Harley-Benton --Έρχονται οι Suhr του Φτωχού!!

Πνοή και Νύξη είπε:
Tι σχέση έχει με το θέμα μας αυτό;

Στην επόμενη κατηγορία τιμής όμως (την μη αναλώσιμη), πάνω από τα 200-250 ευρώ και ειδικά στην περιοχή των 350-450 υπάρχουν -περισσότερο από αξιοπρεπή- όργανα ΜΕ επαρκές σαστέην ( ναι κουδουνίζουν για 22 δυτερόλεπτα αντί για 18, λες και θα αφήσω ποτέ νότα να αιωρέιται τόση ώρα ) και resonance και όγκου και βάθους και οvertones και πιο στιβαρό hardware.

Το όνομα και η προέλευση δεν με προκαταβάλλει αρνητικά. Και φυσικά επιμένω ότι δεν κρίνω ήχο ούτε καν από close miking με Neumann μέσω youtube, πόσω μάλλον με μικρόφωνο πέτου.

Και θα ξαναεπιμείνω. Tα περισσότερα όργανα είναι value for money, είτε κοστίζουν 100 ευρώ, είτε 10 χιλιάρικα. Αυτό που αλλάζει είναι η προοπτική του καθενός για την αξία τους.
Φάνη, έχει σχέση το πώς ακούγεται μια κιθάρα, με την τιμή της; Όλοκληρο το σχόλιό σου αυτό εξηγεί!

Γενικά συμφωνώ- όπως και με την αποσαφήνιση του bouzoukleri παρακάτω σχετικά με το τι είναι το "τσίγκινο trend". Θα μου επιτρέψεις όμως να έχω αρνητική προκατάληψη με μια συγεκριμένη μάρκα για παράδειγμα  (και όχι γενικώς με ο,τιδήποτε είναι φτηνή απομίμηση) όταν αυτή η μάρκα έχει σταθερή αξία την έκπτωση υλικών και τη φτήνια ως φιλοσοφία. Υπάρχουν πολύ καλύτερες new entry κιθάρες από τις Harley Βenton.

Αν προεκτείνω μάλιστα το σχόλιο του Bouzoukleri θα έλεγα ότι "οι άσχημες συνήθειες δημιουργούν άσχημα γούστα" για όποιον επιθυμεί να ασχοληθεί με τη μουσική.

Εν ολίγοις, για μένα, εκτός από κακόγουστες , αυτές οι κιθάρες ακούγονται και χάλια - και εννοώ σκέτες, σαν όργανα, και όχι περασμένες από τη μαγική πεταλιέρα του Gandalf.

 
Mα ναι. Η προκατάληψη είναι κακό πράμα. Απλά επειδή έχω πιάσει στα χέρια μου εκατοντάδες διαφορετικά μοντέλα από κάθε εύρος τιμής, έχω σχηματίσει- με επιφύλαξη πάντα- αυτή την άποψη. Και όσο περνάει ο καιρός καταρρίπτεται. Ακόμη και η HB Tele των -πόσο? 120-130 ευρώ?- με έκπληξή μου είδα ότι φοράει alnico μαγνήτες με τα base plate τους, με πεπιεσμένο flatwork κλπ. Kαι δεν μου ακούστηκε καθόλου άσχημη στον ενισχυτή. Άσχετα αν τα υλικά και η δουλειά είναι απόλυτα ευτελή και θα χρειαζόταν άλλα 70-80 ευρώ για να συνέλθει, μέχρι του χρόνου που θα έχουν χαλάσει τα κλειδιά ή η γέφυρα ή κάτι άλλο.

Γι' αυτό και λέω ότι η τιμή αντανακλά επακριβώς την ποιότητα του οργάνου. Και κάθε όργανο που έχω πιάσει στα χέρια μου αξίζει ακριβώς όσο κοστίζει. Ούτε βάζει κάτω όργανα πολλαπλάσιας τιμής, ούτε με μισά λεφτά παίρνεις κάτι καλύτερο.

Η φιλοσοφία ΟΛΩΝ των οργάνων μαζικής παραγωγής είναι το ΚΕΡΔΟΣ. Εταιρείες όπως η Harley Benton ( δηλ. ο Τhomann, ας μην κοροϊδευόμαστε- τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα στα πνευστά πχ. ) έχουν αναγάγει το μουσικό όργανο σε αναλώσιμο-μιας χρήσης προϊόν, κοροϊδεύοντας χιλιάδες γονείς και πιτσιρίκια με όρεξη να μάθουν μουσική. Ε, τώρα προσπαθεί να μπει σε μια κατηγορία που δεν είναι για σκουπίδια. Μακάρι τα όργανα αυτά να αξίζουν κάθε cent και να κάνουν τον κόσμο να παίξει περισσότερη μουσική.

Το τσίγκινο trend δεν το έχω καταλάβει ομολογουμένως. Λογικό δεν είναι κάποιος στα πρώτα του βήματα, που ακόμη ψάχνεται με το στυλ και το παίξιμο, να χάνεται λίγο στα της ποιότητας του ήχου του; Ακόμη κι εγώ απορώ με κάποια γούστα μου πριν από 3 ή 10 χρόνια. Και σε 5 χρόνια μπορεί να απορώ για τα τωρινά. ;D ;D

 
      Φαντάζομαι το έχει πάρει ήδη το μάτι σας κάπου, αλλά η αντίστοιχη ''harley benton'' του ανταγωνιστή του Thomann, η Fame του Musicstore, έχει φτιάξει τις αντίστοιχες ''PRS του φτωχού'' (βέβαια, όχι και ΤΟΣΟ φτωχού μιας και κάποιες από αυτές πλησιάζουν το χιλιάρικο :o )!

https://www.musicstore.de/INTERSHOP/web/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_US/ms-gr/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch



Α! Και made in Gdansk, Πολωνία, και όχι κινέζικες  :)

 
Lord_Goumis είπε:
      Φαντάζομαι το έχει πάρει ήδη το μάτι σας κάπου, αλλά η αντίστοιχη ''harley benton'' του ανταγωνιστή του Thomann, η Fame του Musicstore, έχει φτιάξει τις αντίστοιχες ''PRS του φτωχού'' (βέβαια, όχι και ΤΟΣΟ φτωχού μιας και κάποιες από αυτές πλησιάζουν το χιλιάρικο :o )!
Αντίστοιχες είναι οι Jack & Danny.  Οι οποίες είναι Lotto ΤΖΟΚΕΡ ΚΙΝΟ και Black Jack μαζί.

Έχουμε αγοράσει στην μπάντα καμιά δεκαριά. Από ιδεατό καψόκσυλο έως χτυπώ στα ίσα Squier CV .  Μιλώ για εντυπώσεις πριν γίνει setup , από την συσκευασία.

 
Ενα πραγμα που οι εταιριες με μεγαλη πειρα (squire, epiphone) εχουν καταλαβει και κανουν σωστα, ειναι οτι ενα φτηνο/για αρχαριο οργανο πρεπει να δουλευει σωστα και χωρις προβληματα.

  Το αν ο ηχος και τα ξυλα/μαγνητες της κιθαρας ειναι καλα η μετρια η οχι δεν εχει και τοσο σημασια, ουτως η αλλως η κιθαρα θα παιζεται σπιτι απο καποιον που μαθαινει συνηθως, και ακομα αρχιζει τη σχεση του με τα μουσικα οργανα . Αν ομως η κιθαρα δεν κουρδιζει καλα, τα ηλεκτρικα και τα βυσματα χαλανε, το σεταπ δεν ειναι καλο, στον ενισχυτη βουιζει κτλ,, αυτα ειναι θεματα που εχουν μεγαλη σημασια για φτηνο οργανο.

  Παιρνεις μια squire η epiphone των εκατο-εκατονπενηντα ευρω και δεν θα εχει ποτε κανενα θεμα. Παιρνεις μια παραπλησιας τιμης σχεδον καθε αλλης μαρκας και εχεις παντα θεματα να λυσεις. Το ιδιο συνηθως μεχρι 300-400 ευρω..

 
Alter είπε:
Ενα πραγμα που οι εταιριες με μεγαλη πειρα (squire, epiphone) εχουν καταλαβει και κανουν σωστα, ειναι οτι ενα φτηνο/για αρχαριο οργανο πρεπει να δουλευει σωστα και χωρις προβληματα.

  Το αν ο ηχος και τα ξυλα/μαγνητες της κιθαρας ειναι καλα η μετρια η οχι δεν εχει και τοσο σημασια, ουτως η αλλως η κιθαρα θα παιζεται σπιτι απο καποιον που μαθαινει συνηθως. Αν ομως η κιθαρα δεν κουρδιζει καλα, τα ηλεκτρικα και τα βυσματα χαλανε, το σεταπ δεν ειναι καλο, στον ενισχυτη βουιζει κτλ,, αυτα ειναι θεματα που εχουν μεγαλη σημασια για φτηνο οργανο.

  Παιρνεις μια squire η epiphone των εκατο-εκατονπενηντα ευρω και δεν θα εχει ποτε κανενα θεμα. Παιρνεις μια παραπλησιας τιμης σχεδον καθε αλλης μαρκας και εχεις παντα θεματα να λυσεις. Το ιδιο συνηθως μεχρι 300-400 ευρω..
+1000

 
Πάντως οφείλω να παραδεχτώ ότι οι κατασκευαστές μας έχουν κάνει να πιστέψουμε ότι το σύνολο δύο τριών κομματιών ξύλου και μερικών κομματιών μετάλου μπορούν να αποδειχτούν πυρηνική φυσική και η τιμή τους πρέπει να φτάνει την τιμή ράβδων πλουτωνίου...

 
Εγώ προσωπικά δεν εχω κατι να προσάψω στην εν λόγω μάρκα. Δεν έχω πιάσει καν. Απλα ρε παιδιά καταντάει βαρετό. Αυτό μόνο. Την εποχή του γιουτιουμπ και της δουλοπαροικίας Κίνας, όλοι γίνανε κιθαροπαραγωγοί. Ο Chapman, o Englund, o Thomann, o Otto##. Δε διαφωνώ, επί της ουσίας, απλά το βρίσκω βαρετό και φάση τύπου "βρήκαμε παπα να θάψουμε 5-6".

Είπα πιο πάνω, ότι μετά μας πείραξε ο prs με την silver strat. Εννοούσα ότι όλοι του την έπεσαν γιατί έκανε μια κόπια στρατ. Το ότι βγαίνει ο κάθε πικραμένος και πουλάει κόπιες με το κιλό με μόνο και μόνο κριτήριο και ειδοποιό διαφορά τα νερά στη φλοιδα κελεμπέκι δε μας πειράζει. Φτηνό να ναι και ό,τι να ναι.

Αμα την πονάει τη φανελα ο Τhomann ας επενδύσει σε μια σειρα με εξαιρετικα σπεκς, φτιαγμένέη απο top luthiers. Το λέω γιατί στα βίντεο πουλάνε ιστορίες τύπου, ειμαστε πορωμένοι με το gear και θέλουμε ολοι να έχουν κιθαρούλα να παίζουνε τα παιδάκια τους.

Υπερθεματίζοντας, χέσε μας ρε thomann, χεσε μας ρε chapman. Ανακαλύψατε την Κίνα και τον τροχό το 2000++.

 
Η πραγματικα ενδιαφερουσα περιοχη τιμων στα ασιατικα οργανα τα τελευταια λιγα χρονια ειναι στα καλα οργανα (λιγο πανω-κατω στο χιλιαρικο), τα οποια λογω χαμηλου κοστους και νομοθεσιας σε εργατικα και πρωτες υλες αρχιζουν να χτυπανε σιγα σιγα στα ισια οργανα που στη δυση κοστιζουν δυο και τρεις φορες παραπανω. Καθε χρονο μαθαινουν ολα και πιο πολλα, και επισης εδραιωνονται και σαν μαρκες, μπαινοντας στην αγορα καλυτερης ποιοτητας.

Ηδη αρκετοι δυτικοι κατασκευαστες φερνουν οργανα φτιαγμενα στην κινα η κορεα κτλ, και με λιγες επεμβασεις, σεταπ, συναρμολογηση κτλ τα πουλανε ως δικη τους "φτηνοτερη" σειρα. Σε λιγα χρονια θα ειναι μαλλον πραγματικα δυσκολο να ανταγωνιστουν το κοστος των κινεζων. Το ιδιο που γινεται και σε τοσους αλλους τομεις δηλαδη.

Ο απλος μουσικος μονο να κερδισει απ αυτο εχει, ειδικα σε μια χωρα με την ευοιωνη οικονομια μας  ;) Οι καιροι παντα αλλαζουν.

Και επισης ο μεσος αγοραστης μαλλον αγνοει το ποσο μεγαλο ποσοστο απο μαρκες και μοντελα κιθαρων κατασκευαζεται στην ασια εδω και δεκαετιες ηδη. Απλα τωρα προβαλλουν τις μαρκες τους στα ισια..

 
Lord_Goumis είπε:
      Φαντάζομαι το έχει πάρει ήδη το μάτι σας κάπου, αλλά η αντίστοιχη ''harley benton'' του ανταγωνιστή του Thomann, η Fame του Musicstore, έχει φτιάξει τις αντίστοιχες ''PRS του φτωχού'' (βέβαια, όχι και ΤΟΣΟ φτωχού μιας και κάποιες από αυτές πλησιάζουν το χιλιάρικο :o )!

https://www.musicstore.de/INTERSHOP/web/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_US/ms-gr/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch


Οι Fame Forum (από σειρά ΙΙΙ και πάνω - και ειδικά τα μοντέλα που παίζουν από 750€ και πάνω) είναι εξαιρετικές κιθάρες. Το λέω από προσωπική πείρα, γιατί τυγχάνει να έχω αγοράσει την Fame Forum III Punch Limited η οποία έχει εξαιρετικό μπράτσο και playability γενικότερα (λεπτό μπράτσο - αλλά όχι ιμπανεζοειδές - με satin finish και ebony fretboard με 16" radius, και πολύ καλή ταστοδουλειά), "φοράει" τους Bare Knuckle Nailbomb στο bridge και VHII στο neck, έχει Schaller γέφυρα και κλειδιά κ.λ.π. Την έχω 1 χρόνο και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος.

Κλείνω παρένθεση και περνάω στο θέμα των Harley Benton. Ας πω κι εγώ τη γνώμη μου:

1. Όταν παίρνεις μια φτηνή κιθάρα, συνήθως τη χρησιμοποιείς ως modding platform. (α) Αυτό που θα αλλάξεις στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι οι μαγνήτες - γιατί ακόμα και πολλές κιθάρες στην περιοχή των 500€-700€ έρχονται με  μαγνήτες των οποίων η ποιότητα κυμαίνεται από "χάλια" ως "απλά ΟΚ" (το οποίο, φυσικά, δεν φτάνει). Αυτό δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα, θεωρώ. Παίρνεις το σετάκι μαγνητών που σου αρέσει (Seymour Duncan, DiMarzio, Bare Knuckle, whatever) - τους οποίους ίσως βρεις και μεταχειρισμένους - και είσαι ΟΚ. Εύκολη αλλαγή, η οποία επιπλέον δίνει και ένα προσωπικό τόνο (pun intended) στο όργανο, υπό την έννοια ότι βάζεις στη κιθάρα μαγνήτες που θεωρείς πως θα προσεγγίσουν τον ήχο που έχεις στο μυαλό σου. (β) Μετά κοιτάς ηλεκτρικά (και συνήθως βάζεις τίποτα CTS ή alpha κ.λ.π.) καθώς και τα στοιχεία που επηρεάζουν το κούρδισμα (συνήθως nut και κλειδιά, η γέφυρα σπάνια να είναι τόσο τραγική - μόνο καμμιά περίεργη no name TOM ίσως...). Το να αλλάξεις ηλεκτρικά και το να βάλεις ένα Graph Tech nut είναι επίσης απλή υπόθεση και με μικρό κόστος. Οπότε μένουν τα κλειδιά. Τα locking tuners ίσως κοστίσουν λίγο παραπάνω. Άρα: (i) Βλέπεις τα specs της κιθάρας πριν την αγοράσεις. (ii) Υπολογίζεις το κόστος των αλλαγών που χρειάζονται (π.χ. μαγνήτες, κλειδια, κ.λ.π.). (iii) Υπολογίζεις το τελικό κόστος. Συνήθως, με αυτές τις αλλαγές το κόστος πλησιάζει στην αμέσως επόμενη υπο-κατηγορία (δηλ. από τα 400€ --> 600-700€, ανάλογα με τους μαγνήτες που έβαλες), γιατί οι εταιρείες όλα εν σοφία τα εποίησαν... ;) Οπότε κοιτάς αν υπάρχει ήδη σε αυτή την κατηγορία κιθάρα που σε καλύπτει όσον αφορά τα specs (συμπεριλαμβανομένων των μαγνητών, οι οποίοι είναι αυτοί που εκτινάζουν το κόστος). Αν υπάρχει, δεν αξίζει τον κόπο να μπεις στη διαδικασία του modding. Αλλιώς, go for it που λένε και στο χωριό μου - και θα έχεις και το μεγάλο plus πως έφτιαξες την κιθάρα που θες, με τους μαγνήτες που θες κ.λ.π. Αυτό το tone chasing έχει κάτι το εθιστικό, και το γνωρίζουμε όλοι...

2. Τα παραπάνω έχουν νόημα κάτω από δύο προϋποθέσεις: (α) Η κιθάρα σου αρέσει εμφανισιακά. Η κιθάρα δεν είναι απλά χρηστικό εργαλείο (π.χ. υπολογιστής) αλλά μέσο έκφρασης και μέσω "παραγωγής τέχνης" (οξύμωρο, το ξέρω). Πρέπει και να σου αρέσει, να σε τραβάει να παίξεις. (β) Η κιθάρα δεν πρέπει να έχει σοβαρά ελαττώματα που επηρρεάζουν το παίξιμο ή τον ήχο (και τα οποία έχουν κυρίως να κάνουν με το fretwork και με το neck joint - αφήνω απέξω ηλεκτρικά κ.λ.π. γιατί αυτά, όπως ανέφερα στο (1), διορθώνονται εύκολα, ενώ μια κακή κατασκευή του λαιμού, ή εργασίες όπως frets leveling κ.λ.π. είναι πιο δύσκολες καταστάσεις). Μπορώ να ζήσω με minor finish issues με μια κιθάρα που μου κόστισε π.χ. 300€-600€, αλλά τάστα-ξυράφια, dead frets, ή κατασκευαστικά / σχεδιαστικά θέματα που δε σου επιτρέπουν να σετάρεις την κιθάρα όπως θες, είναι no go.

3. Όσον αφορά το (1) λοιπόν, αυτές οι Harley Benton έχουν Wilkinson tremolo bridge και bone nut ή FR 1000 bridge και locking nut, locking tuners, και alpha pots (κι επιπλέον, stainless steel freets, πράγμα εντυπωσιακό σε αυτή την κατηγορία τιμής). Άρα, θεωρητικά, αρκεί απλά να αλλάξεις τους μαγνήτες για να έχεις ένα αξιοπρεπές όργανο (κάτι που μάλλον θα έκανες με οποιαδήποτε κιθάρα οποιασδήποτε εταιρίας σε αυτή την τιμή, ούτως ή άλλως - το ξέρεις και το ξέρω, κοίταξε με βαθιά στα μάτια και παραδέξου το!  ;D)

4. Όσον αφορά το (2), η αλήθεια είναι πως οι HB έχουν πολύ κακό ιστορικό όσον αφορά το QC. Πάντως, τώρα που, από ότι φαίνεται, πάνε να κάνουν το βήμα παραπάνω (ίσως γιατί είδαν πως η αγορά είναι ώριμη για τέτοιες κινήσεις, δηλ. ο κόσμος βλέπει θετικά νέες εταιρίες που υπόσχονται "a lot of guitar for the money" - βλ. Chapman Guitars και Solar Guitars), νομίζω πως προσπαθούν να το βελτιώσουν αυτό. Θεωρώ πως δε θα έχουν χοντρά ζητήματα σαν αυτά που ανέφερα στο (2), αλλά αυτό θα το δείξει ο χρόνος.

5. Όσον αφορά για το αν είναι κόπιες ή βαρετές ή άσχημες κ.λ.π.: Ουσιαστικά, στην αγορά παίζουν 5-6 designs and that's it. Υπάρχουν οι single cut, οι ST, οι Tele, οι double cut, οι explorer, οι V, και οι PRS (που είναι μια κατηγορία μόνη της, kate me). Ειλικρινά δε μπορώ να κατάλαβω πως διαφέρει σχεδιαστικά μια Schecter superstrat  από μία αντίστοιχη ESP LTD, για πάρδειγμα. (Εξαίρεση κιθάρες τύπου ESP LTD H3-1000 με το extended horn - πολύ τα γουστάρω αυτά τα ασύμμετρα σχέδια.) Π.χ. η Schecter Hellraiser Hybrid C-1 και η ESP LTD H-1001 σε τι διαφέρουν ακριβώς; Επίσης, μια Jackson Pro Soloist SL2 ή μια Dinky DK2 σε τι διαφέρει από μια Fender Strat, πέρα από το pickup configuration και την ενδεχόμενη χρήση FRT αντί για Fixed Bridge; Κι ας αφήσουμε την ESP και τη Jackson. Ποιο boutique εταιρίες, τι έχουν να προσφέρουν σχεδιαστικά; Η Suhr, η Tom Anderson, κ.λ.π.; Πέρα από κάτι τρελά alternative designs από κάποιες boutique φάση εταιρίες ή από custom made εταιρείες, αυτά είναι τα designs που υπάρχουν. (Η Musicman πήγε λίγο να ξεφύγει με τη JP Majesty και οι απόψεις του κόσμου - όσον αφορά την αισθητική του οργάνου, όχι την ποιότητα - είναι μοιρασμένες: ακούς από "κούκλα κάνε με αντ είμαι πλοκ" μέχρι "τι έκτρωμα είναι αυτό"). Και όσον αφορά το finish: Πριν κάποια (πολλά) χρόνια, η μόδα ήταν "μαύρες κιθάρες". Μετά μπήκε λίγο χρώμα στη ζωή μας (π.χ. αυτό το Black Cherry των Schecter Hellraiser, το οποίο το βρίσκεις - με το ίδιο ή διαφορετικό όνομα - και σε ESP LTD, Michael Kelly, κ.λ.π.). Και σήμερα υπάρχουν και πιο ακραίες επιλογές, πέρα από τις κλασσικές, που άλλοι θα τις λατρέψουν και άλλοι θα τις μισήσουν (βλ. π.χ. το Purple Burst της Ibanez, το Northern Light της Jackson, το Purple Phase της Charvel κ.λ.π.). Γούστα είναι αυτά - εμένα ας πούμε δε μου αρέσουν κάποια από τα πολύ κλασσικά bursts των Les Paul... Καταλαβαίνω όμως γιατί μπορεί να αρέσουν σε κάποιους (πολλούς) άλλους.

6. Τέλος, θα κλείσω το λογύδριο τούτο λέγοντας το εξής: Η χώρα κατασκευής της  κιθάρας δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο σήμερα όσο έπαιζε στο παρελθόν. Πιο πολύ παίζει ρόλο το εργοστάσιο. Και εξηγούμαι: Made in USA και MIJ όργανα συνήθως είναι άψογα. MIK και MIM όργανα συνήθως είναι πολύ καλά, με minor flaws here and there αλλά σπάνια. Και όργανα από Ινδονησία και από Κίνα είναι hit or miss (και όταν λέμε miss σε αυτή την περίπτωση εννοούμε big time miss, πάρε την κιθάρα και κάψτην φάση...), αλλά από ότι φαίνεται αρχίζουν και μαθαίνουν κι εκεί σιγά-σιγά κι η κατάσταση βελτιώνεται, οπότε μένει απλά να βρεις από ποιους να αγοράσεις. Παράδειγμα: Κατά γενική ομολογία, η ποιότητα των Ibanez Iron Label (οι οποίες - για εμένα - είναι πανέμορφες και έχουν και φοβερά specs, στο χαρτί, για την τιμή τους), οι οποίες να θυμίσω πως φτιάχνονται στην Ινδονησία, είναι απαράδεκτη - μοιάζει να υπάρχει παντελής έλλειψη QC, σε βαθμό που σε κάνει να αναρρωτιέσαι πως επιτρέπει αυτή την κατάσταση η Ibanez (ένα google search είναι διαφωτιστικό). Από την άλλη, όσοι έχουν πάρει Solar (οι οποίες επίσης φτιάχνονται στην Ινδονησία) δεν έχουν λόγια να περιγράψουν το πόσες καλές ποιοτικά είναι οι κιθάρες αυτές. Τελικά λοιπόν, είναι καλές ή κακές οι κιθάρες από την Ινδονησία; Η απάντηση είναι: εξαρτάται. Σίγουρα θέλει πιο προσεχτική επιλογή κατά την αγορά από ότι με τις Αμερικάνικες, Ιαπωνικές ή Κορεάτικες, όπου αγοράζεις με κλειστά μάτια, δηλαδή υπάρχουν ακόμα κακοί κατασκευαστές στην Ινδονησία - αλλά υπάρχουν και καλοί, και σιγά-σιγά φαίνεται πως μαθαίνουν.

Υ.Γ. Εκεί που θέλω να καταλλήξω, είναι πως στις μέρες μας μπορείς πλέον με τα χρήματα που έδινες κάποτε για μια entry-level κιθάρα να πάρεις (ή να φτιάξεις) μια entry-/mid-level ή mid-level κιθάρα, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται μοντέλα όπως το HB-Thomann όπου δεν υπάρχουν distributors και άλλοι μεσάζοντες (+ επιπλέον χρησιμοποιούνται φθηνά εργατικά χέρια, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.) Φυσικά, δε μπορείς να συγκρίνεις τέτοιες κιθάρες με μια ESP E-II ή με μια Mayones (για παράδειγμα). Δεν περιμένω να πάρω τον όγκο και το sustain που θα έπαιρνα από αυτές τις κιθάρες (και δεν αναφέρομαι καν στην bolt-on κατασκευή και στην έλλειψη string-thru-body γέφυρας στις HB ή στην ποιότητα των ξύλων τους), το γνωρίζω εκ των προτέρων. Θα αρκεστώ στο sustain που μπορώ να πάρω από τον ενισχυτή και τα πετάλια μου.

 
Dorian Earl Gray, ευχαριστούμε για το εξονυχιστικό σχόλιο!

Για να μην παρεξηγηθώ, κι εγώ που απεχθάνομαι τις Harley Benton, κιθάρες από Ασία έχω.

Μια Spear από Viet Nam (ένα search σε ξένα forum θα σας διαφωτίσει για το πόσο καλές -κυρίως ακουστικές- φτιάχνουν εκεί), μια 70s ιαπωνική Stagg LP από one-piece ασιατικό μαόνι, εφάμιλλη των Gibson (λέει ο τεχνικός μου) και μια Squier strat CV made in Indonesia, η οποία έχει φάει ό,τι μόντα γινόταν -αλλαγή steel block/ saddles με original Fender strat early 90s, locking tuners, θωράκιση pickguard, dummy coil για humming cancel κ.λπ- και είναι ίσως η αγαπημένη μου αυτή τη στιγμή.

Ε, όπως και να το κάνεις, ΔΕΝ ακούγεται με την καμία ούτε καν όπως μια MIM Strat... Βγάζει μεν τον κλασικό strat ήχο, έχει βελτιωθεί 150% το resonance της με τις μόντες και τη δουλειά που έχει πέσει πάνω της και το καταλαβαίνει κανείς και χωρίς να τη βάλει στον ενισχυτή, αλλά η χροιά της δεν αγγίζει καν τον όγκο και τα balls μιας standard Strat, ό,τι boost και να βάλω (ep Boost, Xotic RC κλπ) και ό,τι μόντα κι αν κάνω στους μαγνήτες (bridge με neck μαζί κ.ο.κ.). Χίλιες φορές να είχα αγοράσει μια  Μεξικάνα OW και να της είχαμε κάνει ότι κάναμε σε αυτήν!

Μπορεί μέχρι και ο  τεχνικός μου, που ήταν από την αρχή στάνταρ κάθετος να ΜΗΝ αγοράσω την classic vibe, να μου λέει σήμερα "Μιχάλη, έχεις τις πιο γαμάτες ΦΤΗΝΕΣ κιθάρες", αλλά όπως και να το κάνουμε, με 350-400 ευρώ που μου κόστισε όλη η φτιάξη, ε, θα μπορούσα να έχω αποκτήσει ένα πολύ πιστότερο όργανο για τα live μου. Επιπλέον, παρά τη δουλειά που έχει πέσει στο οργανάκι, είναι μάλλον αδύνατον να την πουλήσω ποτέ, δεδομένης της μάρκας της, προέλευσης κλπ, και να πιάσει σοβαρό resale value, αν υποθέσουμε ότι θα μου περισσέψουν ποτέ να κάνω αναβάθμιση...

Θα έμενα μακριά από Harley Benton σε κάθε περίπτωση, ούτε καν σαν πλατφόρμα δεν θα έκαναν για να πειραματιστεί κανείς. 300-400 ευρώ; Είμαστε σοβαροί;

 
Καταλαβαίνω τι λες. Αυτό που θέλω να πω είναι πως σαν κίνηση έχει τη λογική της, υπάρχει μερίδιο αγοράς για modding platform κιθάρες. Το αν αξίζει ή όχι, εξαρτάται κι από το τι ζητάει ο καθένας.

Προσωπικά, είμαι στη φάση που κοιτάω για 2η κιθάρα στο ίδιο price range με την προηγούμενη (1,000€+/-), οπότε δε με έχει απασχολήσει το θέμα (παρόλο το σεντόνι που έγραψα  ;D). Στο μέλλον όμως θα ήθελα κάποια στιγμή να πάρω μια κιθάρα π.χ. των 500€ και να τη "μοντάρω" όπως θέλω, αρκεί να είναι ψιλό-οκ ακουστικά εξ αρχής.

 
Ωραίο το πόνημα του Dorian Earl Grey, συμφωνώ και διαφωνώ σε πολλά σημεία.

Μη βάζετε το χέρι στη φωτιά για το από πού προέρχονται τα όργανα και τι θέση έχουν στην πυραμίδα από άποψη ποιότητας. Υπάρχει εταιρεία η οποία κατασκευάζει ΑΨΟΓΑ όργανα με εξαιρετικό hardware, απίστευτο playability, originality και vibe. Χώρα προέλευσης είναι η Kορέα. Αυτό που μετράει είναι το price tag. Γι' αυτό επιμένω ότι όλα τα όργανα γενικά αξίζουν όσο κοστίζουν. Άλλα λίγο περισσότερο, άλλα λίγο λιγότερο. Το βλέπω καθημερινά.

Τώρα, ο καθένας έχει τη δική του οπτική και τις δικές του προσλαμβάνουσες όσον αφορά στο τι είναι ballz, resonance, sustain κλπ. Γιατί μπορεί εγώ να αστειεύομαι για το ότι το sustain δεν κάνει διαφορά από τα 22 στα 18 δευτερόλεπτα, αλλά σαφώς κάνει διαφορά όταν κάνεις ένα bend τόνου στο 14o τάστο και θες να κρατήσει λίιιιγο ακόμη.

Μάλλον συμφωνούμε στο τι αντιπροσωπεύει κάθε επίπεδο τιμής. Απλά ο καθένας έχει διαφορετικές προτεραιότητες. Εγώ παρ' όλη την ξινίλα μου, ό,τι Classic Vibe και ό,τι Vintage (αναφέρω παράδειγμα από το 300-450 ράφι τιμών) μου έχουν λάχει, με λίγο tweaking και λίγο setup στάθηκαν στο ύψος της τιμής τους. Δεν είπα πουθενά ότι είναι καλύτερη ούτε ότι συγκρίνεται με επόμενα ράφια. Θα στεκόταν επάξια και σε live και σε ηχογράφηση. Χωρίς καμιά αλλαγή. Το ίδιο θα συμβεί και με τις Suhr του φτωχού. Θα είναι στο επίπεδο των 400 ευρώ. Ένα price tag στο οποίο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης ( για όσους αρέσκονται σε μόντες ) αλλά και θα μπορούν να παίξουν παντού, σχεδόν οut of the box. Δεν υπάρχει κάποια μαγεία.

μια Squier strat CV made in Indonesia, η οποία έχει φάει ό,τι μόντα γινόταν -αλλαγή steel block/ saddles με original Fender strat early 90s, locking tuners, θωράκιση pickguard, dummy coil για humming cancel κ.λπ- και είναι ίσως η αγαπημένη μου αυτή τη στιγμή
Εμ κι εσύ dummy coil μου ήθελες. Δεν έπαιρνες την Vintage που τό 'χει έτοιμο? ;D ;D

Άσε που τρώει ψαλίδισμα το resonant peak στα 2μιση-3 kHz με το dummy. :o

Μια Spear από Viet Nam
Tις θυμάμαι αυτές, είχαν κυκλοφορήσει όταν ήμουν Αγγλία γύρω στο '06-'07.

 
Εγώ θα έλεγα να μην προτρέχουμε. Ας περιμένουμε πρώτα να βγουν στην αγορά, να δούμε τα πρώτα reviews, ενδεχομένως να την πιάσει και κάποιος από μας στα χέρια του και μετά κρίνουμε.  Ίσως να μην έχουν καμία σχέση με τα μέχρι τώρα όργανα της εταιρίας.

 
Πνοή και Νύξη είπε:
1) Μη βάζετε το χέρι στη φωτιά για το από πού προέρχονται τα όργανα και τι θέση έχουν στην πυραμίδα από άποψη ποιότητας.

2) Μάλλον συμφωνούμε στο τι αντιπροσωπεύει κάθε επίπεδο τιμής. Απλά ο καθένας έχει διαφορετικές προτεραιότητες. Εγώ παρ' όλη την ξινίλα μου, ό,τι Classic Vibe και ό,τι Vintage (αναφέρω παράδειγμα από το 300-450 ράφι τιμών) μου έχουν λάχει, με λίγο tweaking και λίγο setup στάθηκαν στο ύψος της τιμής τους. Δεν είπα πουθενά ότι είναι καλύτερη ούτε ότι συγκρίνεται με επόμενα ράφια. Θα στεκόταν επάξια και σε live και σε ηχογράφηση. Χωρίς καμιά αλλαγή. Το ίδιο θα συμβεί και με τις Suhr του φτωχού.

3) Εμ κι εσύ dummy coil μου ήθελες. Δεν έπαιρνες την Vintage που τό 'χει έτοιμο? ;D ;D

Άσε που τρώει ψαλίδισμα το resonant peak στα 2μιση-3 kHz με το dummy. :o

4) Tις θυμάμαι αυτές, είχαν κυκλοφορήσει όταν ήμουν Αγγλία γύρω στο '06-'07.
1) Αυτό είπα κι εγώ. Ότι δεν είναι θέμα προέλευσης, αλλά κατασκευής.

2) Πάλι συμφωνούμε, με τον κατάλληλο ενισχυτή να βοηθάει τα μάλα, γιατί σε απλό τρανζίστορ ακούγεται πολυ χειρότερα, η classic vibe με έχει βγάλει αξιοπρεπέστατα από μικρά venues μέχρι  φεστιβάλ.

Διαφωνώ όμως με το ότι θα συμβεί το ίδιο με τις Harley benton -και χωρίς να τις έχω δει. Ό,τι έχει δώσει αυτή η εταιρία είναι για τα σκουπίδια κατά συντριπτικό ποσοστό. Εδώ άλλοι έχουν επιφυλάξεις με τις ... Gibson, το θεωρώ απόλυτα ανεδαφικό να ασχολούμαστε με το αν θα είναι καλές ή όχι οι τριτοδεύτερες (στην καλύτερη περίπτωση) HB

Ενα παράδειγμα για τις ΗΒ: https://bit.ly/2pDIXXB

3) Δεν το ξερα ότι οι Vintage το έχουν έτοιμο! Μιλάς για τις Indonesia '50s, CV ? Σόρι για την άγνοιά μου

4) Η Spear μου μοιάζει με ξύλο που το ξέβρασε το πέλαγος, είναι από βαρύ μαόνι και set neck αλλά οι P90 της σπέρνουν με range ήχων από Scorpions μέχρι Bob Marley  O0

 
4) Η Spear μου μοιάζει με ξύλο που το ξέβρασε το πέλαγος, είναι από βαρύ μαόνι και set neck αλλά οι P90 της σπέρνουν με range ήχων από Scorpions μέχρι Bob Marley  O0

Aααυτήν είχα βάλει στο μάτι κι εγώ. Βέβαια από τότε έχω δει πάμπολλες ρουστίκ υλοποιήσεις και έχει ξεφτίσει λίγο το συγκεκριμένο γούστο μου. :P

Μια Vintage Τhomas Blug signature το έχει, και μάλιστα με επιλογέα. Τη συγκεκριμένη την είχα κάμποσο καιρό υπό την εποπτεία μου-οut of the box. Την πρώτη μέρα δεν μου άρεσε. Από τη δεύτερη μέρα και μετά, και αφού αποτίναξα τις προκαταλήψεις μου, είδα καθαρότερα. Έχω στα σκαριά να κάνω ένα εκτεταμένο review αλλά πού χρόνος.

 
Eγω θα πεταχτω παντως για να πω οτι αυτη τη στιγμη, αν θελουμε να ειμαστε και λιγο ρεαλιστες, οι Suhr του "φτωχου" (sic) δεν ειναι προφανως οι HB του 400αρικου αλλα μαλλον η νεα σειρα AZ της Ibanez (την οποια δεν ξερω αν εχουμε συζητησει καθολου εδω μεσα).

http://www.ibanez.com/products/eg_pre18.php?year=2018&area_id=3&cat_id=1&series_id=2&pre=0

 
odis13 είπε:
Eγω θα πεταχτω παντως για να πω οτι αυτη τη στιγμη, αν θελουμε να ειμαστε και λιγο ρεαλιστες, οι Suhr του "φτωχου" (sic) δεν ειναι προφανως οι HB του 400αρικου αλλα μαλλον η νεα σειρα AZ της Ibanez (την οποια δεν ξερω αν εχουμε συζητησει καθολου εδω μεσα).

http://www.ibanez.com/products/eg_pre18.php?year=2018&area_id=3&cat_id=1&series_id=2&pre=0
Πολύ ενδιαφέρουσες....

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top