Ενα τελευταιο ποστ απο μενα στο θεμα.
. Απο τεχνικη σκιζει?? Ωραια ας μας παιξει ενα περασμα με τριηχα τεταρτων η παρεστιγμενα. Για ποια τεχνικη μιλαμε?? Μπορει να ανταπεξλεθει σε rythm changes? Μπορει να μας παιξει με swing feel? Τι ειναι η τεχνικη? Υπαρχει η τεχνικη και κατι αλλο? Υπαρχει μονο τεχνικη και feel?
Ας τα βαλουμε σε μια σειρα.
Ο διαχωρισμος τεχνικης και κατι αλλο ειναι τελειως μα τελειως εσφαλμενος. Δεν υπαρχει διαχωρισμος ολα ειναι ενα. Οταν αυτα τα ολα δεν ειναι ενα και τα διαχωριζουμε σε τεχνικες feel, out παιξιμο και οτι αλλο εκει ειναι που χανουμε την ουσια. Το θεμα μας (για οσους με νιωθουν τελοςπαντων) λοιπον ειναι να παραγουμε μουσικη τελικα και λεω τελικα γιατι σιγουρα θα περασουμε απο διαφορα σταδια εξελιξης μιας και μεχρι ενα σημειο το τι θα παιξουμε εξαρταται απο το ποσο μπορουν τα δαχτυλα μας αφου ξεπερασουμε αυτο το σταδιο το παιξιμο μας εξαρταται απο το ποσο καλοι γνωστες ειμαστε της αρμονιας, κατι το οποιο απαιτει πολλα χρονια παιξιματος και μελετης. Οτι δηποτε αλλο για μενα οδηγει σε παιξιμο με κουτακια πολυ τετραγωνο χιλιοπαιγμενο κτλ.
Σε οτι αφορα το feel. Λογικα αρκετοι απο αυτους που το επικαλουνται δεν εχουν ιδεα τι στην πραγματικοτητα ειναι. Feel ΔΕΝ ειναι ενα ''θλιμενο bend'' ουτε ενα μινορε περασμα. Feel ειναι η καταθεση ψυχης που κανει καποιος καλλιτεχνης μεσα απο την καρδια του χωρις ιχνος επιδειξης, υποκρισιας και σε κανει να συγκινηθεις και να μην θες να παρεις τα αυτια σου απο αυτο που ακους. Feel ειναι μεσα απο τις νοτες να νιωσεις τον πονο η τη χαρα η οτι αλλο νιωθει και αυτος που το εκφραζει. Feel δεν ειναι ο ενθουσιασμος μας. Οποτε ας ειμαστε πιο προσεκτικοι με αυτο τον ορο.
Παμε στην τεχνικη τωρα (την οποια την δεχομαι σαν ορο μονο σε σταδια μελετης). Τι ειναι τεχνικη?? Να παιζω γρηγορα? Να κανω κουρδισμενα bends? να εχω φοβερο βιμπρατο? να μπορω να ελιχθω σε πολλους ρυθμους και ειδη? να παιζω fingerstyle? να κανω tapping? να μπορω να παιζω οποιαδηποτε αξια νοτας? κ.α
Τι στο καλο ειναι η τεχνικη?! Μηπως ειναι ολα αυτα και αλλα πολλα? Μηπως με το να λεμε ''ουαου φοβερη τεχνικη'' ακουγοντας μια πολυ γρηγορη πενα σε alt picking εννουμε το 1/100 της τεχνικης? Οποτε για πειτε μου που σας πειραξε το γεγονος οτι ειπα οτι εχει μονο γρηγορη πενα?!(ρητορικη η ερωτηση)
Και παμε τωρα στο πιο φλεγον σημειο. " Για να κρινεις αυστηρα πρεπει κατι να εχεις κανει πρωτα''
Τι ειναι αυτο?! Αντιλαμβανομαστε οτι ειναι μουσικη? Οτι σε οποιον θελει αρεσει σε οποιον θελει δεν αρεσει? Πρεπει να εχω διδακτορικο για να κρινω αυστηρα αν κατι μου αρεσει και αν πληρει την αισθητικη μου και αν θα το βαλω στο cd μου να παιξει?? Αμα βγαλεις cd θα γραψεις πανω να μην το αγοραζουν οσοι δεν εχουν Πτυχιο αποφοιτησης απο ωδεια?! Η δεν εχουν παιξει σε 4 live? η δεν εχουν παρει μερος σε 5 διαγωνισμους? Ημαρτον φτυστε την καραμελα.
Ομως το βαθος της μελετης σου στην ουσια και οχι στον αγωνα με τον μετρονομο σε διαμορφωνει ωστε να κανεις μια κριτικη. Συνεπως αμα ημουν καποιος που αρχιζε τωρα κιθαρα και το προβλημα του ηταν οτι τα δαχτυλα του κολανε μεταξυ τους προφανως και θα του φανει σουπερ ουαου ενα τετοιο παιξιμο. Οταν ομως εχεις ξεπερασει αυτο το σταδιο και πλεον το παιξιμο σου εξαρταται απο τις γνωσεις σου στην αρμονια και ακους τον αλλο να παιζει απλα γρηγορα περασματα δεν σου κανει καμια αισθηση.
Επισης φρασεις. Φρασεις ειναι ολα οτι και να παιξεις φραση ειναι, αρα? Μηπως το που ειναι τοποθετημενες, ποσο κρατανε ποια νοτα τονιζεται πιο πολυ εχουν καποιο ρολο?. Τι να λεει αμα τα παιζουμε ολα στο ιδιο δυναμικο επιπεδο (που ειναι η τεχνικη?) το ενα πισω απο το αλλο σαν μια αλληλουχια ασκησεων ανεξαρτησιας δακτυλων.
Θα εγραφα και αλλα, ας το αφησω εδω..
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΜΥΓΑ.
Gurthie Govan τελος!