μικρόφωνα και 2 line.

Έχει δίκιο ο The Genius Loci για τις εισόδους.

 
Σορυ κι απο εμένα για την καθυστέρηση.

Πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την RME  UC, δεν την ειχα πάρει χαμπάρι. Ευχαριστώ The Genius Loci.

Θα τσεκάρω και την Metric Halo…

broken tempo, ευχαριστώ για την πρόσκληση αλλά είμαι Αθήνα. Εως τώρα ηχογραφώ με την M Audio Profire 2626. Για προενίσχυση, channelstrip, το FOCUSRITE Voicemaster pro της Focusrite.Απο μικρόφωνα, τα απολύτως βασικά, δηλ για φωνές το Omega της sontronics, και απο ένα AKG C1000s, SM58 beta και SM57 για όλα τα υπόλοιπα. Τα τελικά remix σπανιότατα γίνονται στα μηχανήματά μου.

Ευχαριστώ.

 
astakoume είπε:
Εως τώρα ηχογραφώ με την M Audio Profire 2626. Για προενίσχυση, channelstrip, το FOCUSRITE Voicemaster pro της Focusrite.Απο μικρόφωνα, τα απολύτως βασικά, δηλ για φωνές το Omega της sontronics, και απο ένα AKG C1000s, SM58 beta και SM57 για όλα τα υπόλοιπα.
Φίλε astakoume σίγουρα το ερώτημά σου ήταν πολύ συγκεκριμένο αλλά θα ήθελα να σου επισημάνω ότι, κατ' εμέ πάντα,  στην παρούσα φάση ο αδύναμος κρίκος της ηχητικής σου αλυσίδας δεν είναι η κάρτα ήχου σου.

Όντας κάτοχος του προενισχυτή της Focusrite Platinum Twin track pro ο οποίος εκτιμώ ότι είναι ιδιαίτερα συγγενικός με το channel strip που χρησιμοποιείς θα σου πρότεινα να κοιτάξεις πρώτα για προενίσχυση και μετά για κάρτα.

Τον twin τον χρησιμοποίησα κατά κόρον 2 χρόνια αλλά ποτέ δε με έπεισε. Όταν αγόρασα τον Grace m101 τότε πια κατάλαβα τι σημαίνει σωστή προενίσχυση. Διαφάνεια, σώμα, λεπτομέρεια. Οι διαφορές τους ποιοτικά είναι μεγαλύτερες σε σχέση με τη διαφορά που έχει η τιμή τους αν θα μπορούσαμε να ποσοτικοποιήσουμε την ποιότητα...  ;D

Στη θέση σου λοιπόν θα επένδυα σε μια καλύτερη προενίσχυση και φυσικά σε ένα μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος και μετά σε κάρτα. Αν αγοράσεις αυτή τη στιγμή την rme πχ που σκέφτεσαι, η οποία σίγουρα έχει καλύτερους κονβέρτορες από την m-audio, η διαφορά θα είναι μικρότερη της διαφοράς που θα δεις αλλάζοντας απλά προενίσχυση - μικρόφωνο.

Επίσης θέλω να αναφερθώ και σε μία ακόμη προσωπική εκτίμηση. Εφόσον ψάχνεις αυτή τη στιγμή κάρτα επικεντρώσου σε δύο μονάχα βασικά πράγματα: Κονβέρτορες AD και DA και φυσικά σταθερότητα των drivers. Μην παρασύρεσαι δηλαδή από την ύπαρξη σε μερικές κάρτες κάποιων προενισχυτών. Αυτούς θα τους βλέπεις σαν ένα δευτερεύον εργαλείο και όχι σαν το πρωτεύον μέσο προενίσχυσης.

Εφόσον από όσο καταλαβαίνω ότι το όλο "πράγμα" το πας σοβαρά οι άπειροι συνδυασμοί σε ηχοχρώματα που μπορεί να σου εξασφαλίσει ένα καλό mic και πολλοί διαφορετικοί preamps δεν συγκρίνονται με καθαρούς μεν αλλά τυπικά καλούς preamps μιας κάρτας ήχου.

Πιστεύω απλά να σου έδωσα και μια άλλη οπτική. ;)

 
Η Apogee Ensemble, η Metric Halo 2882, η Ορφεύς και η Aurora Lynx  είναι μεν κορυφαίες αλλά έχουν παραπάνω εισόδους απ΄όσες έχω χρειαστεί και θα χρειαστώ ποτέ,  οπότε μένουν απ΄εξω,
Αφου εχεις σκοπο να δωσεις αρκετα χρηματα γιατι δε κοιτας και το ενδεχομενο να εχεις πιο πολλα I/O?

Ειμαι ψιλοσιγουρος οτι αν ασχοληθεις αρκετα σε λιγο καιρο θα εχεις μεγαλυτερες απαιτησεις απ' το set up σου.

 
Η δική μου πρόταση για να αναβαθμίσεις πραγματικά τον ήχο σου είναι να κρατήσεις την καρτα που έχεις ήδη και να πας στα επόμενα δύο στάδια που θα συνδεθούν πάνω της: (αν δεν καταλήξεις σε καποια macoκαρτα εφ'όσον δεν μπορείς να βαλεις PCI και να καθαρίσεις "φτηνά" με καποια Lynx...)

1. Εχει να κανει με το σωστό tracking όπως λέει και ο theonik. Καλο προενισχυτή μικροφώνου σε συνδυασμό με καλό μικρόφωνο με μεγάλη κάψα. Ισως Grace Design - m201, UA - 2610, SPL Gold Mike MKII κ.λ.π. αν χρησιμοποιείς 2 μικρόφωνα ταυτόχρονα, ή αλλιώς τις μονές εκδοχές τους m101,  κλπ. Ετσι θα προσθέσεις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ στον ήχο που πηγαίνει "στην ταινία".

2. Για σωστό monitoring, ίσως να κοίταζες μια λύση μετατροπέα D to A στέρεο από Apogee, Benchmark DAC1, ή Lavry που είναι σε οικονομικό επίπεδο για project studio. Θα ακούσεις ΑΛΛΑ πράγματα.

Προσθέτοντας τις 2 αυτές βαθμίδες, κρατας τις 4 εισόδους σου για τα line levels, και ταυτόχρονα αποκτάς κορυφαίες προδιαγραφές ανάλογα με την τσέπη σου και τον ρυθμό της στα ευαίσθητα μικρόφωνα αλλά και τη λεπτομερή ακρόαση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top