• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Ιntroduction to Odd time signatures

vagelism

Musician/Educator
7 Απριλίου 2010
3,887
1,133
0
49
ΑΘΗΝΑ
www.drumslessons.gr
Όργανο
  1. Κιθάρα
Mε αυτό το thread θα ήθελα να προσπαθήσω να διδάξω όποιον έχει απορίες σχετικά με τα σύνθετα* ή τα μεικτά** μέτρα. Ειδικότερα, θα σας δείξω πως να τα μετράτε {εύκολα} αλλά και τρόπους να αισθανθείτε άνετα παίζοντας πάνω σε αυτά.

Το πρόβλημα με τα odd time signatures θεωρώ ότι ξεκινάει απο το γεγονός ότι το 95+% της μουσικής που όλοι μας εκτιθόμαστε καθημερινά είναι στα 4/4.

Έτσι το αυτί μας θεωρεί «ξένο» και περίεργο ένα 5/4 ή ένα 7/8  {ειδικά με τον δυτικό τρόπο ανάλυσης} , ίσως λίγο λιγότερο με τον τρόπο των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου, της Ινδίας , αλλά και κάποιων χωρών της Ευρώπης . {Πιο κάτω θα εξηγήσω την διαφορά ανάμεσα στον δυτικό και τον ανατολικό τρόπο ανάλυσης στα μεικτά μέτρα.}

Ο λόγος που λέω «ίσως» για τον Ανατολικό τρόπο είναι γιατί στην Ελλάδα έχουμε αρκετά στυλ μουσικής με μεικτά μέτρα που βασίζονται πάνω σε groopings*** {πχ Καλαματιανός 3-2-2 – Καρσιλαμάς 2 -2 -2 -3 κλπ}, είμαστε απόλυτα εξοικειωμένοι με το άκουσμα..

Είμαστε τόσο εξοικειωμένοι που προσωπικά μου έχει τύχει να γνωρίσω αυτοδίδακτο μουσικό {drummer} που έπαιζε απο Ποντιακά μέχρι Καλαματιανά με το αυτί , χωρίς να ξέρει τι σημαίνει κάν η έννοια Μετρικός Οπλισμός**** . {Time signature}

Στα σύνθετα μέτρα π.χ 7/4 {Με τον δυτικό τρόπο σκέψης} και ειδικά σε αργές ταχύτητες δεν θεωρώ οτι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στο να τα μετρήσει κανείς.

Είτε μετρήσετε απο το 1 εως το 7 είτε το σπάσετε  σαν 3-4 ή 4-3 το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Προσπαθήστε όμως, ο τρόπος που θα τα σπάσετε να συμβαδίζει με το άκουσμα του κομματιού γιατί το 1 είναι πάντα «ισχυρός»χρόνος. Υπάρχει περίπτωση να μην «σπάει» και ένα 7/4 να είναι ..7/4 απο το 1 εώς το 7.

Το πρόβλημα δημιουργείτε όταν έχουμε σύνθετα ή μεικτά μέτρα σε γρήγορες ταχύτητες .

Καταρχήν...πως θα αισθανθούμε άνετα πάνω σε ένα μεικτό μέτρο.

Πρίν χρόνια σε ένα σεμινάριο του Vinnie, κάποιος τον ρώτησε τι κάνει για να κλειδώσει σε όλα αυτά τα Odd time που του δίνει ο Sting.

H απάντηση του ήταν τόσο απλή αλλά συνάμα τόσο spot on...    «τι να κάνω?.. Ρυθμίζω το μετρονόμο μου στο time sign. του κομματιού.. και παίζω απο πάνω 2-3 ώρες μέχρι να κλειδώσω!!. Κανείς δεν έχει τα Odd time..Όλοι ιδρώνουμε για να τα αποκτήσουμε»

Η καλύτερη συμβουλή που έχω να σας δώσω λοιπόν είναι αυτό που λέει ο Vinnie - να ρυθμίσετε το μετρoνόμο σας στο time signature και το tempo του κομματιού που θα αντιμετωπίσετε ..και προσπαθήστε να παίξετε πάνω σε αυτό για μερικές ώρες.               

Όλα τα Odd time έχουν μια συγκεκριμένη αίσθηση που μετά απο λίγο, γίνεται βίωμα.

Τα τελευταία χρόνια βρίσκω πολύ βολικό επίσης τον μετρονόμο με φωνή που νομίζω ξεκίνησε η Roland. Αρκετοί νέοι μετρονόμοι έχω δεί ότι τον έχουν πλέον στα presets{voice}

Μεικτά μέτρα {δυτικός τρόπος}


Στο δυτικό τρόπο ανάλυσης της μουσικής ξέρω ότι δεν δέχονται καθόλου τα groopings με τον τρόπο που εμείς αλλά και αρκετές άλλες χώρες τουλάχιστον τα εφαρμόζουμε.

Για αυτούς  7/8  είναι απο το 1 στο 7  όχι 3-2-2 π.χ 

Ο τρόπος που εφαρμόζω εγώ ειδικά σε fast μεικτά μέτρα είναι να γκρουπάρω τα 8α ανά δύο. Τι εννοώ.

Ένα μέτρο 9/8  αντί να μετρήσω απο το 1 στο 9 τα γκουπάρω ανά δύο . ‘Αρα:

  1 2 3 4 5 6 7 8 9

    \/  \/  \/  \/  \

    1    2  3    4    &        ή

  1&  2&  3&  4&  5

Αυτό με βοηθάει αρκετά στο μέτρημα και δεν με αγχώνει τόσο πολύ γιατί κόβει την ταχύτητα μέτρησης στα δύο.

Άρα ένα 9/8 στο 200 με αυτό τον τρόπο κατεβαίνει στο 100.

Ένα ωραίο κομμάτι για practice είναι το schism των Tool. {bpm περίπου 230}

Το θέμα ξεκινάει με  5/8 και 7/8  και γυρνάει σε 6/8 και 7/8

Αυτό μπορεί να γίνει είτε 1 2 & - 1 2 3 4 είτε σαν 1& 2& 3 -1 & 2 & 3 & 4 για το 1ο μέρος και

1 2 3 – 1 2 3 4 και 1& 2& 3& - 1& 2&3& 4 για το 2ο.

Το 15 steps επίσης των Radiohead {5/4} μπορείτε να το σκεφτείτε σαν 1 2 & ή σαν 1& 2 & 3

Αυτό το κόλπο μέτρησης μεικτών το φτάνω μέχρι τα 11/8 .

Ένα μέτρο 12/8 με βολεύει να το σκεφτώ σαν 2 Χ 6/8

Άρα είτε 1 2 3 επί 2 φορές  είτε 1& 2& 3& πάλι επί 2 φορές.

Βάλτε το μετρονόμο σας πχ στο 160 8α και θα διαπιστώσετε πόσο πιο πολύ βολεύει αλλά και απλουστεύει λίγο τα πράγματα αυτός ο τρόπος.

Μεικτά μέτρα – Groopings.


Τώρα.. αν το κομμάτι «πατάει» σε groopings..αυτό που κάνω είναι να τραγουδάω το grooping αρκετές φορές μέχρι να το αποστηθίσω σαν ήχο.

Σε αυτή τη περίπτωση δεν χρησιμοποιώ τον μετρονόμο, αλλά μόλις νιώσω άνετα με το grooping ..ξεκινάω να παίζω όσο πιο απλά μπορώ, τραγουδώντας «φωναχτά» αυτό το grooping. Πχ {τα τι τι –τα τι} σε ενα {3-2 }5/8 ή  {τα τι τι -τατι τατι}  σε ενα {3-2-2} 7/8 κλπ

Δύο μοντέρνα κομμάτια που σας προτείνω για να το καταλάβετε αυτό είναι το 7 days του Sting και το Precious Things της Tori Amos.

To 7 days..ενώ είναι 5/4 «πατάει» πολύ ωραία σε ένα 10/8 grooping που είναι 3-3-2-2

Το Precious Things ενώ είναι 4/4  εγώ προτιμώ να το σκέφτομαι σαν 16/8 με το εξής grooping 3-3-3-3-2-2 {το grooping του πιάνου της}.

Φυσικά στην Ελλάδα έχουμε αρκετά 5αρια 5/8 {Έχω ενα μυστικό} του Χατζηδάκη , έχουμε Καλαματιανά  σε 7/8 σε διάφορες ταχύτητες , Τσάμικα σε ¾ , Ζεΐμπέκικα σε 9/8, Καρσιλαμάδες σε 9/8 κλπ . Γενικά απο ρυθμολογία στην μουσική θεωρώ ότι η Ελλάδα είναι μια πλούσια χώρα.

Ασκήσεις.



Σας επισυνάπτω  2 ασκήσεις για εξάσκηση με τον δυτικό τρόπο ανάλυσης. Και τις δύο μπορείτε να τις παίξετε με 2 χέρια στα πόδια σας, απλά το σημαντικό είναι, να τραγουδήσετε .

Ξεκινήστε με το μετρόνομο γύρω στο 100 {8α} και σιγά σιγά ανεβάστε ταχύτητα.

Πολύ σημαντικό...ΜΕΤΡΑΜΕ ΑΓΓΛΙΚΑ. Για το λόγο ότι μέχρι το 10 στα αγγλικά είναι μονοσύλλαβες λέξεις.

Η 1η  άσκηση {Ιntro to odd time signatures} είναι ουσιαστικά μια παρτιτούρα που θα σας πάει απο το 1 εώς το 11/8  κ πίσω.

Η 2η είναι η combination άσκηση στην 1η όπου σας τα μπερδεύω λιγάκι σε περίπτωση που σας πάρουν τηλέφωνο οι Dreamtheater και σας δώσουν καμιά τέτοια φόρμα – να είσαστε έτοιμοι.

Τι να ακούσετε: Αν και δεν τους πολυγουστάρω σέβομαι απόλυτα αυτό που κάνουν οι Dreamtheater με τα Odd time και τους θεωρώ masters. Έχουν κομμάτι {Dance of Eternity} me 108 διαφορετικά time signatures.

Οι Τοοl επίσης τα πάνε καλά με τα Odd time αλλά και οι Porcupine Tree.

Έλπίζω να έγινα κατανοητός.

Βαγγέλης Μουλακάκης.

*Σύνθετα λέγονται τα μέτρα που ο αριθμητής τους είναι 4 και πάνω. Τα ονομάζουμε σύνθετα γιατί σχηματίζονται από την ένωση δύο ή και περισσοτέρων απλών μέτρων. Πχ 6/4  {3/4 + ¾ } ή 7/4 {4/4 + ¾ }

**Μεικτά λέγονται τα μέτρα που  προέρχονται  από μείξη διμερών και τριμερών μέτρων. Έτσι ο αριθμητής τους είναι άθροισμα των αριθμών 2 και 3 ή μπορεί ακόμα να είναι και πολλαπλάσιο των αριθμών αυτών. 7/8 {3-2-2}

*** Groopings: Ρυθμικά μοτίβα

**** Time (Meter) Signature

Το μουσικό κλάσμα που τίθεται δίπλα και δεξιά από το εκάστοτε μουσικό κλειδί και μετά τον οπλισμό ενός μουσικού έργου ή τμήματός του. Ο παρονομαστής του μουσικού κλάσματος δείχνει τη μετρική μονάδα και ο αριθμητής πόσες μετρικές μονάδες περιέχει το κάθε (πλήρες) μέτρο, π.χ 3/8 σημαίνει: μετρική μονάδα το όγδοο και κάθε μέτρο περιέχει 3 όγδοα.





Intro_to_odd_time_signatures.pdf

Odd_time_sign._exercise.pdf

 

Attachments

vagelism είπε:
Mε αυτό το thread θα ήθελα να προσπαθήσω να διδάξω όποιον έχει απορίες σχετικά με τα σύνθετα* ή τα μεικτά** μέτρα. Ειδικότερα, θα σας δείξω πως να τα μετράτε {εύκολα} αλλά και τρόπους να αισθανθείτε άνετα παίζοντας πάνω σε αυτά.

Το πρόβλημα με τα odd time signatures θεωρώ ότι ξεκινάει απο το γεγονός ότι το 95+% της μουσικής που όλοι μας εκτιθόμαστε καθημερινά είναι στα 4/4.

Έτσι το αυτί μας θεωρεί «ξένο» και περίεργο ένα 5/4 ή ένα 7/8  {ειδικά με τον δυτικό τρόπο ανάλυσης} , ίσως λίγο λιγότερο με τον τρόπο των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου, της Ινδίας , αλλά και κάποιων χωρών της Ευρώπης . {Πιο κάτω θα εξηγήσω την διαφορά ανάμεσα στον δυτικό και τον ανατολικό τρόπο ανάλυσης στα μεικτά μέτρα.}

Ο λόγος που λέω «ίσως» για τον Ανατολικό τρόπο είναι γιατί στην Ελλάδα έχουμε αρκετά στυλ μουσικής με μεικτά μέτρα που βασίζονται πάνω σε groopings*** {πχ Καλαματιανός 3-2-2 – Καρσιλαμάς 2 -2 -2 -3 κλπ}, είμαστε απόλυτα εξοικειωμένοι με το άκουσμα..

Είμαστε τόσο εξοικειωμένοι που προσωπικά μου έχει τύχει να γνωρίσω αυτοδίδακτο μουσικό {drummer} που έπαιζε απο Ποντιακά μέχρι Καλαματιανά με το αυτί , χωρίς να ξέρει τι σημαίνει κάν η έννοια Μετρικός Οπλισμός**** . {Time signature}

Στα σύνθετα μέτρα π.χ 7/4 {Με τον δυτικό τρόπο σκέψης} και ειδικά σε αργές ταχύτητες δεν θεωρώ οτι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στο να τα μετρήσει κανείς.

Είτε μετρήσετε απο το 1 εως το 7 είτε το σπάσετε  σαν 3-4 ή 4-3 το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Προσπαθήστε όμως, ο τρόπος που θα τα σπάσετε να συμβαδίζει με το άκουσμα του κομματιού γιατί το 1 είναι πάντα «ισχυρός»χρόνος. Υπάρχει περίπτωση να μην «σπάει» και ένα 7/4 να είναι ..7/4 απο το 1 εώς το 7.

Το πρόβλημα δημιουργείτε όταν έχουμε σύνθετα ή μεικτά μέτρα σε γρήγορες ταχύτητες .

Καταρχήν...πως θα αισθανθούμε άνετα πάνω σε ένα μεικτό μέτρο.

Πρίν χρόνια σε ένα σεμινάριο του Vinnie, κάποιος τον ρώτησε τι κάνει για να κλειδώσει σε όλα αυτά τα Odd time που του δίνει ο Sting.

H απάντηση του ήταν τόσο απλή αλλά συνάμα τόσο spot on...    «τι να κάνω?.. Ρυθμίζω το μετρονόμο μου στο time sign. του κομματιού.. και παίζω απο πάνω 2-3 ώρες μέχρι να κλειδώσω!!. Κανείς δεν έχει τα Odd time..Όλοι ιδρώνουμε για να τα αποκτήσουμε»

Η καλύτερη συμβουλή που έχω να σας δώσω λοιπόν είναι αυτό που λέει ο Vinnie - να ρυθμίσετε το μετρoνόμο σας στο time signature και το tempo του κομματιού που θα αντιμετωπίσετε ..και προσπαθήστε να παίξετε πάνω σε αυτό για μερικές ώρες.               

Όλα τα Odd time έχουν μια συγκεκριμένη αίσθηση που μετά απο λίγο, γίνεται βίωμα.

Τα τελευταία χρόνια βρίσκω πολύ βολικό επίσης τον μετρονόμο με φωνή που νομίζω ξεκίνησε η Roland. Αρκετοί νέοι μετρονόμοι έχω δεί ότι τον έχουν πλέον στα presets{voice}

Μεικτά μέτρα {δυτικός τρόπος}


Στο δυτικό τρόπο ανάλυσης της μουσικής ξέρω ότι δεν δέχονται καθόλου τα groopings με τον τρόπο που εμείς αλλά και αρκετές άλλες χώρες τουλάχιστον τα εφαρμόζουμε.

Για αυτούς  7/8  είναι απο το 1 στο 7  όχι 3-2-2 π.χ 

Ο τρόπος που εφαρμόζω εγώ ειδικά σε fast μεικτά μέτρα είναι να γκρουπάρω τα 8α ανά δύο. Τι εννοώ.

Ένα μέτρο 9/8  αντί να μετρήσω απο το 1 στο 9 τα γκουπάρω ανά δύο . ‘Αρα:

  1 2 3 4 5 6 7 8 9

    \/  \/  \/  \/  \

    1    2  3    4    &        ή

  1&  2&  3&  4&  5

Αυτό με βοηθάει αρκετά στο μέτρημα και δεν με αγχώνει τόσο πολύ γιατί κόβει την ταχύτητα μέτρησης στα δύο.

Άρα ένα 9/8 στο 200 με αυτό τον τρόπο κατεβαίνει στο 100.

Ένα ωραίο κομμάτι για practice είναι το schism των Tool. {bpm περίπου 230}

Το θέμα ξεκινάει με  5/8 και 7/8  και γυρνάει σε 6/8 και 7/8

Αυτό μπορεί να γίνει είτε 1 2 & - 1 2 3 4 είτε σαν 1& 2& 3 -1 & 2 & 3 & 4 για το 1ο μέρος και

1 2 3 – 1 2 3 4 και 1& 2& 3& - 1& 2&3& 4 για το 2ο.

Το 15 steps επίσης των Radiohead {5/4} μπορείτε να το σκεφτείτε σαν 1 2 & ή σαν 1& 2 & 3

Αυτό το κόλπο μέτρησης μεικτών το φτάνω μέχρι τα 11/8 .

Ένα μέτρο 12/8 με βολεύει να το σκεφτώ σαν 2 Χ 6/8

Άρα είτε 1 2 3 επί 2 φορές  είτε 1& 2& 3& πάλι επί 2 φορές.

Βάλτε το μετρονόμο σας πχ στο 160 8α και θα διαπιστώσετε πόσο πιο πολύ βολεύει αλλά και απλουστεύει λίγο τα πράγματα αυτός ο τρόπος.

Μεικτά μέτρα – Groopings.


Τώρα.. αν το κομμάτι «πατάει» σε groopings..αυτό που κάνω είναι να τραγουδάω το grooping αρκετές φορές μέχρι να το αποστηθίσω σαν ήχο.

Σε αυτή τη περίπτωση δεν χρησιμοποιώ τον μετρονόμο, αλλά μόλις νιώσω άνετα με το grooping ..ξεκινάω να παίζω όσο πιο απλά μπορώ, τραγουδώντας «φωναχτά» αυτό το grooping. Πχ {τα τι τι –τα τι} σε ενα {3-2 }5/8 ή  {τα τι τι -τατι τατι}  σε ενα {3-2-2} 7/8 κλπ

Δύο μοντέρνα κομμάτια που σας προτείνω για να το καταλάβετε αυτό είναι το 7 days του Sting και το Precious Things της Tori Amos.

To 7 days..ενώ είναι 5/4 «πατάει» πολύ ωραία σε ένα 10/8 grooping που είναι 3-3-2-2

Το Precious Things ενώ είναι 4/4  εγώ προτιμώ να το σκέφτομαι σαν 16/8 με το εξής grooping 3-3-3-3-2-2 {το grooping του πιάνου της}.

Φυσικά στην Ελλάδα έχουμε αρκετά 5αρια 5/8 {Έχω ενα μυστικό} του Χατζηδάκη , έχουμε Καλαματιανά  σε 7/8 σε διάφορες ταχύτητες , Τσάμικα σε ¾ , Ζεΐμπέκικα σε 9/8, Καρσιλαμάδες σε 9/8 κλπ . Γενικά απο ρυθμολογία στην μουσική θεωρώ ότι η Ελλάδα είναι μια πλούσια χώρα.

Ασκήσεις.



Σας επισυνάπτω  2 ασκήσεις για εξάσκηση με τον δυτικό τρόπο ανάλυσης. Και τις δύο μπορείτε να τις παίξετε με 2 χέρια στα πόδια σας, απλά το σημαντικό είναι, να τραγουδήσετε .

Ξεκινήστε με το μετρόνομο γύρω στο 100 {8α} και σιγά σιγά ανεβάστε ταχύτητα.

Πολύ σημαντικό...ΜΕΤΡΑΜΕ ΑΓΓΛΙΚΑ. Για το λόγο ότι μέχρι το 10 στα αγγλικά είναι μονοσύλλαβες λέξεις.

Η 1η  άσκηση {Ιntro to odd time signatures} είναι ουσιαστικά μια παρτιτούρα που θα σας πάει απο το 1 εώς το 11/8  κ πίσω.

Η 2η είναι η combination άσκηση στην 1η όπου σας τα μπερδεύω λιγάκι σε περίπτωση που σας πάρουν τηλέφωνο οι Dreamtheater και σας δώσουν καμιά τέτοια φόρμα – να είσαστε έτοιμοι.

Τι να ακούσετε: Αν και δεν τους πολυγουστάρω σέβομαι απόλυτα αυτό που κάνουν οι Dreamtheater με τα Odd time και τους θεωρώ masters. Έχουν κομμάτι {Dance of Eternity} me 108 διαφορετικά time signatures.

Οι Τοοl επίσης τα πάνε καλά με τα Odd time αλλά και οι Porcupine Tree.

Έλπίζω να έγινα κατανοητός.

Βαγγέλης Μουλακάκης.

*Σύνθετα λέγονται τα μέτρα που ο αριθμητής τους είναι 4 και πάνω. Τα ονομάζουμε σύνθετα γιατί σχηματίζονται από την ένωση δύο ή και περισσοτέρων απλών μέτρων. Πχ 6/4  {3/4 + ¾ } ή 7/4 {4/4 + ¾ }

**Μεικτά λέγονται τα μέτρα που  προέρχονται  από μείξη διμερών και τριμερών μέτρων. Έτσι ο αριθμητής τους είναι άθροισμα των αριθμών 2 και 3 ή μπορεί ακόμα να είναι και πολλαπλάσιο των αριθμών αυτών. 7/8 {3-2-2}

*** Groopings: Ρυθμικά μοτίβα

**** Time (Meter) Signature

Το μουσικό κλάσμα που τίθεται δίπλα και δεξιά από το εκάστοτε μουσικό κλειδί και μετά τον οπλισμό ενός μουσικού έργου ή τμήματός του. Ο παρονομαστής του μουσικού κλάσματος δείχνει τη μετρική μονάδα και ο αριθμητής πόσες μετρικές μονάδες περιέχει το κάθε (πλήρες) μέτρο, π.χ 3/8 σημαίνει: μετρική μονάδα το όγδοο και κάθε μέτρο περιέχει 3 όγδοα.

ωραίο.

εγώ συνήθως τα βρίσκω εμπειρικά παρόλο που δεν παίζω τύμπανα, αλλά γράφω τύμπανα ή παλιά έπαιζα μερικές διασκευές στα group που είχαν αλλαγές στο μέτρημα, θα το πω λαϊκά, το έβρισκα γιατί συνήθως τα κομμάτια πάνω σε αυτά τα μέτρα έχουν θέματα και σε άλλα όργανα είτε ρυθμικά είτε μελωδικά που κάνουν κύκλο ¨ειδοποιώντας" στο τέλος των μέτρων με κάτι, ή με κανα crash οπότε μετράω με το κάτω του κλάσματος, δηλαδή αν είναι τέταρτο ή όγδοο, πόσα μέτρα έχουν τα άλλα θέματα.

Συνήθως πιάνει (δουλεύει δηλαδή σε εμένα) και τα βρίσκω ιδιαίτερα άμα θέλω να ρυθμίσω τον μετρονόμο π.χ. στο sonar που γράφω και θέλω να μιμηθώ κάτι για να κάνω ανάλογες εναλλαγές.

 
Μπράβο! Πολύ ωραίο το thread. Γενικά διαβάζω τα threads σου ευχάριστα και με μεγάλο ενδιαφέρον.

Μια ερώτηση:

Προσπάθησα να μετρήσω το κομμάτι του Sting ως 3-3-2-2

αλλά μου έβγαινε διαρκώς μόνο ως 3-2-3-2 λόγω της μπότας στο 6ο όγδοο.

Είμαι λάθος?

 
Θαυμάσια ανάλυση!

Θα διαφωνήσω μόνο στο εξής:

"Στο δυτικό τρόπο ανάλυσης της μουσικής ξέρω ότι δεν δέχονται καθόλου τα groopings με τον τρόπο που εμείς αλλά και αρκετές άλλες χώρες τουλάχιστον τα εφαρμόζουμε.


Για αυτούς  7/8  είναι απο το 1 στο 7  όχι 3-2-2 π.χ
"

Στα ποπ-ροκ-φιούζιον-τζαζ-κ.λπ. ιδιώματα (δεν ξέρω τι γίνεται στην κλασική μουσική), οι δυτικοί γκρουπάρουν τους μονούς ρυθμούς, τουλάχιστον στην πράξη. 

 
mpamps είπε:
Μπράβο! Πολύ ωραίο το thread. Γενικά διαβάζω τα threads σου ευχάριστα και με μεγάλο ενδιαφέρον.

Μια ερώτηση:

Προσπάθησα να μετρήσω το κομμάτι του Sting ως 3-3-2-2

αλλά μου έβγαινε διαρκώς μόνο ως 3-2-3-2 λόγω της μπότας στο 6ο όγδοο.

Είμαι λάθος?
To δοκιμασα το 3 2 3 2. Αν ηταν πιο αργο ισως εβγαινει αλλα στην ταχυτητα που ειναι ειναι γρηγορο για 3232. Επισης με το που μπαινει το ρεφρεν μπαινει ενα πληκτρο που παταει ακριβως πανω στο 33 2 2. Ισως εγω δεν ποσταρα το σωστο κομματι..θα το ακουσεις πιο καλα εδω.

 
Haris είπε:
Θαυμάσια ανάλυση!

Θα διαφωνήσω μόνο στο εξής:

"Στο δυτικό τρόπο ανάλυσης της μουσικής ξέρω ότι δεν δέχονται καθόλου τα groopings με τον τρόπο που εμείς αλλά και αρκετές άλλες χώρες τουλάχιστον τα εφαρμόζουμε.


Για αυτούς  7/8  είναι απο το 1 στο 7  όχι 3-2-2 π.χ
"

Στα ποπ-ροκ-φιούζιον-τζαζ-κ.λπ. ιδιώματα (δεν ξέρω τι γίνεται στην κλασική μουσική), οι δυτικοί γκρουπάρουν τους μονούς ρυθμούς, τουλάχιστον στην πράξη.
Οσες φορες εχω προσπαθησει να συζητησω μια πιθανη εκδοχη γκρουπαρισματος οπως εμεις - ειδικα οι Αμερικανοι λενε ολοι το ιδιο .Νο grooping. 1 to 7 Πχ O Iδιος ο Vinnie για το 7 days το διδασκει 5/4

Noμιζω εξαιρεση στον κανονα ισως αποτελουν οι Rush που εχω ακουσει κατι καλαματιανα αν θυμαμαι καλα...χαχαχα

αλλα και η Mahavishnu Orc..που ολοι ξερουμε τις επιρροες της.

Eχεις καποιο παραδειγμα Χαρη?

 
Αυτο το κομματι μου δημιουργησε εφιαλτες..και εκανε την μπαντα να παιζει σαν χε.....μην μας φυγει.

Οσο ευκολο στο ματι ειναι....

 
vagelism είπε:
Eχεις καποιο παραδειγμα Χαρη?
Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι (φυσικά) το Blue Rondo à la Turk που ακόμα κι αν ο εκτελεστής δεν θέλει να το γκρουπάρει, απλά δεν μπορεί. Χάνεται εντελώς το ρυθμικό feel. Είναι σαν μη θέλεις να γκρουπάρεις έναν καρσιλαμά!  ;D

Έχω δει αρκετά βίντεο (εκπαιδευτικά, clinics κ.λπ.) που αναφέρονται στο grouping των μονών ρυθμών, και σε δύο αμερικάνικα ντραμοφόρουμ που έμπαινα παλιότερα, συζητιόταν το θέμα συχνά, ως "εύκολος" τρόπος για να αναλύσεις και να κατανοήσεις ένα μονό ρυθμό.

Θα ψάξω λίγο για τα βίντεο και θα επανέλθω.

Θα ψάξω λίγο για 

 
Haris είπε:
Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι (φυσικά) το Blue Rondo à la Turk που ακόμα κι αν ο εκτελεστής δεν θέλει να το γκρουπάρει, απλά δεν μπορεί. Χάνεται εντελώς το ρυθμικό feel. Είναι σαν μη θέλεις να γκρουπάρεις έναν καρσιλαμά!  ;D

Έχω δει αρκετά βίντεο (εκπαιδευτικά, clinics κ.λπ.) που αναφέρονται στο grouping των μονών ρυθμών, και σε δύο αμερικάνικα ντραμοφόρουμ που έμπαινα παλιότερα, συζητιόταν το θέμα συχνά, ως "εύκολος" τρόπος για να αναλύσεις και να κατανοήσεις ένα μονό ρυθμό.

Θα ψάξω λίγο για τα βίντεο και θα επανέλθω.

Θα ψάξω λίγο για
Eννοειται οτι ειναι πιο ευκολος τροπος - απλα τους φαινεται πολυ Ανατολιτικος μαλλον...

 
Haris είπε:
Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι (φυσικά) το Blue Rondo à la Turk που ακόμα κι αν ο εκτελεστής δεν θέλει να το γκρουπάρει, απλά δεν μπορεί. Χάνεται εντελώς το ρυθμικό feel. Είναι σαν μη θέλεις να γκρουπάρεις έναν καρσιλαμά!  ;D

Έχω δει αρκετά βίντεο (εκπαιδευτικά, clinics κ.λπ.) που αναφέρονται στο grouping των μονών ρυθμών, και σε δύο αμερικάνικα ντραμοφόρουμ που έμπαινα παλιότερα, συζητιόταν το θέμα συχνά, ως "εύκολος" τρόπος για να αναλύσεις και να κατανοήσεις ένα μονό ρυθμό.

Θα ψάξω λίγο για τα βίντεο και θα επανέλθω.

Θα ψάξω λίγο για
Eχεις απολυτο δικιο για το κομματι του Brubeck.Kαρσιλαμας with a twist ειναι..αλλα γουσταρα που το γυρναει σε swing. ;D

 
Ψαχνοντας λιγο περισσοτερο μηπως εγραψα ανακριβεια σχετικα με τον τροπο που η Δυτικη μουσικη αντιλαμβανεται τα odd time κομματια...{σε σχεση με τις Βαλκανικες χωρες αλλα και την Ασια} αρχισα να το ψαχνω περισσοτερο.

{Βασικα φοβηθηκα μηπως αναπαρηγαγα την θεωρια που ειχα μάθει απο την δασκαλα μου στο ωδειο και σας λεω και εσας αρλουμπες.}

Η αληθεια ειναι οτι επεσα πολυ συχνα πανω στις λεξεις Western theory of music οποτε  τελικα δεν θεωρω οτι μου ελεγε μπουρδες...και γενικα δεν εχω ακουσει πολλα δυτικοτροπα κομματια που πατανε σε groopings..

Μετα σκεφτηκα οτι η μουσικη ειναι απλα μουσικη...λαθος δεν υπαρχει - και οι 2 τροποι σωστοι ειναι {το ακουσμα αλλάζει} αρα ενα ανοιχτο μυαλο / συνθετης θα τους ειχε και τους 2 στην παλεττα του.

Ξερω οτι ο Ζαππα πχ γουσταρε τραγουδια απο Βουλγαρια οποτε δεν θα μου κανει εντυπωση αν ακουσω κανα grooping στις συνθεσεις του.

Ο Vai επισης σαν ψυχοπαιδι του, στο anwers του Passion and warfare κανει ενα 7/8 grooping πανω στα 4 που ακουγεται πολυ Βουλγαρικο...

Ενδιαφερον βρηκα σε αυτες τις αναλυσεις. η μια απο ενα Τουρκο .

I read comments in here talking about 5/8 7/8 and 9/8 (with 9, I mean 4+5 and not 3+3+3) as metric structures "developed" and used by some progressive musicians. For somebody trained as a classical Western musician, it may seem so; but actually here in Turkey and throughout the whole Balkan area, including Asia minor (Turkey, Bulgaria, Greece, Albania, Macedonia; Kosova, etc.) we have all of these meters as part of our traditional folk musics and ordinary people dance to these meters in weddings! These meters are termed as "aksak" meters (means "irregular" in Turkish) and they are easy to internalise if you perceive them as combinations of 2/8 and 3/8. The music also reinforces this grouping idea with accentuation. Then you have all these different combinations: (all of them exist whereas the most frequently used are the ones where 3 is at the end): 5/8 (2+3 or 3+2); 7/8 (2+2+3 or 2+3+2 or 3+2+2) and 9/8 (2+2+2+3 or 2+2+3+2 or 2+3+2+2 or 3+2+2+2).

Και αυτή απο εναν Αμερικάνο.




Music can be expressed anyway you like. Written notation and music theory are convention and language that attempt to represent the music.

 


That being said I will attempt to address your question, based on Western music notation and terminology.


 


The confusion and variety of answers to your question, "What is the 'theory' behind 'odd time signatures'?", seems to stem from various interpretations of the term "odd".


 


Some of the answers are interpreting the word "odd" to mean unfamiliar or simply different than mainstream 4/4. Other answers being offered are focusing on the number of beats in the time signature and are using the word "odd" to describe what could also be termed as "irregular", which may be less ambiguous.


 


First let's look at the denotative meaning of "odd" as it pertains to music theory and time signatures.


 


By definition (music theory definition in terms of Western music notation) there are a finite number of ways (or combinations) to count the number of beats and to subdivide those beats.


 


If you are using the term "odd" as the opposite of "even" (and not odd as in strange or unfamiliar, or odd as in irregular), then this applies to the subdivisions of a single beat, or the pulse grouping.


 


In subdividing a beat into pulses there is only odd or even. Even means dividing the beat into two equal parts (or groupings of two) and the term for this is called "simple". Odd means dividing the beat into three equal parts (or groupings of three) and the term for this is "compound".


 


The terms for the number of beats (which is denoted by the denominator in a time signature) are: duple = two beats triple = three beats quadruple = four beats


 


Taking all combinations of {simple, compound} with {duple, triple, quadruple} yields all the "regular" time signatures:


 


simple duple



simple triple



simple quadruple



compound duple



compound triple



compound quadruple



Examples time signatures (all of these are "regular"):


 


simple duple = 2/2 (cut time), 2/4, 2/8



simple triple = 3/2, 3/4, 3/8



simple quadruple = 4/2, 4/4, 4/8



compound duple = 6/8



compound triple = 9/8



compound quadruple = 12/8



Anything else that does not fit into the above categories has many names such as


 


complex, asymmetric, irregular, unusual, and yes "odd".



Examples of irregular:


 


5/8, 7/4, 7/8, etc...


 


For these types, all of these meters must at some point be broken down. A decision must be made as to how they should be counted and grouped, which determines what beats are stressed or accented.


 


Proof of this is the varying opinions on how to count Pink Floyd Money. Some say, it is 3/4 + 4/4. Others say it is 4/4 + 3/4. Another seems to say it is a crippled 8/4. That is, the last beat is the next down beat... it just keeps losing one beat each measure. They are all valid perceptions. But if you want to be 100% sure, go ask Roger Waters.


 


If a composer is concerned and particular about how their irregular time signature is counted and stressed they can use an "additive" notation, which is yet another term to add to the list of terms for irregular. For example, they will literally write 4/4 + 3/4 on the staff instead of writing 7/4. The composer can also ensure a complex time signature is counted they way they intend by grouping the note heads.


 


And since we are talking terminology, there is also "irrational" time signatures such as 3/10 or 5/24. But I do not want to go there.


 


As for Rush, I agree with someone's statement that Rush does not say "let's make a complex time piece of music to really stimulate theorists." I think Getty and Neil look at their poetry (lyrics), the rhythm and metrics of the words, and put it to music. And they have natural feel and economy of meter. If their poetry only needs 7 beats in one stanza, but then needs 4 or 8 beats in the refrain, then so be it... they write it that way, instead of filling out the musical measure with extra notes. Of course their drummer has a clear command of meter and rhythm. They all do, they think that way, it is natural and not forced. Although I also think they are very "white", and for them maybe it is a way of being "funky". (Please do not take that as being racial. It is just a way of describing feeling in music. The Bee Gees are funky too, but that is some British, white, funk. I am merely suggesting that Rush's use of meter may be in their mind funky, but it is some white Canadian funk.) But I digress.


 


As I said, my reply to your question is coming from Western music notation.


 


Other countries and cultures are not quite as "brain washed" as we are in the U.S.


 


In the U.S. since the age of recording, record producers, radio stations, and the music industry have influence the listener as to what is considered "good music". This industry only exposes the public to a very narrow spectrum of music in order to monetize and make profit. The average American listener cannot hear beyond an 8 beat pattern and if it is not symmetrical we consider it "off beat". That is not necessarily the listener's fault, but is a result of the brain washing.


 


Other cultures do naturally think in patterns that are much longer and have complex syncopation, all which Western music would classify as irregular.


 


Indian Jhaptal 10-beat pattern, counted 2-3-2-3.


 


African rhythms built on 25-beat patterns.


 


For the under exposed, unaccustomed listener it is hard for our brains to allow for this. We are always trying to find a cyclic half point in the phrase that is not there.


 
Μερικά κομματια για οποιον θελει να εξασκησει λιγο το αυτί του σε odd time καταστασεις

Ενας παραδοσιακος Αγριλαμας {Αναποδος Καρσιλαμας 3-2-2-2}

 
vagelism είπε:
η μουσικη ειναι απλα μουσικη...λαθος δεν υπαρχει - και οι 2 τροποι σωστοι ειναι {το ακουσμα αλλάζει} αρα ενα ανοιχτο μυαλο / συνθετης θα τους ειχε και τους 2 στην παλεττα του.
Ακριβώς αυτό. Η ομαδοποίηση είναι ένας τρόπος για να αντιληφθούμε καλύτερα τον παλμό (τα ισχυρά μέρη ή, γιατί όχι, το "clave") ενός ρυθμού που δεν μας μας είναι οικείος. Στην Ελλάδα έχουμε πολλούς τέτοιους ρυθμούς και έχουμε συνηθίσει π.χ. τον παλμό του καλαματιανού, του καρσιλαμά κ.λπ. Δεν σημαίνει ότι δεν ομαδοποιούμε. Οι αυτοδίδακτοι παραδοσιακοί μουσικοί το κάνουν ασυναίσθητα χωρίς κανένα θεωρητικό υπόβαθρο, απλά επειδή μεγάλωσαν μέσα σ' αυτό.

Για τους δυτικούς τώρα, αυτά τα δύο βίντεο δείχνουν αυτό που έγραψα και πριν, ότι δηλαδή ομαδοποιούν και αυτοί - ή τέλος πάντων αρκετοί από αυτούς- ακριβώς γιατί ο τρόπος αυτός τους διευκολύνει.

Εδώ ο Minneman γκρουπάρει σε 2-3 τα πέντε τελευταία 16α ενός ρυθμού 13/16:

 
 
Last edited by a moderator:

Trending...

Νέα θέματα