Η Εξέλιξη των Ειδών: Fractal Audio Axe-Fx II

The Genius Loci είπε:
Αλλά ας μη βγαίνουμε (τόσο) εκτός θέματος. Μια χαρά θα συντηρείται ο κώδικας, έχει αποδειχτεί ήδη εδώ και 5 χρόνια.  ;)
Σίγουρα, συζήτηση να γίνεται, φιλοσοφικά ζητήματα περισσότερο. Αν μπορεί ο Cliff να τον συντηρεί δεν πάει να βάζει και goto.

TGL, εσύ που προφανώς αλωνίζεις το forum της fractal  :) , μήπως ξέρεις αν έχει γίνει καμιά προσπάθεια για software όχι απαραίτητα άμεσα συνδεδεμένο με το axe-FX, αλλά εμπνευσμένο από αυτό;

Αρά παρέχονται και βιβλιοθήκες C/C++ για τον επεξεργαστή, προφανώς όμως ο Cliff έγραψε και δικές του κατευθείαν πάνω στην assembly του TigerSharc.
Δεν παίζει να έχει γράψει μόνο assembly, είναι απλά αδύνατο. 2011 έχουμε όχι 1980. Γι' αυτό και η προηγούμενη συζήτηση έχει βάση.

 
theoctapus είπε:
TGL, εσύ που προφανώς αλωνίζεις το forum της fractal  :)
...και είσαι κολλητός του Cliff ;D ;D ;D

 
theoctapus είπε:
Δεν παίζει να έχει γράψει μόνο assembly, είναι απλά αδύνατο. 2011 έχουμε όχι 1980. Γι' αυτό και η προηγούμεη συζήτηση έχει βάση.
Ναι βρε, αφού είπα "έχει γράψει ΚΑΙ δικές του".

Είπαμε δεν θα τον κάνουμε και τον Chuck Norris του development:

Το πληκτρολόγιο που προγραμματίζει ο Cliff Chase έχει μόνο 2 κουμπιά:


0 και 1


 
SlenderSmash είπε:
Το πληκτρολόγιο που προγραμματίζει ο Cliff Chase έχει μόνο 2 κουμπιά:


0 και 1
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Παρεμπιπτόντως, καλό το link που πόσταρες πρίν.

 
O προγραμματισμος του DSP (σαν διαδικασια παντοτε) ειναι παιχνιδακι μπροστα στη Σκυλα και τη Χαρυβδη (Modelsim - Xilinx ISE) που περιμενουν οποιον παει να ακουμπησει το καταραμενο FPGA. Λυπαμαι οποιονδηποτε (Cliff ή μη) που επρεπε να το κανει :P *

theoctapus είπε:
TGL, εσύ που προφανώς αλωνίζεις το forum της fractal  :) , μήπως ξέρεις αν έχει γίνει καμιά προσπάθεια για software όχι απαραίτητα άμεσα συνδεδεμένο με το axe-FX, αλλά εμπνευσμένο από αυτό;
Αυτο θα ειχε οντως ενδιαφερον, αν και εκει υπαρχει ηδη σκληρος ανταγωνισμος πανω σε παρομοια concept.


*To παραπανω με βαση τη δικη μου (μικρη ομολογουμενως) εμπειρια που εχω και με τις 3 πλατφορμες.


 
theoctapus είπε:
TGL, εσύ που προφανώς αλωνίζεις το forum της fractal  :) , μήπως ξέρεις αν έχει γίνει καμιά προσπάθεια για software όχι απαραίτητα άμεσα συνδεδεμένο με το axe-FX, αλλά εμπνευσμένο από αυτό;
Όχι βρε, δεν έχω καν λογαριασμό εκεί... μάλλον ο Marilion έχει περισσότερη εμπειρία από το φόρουμ της Φρακταλ.

Ωστόσο ναι, εδώ και πολύ καιρό γίνεται συζήτηση για το Axe-PC. Μέρος τουλάχιστον του κώδικα έχει γίνει porting.

O ίδιος ο Cliff έχει πει ότι, για τα ίδια αποτελέσματα στην επεξεργασία που παίρνει από τον TigerSHARC χρειάζεται ένας i7 τελευταίας γενιάς, που τρέχει Windoze (Μάραθε, μην πεις κουβέντα για Mac!). Γιατί ο i7 δεν είναι βελτιστοποιημένος για το real time processing που απαιτείται. Επομένως καταλαβαίνεις τι γίνεται με 2 TigerSHARC.

Υπάρχουν επίσης άλλα προβλήματα όπως αυτό του piracy protection. Εντάξει, θα μπορούσε να βγει ένα dedicated controller που να παίζει και το ρόλο dongle όπως με το Guitar Rig (που όλοι το έχουν σπασμένο τελικά...).

Δεν γνωρίζω ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια. Δεν αποκλείεται να γίνει κι'αυτό. Ωστόσο ερχόμαστε πάλι στην κουβέντα περί "παράδοσης", κάτι πολύ ισχυρό στους κιθαρίστες.

Τι εννοώ: ας πούμε το GSP που έχω το αντιμετωπίζω πρακτικά σαν ενισχυτή-κεφαλή. Κάθεται σε ένα rack μαζί με ένα power conditioner και έναν τελικό Rocktron V300, το βάζω πάνω στην καμπίνα και στην πραγματικότητα πρακτικά και λειτουργικά μιλώντας δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα amp head με την πεταλιέρα του.

Θα περάσει καιρός μέχρι ένας πολύ μεγάλος αριθμός κιθαριστών να πηγαίνει με το laptop και ένα DI στα live ώστε αυτή η πρακτική να τείνει να γίνει καθεστώς. Ακόμα και έτσι, η αγάγκη για "dedicated" hardware (όπως για παράδειγμα, τα αναλογικά μέρη, controller, κλπ, που διαθέτουν σήμερα τα modeling rigs) θα συνεχίσει να υφίσταται. Επί της ουσίας μόνο το DSP και οι AD/DA θα έχουν μεταφερθεί σε πιο consumer products (=PC + κάρτα ήχου)

...και είσαι κολλητός του Cliff ;D ;D ;D
Είπαμε man... contract client... όσο πληρώνει... or else...  8)

 
The Genius Loci είπε:
O ίδιος ο Cliff έχει πει ότι, για τα ίδια αποτελέσματα στην επεξεργασία που παίρνει από τον TigerSHARC χρειάζεται ένας i7 τελευταίας γενιάς, που τρέχει Windoze (Μάραθε, μην πεις κουβέντα για Mac!). Γιατί ο i7 δεν είναι βελτιστοποιημένος για το real time processing που απαιτείται. Επομένως καταλαβαίνεις τι γίνεται με 2 TigerSHARC.
Aυτος ειναι και ο λογος που εχουμε τα τελευταια χρονια μια τεραστια διαδοση των DSP, σε οτι χρηση μπορεις να φανταστεις. Eιναι τετοια η τεχνολογικη προοδος σε αυτο τον τομεα που πλεον εχουμε readily available DSP που (σε συγκεκριμενα tasks) εχουν επιδοσεις αρκετα υψηλοτερες απο κανονικους επεξεργαστες πολλαπλασιου κοστους. Yπαρχουν τομεις οπου οι υπολογιστες (με τα σημερινα δεδομενα) εχουν οχι απλα μεινει πισω αλλα εχουν.. χασει τον πολεμο εναντια στα DSP ;D

Ισως η εποχη που οι κιθαριστες θα σκανε μυτη με ενα DI και ενα laptop να μην ερθει ποτε. *

*Μιλαμε παντοτε για all around υλοποιησεις για καθε χρηση, απο live μεχρι στουντιακη ηχογραφηση. Το AxeFX ειναι ισως το μονο μεχρι σημερα που που επιτελει καθε εργασια σε τοσο υψηλο επιπεδο ωστε να δικαιουται τον τιτλο του the only machnine you'll ever need. Και απο οτι βλεπουμε, με τα σημερινα δεδομενα, η μεταφορα του σε software & PC hardware φανταζει χλωμη.

 
odis13 είπε:
Ισως η εποχη που οι κιθαριστες θα σκανε μυτη με ενα DI και ενα laptop να μην ερθει ποτε.
Ξέρεις, κάποιες εποχές που πιθανώς οι περισσότεροι στο φόρουμ δεν είχαν... γεννηθεί ακόμα (μη νομίζετε, κι'εγώ μικρούλης ήμουν) διαδραματιζόταν οι εξής σκηνές στα... computer shops της USA:

Πελάτης: (αγχωμένος) "Καλημέρα! Θέλω ένα Minicalc!"

Πωλητής: "Εχχμμμ... ξέρετε κύριε, το Minicalc είναι πρόγραμμα, χρειάζεστε και έναν Apple II για να το τρέξετε..."

Πελάτης: (ανυπόμονα)"Whatever dude! Just give me a Minicalc!!"

Ελπίζω να γίνεται κατανοητό τι προσπαθώ να πω: οι εφαρμογές οδηγούν την εξέλιξη του (οποιουδήποτε) hardware, όχι αντίστροφα.  ;)

 
odis13 είπε:
Μιλαμε παντοτε για all around υλοποιησεις για καθε χρηση, απο live μεχρι στουντιακη ηχογραφηση. Το AxeFX ειναι ισως το μονο μεχρι σημερα που που επιτελει καθε εργασια σε τοσο υψηλο επιπεδο ωστε να δικαιουται τον τιτλο του the only machnine you'll ever need.
Αυτή είναι βασικά και η διάσταση που το κάνει value for money, ειδικά για ένα στούντιο. Για το project studio ειδικά, καθίστανται περιττά κάποια πολύ ακριβά εργαλεία, τόσο processors όσο και μικρόφωνα και τα σχετικά.

Δεν ΕΓΓΥΑΤΑΙ φυσικά ότι θα γίνει τέλεια δουλειά, γιατί είναι απλά εργαλείο, αν είναι τορπίλλας ο χειριστής, δεν πα να έχει και το control room της NASA.  ;)

 
The Genius Loci είπε:
Ελπίζω να γίνεται κατανοητό τι προσπαθώ να πω: οι εφαρμογές οδηγούν την εξέλιξη του (οποιουδήποτε) hardware, όχι αντίστροφα.  ;)
Ναι, αλλα κοιτα που ειναι το θεμα μας:

Το modelling κιθαριστικων ενισχυτων & εφε, οσο ενδιαφερον να φαινεται σε εμενα και εσενα και οσο κερδοφορο να ειναι ως επιχειρηματικος χωρος, δε παυει να ειναι ασημαντο in the grand scheme of things.

Υπαρχουν στον κοσμο παμπολλοι πιο "σημαντικοι" τομεις - τηλεπικοινωνιες, στρατιωτικες εφαρμογες, embedded systems πασης φυσεως και παει λεγοντας. Αυτοι ειναι οι χωροι που σπρωχνουν την εξελιξη του hardware αναλογα με τις απαιτησεις & εφαρμογες τους.

Στο χωρο του digital signal processing, οπου βρισκεται και το guitar related modelling που συζηταμε εδω, οι εξελιξεις του hardware επιβαλλονται απο τεραστιες βιομηχανιες (telecoms, aerospace, automotive, medical). Ως ενα niche κομματι της αγορας, περιοριζομαστε στο να ικανοποιουμε τις αναγκες & εφαρμογες μας με το hardware που υπαρχει την εκαστοτε στιγμη. Δεν εχουμε ως αγορα τη δυναμη να επιβαλλουμε εξελιξεις στο hardware, tailored to our specs.

Στο χωρο αυτο λοιπον (Digital Signal Processing) τα τελευταια χρονια η χρηση των Digital Signal Processors κερδιζει σταθερα εδαφος υπερ της χρησης υπολογιστων. Αυτο γινεται και για διαφορους λογους περαν του χρηματικου κοστους & της επεξεργαστικης ισχυος. Παιζει το μεγεθος και η ενεργειακη καταναλωση (εδω κανει party το coms industry) αλλα και η χρηση τους σε embedded systems που βρισκονται παντου, απο δορυφορους και αεροπλανα μεχρι αυτοκινητα πολυτελειας και πλυντηρια πιατων. Αυτοι ειναι παραγοντες που εμας ισως μας αφηνουν αδιαφορους για τις εφαρμογες μας και που αν δεν υπηρχαν, ισως να μην επεβαλλαν την κινηση προς DSP αντι PC hardware.

Βρισκομαστε λοιπον σε ενα χωρο οπου διδεται βαρυτητα σε ενα συγκεκριμενο ειδος hardware, για λογους που ειναι beyond our control & influence. Οποτε μην παραξενευτεις αν δεις τις εξελιξεις στις κιθαριστικες εφαρμογες να επιβαλλονται σε ενα βαθμο απο τις εξελιξεις στο hardware που επιβαλλουν/προκαλουν αλλοι χωροι :)

 
The Genius Loci είπε:
O ίδιος ο Cliff έχει πει ότι, για τα ίδια αποτελέσματα στην επεξεργασία που παίρνει από τον TigerSHARC χρειάζεται ένας i7 τελευταίας γενιάς, που τρέχει Windoze (Μάραθε, μην πεις κουβέντα για Mac!). Γιατί ο i7 δεν είναι βελτιστοποιημένος για το real time processing που απαιτείται. Επομένως καταλαβαίνεις τι γίνεται με 2 TigerSHARC.
Αυτή είναι μια αλήθεια. Όσο και να "γυμνώσεις" ένα PC, πάλι κάτι θα τρέχει από πίσω, καίτοι έχουν περίσσευμα επεξεργαστικής ισχύς όλο και κάτι θα σου τρώει cpu time.

Πάντως αν υπήρχε ένα απλό dedicated bareboned κουτί με καλό επεξεργαστή και απλά κιθαριστικά/στουντιακά inputs/outputs μαζί με ένα SDK και ένα περιβάλλον ανάπτυξης ή υποστήριξη για άλλες γλώσσες και IDEs, μα τον Χαμουραμπί, θα έκανα πάρτυ. Βέβαια κάτι τέτοιο θα ενδιέφερε, κάτσε να μετρήσω, εμένα,..εεεεε.... :) Dream on dude, dream on.

Αν ποτέ βγεί Axe-PC να δείς που οι κιθαρίστες θα γίνουν πρεζάκια της αναβάθμισης όπως οι gamers.

 
theoctapus είπε:
Πάντως αν υπήρχε ένα απλό dedicated bareboned κουτί με καλό επεξεργαστή και απλά κιθαριστικά/στουντιακά inputs/outputs μαζί με ένα SDK και ένα περιβάλλον ανάπτυξης ή υποστήριξη για άλλες γλώσσες και IDEs, μα τον Χαμουραμπί, θα έκανα πάρτυ. Βέβαια κάτι τέτοιο θα ενδιέφερε, κάτσε να μετρήσω, εμένα,..εεεεε.... :) Dream on dude, dream on.
Μολις περιεγραψες το AXE III !!! ;D

 
Πάνω σε αυτά που έγραψε ο Οδυσσέας προηγουμένως, να επισημάνω πως η έρευνα στο DSP δεν εξαντλείται σε καμία περίπτωση σε προϊόντα μουσικής τεχνολογίας αλλά επεκτείνεται και σε άλλους τομείς όπως για παράδειγμα η real time αναγνώριση φωνής, καταγραφή, απομαγνητοφώνηση σε κείμενο και ταξινόμηση σε θεματικές ενότητες με keywords αντικειμένων ή προσώπων οποιουδήποτε audiostream επιθυμούμε (από τηλεοπτικών καναλιών μέχρι συνομιλίες κινητών κλπ). Έχω και άλλα παραδείγματα, μερικά εκ των οποίων τα συναντάτε σε apps για Android, iPhone κλπ. Επομένως Οδυσσέα δεν είναι καθόλου niche market...

audiokostas είπε:
Πφφφφ. Άργησες .... ;)
1987. Κalo gia BASIC?  ;D

 
bloody_sunday είπε:
1987. Κalo gia BASIC?  ;D
Ο (πάρα) πολύς προγραμματισμός ήταν Cobol (με embedded SQL).

Η θεωρία και τα γραφικά σε Turbo Pascal (και λίγο C αργότερα).

Η εξειδίκευσή μου σε Artificial Intelligence σε LISP

H εφαρμοσμένη θεωρία μικροεπεξεργαστών σε Motorolla 68000.

Το 84 όντως είχα ξεκινήσει με Basic. Και pushάραμε τα τσιπάκια στα PC (όχι με τζαμπερόματα) για να ξεπεράσουμε τα 4.77MHz  ;)

Και το 87 ήταν όντως υπέροχο....................όσο θυμάμαι.  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
audiokostas είπε:
Και το 87 ήταν όντως υπέροχο....................όσο θυμάμαι.  ;D
και για μένα...γιατί πήρα το πρώτο καλό μου Mac... ;D ;D

 
@Ωδειοκώστα: Mα αυτό στο έγραψα γιατί τότε όντως έγραφα κώδικα επειδή δεν μπορούσα να βρω παιχνίδια για τον Acorn Electron μου (ο οποίος έτρεχε στο 1 ή 2 Mhz)...

 
bloody_sunday είπε:
@Ωδειοκώστα: Mα αυτό στο έγραψα γιατί τότε όντως έγραφα κώδικα επειδή δεν μπορούσα να βρω παιχνίδια για τον Acorn Electron μου...
Ο φθηνός ο BBC δεν ήταν αυτός;

Ωραίο μηχάνημα αλλά δεν είχε πιάσει πολύ στην Ελλάδα.

Μην το συνεχίσουμε όμως γιατί θα μας κόψει τα κεφάλια με το Axe o TGL....... ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε φλούφλη Ωντιοκώστα... τι Basic και κολοκύθια μου τσαμπουνάς? Εδώ λέμε για Object Oriented γλώσσες... όχι τη βασική νοηματική  ;D

Back on topic, συμφωνώ με τον Οδυσσέα και αυτό εννοούσα όταν έλεγα ότι το software (δηλαδή, "η ανάγκη επίλυσης του προβλήματος με αλγορίθμους") προκαλεί την εμφάνιση νέου hardware.

Πάντως, έχει γίνει κοινός τόπος τελευταία, ακόμα και σε στρατιωτικές εφαρμογές, να χρησιμοποιούνται υλικά και προγρ. εργαλεία του εμπορίου. Πριν μερικά χρόνια (το 1996 ξεκίνησαν), οι Σουηδοί παρουσίασαν την κλάσση κορβετών Visby (νταξ, κορβέτα 500 τόννων... ένα πρόβλημα με το μέγεθος το έχουν οι Σουηδοί αλλά τεσπα). Το δίκτυό της βασιζόταν σε Windows NT (!!!!!!, s$it, f@ck, και πολλά άλλα) και πολλοί επεξεργαστές ήταν του εμπορίου. Δεν είναι παράδοξο μου φαίνεται που ΑΚΟΜΑ δεν έχει μπει πρακτικά σε υπηρεσία, με το σύνολο των υποσυστημάτων να λειτουργούν...  ::)

 
The Genius Loci είπε:
Ρε φλούφλη Ωντιοκώστα... τι Basic και κολοκύθια μου τσαμπουνάς? Εδώ λέμε για Object Oriented γλώσσες... όχι τη βασική νοηματική  ;D
Λάκη του μιλάω-πολύ-και-κάνω-λίγα ξέχασες και τις υπόλοιπες.  ;)

H C++ είναι σίγουρα, και η LISP μπορεί να θεωρηθεί.

Εξάλλου δεν χάναμε τον χρόνο μας με μαλακίτσες και φρου φρου κι αρώματα. Επρεπε να βρούμε δουλειά μετά για αυτό και μάθαμε να οδηγάμε νταλίκες και όχι φτιαγμένα μικροαυτοκινητάκια. Και αυτό (όπως αποδείχθηκε εξάλλου) θα γινόταν με μπόλικη CO.B.O.L. και S.S.A.D.M.  

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top