HOME STUDIO: εξοπλισμός vs εμπειρίας χειρισμού του

panorios είπε:
Πως κερδίζεις την εμπιστοσύνη στο αυτί σου;

Κάθε φορά που γράφω ένα κομμάτι και το ακούω ,μου αρέσει.

Την επόμενη ημέρα το ακούω και αντιλαμβάνομαι τα προβλήματά του.

Αρχίζω τα eq τους κομπρέσορες .Μου αρέσει.

Την επόμενη το ακούω συγκριτικά με το αρχικό και μου αρέσει καλύτερα το πρώτο ,πάμε πάλι.

Στο τέλος εκεί που αποφασίζω ότι αυτό μου αρέσει (πολλές ημέρες μετά) ακούω την μίξη μου σε αντιπαράθεση με ένα CD και είναι χάλια.
Γραψε δυο Πανωριε,σε καταλαβαινω μεχρι εκει που δεν παιρνει.

 
Αλλά τελικά είναι δυνατόν ο συνθέτης-μουσικός-ενορχηστροτής να καταφέρει να κάνει και την μίξη;
Ειναι,απλα θελει γνωσεις και ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ  ;D

Ασε που οι περισσοτεροι μηχανικοι ηχου που εχω γνωρισει στη ζωη μου ηταν ετσι κι αλλοιως ΜΟΥΣΙΚΑΡΕΣ.... ;)

 
Εγώ ευχαριστώ Νίκο που έκατσες κι έκανες τη δουλειά που έκανες. Προσωπικά ντρέπομαι να παρατίθενται (και να συγκρίνονται) οι δύο βερσιόν του κομματιού δίπλα δίπλα διότι η δική μου, από μόνη της, μπορεί να "περνάει" αλλά σε σύγκριση με τη δική σου, φανερώνει τις προφανείς αδυναμίες της. Με λίγα λόγια, αυτό που έκανες εσύ είναι μίξη ενώ αυτό που έκανα εγώ είναι συγκόλληση.

Πέραν αυτού και όσον αφορά τα ερωτήματα που προκύπτουν και έθεσες περί εξοπλισμού, πραγματικών δυνατοτήτων και διαφημιζόμενων δυνατοτήτων, η απάντηση για μένα είναι προφανής: Αν ξέρει κάποιος τι κάνει, μπορεί να φτάσει σε θαυμάσια αποτελέσματα με δυο multimedia ηχεία, ένα laptop κι ένα sequencer με τα plugins του. Αν δεν ξέρει τι κάνει, ο εξοπλισμός με τις περγαμηνές και τα soft και hardware που υπόσχονται αυτοματοποιημένα θαύματα, δε θα βοηθήσουν καθόλου.

Πάντως μια πολύ ενδιαφέρουσα, κατ' εμέ, προσθήκη στην κουβέντα, θα ήταν μια δεύτερη δική σου παραγωγή στο στούντιο, χρησιμοποιώντας εννοείται τον ανάλογο εξοπλισμό. Εκεί θα είχαμε και την παράμετρο αυτού που "και ξέρει τι κάνει και διαθέτει και τον ενδεδειγμένο εξοπλισμό". Προσωπικά θα ήθελα πολύ να ακούσω και να καταφέρω, αν μπορέσω, να διακρίνω τις ποιοτικές διαφορές μεταξύ των δύο (δικών σου πάντα) παραγωγών και κατόπιν να κουβεντιάσουμε τι και πώς και γιατί.

Κατ' αυτόν τον τρόπο θα έβγαινε και η δική μου συγκόλληση απ' τη μέση και θα συγκρίναμε σοβαρές δουλειές.  ;D

 
Jazzjoker είπε:
Προσωπικά ντρέπομαι να παρατίθενται...
Σπύρε, δηλαδή όπως το θέτεις πρέπει και γω να ντρέπομαι που δεν παίζω ούτε γράφω μουσική όπως εσύ και να μην τολμήσω ποτέ να ανεβάσω clipακι?... (ρητορική η ερώτηση κι έκαστος εφ' ω ετάχθη)...  8) ;D

Πάντως μια πολύ ενδιαφέρουσα, κατ' εμέ, προσθήκη στην κουβέντα, θα ήταν μια δεύτερη δική σου παραγωγή στο στούντιο, χρησιμοποιώντας εννοείται τον ανάλογο εξοπλισμό. Εκεί θα είχαμε και την παράμετρο αυτού που "και ξέρει τι κάνει και διαθέτει και τον ενδεδειγμένο εξοπλισμό". Προσωπικά θα ήθελα πολύ να ακούσω και να καταφέρω, αν μπορέσω, να διακρίνω τις ποιοτικές διαφορές μεταξύ των δύο (δικών σου πάντα) παραγωγών και κατόπιν να κουβεντιάσουμε τι και πώς και γιατί.
στο μυαλό μου είσαι ως διάθεση... ;)

απλά δεν μπορώ να σου υποσχεθώ υλοποίηση βραχυπρόθεσμα, καθότι δεν φτάνει να βρω μόνο εγώ χρόνο, αλλά πρέπει και αυτός να ταιριάξει με τον ανάλογο ενός φίλου που θα μου διαθέσει το studio, αλλά και δικού σου γιατί το εγχείρημα δεν θα είναι πλήρες αν δεν ξαναγράψουμε κιθάρα και μπάσο κατ ελάχιστον σε καλύτερες συνθήκες... (να επαναλάβω επ ευκαιρία τον κυριότερο κανόνα της ηχογλυφτικής που λέει και το μπανκιό... "οι ηχογραφήσεις βάζουν εξ αρχής και τα όποια όρια της τελικής τους επεξεργασίας")...

μέχρι τότε όμως σκέφτομαι σε πρώτη ευκαιρία να επιχειρήσω και ένα mix με τα "καθαρά αυτιά της επόμενης μέρας", με τον ίδιο εξοπλισμό (ίσως να προσθέσω και κάποια pluginάκια που μου έλειψαν όπως τα oxford και τα SPL), μια και η Σοφία δεν μου πέταξε τα τσιμεντότουβλα από το γραφείο (μόνο να τα ντύσει με ύφασμα θέλει, αλλά αφού δεν έβαλε "σεμεδάκια", θα το καταπιώ)...

ίσως κι αυτό να έχει ένα ενδιαφέρον συγκριτικά (έστω για το γμτ του panoriou)...  ;D

 
Πάντα μου άρεσε ο Jazzjocker...

Όμως αυτη την αίσθηση της σύνθεσης του που έβγαλε ο npap με τις παρεμβασεις του δεν την ειχα ακούσει ποτε μεχρι τωρα...

Εκπληκτική η διαφορά των δυο κομματιών... Καθώς και το μάθημα της αξίας της γνώσης και της εμπειρίας...

Μπράβο npap (και φυσικα Jazzjocker). Μπράβο σας...

 
Μπραβο npap. :D

Δεν νομιζω οτι υπαρχουν αποριες για το ερωτημα του τιτλου.

Τα εργαλεια ειναι χρησιμα οταν ο χρηστης ειναι μαστορας!

 
Πολυ ωραια η δουλεια του npap.Ζωντανεψαν  και κεντραριστικαν τα οργανα .Επισεις πηραν ολα καθαροτερη ατακα . :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
npap είπε:
τελικά πρέπει οι αναβαθμίσεις να γίνονται  με κύριο γνώμονα την αντικειμενική δυνατότητα αξιοποίησης τους?…
Το 'χω πιάσει το σκεπτικό σου.Αλλά...

Με αυτα τα ωραία που παρέθεσες δίνεις μελλοντικό άλλοθι στον Παναγιώτη από το Παγκράτι, (τυχαίο όνομα - τυχαία περιοχή) με το που θα ρωτήσει κάποιος αν αξίζει η αγορά μιας Motu 828x ή ενός ζευγαριού Dynaudio να πεταχτεί και με αυτοπεποίθηση να τοποθετηθεί και να πει "τι λες ρε φίλος, που ζεις, ένα παληκάρι από εδώ μέσα ο Npapas (ούτε το nick σου δεν θα θυμάται) έκανε δουλειά επαγγελματική με μια on-board κάρτα ήχου και ηχεία 4αρια από το καλάθι.

Ναι δουλειά γίνεται με προιόντα κατώτερης τεχνολογικής αξίας και δυνατοτήτων, αρκεί να είσαι ο npapas και να έχεις τα αυτιά και τις γνώσεις του npapas.

Όπως επίσης δουλειά αντάξια ΔΕΝ γίνεται με universal audio apollo και focal αν δεν έχεις τις ικανότητες του npap (καιρός να το γράψουμε σωστά το nick).

Καταρχήν πριν από όλα αυτά πρέπει να ξεκαθαριστεί σε ποιους αναφερόμαστε και για ποιους μιλάμε.

Για την παρέα του Παναγιώτη που θα μαζευτεί Παγκράτι να τζαμάρει και θα θελήσει όλο αυτό το πράμα να το ηχογραφήσει επειδή είναι της ΜΟΔΟΣ και το κάνουν όλοι, ή για μουσικούς που στοχεύουν συνειδητά εξαρχής σε official release ή τελοσπάντων σε μια αξιοπρεπή κυκλοφορία της δουλειάς και του κόπου τους;

Κάτι που ΔΕΝ συμβαίνει δυστυχώς στην Ελλάδα είναι η συστηματική συνεργασία της μπάντας ή του παραγωγού με έναν μηχανικό ήχου ή με ένα επαγγελματικό στούντιο.

Γιατί; Γιατί σχεδόν όλοι νομίζουν ότι έχουν στο home studio πολύ καλά μηχανήματα και αρκετές γνώσεις για να παράξουν και να κυκλοφορήσουν μόνοι τους το οτιδήποτε.

Χώρια που μένουν φράγκα και για i-phone. Γιατί να μας τα φάει το στούντιο και ο ηχολήπτης;

Νpap δεν βγαίνει άκρη, παλιά θλιβερή ιστορία.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
Ασε που οι περισσοτεροι μηχανικοι ηχου που εχω γνωρισει στη ζωη μου ηταν ετσι κι αλλοιως ΜΟΥΣΙΚΑΡΕΣ.... ;)
Σε ένα live που δωσαμε στο soundcheck ηταν ενας ηχολήπτης και επειδή τον κουρασαμε με τις εντασεις μας, μας πηρε όλα τα οργανα ένα ένα, ντραμς, μπασο, κιθαρες, και επαιξε παπαδες σε όλα all the while μιξαροντας τελεια για τον χωρο...

 
nektarios είπε:
Κάτι που ΔΕΝ συμβαίνει δυστυχώς στην Ελλάδα είναι η συστηματική συνεργασία της μπάντας

ή του παραγωγού με έναν μηχανικό ήχου ή με ένα επαγγελματικό στούντιο.
Παντου συμβαινει αυτο.

Νpap δεν βγαίνει άκρη, παλιά θλιβερή ιστορία.
Δεν νομιζω οτι ο στοχος του npap ηταν να βγαλει ακρη σε αυτη την "παλια θλιβερή ιστορια".

Απλα αποδεικνυει εμπρακτως οτι κατα καιρους, δειλα, εχει ειπωθει. ;)

 
Digisilence ναι μίλησα για Ελλάδα μιας και δυστυχώς όλοι κατοικούμε εδώ, αν ήμασταν Σουηδία θα έλεγα άλλα πράματα και με περισσότερο ενδιαφέρον στοιχεία.

Και για αποφυγή παρεξηγήσεων και για να μην γίνει η κουβέντα πλυντήριο, δεν εξυμνώ την συγκεκριμένη δουλειά του npap.

Είναι μια δουλειά αρκετά καλή θα μπορούσαμε να πούμε, λαμβάνοντας υπόψιν τον εξοπλισμό με τον οποίο εργάστηκε, και τις προσωπικές του επιλογές για το πως θα χειριστεί τις πηγές - wav, τα οποία ίσως και να μην ήταν στην καλύτερη δυνατή ποιοτικά κατάσταση.

Προφανώς ο άνθρωπος με καλύτερο εξοπλισμό να παρουσίαζε και ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα.

 
nektarios είπε:
Νpap δεν βγαίνει άκρη, παλιά θλιβερή ιστορία.
Νεκτάριε, παιδιόθεν ανήκα στην σχολή των αισιόδοξων υποστηρίζοντας την άποψη ότι, ναι μεν ο απαισιόδοξος κατά κανόνα επισημαίνει μια μίζερη πραγματικότητα, αλλά μόνο ο αισιόδοξος μπορεί (έστω και κατά τι) να την αλλάξει...

το όλο εγχείρημα είχε στόχο τον προβληματισμό με κάτι χειροπιαστό ως reference και ο αγαπητός digi άγγιξε την πρόθεσή μου (που σίγουρα δεν έχει να κάνει με κάποιο μπόνους στην ματαιοδοξία μου)... άλλωστε εδώ και πολλάαα χρόνια δεν ασχολούμαι ως επαγγελματίας με την μουσική και εδώ και αρκετά με την ηχοληψία...

Απλα αποδεικνυει εμπρακτως οτι κατα καιρους, δειλα, εχει ειπωθει. ;)
αν μέσα από αυτή την χρήσιμη κουβέντα που αναπτύχθηκε εδώ, κάποιοι απέκτησαν μια καλύτερη "άμυνα" απέναντι στην λερναία audio αρβύλα, πέτυχα τον στόχο μου (που δεν κατάφερα στο ελάχιστο -πλην εξαιρέσεων- τα 10 χρόνια της θεωρητικής συμμετοχής μου εδώ)...

 
npap είπε:
αν μέσα από αυτή την χρήσιμη κουβέντα που αναπτύχθηκε εδώ, κάποιοι απέκτησαν μια καλύτερη "άμυνα" απέναντι στην λερναία audio αρβύλα, πέτυχα τον στόχο μου (που δεν κατάφερα στο ελάχιστο -πλην εξαιρέσεων- τα 10 χρόνια της θεωρητικής συμμετοχής μου εδώ)...
Δια της επαναληψεως npap, δια της επαναληψεως. Αν λαβεις υπ οψιν σου την διαρκεια

της εμπορικης "προπαγανδας" και στον αντιποδα τις οποιες "συμβουλες" που  κατα καιρους

εχουν δοθει, βλεπεις οτι υπαρχει, αναλογικα, ενα καλο ποσοστο. ;)

Κιπ ον λοιπον!

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Σε ένα live που δωσαμε στο soundcheck ηταν ενας ηχολήπτης και επειδή τον κουρασαμε με τις εντασεις μας, μας πηρε όλα τα οργανα ένα ένα, ντραμς, μπασο, κιθαρες, και επαιξε παπαδες σε όλα all the while μιξαροντας τελεια για τον χωρο...
ποιο το νόημα; μίξαρε τέλεια για το χώρο αλλά όχι για τις δικές σας δυναμικές. Λέω εγώ τώρα ο τελείως άπειρος

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Σε ένα live που δωσαμε στο soundcheck ηταν ενας ηχολήπτης και επειδή τον κουρασαμε με τις εντασεις μας, μας πηρε όλα τα οργανα ένα ένα, ντραμς, μπασο, κιθαρες, και επαιξε παπαδες σε όλα all the while μιξαροντας τελεια για τον χωρο...
ΑΑααα... Εσεις εισαστε... Μααστα... 8) ;D

 
ipbass είπε:
ποιο το νόημα; μίξαρε τέλεια για το χώρο αλλά όχι για τις δικές σας δυναμικές. Λέω εγώ τώρα ο τελείως άπειρος
Όχι, μια χαρα μας μιξαρε, το θεμα είναι πως μας ελεγε "παιξε φουλ ενταση" και επαιζε ο άλλος pianissimo, ο ντραμμερ δεν ειχε κουρδισει τα τυμπανα του και τετοια. Σε 2 λεπτα μας "κανονισε".

ΑΑααα... Εσεις εισαστε... Μααστα... 8) ;D
Είμασταν που να μην ειμαστε, με Groovies στο ονομα, χωρις groove στην χαρη.. ;D

 
να μαστε πάλι εδώ αν και η μίξη άργησε μια (επόμενη) μέρα...  :)

βρήκα επιτέλους τον χρόνο για ένα τελευταίο mix με τα "καθαρά αυτιά της επόμενης μέρας", με τον ίδιο εξοπλισμό (sonar, plug ins, η γνωστή onboard κάρτα ήχου και τα 4" άρια ηχειάκια) με μόνη προσθήκη ένα "γρήγορο" direct μπάσο που έγραψε το κουνιαδάκι μου όταν τον βρήκα κάποια στιγμή εύκαιρο...

σε αυτή τη μίξη, η βασική προσπάθεια δεν ήταν μόνο να "καθαρίσει" παραδειγματικά το αρχικό, αλλά πλέον αφού είχα πιο εμπεριστατωμένη άποψη για το θέμα, μου δόθηκε και μια ευκαιρία ώστε να αντισταθώ στις "ευκολίες" της ταχύτητας, ψάχνοντας λίγο την χρυσή τομή μεταξύ "εντυπωσιασμού" και "καλού ήχου" (μακρυά φυσικά από τον loudness war) σε μια "παραγωγή" στα όρια αυτού του εξοπλισμού...

πιστεύω, ότι οι διαφορές στις 3 αυτές εκδοχές (μην ξεχνάτε να τις ακούτε συγκριτικά στις ίδιες  εντάσεις), είναι πλέον ικανές για κουβεντούλα και σε παράλληλα θέματα πλην του αρχικού...


https://app.box.com/s/tnm1k69zcw8yafoh4mrb5mlf5j23yudn

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τελευταίο και καλύτερο.

Γιατί είναι τόσο διαφορετικές οι εντάσεις μεταξύ των δικών σου μιξ;

 
JohnGam είπε:
Τελευταίο και καλύτερο.

Γιατί είναι τόσο διαφορετικές οι εντάσεις μεταξύ των δικών σου μιξ;

σε αυτή τη μίξη, η βασική προσπάθεια δεν ήταν μόνο να "καθαρίσει" παραδειγματικά το αρχικό, αλλά πλέον αφού είχα πιο εμπεριστατωμένη άποψη για το θέμα, μου δόθηκε και μια ευκαιρία ώστε να αντισταθώ στις "ευκολίες" της ταχύτητας, ψάχνοντας λίγο την χρυσή τομή μεταξύ "εντυπωσιασμού" και "καλού ήχου" (μακρυά φυσικά από τον loudness war) σε μια "παραγωγή" στα όρια αυτού του εξοπλισμού...

πιστεύω, ότι οι διαφορές στις 3 αυτές εκδοχές (μην ξεχνάτε να τις ακούτε συγκριτικά στις ίδιες  εντάσεις), είναι πλέον ικανές για κουβεντούλα και σε παράλληλα θέματα πλην του αρχικού...


https://app.box.com/s/tnm1k69zcw8yafoh4mrb5mlf5j23yudn
δυστυχώς η "ένταση" δεν έρχεται "αναίμακτα"... απαιτούνται (ανάλογα την περίπτωση και το είδος μουσικής φυσικά) "θυσίες" στην δυναμική περιοχή αλλά και την παραμόρφωση (που εν πολλοίς εκλαμβάνεται ως "σκληρότητα" στον ήχο)...

το συγκεκριμένο κομμάτι δεν είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για να φανούν μεγάλες διαφορές, αλλά συνειδητά την τρίτη εκδοχή την κράτησα χωρίς εξεζητημένο "πουσάρισμα" σε ένταση (το "χαμηλά" είναι λάθος ως έκφραση) ώστε πλασματικά να δίνει στο αυτί την εντύπωση του πιο δυνατού δίνοντάς του ένα πρόσκαιρο προβάδισμα... 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top