- Μηνύματα
- 5,554
- Πόντοι
- 798
Με αφορμή πρόσφατο δελτίο τύπου που δείχνει την αυτάρεσκη συμμετοχή δισκογραφικής εταιρίας (και άλλων χορηγών) στη νόμιμη δωρεάν διακίνηση μουσικής, ανοίγω αυτό το θέμα για να διατυπωσω μερικές απόψεις και να εισπράξω καλύτερες
Ξεκινάω από τη βάση οτι όπως σχεδόν σε κάθε επίσημο δελτίο τύπου, η περιεχόμενη πληροφορία δεν έχει κανένα λόγο να ανταποκρίνεται στην κοινή αντίληψη για την πραγματικότητα, αλλά υπακούει σαφώς στην ελαστικότητα των κανόνων δεοντολογίας της διαφήμισης.
Το ενδιαφέρον της εξέλιξης, που παρουσιάζεται στο δελτίο, βρίσκεται στην επίσημη (για τα ελληνικά δεδομένα) συνειδητοποίηση της θέσης της μουσικής στην αγορά και την αντιμετώπισή της ως προϊόν τόσο κακοποιημένο από μουσικούς, ακροατές και έχοντες οικονομικά συμφέροντα (τρεις διαφορετικές κατηγορίες συμμετεχόντων), ώστε να υπόκειται πλέον σε αυστηρά οικονομοτεχνικά πεδία πλήρως αποστασιοποιημένη από την απεύθυνση στα ανώτερα ένστικτα του ανθρώπου (όπως οφείλει ό,ποιο νοητικό προϊόν).
Αυτό που με ενοχλεί είναι οτι το πλέον αυτονόητο παρουσιάζεται ως καινοτομικο στους κανόνες της αγοράς, εκ των υστέρων και φυσικά προσομοιώνοντας (σε κακό bitrate) τις προσπάθειες μουσικών που πρώτοι κατέδειξαν την πρόσφατη μη αναγκαιότητα των άσχετων με τη μουσική μεσαζόντων.
Οι ίδιοι οι μουσικοί είναι που υπέκυψαν στις κραυγές των κακώς καταρτισμένων μαρκετιστών και σε αυτό που λέμε "pay to play" ενώ οι περισσότεροι μεσάζοντες απήλαυσαν ανερυθρίαστα το μεγάλο μερίδιο που μέχρι και τώρα θεωρούν οτι τους αναλογεί. Η παραπάνω διατύπωση λοιπόν παραβιάζει τη λογική συνέχεια των πραγμάτων και χρονικά αλλά λειτουργει και προκλητικά απέναντι σε πραγματικά καινοτόμες αντιλήψεις που διατυπώθηκαν όταν έπρεπε (radiohead-in rainbows και άπειροι που ακολούθησαν και το έκαναν από θέση ισχύος και όχι ως ύστατη λύση ανάγκης) απαξιώνοντας τις περιττές υπηρεσίες και αναγνωρίζοντας τις υπαρκτές δυνατότητες διατήρησης της μουσικής ενασχόλησης αξιοπρεπώς.
Η μουσική αποτελεί εσωτερική ανάγκη και απευθύνεται σε εσωτερική ανάγκη, για αυτό το λόγο δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εκλείψει ως γεφυρα αυτης της επικοινωνίας, και γι αυτό πρέπει να κατανοήσουμε την απόστασή της από τις περιβάλλουσες "αξίες" που διαρκώς μεταβάλλονται άναρχα (ασεβώς υποτιμώντας την αλήθεια της αυτονόητης αυτής θέσης) και να μη νομιμοποιούμε την τοποθέτησή της στο υπόβαθρο της ζωής μας ως κάτι ημι-αχρείαστο που βρίσκεται εύκολα παντού και δωρεάν. Πολύ περισσότερο δε, θα πρέπει να θυμίζουμε στους μεσάζοντες οτι αυτοί έχουν ανάγκη εμάς και όχι εμείς αυτούς, αλλά και οτι δεν μπορούν μια μέρα να προσπαθησουν να χρησιμοποιουν το ρομαντισμό της DIY αντιμετώπισης και συνειδητοποίησης ως δική τους ιδέα, γιατί η ανάγκη για τη σύλληψη αυτής της ιδέας προκλήθηκε από τη δική τους οριοθέτηση των συνθηκών όταν κρατάγαν και το καρπούζι και το μαχαίρι.
Η δωρεάν προώθηση προ του ίντερνετ εξυπηρετούσε σαφώς παράπλευρα συμφέροντα και αυτή είναι η βασική διαφορά της DIΥ προσέγγισης από αυτή που έχουμε συνηθίσει να απολαμβάνουμε από τα περιοδικά ελλιπούς περιεχομένου, που αρνούνται να διαφημίσουν την υλη τους, αφού αυτή αδυνατεί να δικαιολογήσει την υπόστασή τους, αλλά προβάλλουν το "εξτρα δώρο".Μαλιστα, είναι γνωστές οι ιστορίες των 2 γνωστότερων ελληνικών συγκροτημάτων που είδαν τον πρώτο τους δίσκο να κυκλοφορεί δωρεάν μαζί με περιοδικό, εξαιτίας του κακού deal που είχαν κάνει ως άγνωστοι. Για το άνωθεν φαινόμενο θα παραπέμψω σε τεύχος Asterix που εύχομαι να έχετε διαβάσει : "Με κάθε Μενίρ, δώρο ένας σκλάβος".
Όμοια, οι DIYers δεν πρέπει να καταχραστούν την ευκολία της δημόσιας προβολής, γιατί η ευκολία αυτή δεν εμφανίστηκε ξαφνικά και τυχαία, αλλά χάρη στον κόπο και το όραμα αναρίθμητων τεχνοκρατών που γνωριζουν καλά την "art of sharing" στα πεδία της πληροφορικής, της μουσικής τεχνολογίας, της αγοράς και όλων των επι μέρους συστατικών που συμβάλλουν στη διαμόρφωση αυτής της ευκολίας. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα και δεν αξίζει να τα ανοίγουμε όλα μαζί, απλά καμιά φορά θα πρέπει να αποδίδουμε και στον Καίσαρα αυτά που του αναλογουν.
Ξεκινάω από τη βάση οτι όπως σχεδόν σε κάθε επίσημο δελτίο τύπου, η περιεχόμενη πληροφορία δεν έχει κανένα λόγο να ανταποκρίνεται στην κοινή αντίληψη για την πραγματικότητα, αλλά υπακούει σαφώς στην ελαστικότητα των κανόνων δεοντολογίας της διαφήμισης.
Το ενδιαφέρον της εξέλιξης, που παρουσιάζεται στο δελτίο, βρίσκεται στην επίσημη (για τα ελληνικά δεδομένα) συνειδητοποίηση της θέσης της μουσικής στην αγορά και την αντιμετώπισή της ως προϊόν τόσο κακοποιημένο από μουσικούς, ακροατές και έχοντες οικονομικά συμφέροντα (τρεις διαφορετικές κατηγορίες συμμετεχόντων), ώστε να υπόκειται πλέον σε αυστηρά οικονομοτεχνικά πεδία πλήρως αποστασιοποιημένη από την απεύθυνση στα ανώτερα ένστικτα του ανθρώπου (όπως οφείλει ό,ποιο νοητικό προϊόν).
Αυτό που με ενοχλεί είναι οτι το πλέον αυτονόητο παρουσιάζεται ως καινοτομικο στους κανόνες της αγοράς, εκ των υστέρων και φυσικά προσομοιώνοντας (σε κακό bitrate) τις προσπάθειες μουσικών που πρώτοι κατέδειξαν την πρόσφατη μη αναγκαιότητα των άσχετων με τη μουσική μεσαζόντων.
Οι ίδιοι οι μουσικοί είναι που υπέκυψαν στις κραυγές των κακώς καταρτισμένων μαρκετιστών και σε αυτό που λέμε "pay to play" ενώ οι περισσότεροι μεσάζοντες απήλαυσαν ανερυθρίαστα το μεγάλο μερίδιο που μέχρι και τώρα θεωρούν οτι τους αναλογεί. Η παραπάνω διατύπωση λοιπόν παραβιάζει τη λογική συνέχεια των πραγμάτων και χρονικά αλλά λειτουργει και προκλητικά απέναντι σε πραγματικά καινοτόμες αντιλήψεις που διατυπώθηκαν όταν έπρεπε (radiohead-in rainbows και άπειροι που ακολούθησαν και το έκαναν από θέση ισχύος και όχι ως ύστατη λύση ανάγκης) απαξιώνοντας τις περιττές υπηρεσίες και αναγνωρίζοντας τις υπαρκτές δυνατότητες διατήρησης της μουσικής ενασχόλησης αξιοπρεπώς.
Η μουσική αποτελεί εσωτερική ανάγκη και απευθύνεται σε εσωτερική ανάγκη, για αυτό το λόγο δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εκλείψει ως γεφυρα αυτης της επικοινωνίας, και γι αυτό πρέπει να κατανοήσουμε την απόστασή της από τις περιβάλλουσες "αξίες" που διαρκώς μεταβάλλονται άναρχα (ασεβώς υποτιμώντας την αλήθεια της αυτονόητης αυτής θέσης) και να μη νομιμοποιούμε την τοποθέτησή της στο υπόβαθρο της ζωής μας ως κάτι ημι-αχρείαστο που βρίσκεται εύκολα παντού και δωρεάν. Πολύ περισσότερο δε, θα πρέπει να θυμίζουμε στους μεσάζοντες οτι αυτοί έχουν ανάγκη εμάς και όχι εμείς αυτούς, αλλά και οτι δεν μπορούν μια μέρα να προσπαθησουν να χρησιμοποιουν το ρομαντισμό της DIY αντιμετώπισης και συνειδητοποίησης ως δική τους ιδέα, γιατί η ανάγκη για τη σύλληψη αυτής της ιδέας προκλήθηκε από τη δική τους οριοθέτηση των συνθηκών όταν κρατάγαν και το καρπούζι και το μαχαίρι.
Η δωρεάν προώθηση προ του ίντερνετ εξυπηρετούσε σαφώς παράπλευρα συμφέροντα και αυτή είναι η βασική διαφορά της DIΥ προσέγγισης από αυτή που έχουμε συνηθίσει να απολαμβάνουμε από τα περιοδικά ελλιπούς περιεχομένου, που αρνούνται να διαφημίσουν την υλη τους, αφού αυτή αδυνατεί να δικαιολογήσει την υπόστασή τους, αλλά προβάλλουν το "εξτρα δώρο".Μαλιστα, είναι γνωστές οι ιστορίες των 2 γνωστότερων ελληνικών συγκροτημάτων που είδαν τον πρώτο τους δίσκο να κυκλοφορεί δωρεάν μαζί με περιοδικό, εξαιτίας του κακού deal που είχαν κάνει ως άγνωστοι. Για το άνωθεν φαινόμενο θα παραπέμψω σε τεύχος Asterix που εύχομαι να έχετε διαβάσει : "Με κάθε Μενίρ, δώρο ένας σκλάβος".
Όμοια, οι DIYers δεν πρέπει να καταχραστούν την ευκολία της δημόσιας προβολής, γιατί η ευκολία αυτή δεν εμφανίστηκε ξαφνικά και τυχαία, αλλά χάρη στον κόπο και το όραμα αναρίθμητων τεχνοκρατών που γνωριζουν καλά την "art of sharing" στα πεδία της πληροφορικής, της μουσικής τεχνολογίας, της αγοράς και όλων των επι μέρους συστατικών που συμβάλλουν στη διαμόρφωση αυτής της ευκολίας. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα και δεν αξίζει να τα ανοίγουμε όλα μαζί, απλά καμιά φορά θα πρέπει να αποδίδουμε και στον Καίσαρα αυτά που του αναλογουν.
Τελευταία επεξεργασία από moderator: