Χαμηλωμα neck heel

alderbody

ερασιtechniK
Μηνύματα
3,959
Πόντοι
148
Απο τη μερα που εφτιαξα την Tele μου ειχα παντα τη σκεψη οτι το "τακουνι" του μανικιου ηταν λιγο ψηλοτερο.

Αυτο ειχε ως αποτελεσμα προκειμενου να μην βρισκουν οι χορδες στα ταστα να σεταρω τα βαρελακια "στο Θεο".

Το κακο μ'αυτο ομως ηταν οτι παρολο που εχω Callaham compensated saddles, intonation της προκοπης δεν ειδα. Οταν ρωτησα τον Callaham μου ειπε οτι φτιαει το υπερβολικο υψος.

Αν προσθεσουμε το γεγονος οτι και ο ηχος δεν με ικανοποιουσε ιδιαιτερα λογω της μεγαλης break angle και της κατ'αναγκη ψηλης ρυθμισης των μαγνητων (παντα τους προτιμω χαμηλα), το "ξυρισμα" του τακουνιου φανταζε μονοδρομος...

Σχεδον αντιστοιχο θεμα ειχα και στην Swamp Ash Strat μου, αλλα οχι σε τετοιο βαθμο.

Τελικα, αγορασα ενα τριβειο και επιασα δουλεια...

Με προσοχη μην φαγωθουν στραβα τα Neck heels και μετα τα μανικια ειναι για πεταμα, τα "κατεβασα" μερικα χιλιοστα και στα δυο μανικια. Ουσιαστικα κατεβηκαν τοσο, οσο που μολις που εξαφανιστηκαν τα σηματα της Warmoth.

Καθοτι και τα δυο ειναι παχια (1") χρειαστηκε να "γλυκανω" το σημειο που τελειωνει το τακουνι και αρχιζει η λαβη, αναγκαστικα "τρωγοντας" ελαχιστα τις κορυφες του "V" και "U" αντιστοιχα...

Και να πως εγιναν:

Strat.jpg


Tele.jpg


κι ενα πανοραμικο πλανο:

Necks.jpg


Φυσικα ξαναεβαλα tungOil στα σημεια που τριφτηκαν.

Μετα την τροποποιηση η Tele κυριολεκτικα μεταμορφωθηκε!

Τα saddles κατεβηκαν σε λογικο υψος, το intonation επιτελους πετυχε και οι μαγνητες κατεβηκαν "στη θεση τους".

Τωρα μου ακουγεται πολυ πιο ...Tele...  ;)

Στη Strat ισως το παρακανα λιγο, ισως το Neck pocket ηταν πιο βαθυ, το αποτελεσμα ηταν να μου βγει απειροελαχιστα χαμηλο. 

Οποτε με ενα πολυ λεπτο Neck shim ηρθε ακριβως και τωρα η κιθαρα παιζει εκπληκτικα!

Εχω την εντυπωση οτι πλεον συντονιζεται πολυ περισσοτερο...  :-\

Λογικα με τη μεγαλη break angle ειχα πολυ τονισμενη fundamental νοτα, αλλα γενικως μου φαινοταν λιγο αφυσικος ο ηχος και στις δυο κιθαρες. Τωρα ειναι πολυ πιο οργανικος ο ηχος, πιο "ζουμερος"...

Για το shimming στη strat σκεφτηκα ενα κολπο.  8)

Για να μην δημιουργειται "κενο" στο σημειο που παταει το shim και χανεται η επαφη neck heel - neck pocket, το εκανα "tapered". Δηλαδη αντι να βαλω ενα χαρτονακι υψους Α χιλιοστων, εβαλα δυο με υψος Α/2 κολλημενα μεταξυ τους με αυτο που ειναι απο κατω να εχει μεγαλυτερο πλατος απο το πανω.

Ετσι δημιουργειται μια "σκαλα" και η ανυψωση γινεται βαθμιαια πετυχαινοντας καλυτερη επαφη στα ξυλα...

Παρανοϊκο, εε?  :o  Ναι αλλα, why not?  ;D

Αρχικα πειραματιστηκα με πολλα "σκαλοπατια" αλλα επειδη στην περιπτωση μου δεν χρειαζεται πολυ ψηλο shim, μονο δυο χαρτακια ηταν αρκετα.  (Χαρτι περιτυλιγματος απο ΙΚΕΑ, αυτο που εχουν σε μεγαλα ρολα...)

Το θεμα ειναι οτι και τα δυο οργανα παιζουν καταπληκτικα και για μενα αυτο ειναι που μετραει.

Τωρα αν το tapered neck shim ®  ;D κανει δουλεια ή οχι λιγο με νοιαζει...  ;)

 
Πολύ καλή δουλειά! Να χαίρεσαι τις "καινούργιες" σου κιθάρες!  ;)

Αλήθεια όμως, γιατί δεν έκανες το αντίθετο, δηλαδή να κατεβάσεις το neck pocket? Θα μπορούσες να δώσεις και ακριβώς την κατάλληλη γωνία έτσι και να μη χρειαστεί καν shim.

Για το shimming στη strat σκεφτηκα ενα κολπο.  Cool
Για να μην δημιουργειται "κενο" στο σημειο που παταει το shim και χανεται η επαφη neck heel - neck pocket, το εκανα "tapered". Δηλαδη αντι να βαλω ενα χαρτονακι υψους Α χιλιοστων, εβαλα δυο με υψος Α/2 κολλημενα μεταξυ τους με αυτο που ειναι απο κατω να εχει μεγαλυτερο πλατος απο το πανω.

Ετσι δημιουργειται μια "σκαλα" και η ανυψωση γινεται βαθμιαια πετυχαινοντας καλυτερη επαφη στα ξυλα...

Παρανοϊκο, εε?  Shocked  Ναι αλλα, why not?  Grin
Καθόλου παρανοϊκό. Μια χαρά.

Πάντως επειδή απ'ότι κατάλαβα έχεις τα εργαλεία και τα "χέρια", μια "βέλτιστη" λύση για shims είναι αυτή που προτείνει ο Dan σε ένα video: ένα "ολόσωμο" shim τύπου σφήνας που καλύπτει όλο το neck pocket. Ο ίδιος το φτιάχνει από μαόνι (νομίζω...) αλλά φυσικά γίνεται από οποιοδήποτε σκληρό ξύλο.

Ωστόσο νομίζω ότι όλα τα shim που βάζουμε πρέπει να είναι με κάποιο τρόπο tapered οπότε τέλεια έπραξες.  ;)

Μπράβο για το μεράκι και πάλι.

 
Ωραίος ο alderbody!

Το κόλπο με το tapered shim το έχω κάνει στο Thunderbird εδώ και καιρό, στην ουσία έκοψα δύο κομμάτια από μια business card, ένα στενό και ένα φαρδύτερο και τα έβαλα μαζί. Ωραία πατέντα!

Αν βέβαια είσαι πολύυυυυ ψείρας μπορείς να φτιάξεις κανονική σφήνα από πολύ λεπτό καπλαμά, για να έχεις την απόλυτη επαφή μεταξύ neck & body και να μην χάνονται οι... υπερπολύτιμες αρμονικές στα 3265,97Hz...  ;D

 
...δεν φοβάσαι όταν πιάνεις τρυπάνια και τριβεία πάνω από σώματα, μπράτσα? Τον Merphy δεν τον σκέφτεσαι? Σε Θαυμάζω...

 
Ωραιος αν και εγω θα χαμηλωνα το neck pocket & θα του εδινα και μια ελαφρια ΚΛΙΣΗ ωστε να εχω natural shimming ;D (το ειχα κανει σε μια τελε παλια και εσκιζε!)

 
Έξυπνο το κόλπο σου μπαρμπα-φάνκ αλλά πολύ δύσκολο να πετύχει. Ενώ αν το κάνεις ίσιο μετά βάζεις ότι shim γουστάρεις!

 
TGL είπε:
Πολύ καλή δουλειά! Να χαίρεσαι τις "καινούργιες" σου κιθάρες!  ;)
Thanks!

Αλήθεια όμως, γιατί δεν έκανες το αντίθετο, δηλαδή να κατεβάσεις το neck pocket? Θα μπορούσες να δώσεις και ακριβώς την κατάλληλη γωνία έτσι και να μη χρειαστεί καν shim.
αυτο λογικα προϋποθετει router ή πολυ ψιλοδουλεια με το γυαλοχαρτο. Ασε που θα φαγωθει και το χρωμα στα ορια του Pocket...

Καθόλου παρανοϊκό. Μια χαρά.
Πάντως επειδή απ'ότι κατάλαβα έχεις τα εργαλεία και τα "χέρια", μια "βέλτιστη" λύση για shims είναι αυτή που προτείνει ο Dan σε ένα video: ένα "ολόσωμο" shim τύπου σφήνας που καλύπτει όλο το neck pocket. Ο ίδιος το φτιάχνει από μαόνι (νομίζω...) αλλά φυσικά γίνεται από οποιοδήποτε σκληρό ξύλο.

Ωστόσο νομίζω ότι όλα τα shim που βάζουμε πρέπει να είναι με κάποιο τρόπο tapered οπότε τέλεια έπραξες.  ;)
To σκεφτηκα για "σφηνα" αλλα στην περιπτωση μου χρειαζομουν μονο μερικα "μικρα" ανυψωση οποτε δεν μου εκανε.

Στις δοκιμες που εκανα, χρησιμοποιησα πολλα φυλλα IKEοχαρτου κολλημενα (ποτισμενα) με ...tungOil  ;D , αλλα το αποτελεσμα ηταν πολυ ψηλο για την περισταση...

 
kwstas79 είπε:
Ωραίος ο alderbody!

Το κόλπο με το tapered shim το έχω κάνει στο Thunderbird εδώ και καιρό, στην ουσία έκοψα δύο κομμάτια από μια business card, ένα στενό και ένα φαρδύτερο και τα έβαλα μαζί. Ωραία πατέντα!

Αν βέβαια είσαι πολύυυυυ ψείρας μπορείς να φτιάξεις κανονική σφήνα από πολύ λεπτό καπλαμά, για να έχεις την απόλυτη επαφή μεταξύ neck & body και να μην χάνονται οι... υπερπολύτιμες αρμονικές στα 3265,97Hz...  ;D
Thanks K79!

ευτυχως οι υπερπολυτιμες αρμονικες δεν χαθηκαν!  ;D ;D ;D

 
marathon είπε:
...δεν φοβάσαι όταν πιάνεις τρυπάνια και τριβεία πάνω από σώματα, μπράτσα? Τον Merphy δεν τον σκέφτεσαι? Σε Θαυμάζω...
i use the force...    ;D ;D ;D 

με προσεκτικα, μικρα βηματα ολα μπορουν να γινουν. Σιγουρα η "στραβη" παραμονευει, αλλα...

 
Superfunk είπε:
Ωραιος αν και εγω θα χαμηλωνα το neck pocket & θα του εδινα και μια ελαφρια ΚΛΙΣΗ ωστε να εχω natural shimming ;D (το ειχα κανει σε μια τελε παλια και εσκιζε!)
θενκσ SF!

εσυ το εκανες με το χερι ή με router?

 
alderbody είπε:
Λογικα με τη μεγαλη break angle ειχα πολυ τονισμενη fundamental νοτα, αλλα γενικως μου φαινοταν λιγο αφυσικος ο ηχος και στις δυο κιθαρες. Τωρα ειναι πολυ πιο οργανικος ο ηχος, πιο "ζουμερος"...
Φίλε alderbody, με αφορμή το παραπάνω, μια σκέψη.

Νομίζω ότι όλες οι μπουτίκ "φεντεροειδείς" κιθάρες από διάσημους κατασκευαστές (Suhr, Anderson, Sadowsky, κλπ) οφείλουν τον ήχο τους στην σωστή ισορροπία ανάμεσα στην fundamental και τις αρμονικές, πράγμα που επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό λόγω αυτού που αναφέρεις: το "τέλειο" ταίριασμα σώματος και μπράτσου.

Η τέλεια δουλειά στα τάστα είναι προφανώς η άλλη πλευρά του νομίσματος και βέβαια τα καλά ηλεκτρικά και υλικά παίζουν τον (σημαντικό) ρόλο τους.

Εσύ που φτιάχνεις μόνος σου κιθάρες από parts, θα άξιζε ίσως να ψάξεις αυτά τα "δέκατα του χιλιοστού" που κάνουν τη διαφορά. Κακά τα ψέματα, όση δουλειά και να κάνουν οι CNC της Warmoth πάντα "κάτι" λείπει.

 
Κακά τα ψέματα, όση δουλειά και να κάνουν οι CNC της Warmoth πάντα "κάτι" λείπει.
Μπα τιποτα δε λειπει δεν αλλαζω τις τυχαια φτιαγμενες Partscasters μου με ΚΑΜΜΙΑ Anderson.. ;D

το "τέλειο" ταίριασμα σώματος και μπράτσου.
ναι ακριβως το ΙΔΙΟ εκανε και ο Leo το 54.. ;D

να και ενας αυθεντικος διαλογος απο τα vault της Φεντερ:

Υπαλληλος:"ε,Λεωνιδα αυτο το μπρατσο δεν..ταιριαζει με τις ..αρμονικες  του ...σωματος!"

Λεο: "σκασε και βιδωνε καραγκιοζη μου θες και αρμονικες!" ;D ;D

εξω απο την πλακα τωρα  (και αφου φυσικα εχεις καταλαβει οτι τα περι ταιριασματος των...ξυλων τα θεωρω τριχες κατσαρες,βεβαια ΕΣΥ εχεις καθε δικαιωμα να τα πιστευεις δεν θα τα χαλασουμε εδω ;)) το μεγαλειο των Fender ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ αυτο δηλ.οτι με μια αλλαγη στο SET UP (γιατι αυτο εκανε ο Alder) μπορεις να αλλαξεις εντελως τον ηχητικο χαρακτηρα της κιθαρας σου. ;)

 
Superfunk είπε:
Μπα τιποτα δε λειπει δεν αλλαζω τις τυχαια φτιαγμενες Partscasters μου με ΚΑΜΜΙΑ Anderson..

εξω απο την πλακα τωρα  (και αφου φυσικα εχεις καταλαβει οτι τα περι ταιριασματος των...ξυλων τα θεωρω τριχες κατσαρες,βεβαια ΕΣΥ εχεις καθε δικαιωμα να τα πιστευεις δεν θα τα χαλασουμε εδω ;)) το μεγαλειο των Fender ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ αυτο δηλ.οτι με μια αλλαγη στο SET UP (γιατι αυτο εκανε ο Alder) μπορεις να αλλαξεις εντελως τον ηχητικο χαρακτηρα της κιθαρας σου. ;)
Φυσικά συμφωνώ μαζί σου

Αλλά έμεσσα αυτό πoυ μας λές είναι ότι για να πέσεις πάνω στη κιθάρα τη ζωής σου πρέπει να είσαι κωλόφ@ρδος ή "πειραχτήρης" σαν τον Alderbody...

 
Superfunk είπε:
Υπαλληλος (Θαδδαίος Γκόμεζ): "ε, Λεωνιδα αυτο το μπρατσο δεν..ταιριαζει με τις ..αρμονικες  του ...σωματος!" 
;D  ;D  ;D

 
Superfunk είπε:
εξω απο την πλακα τωρα  (και αφου φυσικα εχεις καταλαβει οτι τα περι ταιριασματος των...ξυλων τα θεωρω τριχες κατσαρες,βεβαια ΕΣΥ εχεις καθε δικαιωμα να τα πιστευεις δεν θα τα χαλασουμε εδω ;)) το μεγαλειο των Fender ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ αυτο δηλ.οτι με μια αλλαγη στο SET UP (γιατι αυτο εκανε ο Alder) μπορεις να αλλαξεις εντελως τον ηχητικο χαρακτηρα της κιθαρας σου. ;)
Φίλε Superfunk, μάλλον πρέπει να διαβάσεις πιο προσεκτικά την διατύπωσή μου.  ;)

Πουθενά δε μιλάω για ταιριάσματα... ξύλων και των αρμονικών τους.

Αναφέρομαι ακριβώς σε αυτό που έκανε ο alderbody. Αν θέλεις να το ονομάσεις setup πάω πάσο. Εγώ έχω άλλη γνώμη (αν αφαιρείς ξύλο από το σώμα ή το μπράτσο δεν κάνεις σετάπ αλλά επεμβαίνεις κατασκευαστικά).

Το γεγονός ότι αρκετές από τις πρώιμες Strat/Tele ακούγονταν θεϊκά, οφείλεται καθαρά στην τύχη. Πράγμα που συνεχίζει να ισχύει και σήμερα βέβαια. Απλά θεωρώ ότι κάποιοι κατασκευαστές, υποστηρίζουν τουλάχιστον ότι προσέχουν ιδιαίτερα κάποια μέρη της κατασκευαστικής διαδικασίας. Και η εμπειρία του alderbody έρχεται να επιβεβαιώσει τουλάχιστον ένα σημείο αυτού του ισχυρισμού.

 
Αλλά έμεσσα αυτό πoυ μας λές είναι ότι για να πέσεις πάνω στη κιθάρα τη ζωής σου πρέπει να είσαι κωλόφ@ρδος ή "πειραχτήρης" σαν τον Alderbody...
μπα μπορεις να πεσεις πανω στη κιθαρα της ζωης σου σε οποιοδηποτε μαγαζι πουλαει στοκ Φεντερ.. ;)

παντως εγω εχω καταφερει με ΣΩΣΤΟ σετ απ και μαγνητες να τις κανω ΟΛΕΣ μου τις κιθαρες "κιθαρες της ζωης" μου... ;D ;D (και ας δινω ποτε ποτε καμμια) ;)

Αν θέλεις να το ονομάσεις setup πάω πάσο.
σετ απ ειναι,ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο αποτελεσμα θα πετυχαινει και αν εκανε "αναποδο" shimming ;)

προσωπικα βεβαια προτιμω ΠΟΛΥ μεγαλο break angle πισω απο τα σελλακια οποτε μιλαμε περι ορεξεως κολοκυθοπιτα παλι...

 
Superfunk είπε:
μπα μπορεις να πεσεις πανω στη κιθαρα της ζωης σου σε οποιοδηποτε μαγαζι πουλαει στοκ Φεντερ.. ;)
Δηλ εμείς με τις Gibsοn δεν έχουμε ελπίδες...καταραμένη κοινωνία!

 
Superfunk είπε:
ε,εσεις και να θελετε δεν μπορειτε να επεμβειτε στο οργανο (που να...ξεκολλας λαιμους... ;D ;D)
Μήπως όμως έρχεται τέλειο?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!σε αντίθεση με "κάποια" άλλα?????????

 
marathon είπε:
Δηλ εμείς με τις Gibsοn δεν έχουμε ελπίδες...καταραμένη κοινωνία!
αντε, καιρος ειναι σιγα σιγα να ερθεις στο σωστο δρομο...  ;D

ειδες? δεν σ'αρεσει κατι, το φτιαχνεις...  Ενω στους "αλλους" αντε ξεκολλα λαιμο, που ειπε κι ο SF...  ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top