Greek Debt Song! Oικονομικό-ιστορική ανάλυση σε country & western style

epikouris

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
586
Πόντοι
618
Πολλοί έχουν αποπειραθεί να φτιάξουν ρέπλικες του Παρθενώνα αλλά μέχρι και σήμερα δεν τα έχουν καταφέρει. Μία ανεπιτυχής προσπάθεια (έκτρωμα) βρίσκεται στο Nashville !

Ένας λοιπόν πλακατζής τραγουδιστής της Country, που ακούει στο όνομα Merle Hazard (καμία σχέση με τον γνωστό outlaw Merle Haggard)  εκεί που ατένιζε τον Παρθενώνα του Nashville ! (σε ένα ύψωμα σε καταπράσινη πλαγιά , αξιοθέατο για τους τουρίστες ) εμπνεύστηκε από την ελληνική κρίση. Και έγραψε το Greek Debt Song ! Απολαύστε οικονομικό-ιστορική ανάλυση σε country & western style. Let’s hear a little bouzouki…

Και για να μην την "πέσουμε" δίκαια ή άδικα σ’ αυτόν τον Αμερικανό «Αριστοφάνη», τα σχόλιά του για την Ελλάδα και τους Έλληνες:

From Merle Hazard: To my listeners in Greece: I am a very sincere admirer of the Greek nation, and its people and glorious history. I envy the richness of your cultural tradition, and am an admirer of Plato, Aristotle, Euclid, Pythagoras and Aristophanes. My song about the Greek debt issue is directed only at financial matters. It is not directed at the people or culture of Greece.



 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το εχω δει εδω και μερες και ειναι πραγματικα εκπληκτικο και πολυ επικαιρο...(καλα ο Παρθενωνας του Nashville δεν παιζεται!!)

Βεβαια,παρολο που εχει κανει και αλλα τραγουδια στα οποια τα χωνει και στους Αμερικανους,οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ δεν εχασαν "ευκαιρια" και τι του χωνουν στο you tube δεν περιγραφεται....

Βεβαια ..humour was never a Greek's strong point...... ::)

 
Και να φανταστείς οτι η λέξη Humour έχει Ελληνική προέλευση (αυτά βέβαια δεν τα γνωρίζουν οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ) :

(wikipedia):

"Η πρώτη αναγωγή της προέλευσης του αγγλικού όρου humor γίνεται στην "περί των χυμών του σώματος" θεωρία του Ιπποκράτη. Βάσει αυτής της ιατρικής θεωρίας υφίστανται τέσσερεις κράσεις, που κάθε μία έχει σχέση με την επικράτηση ενός από τους τέσσερεις χυμούς του ανθρώπινου σώματος (χολή, φλέγμα, μέλαινα χολή, αίμα). Όταν υπάρχει αρμονική μίξη των χυμών του σώματος, ο άνθρωπος είναι υγιής και με καλή διάθεση.

 


Από την ιπποκράτειο ιατρική ο όρος χυμός, πιθανώς με τη μορφή που είχε στην ευβοϊκή διάλεκτο (χυμόρ) ή με πρώτο συνθετικό το ελληνικό χυμ- = hum- και τη λατινική κατάληξη -or, πέρασε στη λατινική γλώσσα ως (h)umor και σήμαινε εκτός από το υγρό, την υγρασία, το χυμό, και τη διάθεση.


 


Έπειτα, οι λατινογενείς γλώσσες προσέλαβαν τον όρο και συναντάται στην αρχαία γαλλική γλώσσα ως umor και humor και από εκεί στην αγγλο – νορμανδική διάλεκτο ως humour. Άλλωστε μέχρι και σήμερα στα αγγλικά του Ηνωμένου Βασιλείου κυριαρχεί η μορφή humour έναντι αυτής humor".


 
epikouris είπε:
Και να φανταστείς οτι η λέξη Humour έχει Ελληνική προέλευση (αυτά βέβαια δεν τα γνωρίζουν οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ) :

(wikipedia):

"Η πρώτη αναγωγή της προέλευσης του αγγλικού όρου humor γίνεται στην "περί των χυμών του σώματος" θεωρία του Ιπποκράτη. Βάσει αυτής της ιατρικής θεωρίας υφίστανται τέσσερεις κράσεις, που κάθε μία έχει σχέση με την επικράτηση ενός από τους τέσσερεις χυμούς του ανθρώπινου σώματος (χολή, φλέγμα, μέλαινα χολή, αίμα). Όταν υπάρχει αρμονική μίξη των χυμών του σώματος, ο άνθρωπος είναι υγιής και με καλή διάθεση.

 


Από την ιπποκράτειο ιατρική ο όρος χυμός, πιθανώς με τη μορφή που είχε στην ευβοϊκή διάλεκτο (χυμόρ) ή με πρώτο συνθετικό το ελληνικό χυμ- = hum- και τη λατινική κατάληξη -or, πέρασε στη λατινική γλώσσα ως (h)umor και σήμαινε εκτός από το υγρό, την υγρασία, το χυμό, και τη διάθεση.


 


Έπειτα, οι λατινογενείς γλώσσες προσέλαβαν τον όρο και συναντάται στην αρχαία γαλλική γλώσσα ως umor και humor και από εκεί στην αγγλο – νορμανδική διάλεκτο ως humour. Άλλωστε μέχρι και σήμερα στα αγγλικά του Ηνωμένου Βασιλείου κυριαρχεί η μορφή humour έναντι αυτής humor".

Μα... και η λέξη Nashville έχει ελληνική προέλευση. Έχει προκύψει από διαλόγους ανάμεσα σε διεφθαρμένους υπαλλήλους της Πολεοδομίας και ιδιοκτήτες real-estate που τους χρημάτιζαν, αλλά δεν κατανοούσαν επαρκώς τη διαδικασία που θα ακολουθούσε μετά το χρηματισμό. Οπότε ένας υπάλληλος της Πολεοδομίας εξήγησε ότι "Κοίτα κουμπάρε, εσύ δίνεις τα λεφτά και μετά από λίγο καιρό.. να'σ η βίλλα". Με το πέρασμα του χρόνου το τελικό "Α" έπαψε να προφέρεται και έμεινε το "να'σηβίλλ" και τελικώς νάσβιλ.

 
Να σας πω την αλήθεια, το είχα ακούσει και μου είχε φανεί άνοστο και υπερ-απλουστευμένο.

(Είναι και φάλτσος  ;D )

Το μαντολίνο είναι gibson? (GAS  :P )

 
epikouris είπε:
Και να φανταστείς οτι η λέξη Humour έχει Ελληνική προέλευση (αυτά βέβαια δεν τα γνωρίζουν οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ) :

(wikipedia):

"Η πρώτη αναγωγή της προέλευσης του αγγλικού όρου humor γίνεται στην "περί των χυμών του σώματος" θεωρία του Ιπποκράτη. Βάσει αυτής της ιατρικής θεωρίας υφίστανται τέσσερεις κράσεις, που κάθε μία έχει σχέση με την επικράτηση ενός από τους τέσσερεις χυμούς του ανθρώπινου σώματος (χολή, φλέγμα, μέλαινα χολή, αίμα). Όταν υπάρχει αρμονική μίξη των χυμών του σώματος, ο άνθρωπος είναι υγιής και με καλή διάθεση.

 


Από την ιπποκράτειο ιατρική ο όρος χυμός, πιθανώς με τη μορφή που είχε στην ευβοϊκή διάλεκτο (χυμόρ) ή με πρώτο συνθετικό το ελληνικό χυμ- = hum- και τη λατινική κατάληξη -or,
πέρασε στη λατινική γλώσσα ως (h)umor και σήμαινε εκτός από το υγρό, την υγρασία, το χυμό, και τη διάθεση.

 


Έπειτα, οι λατινογενείς γλώσσες προσέλαβαν τον όρο και συναντάται στην αρχαία γαλλική γλώσσα ως umor και humor και από εκεί στην αγγλο – νορμανδική διάλεκτο ως humour. Άλλωστε μέχρι και σήμερα στα αγγλικά του Ηνωμένου Βασιλείου κυριαρχεί η μορφή humour έναντι αυτής humor".
Σε μια αλλη εκδοχη ακουσα πως στη συγκεκριμενη προφορα του Ελ. φυλου το ς το προφεραν ρ.

Οπως στη Κρητη πχ το λ το προφερου καποιοι ρ.

Πχ Αναλ(ρ)εμασε μαλ(ρ)ακα.(σορυ για τη βρισα)

Ετσι μπρε H/tron? ;) ;D ;D ;D

 
Νομίζω έφτασε η 'ωρα να μετονομαστεί το θρέντ σε "Γάμος αλλά Ελληνικά"

 
Πάλι καλά... για μια στιγμή νόμισα ότι άρεσε όντως και το βρήκε και κανείς εύστοχο.

 
Εξαρτάται πως ορίζει κανείς το εύστοχο και το άστοχο. Το γεγονός οτι ένας άνθρωπος του Αμερικάνικου Νότου σχολιάζει τη κρίση στην Ελλάδα, τη στιγμή που οι περισσότεροι Νότιοι δεν ξέρουν που πέφτει η Νέα Υόρκη, είναι μάλλον θετικό. Θετικό είναι επίσης πως ο συγκεκριμένος άνθρωπος σπεύδει εξαρχής να ξεκαθαρίσει πως θαυμάζει τον (αρχαιο)ελληνικό πολιτισμό. Χρησιμοποιεί μάλιστα και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκη. Μπορεί να είναι φάλτσος, το εγχείρημά του αδιάφορο έως και κακόγουστο (για πολλούς) αλλά υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά μεταξύ εκείνου και της πλειοψηφίας των κατοίκων του Αμερικάνικου Νότου. Κάτι γνωρίζει. Κάτι έχει να πει.

Αν πάλι θεωρείται΄άστοχο η γλωσσολογική προέλευση της λέξης "humour", γι' αυτό έχουν αποφανθεί οι απανταχού επιστήμονες γλωσσολόγοι (μέσα σ' αυτούς δεν είναι ο Πορτοκάλος του "ΓΑΜΟΣ ΑΛΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ") οι οποίοι έχουν μιλήσει για την μητέρα όλων των γλωσσών. Άσχετα αν εμείς οι νεοέλληνες είμαστε "ο περίγελος και οι παλιάτσοι των αρχαίων" όπως έλεγε και ο Κωστής Παλαμάς.

Αναρωτιέμαι όμως αν είναι όντως εύστοχο να γελοιοποιεί κάποιος τη γλωσσολογική προέλευση της λέξης "Αιγάλεω" και να φαιδροποιεί τον Κλεισθένη (που προφανώς δεν γνωρίζει) τον θεμελιωτή της δημοκρατίας (με όποια κουσούρια και αν έχει) ανοίγοντας μάλιστα και ειδικό thread γι' αυτό ("γίδια, μπλουζ και μεταλ"-αν δεν απατώμαι). Και δεν είναι θέμα προγονολατρείας αλλά ιστορικής μνήμης και στοιχειώδους γνώσης ιστορίας.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αγαπητέ epikouris

Η "προγονολατρεία" (υπάρχουν και άλλες λέξεις για το συγκεκριμένο σύνδρομο) σας εμποδίζει να γνωρίζετε ότι ΟΛΟΙ ασχολούνται με την "ελληνική κρίση", αλλά όχι από τον καλλιτεχνικό χώρο. Καθηγητές οικονομικών επιστημών σε πανεπιστήμια, ειδικά στις Η.Π.Α., έχουν ξεπατωθεί να δημοσιεύουν μελέτες και εκτιμήσεις - μία ματιά στο Google θα σας πείσει.

Η απλή αλήθεια - την οποία δυσκολεύεστε να παραδεχθείτε - είναι ότι οι έλληνες απασχόλησαν όλη την οικουμένη, όχι ως απόγονοι των αρχαίων ελλήνων, αλλά ως μαλάκες.

Όπως μου αρέσει να λέω σε τέτοιες περιπτώσεις "Καφέ έχει στο ντουλάπι".

Φιλικά

 
Αγαπητε Trolley,

Αν και ο Epikouris δεν εχει αναγκη απο δικηγορο,το να τον κατηγορειτε για προγονολατρεια ειναι σαν να κατηγορειτε εμενα για Humbuckeroλατρεια.....& ασβεστο μισος για τις Telecaster ;D   ;D

Πρεπει ομως να παραδεχτω οτι αυτο

Η απλή αλήθεια - την οποία δυσκολεύεστε να παραδεχθείτε - είναι ότι οι έλληνες απασχόλησαν όλη την οικουμένη, όχι ως απόγονοι των αρχαίων ελλήνων, αλλά ως μαλάκες.
θα επρεπε να διδασκεται στα σχολεια ,μπας και γινουμε ανθρωποι....

 
Φίλε Trolley,

Μάλλον δεν κατάλαβες. Σαφώς και υπάρχει πληθώρα σχολιασμών. Εγώ όμως μίλησα για τον συγκεκριμένο τραγουδοποιό με καταγωγή από τον ΑΜερικάνικο Νότο. Σχολιάσα την ύπαρξη ενός ανθρώπου που σχολιάζει και γνωρίζει κάτι σε σχέση με τους συμπολίτες του που δεν γνωρίζουν που πέφτει η Βοστώνη και η Νέα Υόρκη. Θα με ενδιέφερε επίσης να μου πεις από που εξάγεις το συμπέρασμα πως είμαι προγονολάτρης. Δεν είμαι, ειλικρινά δεν είμαι. Θα με έβρισκε απολύτως σύμφωνο το σχόλιό σου αν μπροστά από το "Έλληνες" έβαζες το πρόθεμα "Νεο". Σαφώς και κανείς μπορεί να ασκήσει κριτική στα τεκτενόμενα και τους θεσμούς της αρχαιότητας. Οφείλουμε όμως να πούμε πως η δομή των πόλεων-κρατών ήταν τέτοια που η ζωή των "λαμογιών" ήταν σαφώς δυσκολότερη από οτι είναι σήμερα. Η πόλις κράτος ήταν κάτι το ιερό και ο πολίτης-οπλίτης είχε πραγματικό ρόλο να διαδραμματίσει. Μην ξεχνάς τον εξοστρακισμό του ίδιου του Θεμιστοκλή που αν και νικητής της ναυμαχίας της Σαλαμίνας και ένδοξος στρατηγός, κατέληξε στην αυλή του Αρταξέρξη όταν έβαλε χέρι στο δημόσιο ταμείο. Ανάλογο τέλος είχε και ο δημαγωγός Κλέων και πολλοί άλλοι. Επειδή όμως η συγκεκριμένη σελίδα μάλλον δεν προσφέρεται για τέτοιου είδους συζητήσεις, μπορούμε να τα πούμε με e-mail

όποτε και αν το επιθυμείς. Το e-mail μου δεν είναι κρυμμένο. Θα χαρώ πολύ να μου γράψεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
epikouris είπε:
Θα με ενδιέφερε επίσης να μου πεις από που εξάγεις το συμπέρασμα πως είμαι προγονολάτρης. Δεν είμαι, ειλικρινά δεν είμαι.
Βασικά, από το σχόλιο σου περί εκτρωματικών Παρθενώνων. Το μνημείο στην Ακρόπολη των Αθηνών είναι τόσο κατεστραμένο που είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να φτιάξει κανείς χειρότερη απομίμησή του, ενώ για την αρχική μορφή του δεν ξέρουμε αρκετά.

Ποιος άλλος, παρά ένας θαυμαστής του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού θα έκανε αυτό το σχόλιο; Και ποιος άλλος παρά ένας προγονολάτρης (ή πανεπιστημιακός λόγιος) θα εκδήλωνε στις μέρες μας θαυμασμό για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό;

Ακριβολογώ ή υπερβάλλω;

 
Νομίζω πως συγκρίνεις ανόμια πράγματα. Οι κατασκευαστές των εκτρωματικών παρθενώνων δεν επιχείρησαν να κατασκευάσουν παρθενώνες βάση της σημερινής κατάστασης του δικού μας για του οποίου την πρωτυτέρα κατάσταση και κλέος υπάρχει πλήθος περιγραφών (για την αρχική του μορφή) από αρχαίες αλλά και σύγχρονες πηγές. Απλά, δεν τους βγήκε γιατί η γεωμετρία του Παρθενώνα είναι κάτι που σηκώνει πολύ συζήτηση.

Συνεπώς, αυτό που λες είναι άτοπο. Οι κατασκευαστές των λοιπών "παρθενώνων" βάση των αρχαίων πηγών επιχείρησαν να κατασκευάσουν τους δικούς τους και όχι φωτογραφίζοντας τα σημερινά ερήπεια.  Εκτός αν έχεις και πρόβλημα με τον Παρθενώνα γενικά σαν οικοδόμημα. Θα συμφωνήσω μαζί σου, οτι είμαστε λαός χωρίς μνήμη που γράφει στα παπούτσια του οτιδήποτε άξιο γεννήθηκε δώ χωρίς κανένα απολύτως ενδιαφέρον να το συντηρήσει πόσο μάλλον να το προβάλλει. Τώρα αν για σένα η αρχαία κληρονομιά είναι ντροπή και όνειδος, ναι, τότε διαφωνούμε. Θα σου πρότεινα όμως, να την μελετήσεις πριν την καταδικάσεις. O "Επιτάφιος" του Περικλή που παραδόθηκε σε μας από τον Θουκιδίδη, θα σε βοηθούσε στο να κατανοήσεις και τι συμβολίζει ο Παρθενώνας. Καλύτερα όμως να μη συνεχιστεί εδώ η κουβέντα μας γιατί δεν νομίζω πως η συγκεκριμένη σελίδα (που σέβομαι και τιμώ) προσφέρεται για τέτοιου είδους συζητήσεις. Σηκώνω το γάντι με οποιονδήποτε το επιθυμεί (καλοπροέραιτα πάντοτε και με απόλυτο σεβασμό σε πρόσωπα και αντιλήψεις) είτε μέσω e-mail είτε σε κάποιο άλλο πιο σχετικό forum.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
epikouris είπε:
....

Απλά, δεν τους βγήκε γιατί η γεωμετρία του Παρθενώνα είναι κάτι που σηκώνει πολύ συζήτηση.

....
Υπαινίσσεσαι ότι οι αρχιτέκτονες του Παρθενώνα ήξεραν μαθηματικά που "η δύση" σήμερα δεν γνωρίζει?  ::)

 
epikouris είπε:
Καλύτερα όμως να μη συνεχιστεί εδώ η κουβέντα μας γιατί δεν νομίζω πως η συγκεκριμένη σελίδα (που σέβομαι και τιμώ) προσφέρεται για τέτοιου είδους συζητήσεις. Σηκώνω το γάντι με οποιονδήποτε το επιθυμεί (καλοπροέραιτα πάντοτε και με απόλυτο σεβασμό σε πρόσωπα και αντιλήψεις) είτε μέσω e-mail είτε σε κάποιο άλλο πιο σχετικό forum.
Μα... δεν πέταξα κανένα γάντι... ντομάτα πέταξα σε κάθε σύγχρονη αντίληψη προγονολατρείας, την οποία έχω απορρίψει πριν πολλά χρόνια, όταν αντιλήφθηκα ότι χρησιμοποιείται από πλείστους γελοίους ως το ύστατο καταφύγιο του - κατά τα άλλα θλιβερού έλληνα - ώστε να αισθάνεται και αυτός σαν κάτι το σημαντικό.

Λες ότι σέβεσαι το χώρο, αλλά τη συζήτηση περί παρθενώνων εσύ την άνοιξες: δεν ήσουν υποχρεωμένος να μιλήσεις για παρθενώνες ή οτιδήποτε σχετικό. Όπως και λοιποί προγονολάτρες / αρχαιολάτρες κλπ, έτσι και εσύ ψάχνεις γενικώς για συζητητές με σκοπό να τους παρασύρεις σε άλλα φόρουμ και να τους πρήξεις με όλες αυτές τις ιδέες.

Αν έχεις να πεις κάτι για την αρχαία ελληνική μουσική, π.χ. τρόπους κουρδίσματος των οργάνων, ρυθμική αγωγή κλπ, ευχαρίστως να συζητήσουμε σε ΑΥΤΟ το φόρουμ. Όλα τα υπόλοιπα δεν μας αφορούν.

Υ.Γ. SF, ποτέ δεν κάνω λάθος, man.

:)

 
trolley είπε:
είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να φτιάξει κανείς χειρότερη απομίμησή του, ενώ για την αρχική μορφή του δεν ξέρουμε αρκετά.
Κανείς σοβαρός αρχιτέκτονας στον κόσμο δεν ασχολείται με την "απομίμηση ερειπίων".

Ο Παρθενώνας συγκεντρώνει το ενδιαφέρον/θαυμασμό/έμπνευση των ανθρώπων για ιστορικούς λόγους αρχιτεκτονικής και, κυρίως, για τον συμβολισμό που προσφέρει. Είναι κρίμα να μην είναι αυτά αυτονόητα για ανθρώπους που μεγάλωσαν στο πλαίσιο του δυτικού πολιτισμού.

Και ποιος άλλος παρά ένας προγονολάτρης (ή πανεπιστημιακός λόγιος) θα εκδήλωνε στις μέρες μας θαυμασμό για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό;
Νομίζω πως έχει κάθε λόγο κανείς να εκφράσει θαυμασμό για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Ιδιαίτερα σήμερα. Οι βασικές πτυχές του "σώματος" αυτού του πολιτισμού υπάρχουν εν σπέρματι σε όλες τις μεγάλες ανθρώπινες κατακτήσεις. Από την Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό μέχρι την δεκαετία του 1960.

 
Για την ερώτηση του Harilatron: Οχι δεν είμαι μαθηματικός για να κάνω συγκρίσεις μεταξύ του τότε και του χτες. Σίγουρα όμως ήξεραν καλά μαθηματικά.

Για τον Trolley: Ειλικρινά λυπάμαι. Για τον Παρθενώνα του Nashville μίλησα, που εμφανίζεται στο video clip. Όχι δεν θέλω να σε παρασύρω. Είσαι ελέυθερος να πιστεύεις ότι θέλεις. Θα σε παρακαλέσω όμως για πρώτη και τελευταία φορά να είσαι πιο κόσμιος και να σέβεσαι τον συνομιλητή σου. Αν είσαι ανθέλληνας, είναι δικαίωμά σου. Δεν σημαίνει όμως πως έχεις και το δικαίωμα να σπηλώνεις την κληρονομιά του κάθε ανθρώπου ή λαού.

Παρακαλώ θερμά τον administrator να πάρει θέση για τα υβριστικά σχόλια του Trolley.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top