H Microsoft μας συστήνει τον... Gmail Man!

trolley είπε:
Η προβολή διαφημίσεων είναι απαραίτητη και επιθυμητή προϋπόθεση για τη λειτουργία οποιουδήποτε οργανισμού παρέχει τις υπηρεσίες του τιμής ένεκεν. Εφ' όσον λοιπόν είναι απαραίτητο να βλέπω διαφημίσεις, ασφαλώς προτιμώ να είναι στοχευμένες, παρά τις όποιες ατέλειες του μηχανισμού στόχευσης (ο οποίος άλλωστε βελτιώνεται διαρκώς).
Δυστυχώς, η πλειοψηφία αντιλαμβάνεται τα πράγματα διαφορετικά (λάθος εν προκειμένω): οτιδήποτε θεωρείται free (δηλ. δεν μας κοστίζει άμεσα χρήματα από την τσέπη μας) το βάζουμε άνετα στην ζωή μας, στο σπίτι μας, στην καθημερινότητά μας, δίχως να μας απασχολούν οι μακροπρόθεσμες συνέπειες. το αποτέλεσμα είναι φυσικά πολυεπίπεδο: η έννοια της ιδιωτικότητας (facebook) και του προσωπικού γούστου/ανάγκης (διαφημίσεις gmail) αρχίζει και μεταλλάσσεται (στο όνομα της προόδου για ορισμένους) με γοργούς ρυθμούς, δίχως να προλάβουμε να καταλάβουμε 'που πάει το πράμα'. Δεν θέλω να κουράσω με σεντόνια, αλλά εαν κάποιος θα ήθελε να διαβάσει μια ενδιαφέρουσα άποψη για το που βαδίζουμε μέσω google και μέσω του διαδικτύου όπως υπάρχει σήμερα και εξελίσσεται, θα πρότεινα να ρίξει μια ματιά στο βιβλίο του Nicholas Carr "the big switch".
το video το βρήκα ολίγον τι σαχλό, αλλά έχω στο νου μου ότι ίσως αρκετοί δεν γνωρίζουν την συγκεκριμένη πρακτική της google (βέβαια, ήταν διαφήμιση/δυσφήμηση και όχι κοινωνική προσφορά της microsoft).

 
sfaku είπε:
Να πω για όσους δεν το ξέρουν, ότι σε αντίθεση με την παραδοσιακή διαφήμιση το internet έχει τη δυνατότητα της μετρησιμότητας του αποτελέσματος. Κανείς δεν ξέρει αν σου άρεσε το τηλεοπτικό της Coca Cola ή αν έκανες zapping εκείνη την ώρα. Και τελικά αν όντως αγόρασες Coca Cola, συνήθως η Coca Cola Co. δεν έχει κανένα μέσο να επιβεβαιώσει κατά πόσο η δική σου επιλογή οφείλεται στη διαφήμιση που είδες στην tv. Βλέπει απλώς κάποια απρόσωπα chart πωλήσεων.
Μιλάς για Brand διαφήμιση. Στη retail διαφήμιση, ξέρουμε πολύ καλά γιατί κάποιος αγόρασε τη "Κοκακόλα" τη συγκεκριμένη εβδομάδα....

 
marathon είπε:
Μιλάς για Brand διαφήμιση. Στη retail διαφήμιση, ξέρουμε πολύ καλά γιατί κάποιος αγόρασε τη "Κοκακόλα" τη συγκεκριμένη εβδομάδα....
Ξέρεις καλά (και όχι πολύ) γιατί κάποιοι αγόρασαν και όχι γιατί κάποιος (εγώ, εσύ) αγόρασε. Αυτό είναι θεμελιώδης διαφορά. Μόνο στο direct marketing που ζητά το response του καταναλωτή, ξέρεις πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η ανταπόκριση οφείλεται σε αυτό που είδε ο χρήστης.

 
Όποιος δεν θέλει να βλέπει στοχευμένες διαφημίσεις ή θέλει να επιλέξει αυτός τις κατηγορίες που θέλει να βλέπει πάει εδώ http://www.google.com/settings/ads/onweb/ και κάνει τις ρυθμίσεις που θέλει. Βέβαια αυτό δεν πάει να πει ότι σταματάει να παρακολουθείτε...

 
Δύο μόνο σχόλια:

@ndnikola

Γιατί πιστεύεις ότι οι "περισσότεροι" έχουν πρόβλημα με όλα αυτά ή ότι τα καταλαβαίνουν με διαφορετικό τρόπο; Δεν τεκμηριώνεται από τους αριθμούς, αυτή η πεποίθηση. Οι "περισσότεροι" χρησιμοποιούν απροβλημάτιστα τέτοιες υπηρεσίες. Το ότι έχουμε το - γνωστό ελληνικό - φαινόμενο της αντίληψης ότι ο κόσμος θα ήταν καλύτερα φτιαγμένος αν τον έφτιαχνα εγώ, να εκδηλώνεται από 4-5 μέλη (ως δείγμα άλλων ελλήνων με παρόμοιες πεποιθήσεις), δεν αλλάζει δα και την τροχιά του πλανήτη. Τυπική εσωστρέφεια, είναι.

@sfaku

Συμφωνώ με όλα, αλλά ο όρος "στοχευμένη διαφήμιση" είναι απολύτως ακριβής (αυτός χρησιμοποιείται από την ίδια τη Google), ενώ ο όρος "περιεχόμενο" (με οποιοδήποτε πρόθεμα) αφορά μη-διαφημιστικές αναρτήσεις σε διαδικτυακά μέσα, π.χ. ένα άρθρο για αυτοκίνητα που προσφέρεται σε κάποιον για τον οποίο έχει ήδη καταγραφεί κάποιο ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητα.

 
sfaku είπε:
Ξέρεις καλά (και όχι πολύ) γιατί κάποιοι αγόρασαν και όχι γιατί κάποιος (εγώ, εσύ) αγόρασε.
Σωστά...αυτό το αναλαμβάνει η "Κάρτα Carrefour" ;D

 
@trolley. Σωστές οι επισημάνσεις και χρήζουν διευκρίνισης. Δεν είναι λάθος το στοχευμένο, σε καμία περίπτωση, απλώς θέλω να πω ότι το ρεζουμέ για τις εταιρείες (και η κατεύθυνση όπου στρέφουν οι ίδιες τα πράγματα) είναι όχι απλώς το στοχευμένο, αλλά το επόμενο level που είναι το προσωποποιημένο. Όντως το περιεχόμενο είναι ευρύτερο από το "διαφημίσεις" αλλά βλέπεις ας πούμε ότι ήδη το facebook κάνει αυτόματα hide τις ανακοινώσεις φίλων στους οποίους δεν κάνεις συχνά like. Επομένως η προσωποποίηση σταδιακά αρχίζει και αφορά όλο το περιεχόμενο του ίντερνετ.

marathon είπε:
Σωστά...αυτό το αναλαμβάνει η "Κάρτα Carrefour" ;D
Ακριβώς ;D

Αυτή η κάρτα όπως και όλοι οι loyalty μηχανισμοί είναι ουσιαστικά direct marketing.

 
ndnikolaΓιατί πιστεύεις ότι οι "περισσότεροι" έχουν πρόβλημα με όλα αυτά ή ότι τα καταλαβαίνουν με διαφορετικό τρόπο; Δεν τεκμηριώνεται από τους αριθμούς, αυτή η πεποίθηση. Οι "περισσότεροι" χρησιμοποιούν απροβλημάτιστα τέτοιες υπηρεσίες. Το ότι έχουμε το - γνωστό ελληνικό - φαινόμενο της αντίληψης ότι ο κόσμος θα ήταν καλύτερα φτιαγμένος αν τον έφτιαχνα εγώ, να εκδηλώνεται από 4-5 μέλη (ως δείγμα άλλων ελλήνων με παρόμοιες πεποιθήσεις), δεν αλλάζει δα και την τροχιά του πλανήτη. Τυπική εσωστρέφεια, είναι.
Ίσως χρήζει διευκρίνησης αυτό που έγραψα: αυτό που εννοώ είναι ότι το να μην πληρώνουμε κάτι από την τσέπη μας ('στο δίνω τζάμπα') έχει συνέπειες (το τι κόστος έχουν, αν έχουν, είναι φυσικά σχετικό και εξαρτάται από την θέση του καθενός) που μάλλον η πλειοψηφία τις περνά στο ντούκου (δηλ. δεν μπαίνει στην διαδικασία να τις σκεφτεί), με το επιχείρημα της ευκολίας. Χωρίς να θέλω να εκτροχιάσω την συζήτηση (πολλώ μάλλον δε προς αυτήν την κατεύθυνση), μπορεί κάποιος να κάνει έναν παραλληλισμό με την 'ευκολία' της διανομής και κατοχής πειρατικού υλικού (που έχει συνέπειες, αλλά οι περισσότεροι τις ξεχνούν - ή απορρίπτουν για αντίστοιχους λόγους). Φυσικά, στην τελευταία περίπτωση αυτό που θυσιάζουν δεν είναι η δική τους ιδωτικότητα/προσωπικότητα αλλά τα πονήματα άλλων. Ωστόσο τα concept μοιάζουν ώς προς το ότι οι εξελίξεις είναι τόσο γοργές στον ΙΤ τομέα, που δεν προλαβαίνει η πλειοψηφία να πολυ-σκεφτεί τις συνέπειές τους.

 
Alchemist είπε:
Αν και έχεις δίκιο ότι η Microsoft είναι far from innocent σε θέματα συλλογής προσωπικών δεδομένων, η Google είναι μάλλον πιο "επιθετική" σε αυτό τον τομέα και χρησιμοποιεί τα δεδομένα αυτά με πιο ανεξέλεγκτο τρόπο. Οπότε καλώς τρώει κράξιμο.
Δηλαδή το πρόβλημα κατά τη γνώμη σου είναι "ποσοτικό" και όχι "ποιοτικό";

@S9F: το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα και στο απόρρητο των προσωπικών μας δεδομένων είναι αναφαίρετο. Σε καμία περίπτωση δεν εξυπακούεται πως πρέπει να θεωρήσουμε απόλυτα φυσιολογική τη θυσία του κατόπιν οποιασδήποτε απαίτησης να είμαστε ονλάιν, είτε 24/7, είτε μια ώρα το εξάμηνο. Μάλιστα, υπάρχουν καταπατητές και υπέρμαχοι και στα δυο στρατόπεδα (ιδιωτικό και κρατικό), και μάχες δίνονται κάθε μέρα για αυτό.
Δεν διαφωνώ,ούτε υποστήριξα οτί πρέπει να θυσιάσουμε αυτό το δικαίωμα.Περιέγραψα μιά κατάσταση.Εξάλλου,μην ξεχνάς οτί το internet -αυτό καθ΄αυτό- εξαρχής δημιουργήθηκε για ανταλλαγή ευαίσθητων πληροφοριών μεταξύ των στρατιωτικών υπηρεσιών των ΗΠΑ και αργότερα για αντικατασκοπεία και όχι για να βρει τον άντρα των ονείρων της και χιλιάδες "φιλαράκια" εκείνη η ημικαθυστερημένη ξανθιά μέσω facebook...Η ειρωνεία είναι οτί λίγο αργότερα κάποια πονηρά μυαλά που ήταν χρόνια μπροστά,συνειδητοποίησαν οτί αυτό το νεογέννητο -τότε- μέσο θα μπορούσε να αποτελέσει ΤΟ εργαλείο για εύκολη παρακολούθηση των μαζών,μία έκφανση της οποίας είναι η συλλογή προσωπικών δεδομένων και χρησιμοποίησή των κατά το δοκούν.Φυσικά και δεν αφορίζω τα (πολλά) θετικά αυτού του μέσου,απλά έτσι για να μην ξεχνιόμαστε σχετικά με το πως και γιατί δημιουργήθηκε αυτό το μέσο "in the first place"...

 
Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που εξελίσσεται ωραιότατα. Αυτό που θα ήθελα να σημειώσω είναι πως αφ'ενός εξυπακούεται ότι όπως λένε και στην Αμερική "there's no such thing as a free lunch", με την έννοια πως δεν μας προσφέρουν ένα ωραίο δωρεάν email ή μια δωρεάν πλατφόρμα ονλάιν κοινωνικοποίησης - με όλα τα τεράστια έξοδα που συνεπάγονται - για τα ωραία μας τα μάτια. Είναι επιχειρήσεις που επιδιώκουν έσοδα.

Από την άλλη όμως ο τρόπος με τον οποίο τα αποκτούν δεν πρέπει να υπερβαίνει μερικά όρια ιδιωτικότητας (όχι μόνο για τον εξπέρ χρήστη αλλά πάνω απ'όλα για τον μέσο, που αυτοί οι δυο διαφέρουν πολύ στην ικανότητα σκέψης και εξοικείωσης), και δυστυχώς τη σήμερον ημέρα αυτό το σκεπτικό είναι και το default. Mάλιστα, ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που για νομικούς λόγους και μόνο τοποθετούν μια επιλογή opt out ("σταματήστε να καταγράφετε τα clicks μου"), αυτή επίτηδες τοποθετείται σε μια απόμακρη και σκοτεινή γωνιά κάποιων περίπλοκων options, ή δεν προσφέρoυν τη δυνατότητα αυτή με 100% διαφάνεια.

sfaku είπε:
Το διαφημιστικό της Microsoft είχε αρκετή πλάκα. Σε κάποια σημεία που έμοιαζε κάπως χαζό ή κρύο, είμαι βέβαιος ότι ήταν επίτηδες, για να δώσει μια καλτ αίσθηση.
Χαίρομαι που κάποιος το πρόσεξε... Δείτε δυο ακόμη σάτιρες του Google - αυτή τη φορά πανέξυπνες και από ένα διάσημο σατιρικό Αμερικάνικο σάιτ, το Onion - που αφήνουν πολλά έτη φωτός πίσω αυτή της Microsoft από πλευράς εξυπνάδας και εκτέλεσης:




happy0007.gif


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
H πολιτικη της Google, ειδικα πανω σε θεματα διαχειρισης προσωπικων δεδομενων εχει αποτελεσει πολλες φορες αντικειμενο κριτικης. Και οχι αδικως θα ελεγα.

Το προβλημα ειναι οτι υπαρχει αρκετος κοσμος που ΔΕΝ γνωριζει τις πολιτικες αυτες, οχι επειδη δεν ενδιαφερεται αλλα επειδη δεν ειναι εξοικοιωμενος με το χωρο του internet. Ειμαι σιγουρος οτι πολλοι ανθρωποι μεσης ηλικιας (οι νεοτεροι ειτε τεινουν να ειναι ειναι καλυτερα ενημερωμενοι ή -συνηθως- να μην ενδιαφερονται καθολου) θα ηταν εξοργισμενοι ισως με τον τροπο που η Google (και η καθε google) χρησιμοποιει τα προσωπικα δεδομενα τους, απλα δεν γνωριζουν το τι συμβαινει. Η αγνοια αυτη σαφως μπορει, σε ενα βαθμο, να τους καταλογιστει, αλλα αυτο δεν αναιρει την υπαρχουσα κατασταση.

Για τους υπολοιπους παντως, καλο ειναι να γνωριζουμε οτι δεν υπαρχει μονο η Google στο internet - υπαρχουν και αλλου πορτοκαλιες. Και αν ο χρηστης ειναι διατεθειμενος να κανει μερικες "θυσιες" και αλλαγες στον τροπο που χρησιμοποιει το internet υπαρχουν τροποι να εξασφαλισεις την ανωνυμια/προστασια των προσωπικων σου δεδομενων online.

Το συγκεκριμενο βιντεο της microsoft δε παυει να ειναι μια διαφημηση αλλα συμβαλει, αν μη τι αλλο, στο να "ανεβει" καπως το awareness σχετικα με το θεμα.

 
odis13 είπε:
Για τους υπολοιπους παντως, καλο ειναι να γνωριζουμε οτι δεν υπαρχει μονο η Google στο internet - υπαρχουν και αλλου πορτοκαλιες.
Ας τα λέμε καλά...  ;)

 
trolley είπε:
Οι "περισσότεροι" χρησιμοποιούν απροβλημάτιστα τέτοιες υπηρεσίες. Το ότι έχουμε το - γνωστό ελληνικό - φαινόμενο της αντίληψης ότι ο κόσμος θα ήταν καλύτερα φτιαγμένος αν τον έφτιαχνα εγώ, να εκδηλώνεται από 4-5 μέλη (ως δείγμα άλλων ελλήνων με παρόμοιες πεποιθήσεις), δεν αλλάζει δα και την τροχιά του πλανήτη. Τυπική εσωστρέφεια, είναι.
δεν ξέρω αν καταλαβαίνω καλά τι λες, αλλά αν παρουσιάζεις αυτή τη δυσανασχέτηση (που εκφράζω πχ εγώ στο ποστ μου) ως ελληνικό φαινόμενο εσωστρέφειας νομίζω οτι αστοχείς. Πχ :

http://www.reuters.com/article/2012/02/03/eu-google-idUSL5E8D31SC20120203/

 
Δείτε και μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία στο TED σχετικά με τα "filter bubbles" ;)

Εξηγεί πολύ ωραία μερικά πράγματα σχετικά με το πώς η πληροφορία "βρίσκει" πλέον εμάς, αντί να συμβαίνει το αντίθετο ;)

http://www.ted.com/talks/lang/el/eli_pariser_beware_online_filter_bubbles.html

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top