alderbody είπε:
Οι παράγοντες που αναφέρεις επηρεάζουν τη χωρητικότητα.
Το υλικό που είναι φτιαγμένο το διηλεκτρικό (αλλά και οι οπλισμοί) επηρεάζει την ηχητική συμπεριφορά. Τώρα τι ακριβώς συμβαίνει, είναι λίγο Hocus pocus, αλλά και πάλι το γούγλ είναι φίλος μας...
Μιλώντας από την πλευρά του hifi, το μελάνι που χει χυθεί και τα πληκτρολόγια που χουν χτυπηθεί, για να μην πούμε για τους διαπληκτισμούς που χουν γίνει, σχετικά με την σημασία του διηλεκτρικού στην διάβρωση του ηχητικού σήματος, κοντεύουν (αλλά ακόμα απέχουν) να φτάσουν τα επίπεδα αναζητήσεων όπως αν παίζουν ρόλο τα ακριβά καλώδια στο hifi ή τα ξύλα στην ηλεκτρική κιθάρα.....
Σαφέστατα και πρωτίστως το ζητούμενο είναι η σωστή λειτουργική σχεδίαση του κυκλώματος και η επεξεργασία του σήματος (ρεύματος) μέσα σε αυτήν. Τα σοβαρά (καλοκατασκευασμένα) υλικά παίζουν το ρόλο τους και έχουν αισθητή διαφορά από την τσιπιά που θα σκάσει στη πρώτη δυσκολία γεμίζοντας "ζουμιά" τη πλακέτα. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι στα Φεντερομπασοκίθαρα τα "χαπάκια" που χουν για πυκνωτές και τα οι θλιβερές καρβουνοαντιστάσεις (JB62), θεωρούνται μέρος του ήχου τους. Αλλά μιλάμε για μηχανισμούς εξασθένησης εγγενώς ασθενών σημάτων σε ελάχιστες αποστάσεις.
Αλλά και η διαφορά (time smearing, skin effect, διάβρωση σήματος στην επαφή με τον αγωγό) του διηλεκτρικού του "ευλογημένου" τεφλόν (η βιομηχανία "τυχαία" αγνοεί ότι το απλό βαμβάκι είναι καλύτερο) με το "καταραμένο" PVC, αν υπάρχει, θεωρητικά βρίσκεται σε φάσμα εκτός ακουστικού κύκλου. Όλη όμως η high end "βιομηχανία" κάθεται και ασχολείται με αυτά και όχι βέβαια τυχαία.
Από την άλλη, με προσωπική εμπειρία ομιλών, αλλάζοντας φτηνοπυκνωτές της πλάκας με άλλους σοβαρής εταιρείας με qc και σοβαρά specs που διατηρούνται στην βιομηχανική παραγωγή τους (όχι πανάκριβους audio boutique papyrus-in-snake-oil με εξαιρετικές επιδόσεις στο dick measuring), πάντα παρατήρησα μικρές αλλά ακουστές διαφορές και σε ιδιοκατασκευές αλλά και σε βελτιώσεις ηχητικών συσκευών. Όταν βέβαια αλλάζαν
και οι χωρητικότητες στους πυκνωτές τροφοδοσίας, τότε τα πράγματα ήταν πραγματικά διαφορετικά.
Θα επαναλάβω όμως ότι πρόκειται για ενισχυτές audio αλλά και κιθάρας οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με το πυκνωτάκι που θέλουμε να κόβει τα πρίμα στα pots μας (στην κατασκευή των οποίων θα πρέπει πιθανότατα να δίνουμε μεγαλύτερη σημασία).
Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε, έχω και αρθρογραφία σχετικά με τους audio πυκνωτές.
Και για αυτούς που ξέρουν να διαβάζουν δύο παραπάνω πράγματα στα ηλεκτρονικά (εγώ δεν ξέρω) αλλά και για αυτούς που περιορίζονται στο "ναι, εντάξει, βαριέμαι να διαβάσω αλλά ποιο είναι το καλύτερο και πόσα αστεράκια παίρνει;"