yameth είπε:
"I could hear the pedal squeak every time John Bonham hit the bass drum."
Αυτή την ατάκα την άκουσα παλιότερα και είναι απλά η αίσθηση κάποιου μη σχετικού με την διαδικασία ηχογράφησης αλλά και του τι πιστεύει πως ακούει τώρα με τα σούπερ γκαμάτα άνσιλαρι εκουίπμεντ για τα οποία τα 'χωσε γερά. Αν δεν άκουγε κάτι σε αυτή την συχνοτική περιοχή που ανήκει το τρίξιμο του πεταλιού, είτε κουφός είναι, είτε άκουγε με λεμονόκουπες για ηχεία.
τεράστια κουβέντα που (σε κάθε ανάλογη περίπτωση) απομυθοποιεί (εν μέρει) πλήθος ημιμαθών που πουλάνε αυθεντία και ύφος...
Πάντως Λάκη μην συγκρίνεις την ταινία 1/4", με την κασέτα.
Εκ των πραγμάτων η φαρδύτερη ταινία χωράει περισσότερη πληροφορία (μαγνητισμένη σκουριά) απο την στενότερη της κασέτας.
να συμπληρώσω (εγκυκλοπαιδικά) εδώ στον Γιάννη και την σημασία της
ταχύτητας περιστροφής ως προς την
πιστότητα καταγραφής και αναπαραγωγής ηχητικών δρώμενων σε
ταινία εκτός του πλάτους της...
άλλο "πράμα" τα
7,
15 (ή και
30)
ips* των pro reel-to-reel κι άλλο τα
3¾ ips των 8 tracks ή τα
1⅞ της απλής κασέτας, κυρίως ως προς την γραμμικότητα της απόκρισης συχνότητας και τον θόρυβο...
* ips= inches per second
Δυστυχώς οι κασσετες του "εμπορίου" η "εταιρίας", προφανώς για λόγους κόστους...δεν ήταν οι σωστές και το ευρύ κοινό, δεν είχε ποτέ την εμπειρία της σωστής ακρόασής της.
καλώς ή
κακώς Λάκη μου,
ποτέ το "
κοινό" δεν είχε ως βασικό
κριτήριο στις επιλογές του την πιστότητα αναπαραγωγής... έτσι πήγαν άπατες εμπορικά και όλες οι προσπάθειες αναβάθμισης των μέσων που είχαν ως προτεραιότητα τον
ήχο κι όχι την
εργονομία της χρήσης του... πχ
DAT ή ακόμα καλύτερα
SACD...
κάτι όμως στην τελική "
σεβαστό", όπως φυσικά και η δική σου "επιλογή" να χρησιμοποιείς (όπως πολύ εύστοχα αναφέρθηκε παραπάνω) τα μηχανήματα αναπαραγωγής με ταινία ως "
επεξεργαστές", χρησιμοποιώντας δημιουργικά ως προς το αισθητήριό σου κάποια από τα
artifacts που παράγουν...
τέλος την συζήτηση περί "
προθέσεων" των δημιουργών και το τι "
οφείλουν" να γνωρίζουν σε σχέση με την "πιστότητα" του καταγεγραμμένου έργου τους λόγω των ιδιαιτεροτήτων της διαδικασίας και των μέσων εγγραφής και ακολούθως αναπαραγωγής από το κοινό, αν κρίνω από την 30χρονη προσωπική μου εμπειρία στο χώρο της μουσικής και την "στενή" επαφή μου με πολλούς εξ αυτών (Έλληνες αλλά και αρκετούς ξένους), μόνο ως "
ανέκδοτο" (άντε ρομαντικό ευχολόγιο στην καλύτερη) μπορώ (προσωπικά πάντα και εννοείται καλοπροαίρετα) να την αντιμετωπίσω...
8)
η συντριπτική τους πλειοψηφία που ορίζει και τον κανόνα επαφίεται (δυστυχώς χωρίς
ικανή κρίση για δημιουργική παρέμβαση) στην ικανότητα, τεχνογνωσία και το φιλότιμο του παραγωγού ή τεχνικού που θα τους "τύχει" ή επέλεξαν...
ακόμα και στον κινηματογράφο (που σαφώς το "δείγμα" που έχω ως αναφορά είναι πολύ μικρότερο) δυστυχώς το συμπέρασμά μου δεν απέχει πολύ...
και να θέσω και έναν παράλληλο προβληματισμό (ελπίζω να μην βγαίνω πολύ όξω τόπικ) σε σχέση με τον "πραγματικό" κόσμο και την θέση του δημιουργού σε αυτόν...
πρόσφατα έκανα διαμόρφωση ηχητικών τοπίων σε μια θεατρική παράσταση... να τα φασικά κολπάκια, να οι ψαγμένες κινήσεις στον χώρο κλπ να τα 5.1 mix...
ok.. εννοείται είχα παραγγείλει ακόμα και τις προδιαγραφές του αναπαραγωγικού συστήματος (και είχαν συμφωνήσει)...
έλα μου όμως που στη τούρλα του Σαββάτου
κατέληξε το σύστημα να είναι
μονοφωνικό και φυσικά μεγάλο μέρος (όχι ότι δεν εξυπηρετήθηκε η παράσταση) των "εμπνευσμένων" ιδιαιτεροτήτων πήγε χαμένο...
παρότι το πλήθος των θεατών
δεν πήρε χαμπάρι και έδινε συγχαρητήρια, εγώ
θα έπρεπε να "στεναχωρηθώ" που ότι σκέφτηκα δεν "έφτασε" στο κοινό?... ή
θα έπρεπε να έχω προνοήσει για μια μονοφωνική μίξη όπου θα περιόριζε τις καλλιτεχνικές "απώλειες" ως προς το τελικό αποτέλεσμα, από την στιγμή μάλιστα που μια τέτοια περίπτωση "
προχειρότητας" στην ελληνική
πραγματικότητα μου ήταν συνήθης και οικεία ως
πρακτική?...
και γενικά (πρέπει να) υπάρχει "
πρέπει" και "
οφειλές" εκατέρωθεν στην τέχνη?... και που ξεκινάει και τελειώνει όλο αυτό... τι είναι η τέχνη?... ποιος είμαι?... τι είμαι?... κι αν είμαι γιατί είμαι?... προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός αδέλφια αλήτες καναρίνια... ;D ;D ;D