Ηχογραφηση φωνης για ντοκιμαντερ.

nanni

Νέο μέλος
Μηνύματα
170
Πόντοι
16
Ειμαι αυτο τον καιρο σε φαση post production ενος ντοκιμαντερ.Θα χρειαστει να κανω μια ηχογραφηση φωνης για τον αφηγητη της ταινιας.

Ο εξοπλισμος μου ειναι ο εξης: Μικροφωνο rode nt1a, κονσολα yamaha mg 102c, μεσο εγγραφης tascam dr100. Η ηχογραφηση θα γινει σε υπογειο χωρο ο οποιος ειναι καλυμενος με ρικοφον και κατα πολυ μεγαλο βαθμο ανηχοικος.

Μπορειτε να με βοηθησετε για να πετυχω οσο το δυνατον καλυτερο αποτελεσμα? Αν υπαρχει εμπειρια σε αναλογη περιπτωση θα ηταν πολυ χρησιμη η αποψη σας.

Ευχαριστω εκ των προτερων ;)

 
HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ????????????????????????????????????????????????????????????

 
Με τον εξοπλισμο που εχεις και με ενα pop-shield δε θα εχεις κανενα προβλημα στο να ηχογραφησεις παραπανω απο αξιοπρεπως. Τα στοιχειωδη δηλαδη να κοιταξεις, τα levels κι αυτα... Νομιζω σημαντικοτερο θα ειναι να δοθει προσοχη στους χρονους της εκφωνησης...

 
εχω pop filter.κατι που μπορω να κανω για να προσδωσω μια πιο επαγγελματικη χροια στο αποτελεσμα τι θα ηταν?

 
Αν δεν εχεις θορυβο, αν ο εκφωνητης σου ειναι καλος και τα  "λεει" και αν ο "φυσικος" ηχος του ντοκιμαντερ ειναι καλα ηχογραφημενος, νομιζω οτι δεν χρειαζεσαι κατι παραπανω για ενα παραπανω απο καλο αποτελεσμα.

 
εχουμε δωσει μεγαλη εμφαση στον ηχο γενικα και εχουμε καλα μικροφωνα boom (sennheiser & beyerdynamic).ο εκφωνητης εχει αυτο ακριβως που θελουμε: μπασα φωνη, ειναι και τραγουδιστης οποτε το χει!μακαρι το αποτελεσμα να ειναι το επιθυμητο.

 
Αν επιτρέπεται και αν επιτρέπετε ;) , τι αφορά το ντοκιμαντέρ;

 
Παντως, αν εχεις προσβαση σε καποιον καλο προενισχυτη που να ειναι οσο το δυνατον ουδετερος, θα ηταν ενα επιπλεον συν. Και ενας Avalon M5 που ειχα χρησιμοποιησει στο παρελθον ειχε , για τα δικα μου αυτια, εξαιρετικα αποτελεσματα... Βεβαια, those freakin' things don't come cheap....

 
το ντοκιμαντερ ειναι μια διαφορετικη προσεγγιση στο θεατρο σκιων.

αυτος που θα μας παραχωρησει τον χωρο διαθετει avalon αλλα δεν ξερω ποσο ειναι διατεθειμενος να μας αφησει να τον χρησιμοποιησουμε.αν γινει θα ειναι το καλυτερο!

 
Ενδιαφέρον! Παλιότερα (όταν διάβαζα  ;D) είχε πέσει στα χέρια μου ο «Αντικαραγκιόζης» του συναδέλφου Σπύρου Κοκκίνη. Αφορούσε αρνητικές κριτικές για παραστάσεις του Θεάτρου Σκιών.

Τώρα τί θα σας αφήσει να χρησιμοποιήσετε και τί όχι, αυτά εσείς τα ξέρετε (θέμα συμφωνίας). Καλή επιτυχία από εμένα. 

 
τι ακριβώς περιμένεις να σου πούμε;

Γράφεις ανθρώπινη ομιλία. Το βασικό είναι να καταλαβαίνεις "τι λέει". Γράψε δυνατά, χωρίς θόρυβο, κομπρεσσάρισε κ λίγο αν χρειαστεί και έτοιμος.

matawan είπε:
Αν δεν εχεις θορυβο, αν ο εκφωνητης σου ειναι καλος και τα  "λεει" και αν ο "φυσικος" ηχος του ντοκιμαντερ ειναι καλα ηχογραφημενος, νομιζω οτι δεν χρειαζεσαι κατι παραπανω για ενα παραπανω απο καλο αποτελεσμα.
+1

αυτή είναι η απάντηση. Το ποιος θα το σπηκάρει είναι το πιο σημαντικό.

αντι-ποπ, καλή προενίσχυση και μικρόφωνο βοηθούν αλλά αν ο αφηγητής δεν έχει καλή άρθρωση, σωστό τονισμό στις λέξεις κλπ (δεν αρκεί μόνο η χροιά), ποτέ δε θα βγει  "σωστό".

Δοκιμάσατε να γράψετε και δε βγαίνει καλό;

 
εχω πολυ καιρο να ασχοληθω με το συγκεκριμενο σπορ (ευτυχως) αλλα προσωπικα τα καλυτερα αποτελεσματα τα ειχα με ηθοποιους και οχι με τραγουδιστες.

ο avalon ειναι οντως ο καλυτερος preamp που εχω δουλεψει για αφηγηση (μιας και γενικα δεν ειμαι πολυ φαν της avalon). Αν εχετε το budget νοικιαστε εναν. Επισης αν μπορειτε δοκιμαστε μερικα μικροφωνα να δειτε ποιο 'ταιριαζει' καλυτερα με τη συγκεκριμενη φωνη.

Επισης Pop shield, isolation, high pass, positioning, distance ειναι μερικα απ' τα πραγματα που θα προσεχα.

 
warpie είπε:
προσωπικα τα καλυτερα αποτελεσματα τα ειχα με ηθοποιους
Οχι μόνο εσύ!

Δεν είναι τυχαίο που οι άνθρωποι που κάνουν σπηκάζ είναι ηθοποιοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία.

 
οκ ευχαριστω.τελικα μαλλον θα μπορεσουμε να χρησιμοποιησουμε τον avalon.ξερω αρκετους ηθοποιους αλλα κανενας δεν εχει αυτα τα χαρακτηριστικα της φωνης που ψαχνω (δηλ πολυ μπασα φωνη).αν εχουμε προβλημα με τον τροπο που τα λεει θα το δουλεψουμε και θα το πετυχουμε.

 
τελικα σημερα καναμε την ηχογραφηση.το περιεργο της υποθεσης ηταν οτι ο avalon μας εβγαζε τρελο γρεζι και φυσημα!!!δοκιμασαμε τα παντα!τελικα κουμπωσαμε απευθειας στο tascam και ο ηχος βγηκε απιστευτα καλος, τοσο που δεν το περιμενα!

 
Γεια χαρά, για να μην κολλήσετε το μικρόβιο της ελληνικής ηχοληψίας του σινεμά (που δεν ακούγεται τίποτα ;D) προσπαθήστε να μιξάρετε τη φωνή εναλλάσσοντας την ένταση που ακούτε από τα ηχεία, από την ελάχιστη δυνατή εώς πολύ δυνατά.

Χαμηλά θα τσεκάρεις το λεγόμενο intelligibility, την σωστή άρθρωση και γενικώς να μην καπελώνει η μουσική τον αφηγητή και να ακούμε τι λέει καθαρά.

Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει ένας ducker όπου όταν θα μιλάει ο αφηγητής το background μπορεί να χαμηλώνει λίγο. Αυτό φυσικά μπορεί να γίνει και με automation (χρονοβόρο).

Όταν είναι δυνατά η ένταση μπορείς να τσεκάρεις τα μπάσα του εκφωνητή να μην παραμορφώνουν τα ηχεία.

Έτσι με συνεχές a-b από ψηλές σε χαμηλές εντάσεις θα βρεις το ιδανικό balance.

Όσο αφορά την φωνή, καλό θα ήταν να κολλήσεις σχεδόν το pop filter στο μικρόφωνο και να γράψεις τον αφηγητή όσο το δυνατόν εγγύτερα στην κάψα ώστε να πάρεις ότι μπορείς από το proximity effect. Βέβαια αυτό εξαρτάται και από την χροιά του αφηγητή. Αν έχει βαθιά φωνή ίσως να τον βάλεις να κάτσει 8-10 εκατοστά πιο μακριά.

edit: είδα ότι ηχογραφήσατε τελικώς.. καλή επιτυχία!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το rode nt1a είναι διασφαλισμένη αγορά για voice over...

Έχεται να προτείνεται κάτι δοκιμασμένο (usb κάρτα ήχου) σε επίπεδο ματσαρίσματος με το εν λόγο mic μέχρι 300 ευρώ για την παραγωγή διαφημιστικών σπότς και post production;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top