• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Ηχεία για το τελικό Master.

  • Thread starter Thread starter LK
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 15
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 592
Χριστόδουλος Καλλιανίδης

LK

Moderator
Staff member
17 Αυγούστου 2010
13,441
5,839
113
Κozani
www.instagram.com
Όνομα
Χριστόδουλος
Επίθετο
Καλλιανίδης
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
  3. Τύμπανα
  4. Πλήκτρα
Τον τελευταίο χρόνο, και λαμβάνοντας υπόψιν ότι το 98% του κόσμου ακούει μουσική από το κινητό (youtube/ facebbok ....κ.λ.π) , το final master το κάνω σε αυτά τα ηχεία της Logitech (φυσικά με το απαραίτητο εργαλείο το waveLab 6 της steinberg) και όλες οι "διορθώσεις¨γίνονται πάνω σε αυτά.

Δηλώνω δε πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα.

Ακούω μπάσο στο κινητό (καθαρό χωρίς να μπουκώνει), δεν ξύνουν τα μεσάια , και πολύ καλές ισοροπημένες μίξεις σε hi fi συστήματα, ακόμα και στην smart TV.

Δεν ξέρω αν είναι "ορθόδοξος " αυτός ο τρόπος, αλλά φαίνεται να λειτουργεί.

Εσείς τι κάνετε στο τελικό μάστερ;

Το κάνετε στα monitors του studio;

Χρησιμοππιείτε κάποια άλλα ηχεία , και αν ναι ποιά, ως reference ;

Untitled-1.jpg

 
Χρησιμοοποιω σε ολες τις φασεις του mix 2 ή 3 ζευγαρια ακουστικα (akg/at) και στις πιο χαλαρες τα ενεργα monitor fostex.

Στο τελος τα monitor, ενα φορητο ραδιοκασετοφωνο sony, ενα φορητο ηχειο Bluetooth xiaomi και τις ψειρες jbl.

 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: LK
Εσείς τι κάνετε στο τελικό μάστερ;


δεν κανω τελικο μαστερ,παντα μιξαρω και μαστεραρω ταυτοχρονα (αφου μπορω γιατι να μην το κανω?) στο final stereo bus μου έχω τα παρακάτω με την συγκεκριμενη σειρα:

1. UAD OXIDE TAPE RECORDER

2. T RACKS SSL "GLUE" BUS COMPRESSOR

3. UAD PULTEC MEQ-5 EQ

4. UAD PULTEC EQP-1A EQ

5. PLUG IN ALLIANCE SHADOW HILLS MASTERING COMPRESSOR 

6. PLUG IN ALLIANCE LINDEL TE-100 EQ

7. WAVES L1 LIMITER (για αποφυγή παραμόρφωσης πριν πάει στο τελικό maximizer)

8. WEISS MM-1 MASTERING MAXIMIZER

Το κάνετε στα monitors του studio;


ναι στα Dynaudio BM5 , αΦτα κΣερο, αφτα ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ 

 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: LK
Και εγώ πλέον μιξάρω και κάνω mastering στο ίδιο project. 

Σε αυτή τη φάση χρησιμοποιώ τα studio monitors και τα "flat?" ακουστικά. 

Όταν τελειώσω?, τότε ακούω το αποτέλεσμα σε ότι χρησιμοποιώ για reference και ξέρω τον ήχο τους. 

 Αυτά είναι τα ηχεία του υπολογιστή, το ακουσικά μου τα consumer, κάτι ψειρες και τα ηχεία του αυτοκινήτου. 

Αν βρω προβλήματα, τότε ξαναγυρίζω πίσω στο project και το διορθώνω, ακούγοντας πάλι από τα studio monitors ή τα flat ακουστικά. 

Και μετά τσεκάρω πάλι με τα reference

Επειδή τα ηχεία τα desktop τα reference τα ξέρω καλά θα μπορούσα να μιξάρω και κατευθείαν και να έχω ένα καλό αποτέλεσμα πλέον, αλλά προτιμώ στα "studio" monitors και τα ακουστικά γιατί καταλαβαίνω καλύτερα τις διακυμάνσεις των αλλαγών μου στις ρυθμίσεις.

 
  • Like
Reactions: foxxx and LK
Ό,τι και να κάνω, δεν είμαι ποτέ ευχαριστημένος με το μάστερ.
Ούτε εγώ αλλά δεν τα παρατάω. 

 
Εγώ δουλεύω Mastering monitor τα FOCAL A80, πλέον έχω και 3 ζευγάρια ακουστικά Beyerdynamic/AKG/Sennheiser και ακρόαση σε δεύτερο ζευγάρι monitor pioneer dj 

 
  • Like
Reactions: cos_dr and LK
  1. Όταν κάτι πρόκειται να "πατηθεί" πολύ στο master, που για μένα σημαίνει να φτάσει σε δυναμικό εύρος κάτω από 8db, τότε αφήνω έναν Fabfilter Limiter στο Main Buss και τον τσεκάρω συχνά πυκνά σε διάφορα presets να μου ακούγεται σωστά η μίξη.
    Αν πρόκειται για υλικό με μεγάλο δυναμικό εύρος μιξάρω χωρίς fx στο main buss.
    H επιλογή γίνεται βάσει του τελικού χρώματος που θέλω να έχει το υλικό και όχι για να ακουστεί πιο δυνατά.
     
  2. Ένα σημαντικό εργαλείο είναι το Izotope Tonal Balance. Εκεί τσεκάρω οπτικά τη μίξη για να έχω ένα καλό starting point. Μετά χρησιμοποιώ ακουστικά (AKG K-701) και τέλος ακολουθώ τη συμβουλή του κυρίου στο low end.
     


 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: cos_dr and LK
Εγω το πολύ να τσεκάρω και στα ακουστικά αυτό το,τέλος πάντων,mix και mastering που κάνω στα μόνιτορς,στον επαγγελματικά διαμορφωμένο χώρο,σαλόνι - κουζίνα που έχω,με τα κατσαρολικά ακριβώς απο πίσω να δίνουν μια άλλη νότα στην εγγραφή και στην μίξη,ενδεικτικό οτι μιά φορά που πείραζα μια μπότα,ξεκρέμασε ένα μπρίκι απο πίσω και αυτό ακριβώς το σημείο έχω ορίσει σαν threshold απο τότε και στο εξής.

Τώρα το να συνδέω,ξεσυνδέω ψείρες, κοριούς,βάλε βγάλε στικάκια σε τηλεοράσεις,ράδια,φούρνους μικροκυμάτων και καζανάκια και να ανεβοκατεβαίνω και τις σκάλες,να το βάζω στο αυτοκίνητο,όπου για να ακούσεις το συνολικό αποτέλεσμα,δηλαδή μαζί με τις χαμηλές,πρέπει να το πάς σε μια κατηφόρα,να λύσεις το χειρόφρενο και με ένα ποδήλατο απο πίσω να κρατάς περίπου μια απόσταση στα 10-15 μέτρα συνέχεια,για να πάρω 10 like,όχι δέν το έχω επιχειρήσει ακόμη.

Η μίξη μαζί με το recording είναι το 95% ενός άριστου τελικού αποτελέσματος,το mastering η ακόμη και η μίξη μπορεί να γίνει απο κάποιον με υποδεέστερα μέσα,όπως αυτά που περιγράφεται,μόνο αν έχει τεράστια εμπειρία σε αυτό το κομμάτι και το πιό σημαντικό,να έχει κάνει ο ίδιος την ηχογράφηση.

Και πάλι δέν θα πετύχει αυτό που θα έκανε στο στούντιο.

Πιστεύω κάποια στιγμή να απομυθοποιηθεί και αυτή η ιστορία του αυτοκινήτου,όπου είναι άλλη μια απάτη της μουσικής βιομηχανίας,απο τις πολλές που έχει περάσει στον κόσμο.

Σκεφτείται το λίγο.

Εχουμε έναν κλειστό χώρο με 4 ηχεία και 1 η 2 sub πίσω μας,με αντανακλάσεις απο γυαλί και μέταλο και απορρόφηση απο αφρώδες υλικά,λάστιχο,πλαστικό ενώ για να βρεθούμε μέσα στο όποιο φάσμα δημιουργείται εκεί μέσα που γίνετε της πουτάνας,πρέπει να ρίξουμε τα καθίσματα και να καθήσουμε πάνω στο χειρόφρενο.

Λίγο δύσκολη θέση για να πάρεις και αποφάσεις για το τι θα αλλάξεις σε μία παραγωγή θα έλεγα.

Πως να τσεκάρουμε την μίξη και το mastering εκεί μέσα,απο την θέση του οδηγού,με το ηχείο στο αριστερό μας πόδι?

Dynaudio 5 άρια και beyerdynamic dt770 ακουστικά για εμένα,μεγαλύτερη σημασία σε ηχογράφηση,όσο μπορώ και ξέρω,μετά στο μίξ το ίδιο,να ακούγεται λίγο καλά για τα γούστα μου και όταν πιστεύω οτί είναι έτοιμο,λίγο χρόνο στο mastering,όπου αλλάζω το τί βάζω κάθε φορά,ανάλογα με την μίξη που έχω κάνει και αυτό είναι.

 
Last edited by a moderator:
Εχουμε έναν κλειστό χώρο με 4 ηχεία και 1 η 2 sub πίσω μας,με αντανακλάσεις απο γυαλί και μέταλο και απορρόφηση απο αφρώδες υλικά,λάστιχο,πλαστικό ενώ για να βρεθούμε μέσα στο όποιο φάσμα δημιουργείται εκεί μέσα που γίνετε της πουτάνας,πρέπει να ρίξουμε τα καθίσματα και να καθήσουμε πάνω στο χειρόφρενο.

Λίγο δύσκολη θέση για να πάρεις και αποφάσεις για το τι θα αλλάξεις σε μία παραγωγή θα έλεγα.
Ναι, αλλά άμα έχεις το αυτοκίνητο 20 χρόνια και έχεις ακούσει πολλή μουσική εκεί μέσα και ξέρεις και τη μουσική σου και ασχολείσαι με τη μουσική 40 χρόνια και έχεις δουλέψει σε διάφορα περιβάλλοντα, με διαφορετικό εξοπλισμό και διαφορετικές συνθήκες, άρα το αυτί σου είναι πολύ εξασκημένο και αν έχεις και καλό αυτί, τότε μπορεί να σε βοηθήσει ως άλλο ένα reference μέσο, εμένα προσωπικά με βοηθάει και έτσι μόλις ακούσω τις μίξεις μου από όλες τις reference πηγές να ακούγεται καλά, ισορροπημένα τουλάχιστο, είμαι πιο σίγουρος και ευχαριστιέμαι καλύτερα το αποτέλεσμα.

 
Ναι, αλλά άμα έχεις το αυτοκίνητο 20 χρόνια και έχεις ακούσει πολλή μουσική εκεί μέσα και ξέρεις και τη μουσική σου και ασχολείσαι με τη μουσική 40 χρόνια και έχεις δουλέψει σε διάφορα περιβάλλοντα, με διαφορετικό εξοπλισμό και διαφορετικές συνθήκες, άρα το αυτί σου είναι πολύ εξασκημένο και αν έχεις και καλό αυτί, τότε μπορεί να σε βοηθήσει ως άλλο ένα reference μέσο, εμένα προσωπικά με βοηθάει
Να το πάς για αλλαγή ιμάντα και το μεγάλο σέρβις και άσε και σύ 40 χρόνια φούρναρη τα mastering feedback μέσα στο αμάξι.

Δέν σου κάνει εντύπωση,οτι αυτά τα reference μέσα που χρησιμοποιείς,χρειάζονται και διαφορετικό mastering αν θές να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα,αλλά εσύ με ένα αρχείο τρέχεις δεξιά και αριστερά και το πειράζεις κατα βούληση?

Το να κάνουν ένα αρχείο να ακούγεται παντού το ίδιο καλά,δέν το έχουν καταφέρει ούτε οι μεγαλύτεροι μηχανικοί ήχου και τα καλύτερα στούντιος,αφού αναλόγος την χρήση(vinyl,cd,broadcast,streaming) σου παραδίδουν και το ανάλογο αρχείο πλέον.

Η μόνη περίπτωση Κώστα να έχουμε Broadcast,είναι αν φτιάξουμε πειρατικό σταθμό,αλλά δέν αξίζει τώρα να δούν στις ειδήσεις κανένα Boeing να κατεβάζει τουρίστες στην μεσογείων,για να παίξουμε εμείς τα τραγουδάκια  μας.

Ηχεία και ακουστικά,μα εκεί θα τα ακούσουν και όσοι μπαίνουν εδώ.

 
Να το πάς για αλλαγή ιμάντα και το μεγάλο σέρβις και άσε και σύ 40 χρόνια φούρναρη τα mastering feedback μέσα στο αμάξι.

Δέν σου κάνει εντύπωση,οτι αυτά τα reference μέσα που χρησιμοποιείς,χρειάζονται και διαφορετικό mastering αν θές να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα,αλλά εσύ με ένα αρχείο τρέχεις δεξιά και αριστερά και το πειράζεις κατα βούληση?

Το να κάνουν ένα αρχείο να ακούγεται παντού το ίδιο καλά,δέν το έχουν καταφέρει ούτε οι μεγαλύτεροι μηχανικοί ήχου και τα καλύτερα στούντιος,αφού αναλόγος την χρήση(vinyl,cd,broadcast,streaming) σου παραδίδουν και το ανάλογο αρχείο πλέον.

Η μόνη περίπτωση Κώστα να έχουμε Broadcast,είναι αν φτιάξουμε πειρατικό σταθμό,αλλά δέν αξίζει τώρα να δούν στις ειδήσεις κανένα Boeing να κατεβάζει τουρίστες στην μεσογείων,για να παίξουμε εμείς τα τραγουδάκια  μας.

Ηχεία και ακουστικά,μα εκεί θα τα ακούσουν και όσοι μπαίνουν εδώ.
Εμένα όλες οι επαγγελματικές παραγωγές που έχω ακούσει στη ζωή μου μου ακούγονται πολύ καλά σε όλα τα μέσα που τις ακούω και έχω πολύ καλά αυτιά. 

Επίσης ακολουθώντας τις βασικές αρχές που μαθαίνουμε και συζητούμε τόσα χρόνια, επίσης καταφέρνω να ακούγονται καλά στο ίδιο επίπεδο, το δικό μου τουλάχιστο σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιώ για reference. Σε εμένα δουλεύει, βλέπω πως δουλεύει σε δεκάδες εκατοντάδες και τριάντα πέντε χιλιάδες ανθρώπους που το συζητούν και το δηλώνουν και αυτά που λες δεν τα καταλαβαίνω, προφανώς αναφέρονται στο απόλυτο που είναι σχετικό και αυτό για τον καθένα και υποκειμενικό πάλι γιατί δεν ακούμε όλοι το ίδιο, αυτό είναι ξεκάθαρο όπως δεν αντιλαμβανόμαστε όλοι το ίδιο, είναι και αυτό ξεκάθαρο. 

 Το επαγγελματικό επίπεδο δεν μπορώ να το φτάσω γιατί έχω όρια αλλά προφανώς δεν έχω και τόσο ταλέντο όπως και τις γνώσεις που είναι σε επίπεδο χόμπι. 

Στο δικό μου επίπεδο όλα αυτά δουλεύουν και πολλές από αυτές τις συμβουλές τις ακούω από την εποχή του διαδικτύου περισσότερο από επαγγελματίες αλλά και μερικούς επαγγελματίες φίλους που έχω και τους εμπιστεύομαι και έχουν και καλό αποτέλεσμα. 

 Ούτως η άλλως για επαγγελματικό demo και παραγωγή έχω επαγγελματίες να απευθυνθώ αν χρειαστώ, αν χρειαστεί να συνεργαστούμε στη νέα μπάντα που ενδεχομένως θα συμμετάσχω και έχω συμμετάσχει σε επαγγελματική παραγωγή στο παρελθόν. 

 Μια χαρά τα έγραψα λοιπόν. Μπράβο μου. ?

 
Βγάζουν πολλά λεΦτΑ οι κατα φαντασία επαγγελματίες που στα λένε αυτά?

Τον κακομοίρη τον πατέρα τους,τι χωράφια να έχει πουλήσει.

Δέν φτάνει που έχεις αυτοπροσδιοριστεί ώς μετενσάρκωση του Παπαθανασίου,τώρα μπήκε και ο Quincy Jones μέσα σου,άκομη δέν πρόλαβε ο άνθρωπος να κλείσει τα μάτια του.

 
Βγάζουν πολλά λεΦτΑ οι κατα φαντασία επαγγελματίες που στα λένε αυτά?

Τον κακομοίρη τον πατέρα τους,τι χωράφια να έχει πουλήσει.

Δέν φτάνει που έχεις αυτοπροσδιοριστεί ώς μετενσάρκωση του Παπαθανασίου,τώρα μπήκε και ο Quincy Jones μέσα σου,άκομη δέν πρόλαβε ο άνθρωπος να κλείσει τα μάτια του.
Μπορεί να δουλεύουν σε εμένα placebo όλα αυτά.

 Εσύ μπορείς να φτιάξεις δικό σου κανάλι να κάνεις myth-busting.

 Εσύ από την άλλη ως τι τα λες όλα αυτά, πως αυτοπροσδιορίζεσαι?

Είσαι αυθεντία εις το θέμα?

 Είσαι κανας γνωστός, καταξιωμένος παραγωγός ή μουσικός με αντίστοιχό έργο, έχεις γράψει κάποιο σύγγραμμα, μια επιστημονική εργασία ή μιλάει η "κοινή λογική" και η "εμπειρία" που είναι τόση, όση να θεωρείται επαρκώς εμπεριστατωμένος ο χλευασμός στην τοποθέτησή μου στο θέμα ?

 Θέλω να μου πεις.

 
Εσύ από την άλλη ως τι τα λες όλα αυτά, πως αυτοπροσδιορίζεσαι?
Σαν κάποιον που έχει παραιτήσει 2 πανεπιστήμια μουσικής τεχνολογίας,από τα 16 εώς και τα 41 ζούσε αποκλειστικά απο την αντίληψη του περι μουσικής,η οποία ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τις αποφάσεις του οι οποίες καθόριζαν και το μηνιαίο του εισόδημα,το οποίο ήταν και το μοναδικό που είχε και ο οποίος δοκίμασε αυτές του τις δυνατότητες και εκτός συνόρων,διορθώνοντας αρχικά τις όποιες λάθος αντιλήψεις κουβαλούσε μαζί του αφού στάθηκε και αρκετά τυχερός και απο τα λόγια ανθρώπων που έτυχε να γνωρίσω ή να συνεργαστώ,δέν με λές και κακό σε αυτό που έκανα.

Οχι,δέν γνωρίζω τίποτα απο mix και mastering,αν και βρισκόμουν αρκετά συχνά σε χώρους όπου γινόταν παραγωγή.

Οποιαδήποτε ενασχόληση μου με την εγγραφή,μίξη και mastering παραμένει σε ερασιτεχνικά επίπεδα και νομίζω είναι εμφανές.

Οχι δέν είναι ο σκοπός μου να σε χλευάσω,μια λογική σκέψη με επιχειρήματα προσπαθώ να σε βάλω να κάνεις,για μιά ενέργεια την οποία φυσικά έχω κάνει και εγώ και δέν έχει καμία πρακτική.

Γύρω στα 20 μου,4 μαλάκες,μαζί και γώ ένας 5 ,παλεύαμε τα παράνομα bootleg που κάναμε σε μιά υπόγα ,ανεβωκατεβαίνοντας σκάλες και μπαίνοντας όλοι,πρόσεξε τι λέω,5 άτομα σε ένα maruti 800,να ακούσουμε λέει το τελικό αποτέλεσμα.

Όλο τον χειμώνα αυτή η ιστορία.Φτιάχναμε,χαλάγαμε.

Μια μέρα σε μιά έκλαμψη ευφυΐας,πετάγεται ο ένας εξ αυτών(βάλε στο μυαλό σου το καλό παιδί με τα στρογγυλά γυαλάκια που δέν κάνει και πολλή φασαρία με τα minimal) και λέει,μα γιατί δέν πάμε να το ακούσουμε στο club,αφού έχουμε τα κλειδιά?

3 εγγλέζοι,ένας γερμανός και ένας έλληνας,να κοιτιούνται χωρίς να μιλάει κανείς.

Νομίζω μέχρι και που φτάσαμε,δέν είχαμε ανταλλάξει κουβέντα.

Θέλαμε να φτιάξουμε το μεγάλο hit του καλοκαιριού,οπου ο φυσικός χώρος παρουσίασης θα ήταν το dancefloor,σε 2 tannoy ενεργά χωρίς sub και στιβαγμένοι μέσα σε ένα maruti 800.

Στο club όντως βρήκαμε κάποια πράγματα που έκαναν τα κομμάτια να μπορούν να σταθούν,έστω και με άθλιο ήχο,συγκριτικά με άλλα που δοκιμάζαμε,αλλά μπορούσες να τα παίξεις.

Τα καλά σου αυτιά όπως λές οτι διαθέτεις και πραγματικά και εγώ πιστεύω οτι έχεις από κάποια σχόλια σου,καταλήγουν σε ένα επεξεργαστικό κέντρο,παλεύοντας με πεποιθήσεις,τις οποίες σου πέρασαν κάποιοι κάτω απο τον όρο "επαγγελματίας"  και για τους οποίους έχω μία επιφύλαξη.

Ουτε τα check στο αυτοκίνητο θα σου δώσουν στοιχεία,ούτε οι αυγοθήκες στους τοίχους θα σου κόψουν συχνότητες,ούτε οποιαδήποτε άλλη αλχημεία απο τα 80s θα σε βοηθήσουν να πάς παραπέρα σε αυτό που κάνεις.

Το να ακούσεις ένα club mix σέ ένα club,ένα ambient σε ένα μπαλκόνι,ένα big room η ένα DnB σε μιά αρένα,ένα death metal σε ένα νεκροταφείο?η π.χ το Shape of You του Ed Sheeran σε μικρά συστήματα(multimedia) έχουν μία λογική,συγκρίνοντας πάντα με άλλα του είδους,καθώς απο το στάδιο επιλογής ήχων(όλοι συνθετικοί σε υψηλό bitrate για το συγκεκριμένο),εώς και το τελευταίο στάδιο επεξεργασίας που είναι το mastering,έχουν ξεκάθαρο στόχο για το πού θέλουν να παρουσιαστούν.

Κανάλι myth basting θέλεις να φτιάξω?

Δές τι τραβάω εδώ απο έναν,εσένα,φαντάσου να μαζευόσασταν και περισσότεροι.

Τι στραβώνεις,δέν μπορώ να καταλάβω.

Ο αρχοντάς των πλήκτρων,ο συνεχιστής του Παπαθανασίου,ο γητευτής των synths και των Vsts με τα βιονικά αυτιά,αυτά τα έχεις πεί μόνος σου,το update με τον παραγωγό μέσα σε πείραξε?

Εγώ βλέπω οτί με το που πέρασε,σκαλίζεις πιάνα εδώ δίπλα.

Μια χαρά τρέχει.

Αν έχουμε κρασαρίσματα εώς το βράδυ,θα το βγάλουμε,2 λεπτών δουλειά είναι.

Πώς κάνεις έτσι.

 
Last edited by a moderator:
Σαν κάποιον που έχει παραιτήσει 2 πανεπιστήμια μουσικής τεχνολογίας,από τα 16 εώς και τα 41 ζούσε αποκλειστικά απο την αντίληψη του περι μουσικής,η οποία ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τις αποφάσεις του οι οποίες καθόριζαν και το μηνιαίο του εισόδημα,το οποίο ήταν και το μοναδικό που είχε και ο οποίος δοκίμασε αυτές του τις δυνατότητες και εκτός συνόρων,διορθώνοντας αρχικά τις όποιες λάθος αντιλήψεις κουβαλούσε μαζί του αφού στάθηκε και αρκετά τυχερός και απο τα λόγια ανθρώπων που έτυχε να γνωρίσω ή να συνεργαστώ,δέν με λές και κακό σε αυτό που έκανα.

Οχι,δέν γνωρίζω τίποτα απο mix και mastering,αν και βρισκόμουν αρκετά συχνά σε χώρους όπου γινόταν παραγωγή.

Οποιαδήποτε ενασχόληση μου με την εγγραφή,μίξη και mastering παραμένει σε ερασιτεχνικά επίπεδα και νομίζω είναι εμφανές.

Οχι δέν είναι ο σκοπός μου να σε χλευάσω,μια λογική σκέψη με επιχειρήματα προσπαθώ να σε βάλω να κάνεις,για μιά ενέργεια την οποία φυσικά έχω κάνει και εγώ και δέν έχει καμία πρακτική.

Γύρω στα 20 μου,4 μαλάκες,μαζί και γώ ένας 5 ,παλεύαμε τα παράνομα bootleg που κάναμε σε μιά υπόγα ,ανεβωκατεβαίνοντας σκάλες και μπαίνοντας όλοι,πρόσεξε τι λέω,5 άτομα σε ένα maruti 800,να ακούσουμε λέει το τελικό αποτέλεσμα.

Όλο τον χειμώνα αυτή η ιστορία.Φτιάχναμε,χαλάγαμε.

Μια μέρα σε μιά έκλαμψη ευφυΐας,πετάγεται ο ένας εξ αυτών(βάλε στο μυαλό σου το καλό παιδί με τα στρογγυλά γυαλάκια που δέν κάνει και πολλή φασαρία με τα minimal) και λέει,μα γιατί δέν πάμε να το ακούσουμε στο club,αφού έχουμε τα κλειδιά?

3 εγγλέζοι,ένας γερμανός και ένας έλληνας,να κοιτιούνται χωρίς να μιλάει κανείς.

Νομίζω μέχρι και που φτάσαμε,δέν είχαμε ανταλλάξει κουβέντα.

Θέλαμε να φτιάξουμε το μεγάλο hit του καλοκαιριού,οπου ο φυσικός χώρος παρουσίασης θα ήταν το dancefloor,σε 2 tannoy ενεργά χωρίς sub και στιβαγμένοι μέσα σε ένα maruti 800.

Στο club όντως βρήκαμε κάποια πράγματα που έκαναν τα κομμάτια να μπορούν να σταθούν,έστω και με άθλιο ήχο,συγκριτικά με άλλα που δοκιμάζαμε,αλλά μπορούσες να τα παίξεις.

Τα καλά σου αυτιά όπως λές οτι διαθέτεις και πραγματικά και εγώ πιστεύω οτι έχεις από κάποια σχόλια σου,καταλήγουν σε ένα επεξεργαστικό κέντρο,παλεύοντας με πεποιθήσεις,τις οποίες σου πέρασαν κάποιοι κάτω απο τον όρο "επαγγελματίας"  και για τους οποίους έχω μία επιφύλαξη.

Ουτε τα check στο αυτοκίνητο θα σου δώσουν στοιχεία,ούτε οι αυγοθήκες στους τοίχους θα σου κόψουν συχνότητες,ούτε οποιαδήποτε άλλη αλχημεία απο τα 80s θα σε βοηθήσουν να πάς παραπέρα σε αυτό που κάνεις.

Το να ακούσεις ένα club mix σέ ένα club,ένα ambient σε ένα μπαλκόνι,ένα big room η ένα DnB σε μιά αρένα,ένα death metal σε ένα νεκροταφείο?η π.χ το Shape of You του Ed Sheeran σε μικρά συστήματα(multimedia) έχουν μία λογική,συγκρίνοντας πάντα με άλλα του είδους,καθώς απο το στάδιο επιλογής ήχων(όλοι συνθετικοί σε υψηλό bitrate για το συγκεκριμένο),εώς και το τελευταίο στάδιο επεξεργασίας που είναι το mastering,έχουν ξεκάθαρο στόχο για το πού θέλουν να παρουσιαστούν κατα κύριο λόγο.

Κανάλι myth basting θέλεις να φτιάξω?

Δές τι τραβάω εδώ απο έναν,εσένα,φαντάσου να μαζευόσασταν και περισσότεροι.

Τι στραβώνεις,δέν μπορώ να καταλάβω.

Ο αρχοντάς των πλήκτρων,ο συνεχιστής του Παπαθανασίου,ο γητευτής των synths και των Vsts με τα βιονικά αυτιά,αυτά τα έχεις πεί μόνος σου,το update με τον παραγωγό μέσα σε πείραξε?

Εγώ βλέπω οτί με το που πέρασε,σκαλίζεις πιάνα εδώ δίπλα.

Μια χαρά τρέχει.

Αν έχουμε κρασαρίσματα εώς το βράδυ,θα το βγάλουμε,2 λεπτών δουλειά είναι.

Πώς κάνεις έτσι.
Σου απάντησα πιο πάνω .

 Δεν κάνω έτσι αλλά δεν μου αρέσει να απαντώ σε ένα ερώτημα ενός θέματος και να απαξιώνεται η απάντηση μού με χλευασμό περί τεχνικών που είναι πάλι υποκειμενικές και αντικρούονται με υποκειμενικό επίσης τρόπο

Είμαι ο καλύτερος. 

 Απάντησα. 

Ενδιαφέρουσα η άποψη σου. 

 Προχωράμε.

 

Trending...

Νέα θέματα