Ηχος σε ταινια

koxcygr

Νέο μέλος
Μηνύματα
478
Πόντοι
16
Χρονια πολλα σε ολους και μπαινω κατευθιαν στο αρνι μερες που ειναι.

Ενα φιλαρακι μου ετοιμαζει μια ταινια μικρου μηκους και μου ζητησε να κανω τον ηχοληπτη. Θελω να εχω καποια γνωμη γυρο απο τον εξοπλισμο που θα χρειαστω. Βασικα εχω κατα νου ενα μπουμ με τα παρελκομενα , ντατ , και ακουστικα ηχοληπτη μπουμαν. Τι μπουμ και τι ντατ δεν εχω ιδεα απο αυτα μηπος ξερει κανεις να βοηθησει.

 
Λοιπον μαζεψα αρκετες πληροφοριες και εχω καταληξει για το εξοπλισμο. Εχω ομως δυο απορειες που αφορουν τεχνικα θεματα.

1. Θα γραψω με boom και θα ηθελα να ξερω αν την ωρα της προζας ο booman θα πρεπει να στρεφει το μικροφονω στη πηγη η απλα το μικροφονο θα πρεπει να παραμενει σταθερο.

2. Πρεπει να περνω σταθμες σε καθε πλανο η ειναι καλυτερα να προσπαθω να μην αλλαζει το gain και εχω αυξομιωσεις στον ηχο.

Ευχαριστω

 
Δουλεια του μπουμαν ειναι να βρισκεται οσο το δυνατον πλησιεστερα στην ηχητικη πηγη.

Ενας εμπειρος, το καταφερνει με συνδυασμο και ταχυτητα κινησεων.

Εξαρταται βεβαια παντα απο τη σκηνη.πχ ενας ηθοποιος που απομακρυνεται καθως μιλαει τοτε ο ηχος του που ειναι off θα ακουγεται και φυσικος.

Αν δυο ή τρεις ηχητκες πηγες ειναι κοντα, μπορεις να μεινεις και σταθερος.

Πειραματιστειτε στις προβες. ;)

Οι σταθμες πρεπει να ναι οσο το δυνατον καλυτερες-χωρις να 'καιγονται'.Ομως δεν αλλαζουν ποτε σε ενα πλανο.Η εξισορροπηση τους θα γινει στη μιξη(ή το μονταζ) αργοτερα.

Καλη συνεχεια

 
phanzz είπε:
Οι σταθμες πρεπει να ναι οσο το δυνατον καλυτερες-χωρις να 'καιγονται'.Ομως δεν αλλαζουν ποτε σε ενα πλανο.Η εξισορροπηση τους θα γινει στη μιξη(ή το μονταζ) αργοτερα.

Καλη συνεχεια
Ευχαριστω

Εγω ενοουσα για το gain αν πρεπει να αλλαζει απο πλανο σε πλανο το λεω αυτο γιατι λογικα στα διαφορετικα πλανα το μικροφωνο θα αλλαζει και θεση σε σχεση με την πηγη.

 
koxcygr είπε:
Εγω ενοουσα για το gain αν πρεπει να αλλαζει απο πλανο σε πλανο το λεω αυτο γιατι λογικα στα διαφορετικα πλανα το μικροφωνο θα αλλαζει και θεση σε σχεση με την πηγη.
Οπως το λες. Πριν τη λήψη, κατα το στήσιμο του κάθε πλάνου ξαναπαίρνεις στάθμες. Συνήθως γίνονται και δοκιμαστικές λήψεις.

Εχε όμως στο νου σου ότι οι στάθμες για το σινεμά δεν είναι τόσο "σφιχτές". Πάντα έχεις μεγάλες αυξομειώσεις της έντασης μέσα στο πλάνο. Οπότε κάτι που δε θα πηκάρει με την κλακέτα συνήθως περνάει ως στάθμη για ολόκληρη τη λήψη...

Λοιπον μαζεψα αρκετες πληροφοριες και εχω καταληξει για το εξοπλισμο.
θες να μας πεις που κατέληξες;

 
koxcygr είπε:
Ευχαριστω

Εγω ενοουσα για το gain αν πρεπει να αλλαζει απο πλανο σε πλανο το λεω αυτο γιατι λογικα στα διαφορετικα πλανα το μικροφωνο θα αλλαζει και θεση σε σχεση με την πηγη.
Αυτο που περιγραφεις δε θα πρεπει να σε απασχολει τοσο, γιατι το "ρακορ" του ηχου στην ουσια θα επιτευχθει στο μιξαζ. Το σοτγκαν ειναι μια καλη λυση για βασικα ζητηματα, αλλα σε πιο "ειδικες" περιστασεις ισως θα πρεπει να χρησιμοποιηθει σε συνδυασμο με ψειρες.

 
δουλεψα σαν ηχοληπτης για ενα ντοκιμαντερ και τα μηχανηματα που χρησιμοποιησα μπορει να κοστιζαν και 3500 ευρω!φυσικα ο ηχος που βγαλαμε ηταν κατι παραπανω απο ικανοποιητικος.αν εχεις τα καταλληλα εργαλεια...

 
Λοιπον τελικα η ενγραφη του ηχου θα γινει πανω στην καμερα.(Λογο χαμηλου badget). Αυτο που θελω να ρωτησω ειναι αν υπαρχει διαφορα στο να γραψω δυο καναλια left right οπου και βγαζει το main της κονσολας η μονο ενα καναλι (left).

Επισης τις σταθμες του ηχου: Θα της περνω απο το gain της κονσολας ή απο το gain της καμερας (μεσο ενγραφης). Ευχαριστω.

 
EDIT:

Ετσι κι αλλιος ο ηχος θα ειναι mono γιαυτο ρωταω αν υπαρχει διαφορα στο να βγαλω απο την κονσολα left right η μονο left π.χ. Υπαρχει καποια διαφορα?

 
εφόσον ο ήχος θα είναι ΜΟΝΟ, γράψτον σε ένα κανάλι.

εξέτασε το ενδεχόμενο κάποιες ατμόσφαιρες να γραφτούν ΣΤΕΡΕΟ αν υπάρχει δυνατότητα...

όσο για τις στάθμες, τσέκαρε να μην έχεις πικαρίσματα ούτε στην κονσόλα ούτ φυσικά στην κάμερα...

 
Ευχαριστω.

Λεω να γραψω τον ηχο στερεο (αν και ειναι mono) γιατι σε περιπτωση που που εχω προβλημα στο ενα καναλι (π.χ καλωδιο ...λεμε τωρα) να χρησημοποιησω το αλλο καναλι. Stereo δεν μπορω να γραψω λογο ενος μικροφωνου :).

Και κατι αλλο οταν χρησημοποιησω adaptor απο καρφι σε xlr θα εχω απολειες στον ηχο?? Και αν ναι ποσο ασχημα μπορει να ειναι???Το λεω αυτο γιατι θα περνω το μικροφωνο σε ενα καλι θα το στελνω στο group και απο εκι (βγαζει δυο jack) στο μεσω ενγραφης οπου εχει υποδοχη xlr.

Αυριο γινεται το γυρισμα :) οποιος προλαβει :)

Ευχαριστω πολυ anyway ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top