γνωμες σχετικα με το ωδειο και θεωρια μουσικης.

sils

Νέο μέλος
Μηνύματα
302
Πόντοι
16
Καταρχας πρεπει να σας πω οτι ειμαι 31 χρονων και εδω και 8 μηνες πηγαινω σε ωδειο για ηλεκτρικη κιθαρα.

Τωρα που ανοιξε παλι το ωδειο μου ειπαν οτι πρεπει να κανω θεωρια (αρμονια , σολφεζ......)

τους ρωτησα εαν οντως χρειαζεται και μου ειπαν οτι ειναι πολυ βασικο αν θελω να προχωρησω.

Ειναι οντως ετσι και αν ναι τι ειναι αυτα?

Επισης εχω παρατηρησει οτι πολυ εδω μεσα ειναι κατα του ωδειου γιατι αυτο?Πως μπορεις να μαθεις αν δεν σου δειξει καποιος?

 
My friend, you are opening a can of worms... ;D ;D

sils είπε:
Επισης εχω παρατηρησει οτι πολυ εδω μεσα ειναι κατα του ωδειου γιατι αυτο?Πως μπορεις να μαθεις αν δεν σου δειξει καποιος?
Για να το γράφεις αυτό, μάλλον έχεις δει ήδη τα σχετικά θέματα στο Noiz. Απ' ότι είδες, σε κανένα από αυτά τα θέματα δε βγήκε άκρη. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα βγει τώρα;  ???

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με αυτό το θέμα (ωδεία & αυτοδίδακτοι) έχουν περάσει μοναχικές βραδιές μπρος στην οθόνη με πασατέμπο.

Πάρε ένα λινκ (από τα πολλά που υπάρχουν) για να καταλάβεις τι φυτίλια ανάβεις...  ;D

sils είπε:
μου ειπαν οτι ειναι πολυ βασικο αν θελω να προχωρησω.
Για να πας πού;

Πως μπορεις να μαθεις αν δεν σου δειξει καποιος?
Ακούγοντας.

 
Κατά του ωδείου δεν νομίζω,φυσικά και χρειάζεται κάποιος να μας δείξει.

Οι καθηγητές που διδάσκουν σ αυτά είναι το πρόβλημα συνήθως.Οι οποίοι,να στο θέσω

λίγο διαφορετικά,πολλές φορές περνούν στους μαθητές τους εγωισμούς και ανεκπλήρωτα

δικά τους κομπλεξ ή ξέρω γω τι άλλο.

Το πιο σωστό για μένα είναι να βρείς σωστό βοηθό/δάσκαλο/ )γιατί όχι και φίλο( ,στον οποίο

θα εξηγήσεις εξ'αρχής που θέλεις να κινηθείς με τη μουσική.Άσχετα αν αυτός είναι σε ωδείο ή όχι.

peace & funk

 
Το να κάνεις και θεωρία μουσικής μόνο καλό θα σου κάνει.

Γιατί με αυτά τα χρήματα δεν βρίσκεις ένα δάσκαλο να σου κάνει ιδιαίτερα (και κιθάρα και θεωρία)?

και καλλίτερα θα μάθεις (κάτω από πολύ καλλίτερες συνθήκες) και πιό φτηνά θα σου βγεί και τις μετακινήσεις θα γλυτώσεις.Αν κοιτάξεις στις αγγελίες θα βρείς πολλούς.

 
Τι μουσικη παιζεις; Αυτη ειναι η ερωτηση κλειδι για μενα  :)

 
  Απλα εχε υποψιν οτι αν προτιμησεις ωδειο , πηγαινε σε ωδειο οπου σου μαθαινουν μοντερνα μουσικη / συγχρονη αρμονια κλπ και οχι σε κλασσικο ωδειο.

Τα μαθηματα κλασσικης θεωριας / αρμονιας θα σου ειναι χρησιμα μονο αν θες να ασχοληθεις μετην κλασσικη μουσικη.

 
Μερικές απόψεις:

1. ΝΑΙ μπορείς να μάθεις μόνος σου! Φυσικά και μπορείς. Βιβλία, internet, tutorials, κλπ, όλα θα σε βοηθήσουν.

2. ΟΧΙ δεν είναι αρκετό. Αν θες να παίξεις για "τον εαυτό" σου, ή για την κοπέλα/γυναίκα σου, τότε εντάξει, σταματάς εκεί που νομίζεις ότι φτάνει. Αν, απο την άλλη σε ενδιαφέρει τι λένε οι άλλοι (δηλ, γράφεις για να εξώτερικεύσεις τον εαυτό σου, τότε θα πρέπει, τουλάχιστον, να συνενοείσαι! Να μπορείς να πεις στον άλλο τι έκανες. Να εξηγήσεις. Ή να μπορέσεις να συγκριθείς με αυτά που υπάρχουν τριγύρω.

Ρίξε μια ματιά εδώ στο νοιζ! Καλά παιδία είμαστε όλοι μας. Αν νομίζεις ότι γράφεις σαν τους υπόλοιπους, δώσε μας να ακούσουμε. Γουστάρουμε, σου το ορκίζομαι!

Αν όχι, δες αν σε νοιάζει. Αν όχι, άστο το ωδείο. αν σε νοιάζει, τότε, βρες ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ καθηγητή.

3. Είναι αλήθεια, ότι τα ωδεία θα σε πάνε προς μια μεριά. Υπάρχουν, ευτυχώς, πολλοί άνθρωποι που είναι ανοιχτόμυαλοι και δε θα σε εγκλωβίσουν, αλλά, αν μπείς σε σχολείο αρμονίας, θα σε πάνε με το σχολείο! Δεν έχει άλλιώς (90% τέλος πάντων).

4. Τώρα για να είμαι ξεκάθαρος: Τελειώνω το διδακτορικό μου στη σύνθεση. Φυσικά και θεωρώ ότι για να φτάσεις "κάπου" θέλεις σπουδές. Αλλά δεν είναι ο καθένας το ίδιο, δεν θέλει το ίδιο, δεν κάνει για το ίδιο. Και μην αρχίσω με τα αδιέξοδα που ΗΔΗ αντιμετωπίζω εδώ στο Ελλάντα! Άστα να πάνε!

Τελικά:

Όταν βρείς τι θες να κάνεις, αν δεις τι σε ενδιαφέρει και σε τι % θέλεις να εμβαθύνεις.

__________________

H αρμονία, όπως διδάσκεται στα ωδεία, έχει να κάνει με την "κλασσική" αρμονία, όπως γράφανε των 18ο αιώνα. Δε σου χρειάζεται ΑΜΕΣΑ. Όχι ότι δεν θα σε νοηθήσει. Όλα βοηθάνε!

Θεωρεία, είναι μάλλον απαραίτητη. Αλλα βέβαια η θεωρεία είναι "απλή". Μπορεί να την μάθει κάνεις στο Ιντερνετ, και με βιβλία κλπ.

Αν με ρωτήσεις ΤΙ χρησιμοποιώ ΣΑΝ ΕΡΓΑΛΕΙΑ, θα σου πω ΤΙΠΟΤΑ! Αν με ρωτήσεις ΤΙ με έχει αγγίξει και με έχει κάνει αυτόν που είμαι, θα σου πω ακριβώς αυτά τα μαθήματα: αρμονία, Μάστερ, κλπ...

Και φυσική να πας να μάθεις, κάτι θα σου κάνει στη μουσική, αλήθεια. Θα αλλάξει λίγο το τρόπο που σκέφτεσαι, άρα τον τρόπο που παίζεις, κλπ.

_________________

Συμβουλή:

Βρές στο google για μουσική θεωρεία "music theory" και διάβασε. Μετά δες πως νιώθεις. Εμείς εδώ είμαστε. Φίλοι, κοντά, άνγωστοι, κλπ. ΤΕΛΕΙΑ λοιπόν. Δες τι νομίζουμε εμείς. Με παραδείγματα... ;)

Ελπίζω να βοήθησα κάπως...

 
Η γνώμη μου είναι ότι αν είναι να πάρεις μαθήματε κιθάρας προσπάθησε να βρεις τιν κατάλληλο δάσκαλο. Μην εγκλωβιστείς στον πρώτο που θα σου κάτσει.

Αυτό βέβαια απαιτεί να δοκιμάσεις αρκετούς δασκάλους μέχρι να βρεις αυτόν που σου ταιριάζει απο πλευράς μεταδοτικότητας που είναι το σημαντικότερο για μένα

Οϋτε βέβαια να ψαρώσεις μόνο με κάποιον που παίζει δεξιοτεχνικά. Πρέπει να μπορεί να σου μεταδώσει την όποια γνώση του. Μακάρι βέβιαα να τα βρεις και τα δύο, αλλά αν είναι να διαλέξεις τότε διάλεξε το πρώτο.

Bulbus156 είπε:
  Απλα εχε υποψιν οτι αν προτιμησεις ωδειο , πηγαινε σε ωδειο οπου σου μαθαινουν μοντερνα μουσικη / συγχρονη αρμονια κλπ και οχι σε κλασσικο ωδειο.

Τα μαθηματα κλασσικης θεωριας / αρμονιας θα σου ειναι χρησιμα μονο αν θες να ασχοληθεις μετην κλασσικη μουσικη.
Στο πρώτο συμφωνώ.

Όσο για το δεύτερο όμως έχω να πω ότι ακόμα κι αν δεν ασχοληθεί με την κλασική μουσική τα θεωριτικά της είνα πολυ χρήσιμα τουλάχιστον μέχρι και το υποχρεωτικό της αρμονίας. Δεν θα έλεγα όμως απαραίτητα αλλά όπως και να έχει η γνώση είναι δύναμη

 
τους ρωτησα εαν οντως χρειαζεται και μου ειπαν οτι ειναι πολυ βασικο αν θελω να προχωρησω.Ειναι οντως ετσι και αν ναι τι ειναι αυτα?
Η απαντηση ειναι μια: εξαρταται :)

1.απο το ΤΙ μουσικη θες να παιξεις (εγω ας πουμε ασχολουμε με τη συνθεση και το... παιξιμο "ΠΟΠ" μουσικης με την ευρυτερη εννοια οποτε ουτε ΜΙΑ απο τις γνωσεις των "σπουδων" μου (εχω κλασσικη παιδεια και αρκετες γνωσεις αρμονιας και θεωριας ) δεν μου εχει ποτε φανει χρησιμη (εκτος ισως απο τις ελαχιστες φορες που εχω χρειαστει να γραψω παρτες για πνευστους και ...βιολιτζιδες του ωδειου μια και τους ειναι πολυ πιο ευκολα αν τους τα δινεις γραμμενα και γλυτωνεις πολυτιμο χρονο στο στουντιο)

αν θες ομως να παιξεις τζαζ ή κλασσικη μουσικη ΝΑΙ θα χρειαστεις καποιες (η και πολλες) θεωρητικες γνωσεις μουσικης.

επισης αν θες να γινεις session κιθαριστας στο Nashville..(αλλα και εδω) ;D θα πρεπει να ξερεις να διαβαζεις πολυ καλα & να κανεις πολυ γρηγορα τρανσπορτα κατι στο οποιο η θεωρια θα σε βοηθησει πολυ.

ΚΑΠΟΙΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ γνωσεις (ακκορντα,κλιμακες κτλ) βεβαια πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να γνωριζεις (αυτα ομως τα μαθαινουν ολοι οι αυτοδιδακτοι μουσικοι ετσι κι αλλοιως εμπειρικα)

2.απο το ΤΑΛΕΝΤΟ σου,καποιοι κιθαριστες μπορουν να "προχωρησουν" χωρις καμμια καθοδηγηση,καποιοι οχι,καποιο θελουν να προχωρησουν ,καποιοι αρκουνται σε αυτα που εχουν μαθει...ΕΣΥ αποφασιζεις ..

γενικα ΚΑΜΜΙΑ γνωση δεν ειναι κακη φτανει να την αποκτας με τον σωστο τροπο και βεβαια να μη σε καθιστα εναν ΑΚΟΜΑ "κολλημενο λογιο" ;)  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ευχαριστω παρα πολυ για τις συμβουλες σας .

καταρχας ακουω rock - metal

μεχρι σημερα μετα απο 8-9 μηνες στο ωδειο και κανα 2ωρο παιξιμο την ημερα εχω καταφερει μονο να μαθω καποιες μπαλαντες

και καποια κομματια των r.e.m. και φυσικα την μια και μοναδικη κλιμακα που ξερω minore pentatonikh.(τρελενομαι να παιζω πεντατονικες)

θα ηθελα να μαθω να παιζω ολες τις κλιμακες (freestyle)κατεωασα απειρα βιβλια ειδα παρα πολυ youtube αλλα τζιφος περισσοτερο μπερδευτικα.

επισης θελω να επισημανω τα εξεις.....

1 μου αρεσει παρα πολυ η κιθαρα

2.απογοητευομαι οταν βλεπω στο youtube τι επιπεδο εχουν μερικη (μπραβο τους)

3. ζω στην επαρχια(Χιο) και δεν εχω την πολυτελεια να μπορω να βρω αλλους καθηγητες αν και ο δικος μου μου φαινεται καλος (50+ ροκας).

ξερεται κανα καλο βιβλιο ελληνικο για κλιμακες?

 
sils είπε:
επισης θελω να επισημανω τα εξεις.....

1 μου αρεσει παρα πολυ η κιθαρα

2.απογοητευομαι οταν βλεπω στο youtube τι επιπεδο εχουν μερικη (μπραβο τους)

3. ζω στην επαρχια(Χιο) και δεν εχω την πολυτελεια να μπορω να βρω αλλους καθηγητες αν και ο δικος μου μου φαινεται καλος (50+ ροκας).

ξερεται κανα καλο βιβλιο ελληνικο για κλιμακες?
1.καλό είναι αυτό

2.πάντα θα υπάρχουν "καλύτεροι"

3.αν είναι μεταδοτικός και σου αρέσει το μάθημα μια χαρά

"Ηλεκτρική κιθάρα" Μπαλταζάνης-όχι τέλειο,αλλά αρκετά καλό  ;)

 
να προσθεσω το παρακατω?

συμφωνα με το προγραμμα του υπουργειου (ωχ!) - διορθωστε με αν κανω λαθος - η υποχρεωτικη θεωρια αποτελειται απο σολφεζ και αρμονια. Συνηθως τα ωδεια, για τα μικρα παιδια , οριζουν 6 ταξεις - δλδ χρονιες - στις οποιες κανεις 6 χρονια σολφεζ (ξεκινωντας απο πολυ πολυ απλα μεχρι κατι παλουκια διφωνα σε περιεργα κλειδια) και αλλα 6 χρονια θεωριας . Αυτα τα 6 χρονια θεωριας χωριζονται σε 3 θεωριας + 3 αρμονιας

Και θελω να καταληξω στο εξης

Τα 3 πρωτα χρονια θεωριας ειναι χρησιμα, μιλανε για συγχορδιες και κλιμακες.Αυτα τα 3 χρονια μπορουν να γινουν ουσιαστικά σε μια χρονιά. Στο ωδειο της γειτονιας μου ειχαν τμημα ενηλικων και τα ξεπεταγες σε ενα χρονο. Μαζι ξεπεταγες και τα 3 πρωτα χρονια σολφεζ που τα συνοδευουν. Νομιζω οτι ηταν πολυ σωστο και αποτελεσματικο. Καποιος μαλιστα με εμπειρια στο οργανο, το εκανε με μεγαλυτερη ανεση.

Τα 3 χρονια αρμονιας που ακολουθουν παρα-ειναι του κλασσικου, και εν τελει δεν νομιζω οτι χρησιμοποιουνται τελικα σε αλλες μουσικες παρα ελαχιστα (αρμονικος κυκλος? αρμονικες αλυσιδες? πτώσεις?). Απλα παιρνεις μια ιδεα για καποια πραγματα. Εκτος αν σε ενδιαφερει η κλασσικη μουσικη ισως.

Παντως, η θεωρια, αυτη που σου λεν οτι ειναι απαραιτητη, μπορει να αναπληρωθει ευκολα με λιγο διαβασμα, τριβη στο οργανο και τη βοηθεια του δασκαλου σου. Επισης μπορει να καλυφθει με αλλους τροπους (πχ ιδιαιτερο θεωριας). Παντως , συνηθως η θεωρια δεν χρεωνεται εξτρα και συνυπολογιζεται στα διδακτρα (ή ετσι ήταν παλια)

Αυτος ισως ειναι και ενας λογος που υπαρχει γκρινια σχετικα με τα ωδεια. Υπαρχουν φορες που σου παρουσιαζουν ως μονοδρομο μια επιλογη, ενω δεν ειναι. Και αυτο γινεται για καθαρα πρακτικους λογους.

 
sils είπε:
καταρχας ακουω rock - metal

μεχρι σημερα μετα απο 8-9 μηνες στο ωδειο και κανα 2ωρο παιξιμο την ημερα εχω καταφερει μονο να μαθω καποιες μπαλαντες

και καποια κομματια των r.e.m. και φυσικα την μια και μοναδικη κλιμακα που ξερω minore pentatonikh.(τρελενομαι να παιζω πεντατονικες)

θα ηθελα να μαθω να παιζω ολες τις κλιμακες (freestyle)κατεωασα απειρα βιβλια ειδα παρα πολυ youtube αλλα τζιφος περισσοτερο μπερδευτικα.
Φίλε μη μπλέξεις με οργανωμένα μαθήματα θεωρίας. Βρες κάποιον από το ωδείο να σου κάνει ένα ιδιαίτερο (μια δυο ωρούλες την εβδομάδα), μάθε να διαβάζεις παρτιτούρα, μελώδίες κι αρμονίες και είσαι οκ... σε 5-6 μηνάκια το πολύ θα είσαι άρχοντας, πίστεψέ με το να μπλέξεις με τάξη θεωρίας σε ωδείο είναι ότι χειρότερο...

 
Οτι μαθαινεις καλο ειναι.

Φροντισε να μαθεις ομως πρωτα αυτα που χρειαζεσαι πραγματικα. ;)

 
Εξαρταται και απο το τι 8ελει κανεις,ποσο 8ελει να εμβα8υνει στην δομη και 8εωρια της μουσικης..Εγω εχω πτυχιο αρμονιας και βλεπω πως πολλεσ φορες αντιλαμβανομαι διαφορετικα τα πραγματα απο συμπαικτες μου που ξερουν μονο βασικα πραγματα..Τωρα με καποια επιλεκτικα μα8ηματα 8α κανεις την δουλεια σου,και μετα 8α δεις πποσο 8εσ να εμβα8νεις ακομα και μονος σου!

 
arkoudakias είπε:
Εγω εχω πτυχιο αρμονιας και βλεπω πως πολλεσ φορες αντιλαμβανομαι διαφορετικα τα πραγματα απο συμπαικτες μου που ξερουν μονο βασικα πραγματα..
+1000...μεγάλη αλήθεια

Απλώς να επισημάνω για άλλη μία φορά τη μέγιστη σημασία του να αναπτύξεις τον σημαντικότερο τομέα στη μουσική για μένα που δεν είναι άλλος από το αυτί.

Βάσισε το λιγότερο το 50% της μελέτης σου στο transcription δηλ στο να βγάζεις κομμάτια με το αυτι. Μην βασίζεσαι στο ότι μπορείς να τα βρεις στι internet γιατί έτσι θα καλομάθεις και από αυτί μηδέν. Το transcription είναι μακράν το μεγαλύτερο σχολείο και Ο δάσκαλος  Να μπορείς να αναγνωρίζεις κλίμακες και συγχορδίες με το αυτί χωρίς τη βοήθεια του οργάνου.

Κατά ένο τρόπο βοηθάει πολύ το σολφέζ σ'αυτό. Όμως στα περισσότερα -κυρίως κλασικά- ωδεία γίνεται με τρόπο τόσο μα τόσο λάθος που έχει καταντήσει γελοίο. Και βέβαια στις εξετάσεις θα πάρεις ένα ωραιότατο 10 (για να πας και την επόμενη χρονιά φυσικά - μη χάσουμε το μαθητή!!!) και εσυ θα σκεφτεσαι τι καλός που είσαι...αφου βέβαια πήρες...10

 
εγω εκανα πολλα χρονια ωδειο... η θεωρια της μουσικης και τα υπολοιπα μαθηματα ιδιαιτερα η αρμονια θα σου μαθει πραγματα και τροπους να φτιαξεις μουσικη που θα σου βελτιωνουν ολο και περισσοτερο τον τροπο που ακους και δημιουργεις μουσικη...

διοτι καλο το ταλεντο αλλα αν δεν μαθεις και την τεχνικη δεν θα μπορεσεις ποτε να φτασεις το 100% των δυνατοτητων σου...

 
ρε παιδια τελικα το ωδειο ζηταει πολλα 35 τον μηνα για την θεωρια και 85 για την κιθαρα.ΣΥΝΟΛΟ 120

τελικα μαλλον θα κανω μονο κιθαρα ή σκεφτομαι να του πω να κανω 2 μαθηματα αντι για 4 στην κιθαρα τον μηνα και την θεωρια

και να πληρωνω τον μηνα 85 ευρο.

εσεις τι λετε τι ειναι καλητερο απο τα δυο πιο θα με προχωρησει πιο γρηγορα?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top