• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Καμπίνα για να αντικαταστήσω την Marshall 4χ12?

music man

Νέο μέλος
Μηνύματα
565
Πόντοι
18
Γεια χαρά, θέλω να αντικαταστήσω την Marshall 1960B μου με κάποια μικρότερη για το σπίτι. Ο χρήση που της κάνω είναι ηχογράφηση κατά 99%. Μέσα της έχω 2 Celestion G75T και 2 V30. Μου αρέσε ο ήχος που έχει αρκετά και σε σχέση με τις φτηνές open back 1χ12 που έχω ο Orange OR15 και ο Marshall JCM2000 ακούγονται πολύ καλύτερα στην 4χ12. Δεν έχω τη δυνατότητα να δοκιμάσω στο σπίτι μου κάποια κλειστού τύπου 1χ12 ώστε να δω αν είναι αρκετά κοντά, αλλά αν μπορέσω να πάρω κάποιες γνώμες ώστε να κινηθώ προς τη σωστή κατεύθυνση γρηγορότερα ή να ακούσω γενικά γνώμες.

Παραθέτω κάποια τραγούδια για να έχετε μια ιδέα σχετικά με τον ήχο που μου αρέσει ήδη από παλιότερη ηχογράφησή μου (η συγκεκριμένη είναι με τον OR15)
https://www.youtube.com/watch?v=05Pb25AeIZQ
Θα ήταν δυνατόν να πάρω αυτό τον ήχο από κάποια μικρότερη? Η μέθοδος που χρησιμοποιώ συνήθως είναι ένα SM57 κάπου μπροστά στον κώνο και ο ενισχυτής κάπου στα 4/10 της έντασης.
Ευχαριστώ :)

 
Η μέθοδος που χρησιμοποιώ συνήθως είναι ένα SM57 κάπου μπροστά στον κώνο


Οποιαδηποτε κλειστη καμπινα με το ΙΔΙΟ μεγαφωνο με αυτο που "μικροφωνιαζεις" θα σου δωσει το 90% του ηχου που εχεις τωρα ,αν εκανες room miking θα επαιζε ρολο και το μεγεθος με close miking η διαφορα θα ειναι ελαχιστη. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οποιαδηποτε κλειστη καμπινα με το ΙΔΙΟ μεγαφωνο με αυτο που "μικροφωνιαζεις" θα σου δωσει το 90% του ηχου που εχεις τωρα ,αν εκανες room miking θα επαιζε ρολο και το μεγεθος με close miking η διαφορα θα ειναι ελαχιστη. 
Aυτό δε το ‘ξερα...γιατί οι ανοιχτού που είχα δοκιμασει ακουγόταν σαν ραδιοφωνάκι μπροστά τους (σε recording ειδικά) και δεν ήταν πολύ διαφορετικά τα μεγάφωνά τους με το V30 που μικροφωνιάζω χαχα, το G12T με single sm57 micing δε μου άρεσε ποτέ για rhythm guitar...Ωστόσο μπορει να παιζει ρόλο εκτός του ότι ειναι open back το ότι ειναι από συμπιεσμένο πριονιδι? Θα προτεινες κάποιες 1χ12 που θεωρείς σοβαρές για να κοιτάξω?

Σε ποιο μεγάφωνο βάζεις το μικρόφωνο;
Σορρυ ξέχασα να το γράψω, στο V30. Και καμιά φορά στο άλλο όταν θέλω αρκετά διαφορετικό ήχο για κάποιο fill πάνω στη βασική.

 
... Δεν έχω τη δυνατότητα να δοκιμάσω στο σπίτι μου κάποια κλειστού τύπου 1χ12 ώστε να δω αν είναι αρκετά κοντά...


Δεν θα είναι.

Θα ήταν δυνατόν να πάρω αυτό τον ήχο από κάποια μικρότερη?


Ναι, το μικρόφωνο δε καταλαβαίνει διαστάσεις, μπορείς να βγάλεις τεράστιο ήχο σε ηχογράφηση από μικρή καμπίνα - μικρό ενισχυτή. Εκεί που θ' αλλάξει ο ήχος θα είναι στο δωμάτιο, το πως τον νιώθεις και τον ακούς. 

Είναι θέμα χώρου? Από τη στιγμή που την έχεις και σου αρέσει εγώ δεν θα την άλλαζα εκτός και δε χωρούσε πια. Έχω 4x12 γι' αυτό το λέω, δεν την αλλάζω με τίποτα γιατί σε θέμα όγκου δε συγκρίνεται. Αν παίζεις με high gain τον χρειάζεσαι τον όγκο. Από την εμπειρία μου με καμπίνες 1 ή 2 μεγαφώνων τις προτιμώ μεγάλες, να μην είναι δηλαδή οι διαστάσεις της ακριβώς όσο χρειάζονται τα μεγάφωνα να χωρέσουν. Είχα αυτές τις δύο, τυχαία βγήκαν με τις ίδιες διαστάσεις. Η 1x12 ακούγεται πιο μεγάλη με παρουσία και χώρο, η 2x12 πιο μικρή σαν να μην "ανέπνεε" ο ήχος. Αν πας σε 1x12 προτείνω μεγάλων διαστάσεων, όχι τύπου Bogner cube. Προσωπικά δε θα έδινα την 4x12 πριν αγοράσω νέα καμπίνα και περάσω κάποιο χρόνο μαζί της, μάλλον θα απογοητευτείς πως ακούγεται αν και όπως είπα η ηχογράφηση είναι άλλο θέμα.

Προσωπικά αν ήθελα να αντικαταστήσω τη 4x12 θα πήγαινα σε vertical 2x12.

 
ΚώσταςΠ δε θελω να την πουλήσω/δώσω, θα την παω στουντιο για να δουλευω εκει καλυτερα με ρουμ μικ αν χρειαστει , απλά θέλω να βάλω κάτι μικρότερο γιατί είναι θέμα χώρου όπως είπες, αλλά θέλω να μπορώ να γράφω και με την ιδια ηχητική ποιότητα!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Aυτό δε το ‘ξερα...γιατί οι ανοιχτού που είχα δοκιμασει ακουγόταν σαν ραδιοφωνάκι μπροστά τους (σε recording ειδικά) και δεν ήταν πολύ διαφορετικά τα μεγάφωνά τους


Εαν δεν κανω λαθος, οι ανοικτου τυπου καμπινες για να ακουστουν σωστα, χρειαζονται δυο μικροφωνα. Ενα στον κωνο, και ενα πισω, μεσα στην καμπινα για να διδει ογκο στον ηχο. Ισως γι' αυτο ακουνταν σα ραδιοφωνακι.

 
αυτές είναι πολύ φτηνές...και η 1χ12 είναι οπεν...η όραντζ για κάποιο λόγο μου φαίνεται πιο σόλιντ...αν κρίνω κι απο τις κεφαλές της που είχα, φτιάχνει αξιόλογα προιόντα...εσύ τις έχεις δοκιμάσει?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εαν δεν κανω λαθος, οι ανοικτου τυπου καμπινες για να ακουστουν σωστα, χρειαζονται δυο μικροφωνα. Ενα στον κωνο, και ενα πισω, μεσα στην καμπινα για να διδει ογκο στον ηχο. Ισως γι' αυτο ακουνταν σα ραδιοφωνακι.


Κάνεις λάθος  :classic_biggrin:

Kαι με ενα μια χαρα δουλεια γινεται αν ξερεις που....να το ...βαλεις ?

Η front & back (με reverse phasing) ηχοληψια μιας ανοιχτης καμπινας (η ενος combo amp) ειναι απλά ακόμα μια ΤΕΧΝΙΚΗ που μπορει καποιος να εξερευνησει (προσωπικα μετα απο χρονια πειραματισμων προτιμω ΕΝΑ και καλο μικροφωνο τα πολλα μικροφωνα φερνουν και πολλά ..προβληματα...σε ΟΛΑ τα οργανα οχι μονο στις κιθαρες..)   

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάνεις λάθος  :classic_biggrin:

Kαι με ενα μια χαρα δουλεια γινεται αν ξερεις που....να το ...βαλεις ?

Η front & back (με reverse phasing) ηχοληψια μιας ανοιχτης καμπινας (η ενος combo amp) ειναι απλά ακόμα μια ΤΕΧΝΙΚΗ που μπορει καποιος να εξερευνησει (προσωπικα μετα απο χρονια πειραματισμων προτιμω ΕΝΑ και καλο μικροφωνο τα πολλα μικροφωνα φερνουν και πολλά ..προβληματα...σε ΟΛΑ τα οργανα οχι μονο στις κιθαρες..)   
Ναι έχω φάει άπειρα βράδια ψάχνοντας συνδιασμούς μικροφώνων τοποθετήσεις γωνίες διαφορετικές αποστάσεις και άλλα τρελά πραμματα και πλέον έχω καταλήξει στο ένα και το καλύτερο παίξιμο δυνατόν. Γενικά για τον τύπο ήχου/κιθάρας που συνήθως γράφω και παίζω δεν εχω δει ποτέ κάτι πολύ περίεργο, πάντα είναι ένα μικ μπροστά στον κώνο και μπορεί κι ένα ρουμ...Νομίζω 1χ12 ανοιχτό κάνει ωραία για πιο ανάλαφρα και clean παιξίματα αλλά η κλειστή 4χ12 μου δίνει κι ένα ξύσιμο που ταιριάζει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αυτές είναι πολύ φτηνές...και η 1χ12 είναι οπεν...η όραντζ για κάποιο λόγο μου φαίνεται πιο σόλιντ...αν κρίνω κι απο τις κεφαλές της που είχα, φτιάχνει αξιόλογα προιόντα...εσύ τις έχεις δοκιμάσει?
Ναι την 2χ12. Αν εγραφε Marshall  απεξω δεν θα καταλάβαινες διαφορά.

Σε openback γράφω ωραια με 2 mics. Ενίοτε και με 3ο (αν θέλω και το χώρο).

 
.Νομίζω 1χ12 ανοιχτό κάνει ωραία για πιο ανάλαφρα και clean παιξίματα αλλά η κλειστή 4χ12 μου δίνει κι ένα ξύσιμο που ταιριάζει.




Για hard rock/heavy metal δοκιμασε και μικροφωνο πισω απο το μεγαφωνο ,βεβαιωσου  οτι το ενα μικροφωνο "κοιταει" το αλλο και κανε και αναστροφη τη φαση ( με απλα 57αρια δουλευει μια χαρα)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βασικά για σωστό heavy metal ήχο το setup είναι απελπιστικά απλό!

v30 ή greenback, 57αρι εκεί που τελειώνει ο κώνος και όσο πιο κοντά γίνεται, δλδ βγάζεις και το ύφασμα από μπροστά αν μπορείς.

Industry standard συνδυασμός είναι και 57 με ribbon, με το royer 121 το πιο σύνηθες, είναι πανάκριβο όμως.

Το 57 "κώβει", το ribbon δίνει όγκο και μπαίνει στο κέντρο συνήθως. 

9/10 από τους αγαπημένους σου δίσκους έχουν γραφτεί με ένα 57αρι και greenbacks πάντως.

Καμπίνα με καμπίνα στο χώρο έχουν διαφορά ακόμα και με το ίδιο ηχείο, γιατί δεν ξέρω.

Με το mic μπροστά σε ηχογράφηση μόνο το ηχείο μετράει. 

 
Ευχαριστώ για άλλη μια φορά για τις απαντήσεις!
Η τεχνική στο πάνω βίντεο είναι ακριβώς η πρώτη που χρησιμοποιούσα όταν πρωτοξεκίνησα να ηχογραφώ κιθάρες! Χαχα μου φαίνεται περίεργο που το ανακάλυψε τώρα αυτός. Απλά μετά σταμάτησα λόγω του ότι οι μικρές αυτές κονσόλες έχουν φύσιμα και μουνταίνουν τον ήχο, βέβαια είχαν το καλό ότι με λίγο EQ έπαιρνες επιτέλους ήχο από το υπερ-μπασάτη stock 1960.
Επανέρχομαι στο post με καινούριες εμπειρίες...
Λοιπόν αντικατέστησα την 1960 με την Orange 1x12, η διαφορά στο αφτί οκεη είναι μεγάλη, αλλά το ίδιο και στο μικρόφωνο.
Δε λέω η χροιά είναι ωραία και καθαρή, αλλά δεν έχει το σφύξιμο στον ήχο, μάλλον τα διπλανά μεγάφωνα προκαλούν κάτι σαν συχνοτικό γέμισμα μέσα στο fuzz της παραμόρφωσης, που προκαλεί κάποια μικροπροβλήματα φάσης που δίνουν τον πιο σφυχτό ήχο.
Με το ένα μεγάφωνο ακούγονται όλα καθαρά και αέρινα, σίγουρα όχι σαν "ραδιοφωνάκι" όπως ακούγονταν οι open back 1x12 μου αλλά πάλι δεν υπάρχει τόσο μεγάλη αιχμή αν το εξηγώ καλά...Προς το παρόν δεν έκανα πολλές ηχογραφήσεις ακόμα αλλά αν έχω νέα σχετικά με το πως μου φαίνεται θα ξαναστείλω, ίσως και κάποιο sample! ? 

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top