• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Korg M3 vs Roland Fantom G

spyraras

Νέο μέλος
Μηνύματα
141
Πόντοι
16
Έχοντας για κάποια χρόνια ένα Roland Juno Stage & ένα Kurzweil 88αρι, θέλω να πάω στο επόμενο στεπ.

Παίζω κυρίως ηλεκτρονική μουσική και cinematic δεν με ενδιαφέρουν τόσο πολύ τα πιάνα τους. ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΓΙΑ ΛΑΙΚΟΥΣ ήχος οπότε μην σπεύσετε οι όποιοι Korgακιδες να με παροτρύνετε προς τα εκεί. Δεν με ενδιαφέρουν τα lives κλπ.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και θα εκτιμούσα δεόντως την άποψη ατόμων που έχουν δουλέψει και τα δύο όργανα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζω ότι το επόμενο στέπ για μία περίπτωση σαν την δική σου, θα ήταν ένα καλό d.a.w. με κάποια vst plugins, ειδικά για ηλεκτρονική μουσική υπάρχουν πολλά καλά ΚΑΙ δωρεάν vsts να κατεβάσεις και να δουλέψεις.

Όμως, εφόσον θέλεις οπωσδήποτε κάποιο workstation, θα σου πρότεινα μάλλον να πάς για Fantom G και αν στην πορεία χρειαστείς και κάποιους ήχους από korg για σινεματικ και ηλεκτρονικές χροιές, θα μπορούσες να αποκτήσεις και κάποιο ρακ της korg από τα παλιά, τα οποία είναι και φθηνά σε κόστος.

Με το Fantom G θα έχεις περισσότερες δυνατότητες στο sequencer του, αν δεν κάνω λάθος, και μεγαλύτερη οθόνη για ευκολότερη εργασία. Βέβαια, τό τι ακριβώς θέλεις να κάνεις το ξέρεις μόνον εσύ, άρα θα ήταν λογικό να κατεβάσεις τα manual και των 2 οργάνων, να διαβάσεις τί δυνατότητες προσφέρει το καθένα και να δείς ποιό ταιριάζει στον τρόπο δημιουργίας σου.

Υ.Γ. Δεν έχω παίξει κανένα από τα 2. O0

 
axtarmas εφόσον δεν έχεις χρησιμοποιήσει κανένα από τα 2 (τουλάχιστο για κάποιο διάστημα) δεν μπορείς να εκφέρεις γνώμη.

τα manual να τα κάνει τι? video πρέπει να δει στο youtube- όσα πιο πολλά μπορεί- και αν μπορεί και τα όργανα από κοντά -μεταχειρισμένα βεβαίως καινούργια δεν υπάρχουν πλέον- για να μπορεί να πάρει μια ιδέα καταρχήν στο ηχόχρωμα του κάθε οργάνου τελείως διαφορετικός ήχος το ένα όργανο με το άλλο...

Το m3 πιστεύω υπερτερεί σε θέμα pc editor, τη radias expansion που δίνει πάρα πολύ καλά cinematic pads & arpegios και τα karma scenes+arpegiator βεβαίως μπορεί να δώσει πολύ καλούς ηλεκτρονικούς ήχους και "κίνηση" + το sampler που βεβαίως σε αφήνει να φορτώσεις και άλλες βιβλιοθήκες από akai κτλ (256 mb max)

To Fantom G το θεωρώ καλύτερο σε πιάνα και φυσικούς ήχους και pads όταν το άκουσα δεν με γέμισε ο όγκος του, υπάρχουν όλα σχεδόν όσα προσφέρει το m3 (εκτός karma τεχνολογία) αλλά δεν τα θεωρώ τόσο προηγμένα όσο του m3, ίσως το sequencer που είναι λίγο καλύτερο και η χρήση ποντικιού να τα καθιστούν πιο εύχρηστο (?) εμένα ο ήχος του δεν μάρεσε, ενώ προηγούμενα Roland τα λάτρευα το συγκεκριμένο το θάβω από τότε που βγήκε σε όλα τα threads....

σε live σίγουρα το ένα συμπληρώνει το άλλο από τα καλύτερα όργανα που έχουν κυκλοφορήσει τη τελευταία 10ετία, αλλά εφόσον πρέπει να διαλέξεις ένα από τα 2 για χρήση studio νομίζω θα πρέπει να πας για m3.

 
Αφου σας ευχαριστήσω για την αμεση ανταπόκριση. Θα σας ρωτήσω σχετικά με το fantom τι ποσοστό εχει απο τους ηχους των expansion srx των προηγούμενων γενιων. Υπαρχει περιπτωση η roland να βγαλει αλλες ARX καρτες; Ακουσα επισης οτι το fantom υποστηριζει μέχρι και 22 εφφε ταυτόχρονα. Να φανταστω συνολικά για κάθε patch ενος performance (πχ 12 στο πρωτο 6 στο δεύτερο 4 στο τριτο) σωστα; Για την Κarma τεχνολογια δεν ξερω και πολλά.

 
Στα περί Fantom ας απαντήσει κάποιος χρήστης που το έχει και γνωρίζει περισότερα.

για την τεχνολογία karma τα λέει όλα εδώ, όπως και πολλά βίντεο σε youtube http://www.karma-lab.com/main.html?p=index.html

 
stavros_d80 είπε:
τα manual να τα κάνει τι?
Να διαβασει τεχνικες λεπτομερειες για το καθε synth, τι αλλο? Εκτος κι αν δεν βαριεται να περιμενει καποιες ωρες/μερες να του απαντησει καποιος, αν του απαντησει. Τα βιντεο στο youtube καλα ειναι για να παρει μια ιδεα για τους ηχους καθε οργανου, αλλα δεν θα του πουν πχ ποσα εφφε μπορει να χρησιμοποιησει ταυτοχρονα σε ενα patch ή σε ενα live/studio set και αλλες παρομοιες λεπτομερειες.

Ακουσα επισης οτι το fantom υποστηριζει μέχρι και 22 εφφε ταυτόχρονα. Να φανταστω συνολικά για κάθε patch ενος performance (πχ 12 στο πρωτο 6 στο δεύτερο 4 στο τριτο) σωστα;
Οχι.

Το καθε patch (σε Single Mode) μπορει να εχει ενα PFX, Chorus και Reverb. Τρια εφφε συνολικα.

Σε Live Mode μπορεις να εχεις ως 8 patches/parts μαζι σε split ή layer mode, με ξεχωριστο εφφε στο καθε patch/part και ολα αυτα περασμενα απο τα Chorus & Reverb.

Σε Studio Mode μπορεις να εχεις ως 16 patches/parts μαζι με ξεχωριστο εφφε στο καθε patch και ολα αυτα περασμενα απο δυο ακομα μοναδες εφφε συν τα Chorus & Reverb.

Στο συνολο των εφφε προστιθενται τα Input εφφε και το Mastering εφφε. 22 εφφε εχουμε στο Studio Mode, οπου παιζουν ταυτοχρονα: 16 εφφε απο τα 16 patches/parts, τα δυο MFX εφφε, τα Chorus & Reverb, το Input εφφε και το Mastering εφφε που ειναι για τον τελικο/συνολικο ηχου του οργανου.

image.png


Τα υπολοιπα θα τα δεις στο manual στο παρακατω λινκ. Για τα εφφε ξεκινα απο τη σελιδα 150.

http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1810793/Fantom-G_r_e04.pdf

 
Waterfall όσες φορές έχω ρωτήσει κάτι εδώ η αποψη σου ειναι πάντοτε εμπεριστατωμένη. Με κάλυψες στα εφφε. Η αποψη σου για τους preset ήχους των 2 οργάνων ποια ειναι; αλλά και ποια η δυνατότητα σύνθεσης νεων;

 
Απο θεμα ηχου, εγω θα επαιρνα το Μ3. Το Fantom G δεν μου αρεσει καθολου, εχει imho πολυ "κρυο" ηχο. Και τα δυο βεβαια ειναι πολυ καλα workstations, αλλα ο ηχος του Μ3 δεν συγκρινεται, imho παλι. Επισης βρισκω τα Korg "χαοτικα"/δυσκολα στα μενου τους, παρα τη μεγαλη οθονη τους ειναι μπερδεμα. Θεωρω τα Yamaha τα πλεον straightforward. Τελος παντων, τα ακους και τα δυο και κρινεις, τα μηχανηματα ειναι της ιδιας "ταξης" και το μονο που μενει ειναι να τσεκαρεις τον ηχο τους. Προσωπικα θα ηθελα το "σωμα" του Fantom G με την sound engine του Μ3, γιατι το Μ3 εχει εντελως μαπα design. 8)

 
Υπάρχει καμια περίπτωση η Roland να βγάλει άλλες κάρτες ARX?

Τι ποσοστό των SRX expansion εχει το Fantom G?

 
stavros_d80 είπε:
axtarmas εφόσον δεν έχεις χρησιμοποιήσει κανένα από τα 2 (τουλάχιστο για κάποιο διάστημα) δεν μπορείς να εκφέρεις γνώμη.
Εν'μέρει έχεις δίκιο σε αυτό, αλλά το δίκιο σου σταματάει στη σύγκριση των ήχων εκάστου οργάνου. Έχω ακούσει και τα 2 όργανα σε βίντεο demo στο διαδίκτυο, παρόλα αυτά δεν εξέφρασα κάν άποψη για το ποιό έχει καλύτερους ήχους σε ποιά κατηγορία κ.λ.π. Η άποψη μου λοιπόν, έχει να κάνει με τις δυνατότητες ώς workstation που προσφέρουν και τα 2 όργανα αφού και τα 2 είναι workstation.

Για να γνωρίζω τώρα, τις δυνατότητες των workstation αυτών ώστε να μπορώ να έχω άποψη, παρόλο που δεν είχα την τύχη να τα παίξω ποτέ, το μόνο που χρειάζεται είναι να γνωρίζω γενικότερα από workstation. Δεδομένου ότι γνωρίζω αφού ασχολούμαι με workstation εδώ και 14 χρόνια περίπου, αυτό λογικά σημαίνει ότι μπορώ να κατανοήσω την λειτουργία οργάνων της αυτής κατηγορίας και των δυνατοτήτων τους.

Κακά τα ψέμματα, όλα τα workstation έχουν παρόμοιες λειτουργίες π.χ. το sequencer κάνει την ίδια βασική δουλειά σε όλα τα workstation, άν ξέρεις σε ένα μοντέλο τί κάνει και πώς λειτουργεί, τότε καταλαβαίνεις ότι την ίδια χρησιμότητα έχει σε όλα τα μοντέλα αλλά με κάποιες διαφορές ανά μοντέλο.

Και εδώ έρχεται η απάντηση στο τί να τα κάνει τα manual. Μπορεί να διαβάσει τις ακριβείς δυνατότητες ώς workstation των 2 οργάνων, να δεί π.χ. τί διαφορές έχει το seq. του ενός από του άλλου, να δεί ποιές δυνατότες ποιού οργάνου ταιριάζουν στις απαιτήσεις του και έτσι να κάνει την σωστότερη επιλογή βάσει γνώσης εμπεριστατωμένης και όχι βάσει "άκουσα τον ένα τι μου είπε και έκανα αυτό, άκουσα τον άλλο και έκανα εκείνο" όπως έκανε και ο Ηρόδοτος που άκουγε τους Αιγύπτιους να του λένε ότι οι Έλληνες αντέγραψαν τους Θεούς των Αιγυπτίων και το πίστεψε και το παραδέχτηκε στα βιβλία του, τέτοιο χαιβάνη που ήταν, πού τον θυμήθηκα αυτόν τώρα, τρομάρα του. :o

Το ιδανικό θα ήταν να τα δεί από κοντά τα όργανα φυσικά, όσον αφορά τους ήχους, για σινεματικς strings-pads ψηφίζω korg(από κατοχική εμπειρία μιλώντας). Για αναλογικού τύπου waveforms, από ότι έχω ακούσει στα demo θα έλεγα μάλλον fantom g. Αν ρίχνεις όμως στο τραπέζι και το radias, τότε μάλλον το radias είναι ακόμα καλύτερο και σε αυτή την κατηγορία.  :)

 
Τη "radias" όχι "το"...

δεν μιλάω για το όργανο radias το (module+το αποσπώμενο κλαβιέ) αλλά τη κάρτα επέκτασης για το m3

τεσπά επειδή έχεις μείνει λίγο πίσω με το Μ1 καλό είναι να καταθέτουν άποψη μόνο οι χρήστες και ειδικά οι μακροχρόνιοι, όλες οι απόψεις δεκτές είναι αλλά αν δεν υπάρχει προσωπική εμπειρία με το όργανο όλα τα άλλα είναι περί ορέξεως....

edit: spyraras αν σε ενδιαφέρουν τόσο πολύ τα expansions της Roland μήπως να κοίταγες και το Roland Integra? αποτελεί πολύ δυνατή επιλογή βέβαια χρειάζεσαι midi keyboard.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι και μάλιστα είδα πως κάποιος το πουλά στο noiz. Kανόνισα 2 ραντεβού να ακούσω και τα 2 όργανα. Η ψυχή μου λέει Roland το μυαλό μου λέει καλά οι άλλοι που κράζουν το Fantom βλάκες είναι; Θα δούμε. Μέχρι τώρα ο ήχος της Roland με έχει αφήσει ικανοποιημένο όσα korg έχω ακούσει ήταν πολύ "άγρια". Θα τα δω απο κοντά και θα μοιραστώ την εμπειρία μου μαζί σας.

Αν κάποιος έχει κάποια άποψη είναι ευχαρίστως αποδεκτή.

 
spyraras είπε:
Η ψυχή μου λέει Roland το μυαλό μου λέει καλά οι άλλοι που κράζουν το Fantom βλάκες είναι;
Δεν ειναι βλακες, απλα δεν τους αρεσει ο ηχος του. Οπως και πολλοι δεν γουσταρουν το Korg. Περι ορεξεως....Ασε το μυαλο σου και ακου τα αυτια σου. Και τα δυο οργανα ειναι εξαιρετικα, οποιο σου αρεσει καλυτερα στο αυτι το παιρνεις.
 
stavros_d80 είπε:
Τη "radias" όχι "το"...

δεν μιλάω για το όργανο radias το (module+το αποσπώμενο κλαβιέ) αλλά τη κάρτα επέκτασης για το m3
Είτε για την κάρτα μιλάς είτε για το Module, το radias είναι συνθεσάιζερ, όταν λοιπόν αναφέρομαι σε ένα συνθεσάιζερ, το σωστό είναι να πώ "το" και όχι "τη", δεν λές "τη συνθεσάιζερ", λές "το συνθεσάιζερ". Εξάλου είπα "το radias", δεν είπα "το κάρτα".

τεσπά επειδή έχεις μείνει λίγο πίσω με το Μ1 καλό είναι να καταθέτουν άποψη μόνο οι χρήστες και ειδικά οι μακροχρόνιοι, όλες οι απόψεις δεκτές είναι αλλά αν δεν υπάρχει προσωπική εμπειρία με το όργανο όλα τα άλλα είναι περί ορέξεως....
Κοίτα, θα ήταν λογικό, όταν σκοπεύεις να προσπαθήσεις να μειώσεις τις γνώσεις κάποιου, πρώτα να μάθεις ακριβώς τί γνωρίζει, ώστε να μην κάνεις τραγικά λάθη και εκτείθεσαι. Π.χ. το ότι έχω το Μ1 και μου αρέσει σαν όργανο, δεν σημαίνει ότι δεν ασχολούμαι παράλληλα και με πιό προχωρημένα workstation τα οποία είναι απείρως δυνατότερα του Μ1. Η φράση σου αυτή κάτι δείχνει και είναι θλιβερό.

Για την προσωπική εμπειρία, συμφωνώ όσον αφορά την κριτική που ασκεί κάποιος στο όργανο αν του αρέσει ο ήχος η αίσθηση η ποιότητα κατασκευής, όχι όμως όσον αφορά τις δυνατότητες του. Εάν στρωθείς και διαβάσεις το μάνουαλ, μαθαίνεις στο 100% το τί μπορεί να κάνει το όργανο, το αν τελικά σου αρέσει σαν όργανο είναι άποψη σου, τεχνικά όμως το τί μπορεί να κάνει, το μαθαίνεις πρωτίστως από το μάνουαλ που εξηγεί όλες τις δυνατότητες.

Για αυτό τα δίνουν τα μάνουαλ εξάλλου, για να μπορούμε να μάθουμε τα πάντα για το όργανο, όλες τις λεπτομέρειες, ακόμα και όταν καθόμαστε επάνω στο όργανο και προγραμματίζουμε και δεν καταφέρνουμε να κάνουμε κάποια πράγματα και τελικά χρειαζόμαστε βοήθεια. Το μάνουαλ είναι η βοήθεια και τα φόρουμ φυσικά. 8)

 
Είτε για την κάρτα μιλάς είτε για το Module, το radias είναι συνθεσάιζερ, όταν λοιπόν αναφέρομαι σε ένα συνθεσάιζερ, το σωστό είναι να πώ "το" και όχι "τη", δεν λές "τη συνθεσάιζερ", λές "το συνθεσάιζερ". Εξάλου είπα "το radias", δεν είπα "το κάρτα".


 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top